Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-01-06, 22:39   #1351
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Slog på stort och joggade i 54 minuter den här gången!

Konditionsmässigt var det inte jobbigt alls, men knäna blev lite ömma de sista fem minutrarna.

Det var skönt psykiskt också. Har förstått att många känner sig uttråkade när de joggar, men inte jag. Lät bara tankarna vandra. Behöver inte ens lyssna på musik.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 22:59   #1352
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Musik ska man inte ha när man joggar. Jogga i skogen, njuta av tystnaden och den härliga doften av skog.

Bra joggat bro’.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 23:05   #1353
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
I see what you did there! Omskrivning av "bra jobbat".

Tack! Oavsett medveten omskrivning eller ej.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 23:15   #1354
Fordon
Lyft! Upp å ner!
 
Fordons avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 196
Det är viktigt med lätta cardiopass också. De fyller en stor funktion i träningen
__________________
"Vinnaren gör det förloraren inte orkar"

2019 års journal
Fordon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-06, 23:23   #1355
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Fordon Visa inlägg
Det är viktigt med lätta cardiopass också. De fyller en stor funktion i träningen
Jag tränar inte cardio så seriöst, mest för att bränna lite kalorier (har lätt för att lägga på mig fett) och för hälsan och välmåendet. Har lite oseriösa planer på att nån gång testa lite marathon osv.

Har börjat jogga efter ett långt uppehåll och försöker just nu mest få in tre halvtimmar i veckan för att vänja lederna.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-07, 23:22   #1356
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Karlskronagymmet.

Stångcurl
lätt stång 20 reps
20 kg 5 reps
30 kg 1 rep
32,5 kg 7 reps
30 kg 7 reps
27,5 kg 8 reps

Stoppa pressarna, progression i stångcurlen!
Skyller på att jag åt pannkakor med sylt två timmar innan.

Hantelcurl på 45° lutande bänk
10 kg 7 reps
9 kg 10 reps
9 kg 9 reps

Sittande hantelcurl med 45° ryggstöd
9 kg 14 reps
10 kg 8 reps
9 kg 8 reps

Pronerade chins
10
8
6

Stångrodd - ännu striktare, ännu lägre vikt
50 kg 6 reps
40 kg 8 reps
40 kg 8 reps

Marklyft
60 kg 10 reps
80 kg 5 reps
100 kg 3 reps
120 kg 1 rep
125 kg 6 reps
120 kg 6 reps.

Min dåliga armbåge var bättre än på länge, den gjorde inte ont alls i stångcurlen och chinsen. Fick dock lite småont i nedre rygg av stångrodd och marklyft.

Överlag var det här nog det bästa dragpasset sedan jag började med det här schemat.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-09, 00:20   #1357
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Kommer inte hinna träna imorgon, så jag tog morgondagens pass idag. Eftersom jag var en dag försenad förra veckan blev det alltså bara 5 dagars vilotid mellan passen. Verkade funka lika bra som 7 dagar.

Ronnebygymmet.

30 minuter joggning på löpband. Körde på löpband för jag ville styrketräna direkt efteråt, plus att jag var nyfiken på hur långt jag springer på mina berömda halvtimmesrundor. Tydligen 3,96 km. Värt att notera är att jag sakta ökade farten en lång bit in i löpandet, så sent som en kvart in åtminstone kände jag att "nu är det dags att trycka lite på fartökarpilen igen". Så nästa halvtimme hade jag hunnit längre, mer än 4,5 km tror jag, för jag var uppe i över 9 km/h på slutet.

Tricepsrepdrag över huvudet
14 kg 30 reps
23 kg 10 reps
32 kg 5 reps
41 kg 12 reps
41 kg 13 reps
41 kg 12 reps

Pushdown kabel
73 kg 7 reps
68 kg 9 reps
68 kg 7 reps

Dips
8
8
6
Fick till lite studs i botten.

Press
42,5 kg 8 reps
42,5 kg 5 reps
40 kg 6 reps

Hantellyft åt sidan
7 kg 11 reps
7 kg 10 reps
7 kg 10 reps

Bänkpress
90 kg 7 reps, meh
85 kg 8 reps
80 kg 10 reps.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-11, 15:22   #1358
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
När jag väl hann jogga igår så var jag så trött så jag skolkade. Tog igen det idag med en halvtimme joggning.

För en gångs skull joggade jag utomhus i dagsljus i fint väder. Gött.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-12, 21:10   #1359
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Ronnebygymmet. Mage/ben en dag för sent.

Omvända crunches
21
12
10

Hängande benlyft
8
7
6

Maghjul
23
30
13

Knäböj
0 kg 10 reps
20 kg 10 reps
40 kg 10 reps
60 kg 5 reps
70 kg 1 rep
80 kg 9 reps (rest-pause) stången gled ner
100 kg 3 reps (rest-pause) stången gled ner
110 kg 1 rep
60 kg 9 reps

Jag lägger ner det här med rest-pause, stången glider alltid ner. Ska börja göra touch-n-go istället, vi säger tre set 8-12 reps. Jag börjar på 60 kg nästa vecka, det verkar lagom.

För övrigt var min etta på 110 väldigt nära 1RM. Blev trött i röven efter den. Brukar inte bli trött i nån muskel av knäböj, det brukar bara ta stopp. Skönt att kunna väcka någon liten muskel i övningen, för en gångs skull.

Benspark
34 kg 11 reps
34 kg 10 reps
34 kg 9 reps
Fina ökningar i den här övningen.

Raka mark
110 kg 9 reps
110 kg 6 reps
100 kg 9 reps

De sista två övningarna skyndade jag igenom för gymmet höll på att stänga.

Sittande lårcurl
68 kg 10 reps
68 kg 8 reps
61 kg 7 reps

Stående vadpress
54 kg 12 reps
54 kg 8 reps
48 kg 9 reps

Ska byta till vadpress i benpress, för jag har fått ont i ryggen av den här de senaste två passen.

Dåligt taggad idag. Min livssituation just nu är maximalt o-optimal för träning, jag har vänt på dygnet och sitter ensam i min lägenhet och pluggar. Blir alltid seg av det. Jag blir piggast av att kliva upp 7 på morgonen och jobba hela dagen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-13, 15:57   #1360
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Joggning en halvtimme, återigen i dagsljus. Har arbetat ihop all missad träning i veckan nu. Heja mig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 22:55   #1361
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Igår blev jag klar med en skolgrej jag jobbat på länge, så idag var jag helt ledig, så jag bestämde mig för att unna mig att göra vad jag kände för idag.

Vaknade för tidigt idag, kl 7, av att mobilen pep att batteriet började ta slut. Kände nästan för att gå upp, men låg kvar och slumrade till 11, delvis av ren princip. Sömnen blev därmed lite fuckad, men jag var pigg efteråt iallafall.

Sen bestämde jag mig för att se två avsnitt av min nya favoritserie på Netflix, the Americans, innan gymmet. Så här tittar jag på tv-serier numera:
Steg 1) Tittar en minut.
Steg 2) Nätraggar tre minuter.
Steg 3) Repeterar.

Så när det väl var dags att gå till gymmet hade jag hunnit bli hungrig. Men jag hade under dagen även bestämt mig för att unna mig att äta på Burger King efter träningen, och jag ville passa på att vara vrålhungrig när jag väl var där... Plus att jag var nyfiken på hur det var att träna i fastande tillstånd, många talar ju väl om det... Så jag åt inte innan träningen.

Intressant nog gick träningen väldigt bra. Styrkan var inte sämre än väntat. Motivationen var inte alls dålig. Jag skulle inte säga att jag kände mig sugen på att träna, utan snarare var det en frånvaro av känslor, som att "nu gör vi det här, och skiter i hur det känns". Enda nackdelen, som jag kan skylla på hungern, var att mellan seten i marklyften (sista övningen) så blev jag lite snurrig i huvudet. Dock inte under själva seten.

Jag glömde ta med lappen till träningen, så jag ska försöka skriva ur minnet. Den skedde på Ronnebygymmet. Tror jag drar till Karlskorna och föräldrarna imorrn för tre lediga dagar, men jag stannade lite medvetet här en extra dag för jag väntar på paket från posten... Med Lego!

Nåväl.

Stångcurl
kvastskaft massor reps
lätt stång några reps
20 kg typ 5 reps
30 kg 1 rep
32,5 kg 7 reps
30 kg 7 reps
27,5kg 8 reps

Scottcurl
EZ-stång+17,5 kg 6 reps
EZ-stång+15 kg 7 reps
EZ-stång+12,5 kg 8 reps

Sittande hantelcurl med 45° ryggstöd
10 kg 7 reps
8 kg, vad fan var det, 9 reps?
6 kg, vad fan var det nu också, 12 reps?
Konstigt svag jag var i den här övningen.

Pronerade chins
10
8
6

Stångrodd
50 kg 6 eller 7 reps
40 kg 10 reps
40 kg 9 reps

Marklyft
60 kg 10 reps
80 kg 5 reps
100 kg 3 reps
120 kg 1 rep
125 kg 7 reps
120 kg 6 reps

Stretchade efteråt, och under en framåtböjning fick jag ont i magen, så hungrig var jag. Kan inte minnas när jag senast fått magknip pga hunger.

Det gjorde nytta att lämna min kammare och röra på mig lite, på väg till Burger King var jag ovanligt glad i hågen. Men när jag började äta steg välmåendet till en ny nivå. Efter att ha satt i mig ungefär ett pommes frites blev världen ett lite vackrare ställe. Jag tänkte på min framtid, och såg möjligheter istället för hinder. Karriärvägar som tidigare tycktes tråkiga och orimliga sågs som fullt vettiga. Ångest över kommande fritid smälte bort. Det är intressant, det där med hormoner och välmående.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-15, 22:06   #1362
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Måste nästan berätta hur konstigt jag vaknade idag. Jag vaknade av att det sved ganska mycket på en specifik punkt på ena pekfingerknogen. Som ni vet tänker man inte helt klart när man är nyvaken, men jag var medveten om att handen hängde utanför sängkanten, och jag gjorde bedömningen att jag tryckte mot något vasst, och om jag bara fortsatte hålla handen still skulle jag vänja mig vid trycket och det skulle sluta göra ont. Efter någon sekund tänkte jag "men tänk om det gör ont för att jag har kommit åt ett jättevarmt ställe på elementet", märkte att så var fallet, och drog bort handen. Jag har inget märke av det nu iallafall, det var tur att jag inte prövade min första teori några sekunder till.

Så jag sov inte ut inatt heller, men jag märkte inte av det under dagen. Tycker det händer rätt ofta nuförtiden, att jag inte sover tillräckligt men är lika pigg ändå. Kanske ett ålderstecken.

Idag unnade jag mig en längre joggingtur än på länge, 1 timme och 3 minuter! Marken var täckt av ett tunt lager snöslask, men det hade ingen negativ effekt (möjligen positiv i form av stötdämpning).
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-15, 22:14   #1363
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Måste nästan berätta hur konstigt jag vaknade idag. Jag vaknade av att det sved ganska mycket på en specifik punkt på ena pekfingerknogen. Som ni vet tänker man inte helt klart när man är nyvaken, men jag var medveten om att handen hängde utanför sängkanten, och jag gjorde bedömningen att jag tryckte mot något vasst, och om jag bara fortsatte hålla handen still skulle jag vänja mig vid trycket och det skulle sluta göra ont. Efter någon sekund tänkte jag "men tänk om det gör ont för att jag har kommit åt ett jättevarmt ställe på elementet", märkte att så var fallet, och drog bort handen. Jag har inget märke av det nu iallafall, det var tur att jag inte prövade min första teori några sekunder till.

Så jag sov inte ut inatt heller, men jag märkte inte av det under dagen. Tycker det händer rätt ofta nuförtiden, att jag inte sover tillräckligt men är lika pigg ändå. Kanske ett ålderstecken.

Idag unnade jag mig en längre joggingtur än på länge, 1 timme och 3 minuter! Marken var täckt av ett tunt lager snöslask, men det hade ingen negativ effekt (möjligen positiv i form av stötdämpning).
Haha, jag vaknade en gång med ett brännmärke på handen efter att sovit med handen på ett element, ett streck på 3 cm. Det är 2 år sedan och har fortfarande ärr kvar!

Bra att du flyttade din hand!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-01-15, 22:17   #1364
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Great minds think (ungefär) alike!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-17, 01:58   #1365
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Träning på Karlskronagymmet. Osugen fram tills mitten av passet då motivationen kickade in. Börjar bli en klassiker.

Repdrag över huvudet
13,5 kg 30 reps
22,5 kg 10 reps
36,5 kg 3 reps
45 kg 12 reps
45 kg 11 reps
45 kg 12 reps

Pushdown kabel
73 kg 6 reps
68 kg 7 reps
63,5 kg 8 reps

Dips
9
9
7
Damn son, måste ha råkat banta av den långa joggingturen igår. Men det känns bra att jag är på väg att bli starkare i dips än chins, nån jävla ordning får det vara. Det räcker att jag är starkare i bänk än i böj.

Press
45 kg 5 reps
42,5 kg 6 reps
40 kg 8 reps

Hantellyft åt sidan
7 kg 11 reps
7 kg 10 reps
7 kg 10 reps

Bänkpress
90 kg 8 reps
85 kg 8 reps
80 kg 8 reps

Jag ritade lite mellan seten. Det är huvudet på en varg med öppen mun och en man som står i munnen.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)