Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-11-28, 09:35   #16
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Fysiognomiken får en renässans.

40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-28, 09:47   #17
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Tycker Kolozzeum kan lansera en dejtingtjänst där man matchar ihop personer med bredast ansikten för att avla extremt atletiska barn.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-28, 11:44   #18
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Jag kan inte engelska men var det så att dopat folk har bredare bredare ansikte?
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-28, 12:19   #19
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Jag kan inte engelska men var det så att dopat folk har bredare bredare ansikte?
De som dopade sig med anabola steroider, ja. Det diskuteras om de med bredare ansikten är mer benägna att fuska, och om anabola steroider påverkar ansiktsformen.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-28, 12:40   #20
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Enligt: https://www.tiesdekok.com/calculatefwhr/

Har jag 1.65 men den nämner ju inte hur långt ifrån man skall ta fotot eller så. Känns inte särskilt säkert.

Edit: Ger även olika resultat när jag prövar igen. Den kan man skita i helt enkelt.

Senast redigerad av PureWhey den 2019-11-28 klockan 12:45.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-28, 13:14   #21
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Vad är det som gör ansiktet bredare? Muskler, senor utveckling av skelett? Rich piana sade ju att hans skalle hade vuxit men då talar vi om stora mängder aas och hgh. Jag är 29 och nog ser ansiktet annorlunda ut än när man var 22 så kan även åldern ha betydelse? Det här lite som kappmuskelgrejjen altså onödig.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-28, 13:26   #22
sladdbarn
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2019
Inlägg: 273
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Vad är det som gör ansiktet bredare? Muskler, senor utveckling av skelett? Rich piana sade ju att hans skalle hade vuxit men då talar vi om stora mängder aas och hgh. Jag är 29 och nog ser ansiktet annorlunda ut än när man var 22 så kan även åldern ha betydelse? Det här lite som kappmuskelgrejjen altså onödig.
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
De som dopade sig med anabola steroider, ja. Det diskuteras om de med bredare ansikten är mer benägna att fuska, och om anabola steroider påverkar ansiktsformen.
Kan kanske vara både och?

Stora doser under lång tid ger bevisligen ansiktsförändringar men det kan
utöver detta också vara så att en viss typ av män dras till anabola?
sladdbarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-28, 13:29   #23
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av sladdbarn Visa inlägg
Kan kanske vara både och?



Stora doser under lång tid ger bevisligen ansiktsförändringar men det kan

utöver detta också vara så att en viss typ av män dras till anabola?
Lite det som verkar övervägas i abstraktet, som jag uppfattade det
__________________
Med vänliga hälsningar,
Brofessorn, tredje högst EQ på Kolozzeum och 8.37 på snygghetsskalan
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-28, 13:30   #24
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Vad är det som gör ansiktet bredare? Muskler, senor utveckling av skelett? Rich piana sade ju att hans skalle hade vuxit men då talar vi om stora mängder aas och hgh. Jag är 29 och nog ser ansiktet annorlunda ut än när man var 22 så kan även åldern ha betydelse? Det här lite som kappmuskelgrejjen altså onödig.
Kappmuskelns storlek och en persons muskelmassa skall/bör dock inte vara tillräckligt för en polis för att begära dopingkontroll.

Se: https://lagen.nu/avg/jo/2258-2013

Citat:
De omständigheter som lades till grund för bedömningen att AA var skäligen misstänkt för dopningsbrott var polisens iakttagelser av AA:s muskelmassa och kappmuskelns utseende samt de uppgifter som framkom under ett samtal. Vad AA

uppgav vid samtalet, utöver att han väntat på att poliserna skulle komma, har inte redovisats. Polismyndigheten har framhållit att berörda polismän har fått särskild utbildning och deltagit vid föreläsningar om dopningsbrott.

Polismyndigheten har framhållit att det finns ett antal tecken som typiskt sett talar för ett pågående missbruk av anabola steroider och att ett av dessa är kappmuskelns utseende. Jag har inte anledning att ifrågasätta det förhållandet. Enligt min uppfattning kan dock enbart den omständigheten att en person har en stor muskelmassa och en stor kappmuskulatur inte vara tillräckligt för att grunda en skälig misstanke om dopningsbrott. För att nå upp till den misstankegraden krävs någon ytterligare konkret omständighet som pekar på att den misstänkte har begått brottet. Det AA sade vid samtalet med polisen kan inte anses utgöra en sådan omständighet.

Polismyndigheten ska således kritiseras för att ha beslutat om kroppsbesiktning av AA utan tillräcklig grund.
Alltså inget maktmissbruk man skall gå med på oavsett om man har haft något fuffens för sig eller inte.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-28, 14:05   #25
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Jag tror inte att ett visst sorts ansikte dras till aas eller betyder utstrålandet maskulinitet att man är maskulin och väljer maskilna grejjer? Kappmuskelgrejjen var ju ren dårskap, hela testgrejjen är dårskap. 95% av de som använder aas ser ut som att de inte gör det eller skall vi säga som så att de definitivt inte är självklara fall. Jag kan just föreställa mig nån ung polis som vill visa sig på styva linan och har nån check-list på hur en dopad ser ut och plockar in random folk med lite större kappmuskler.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-28, 14:44   #26
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Jag tror inte att ett visst sorts ansikte dras till aas eller betyder utstrålandet maskulinitet att man är maskulin och väljer maskilna grejjer? Kappmuskelgrejjen var ju ren dårskap, hela testgrejjen är dårskap. 95% av de som använder aas ser ut som att de inte gör det eller skall vi säga som så att de definitivt inte är självklara fall. Jag kan just föreställa mig nån ung polis som vill visa sig på styva linan och har nån check-list på hur en dopad ser ut och plockar in random folk med lite större kappmuskler.
Poliserna får en 2h "utbildning" innan övervakning/razzia. Alltså högst bristfälligt.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-28, 15:14   #27
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Poliserna får en 2h "utbildning" innan övervakning/razzia. Alltså högst bristfälligt.
Är man tvungen att låta sig testas vid en eventuell razzia på ett gym? Jag tänker, när man signar upp sig på de flesta gym går man ju med på allt ifrån att sälja sin själ till att testas för doping.

Polisen bör ju ha ännu mindre skäl än om man skymmer deras sikt i korvkön.
__________________
Med vänliga hälsningar,
Brofessorn, tredje högst EQ på Kolozzeum och 8.37 på snygghetsskalan

Senast redigerad av Brofessorn den 2019-11-28 klockan 15:15.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-28, 15:19   #28
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Är man tvungen att låta sig testas vid en eventuell razzia på ett gym? Jag tänker, när man signar upp sig på de flesta gym går man ju med på allt ifrån att sälja sin själ till att testas för doping.

Polisen bör ju ha ännu mindre skäl än om man skymmer deras sikt i korvkön.
Läs ovan från JO. De bör ha skäliga misstankar utöver hur din fysik ser ut enligt JO. Sedan är det ju en speciell skara människor som väljer att bli poliser, så jag skulle knappast lita på att de bryr sig om lagen utan vill göra som de vill oavsett vad JO sagt. Hur det skulle gå till i praktiken att vägra p.g.a. deras skäl har jag ingen aning om. Kanske är en bra fråga för t.ex. Lawline, JO eller om du känner en jurist.

Citat:
Enligt min uppfattning kan dock enbart den omständigheten att en person har en stor muskelmassa och en stor kappmuskulatur inte vara tillräckligt för att grunda en skälig misstanke om dopningsbrott. För att nå upp till den misstankegraden krävs någon ytterligare konkret omständighet som pekar på att den misstänkte har begått brottet. Det AA sade vid samtalet med polisen kan inte anses utgöra en sådan omständighet.
Såhär beter sig dock poliser: https://www.youtube.com/watch?v=X_4VqlnRR2E

Alltså, de bryr sig inte utan vill kränka dig så mycket det går då polisen aldrig straffas (typ) ändå. Inte som på ett vanligt jobb där man skulle fått sparken vid allvarliga fel. Maktmissbruk och polismyndigheten går hand i hand.

Senast redigerad av PureWhey den 2019-11-28 klockan 15:28.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-28, 17:26   #29
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Det finns väl dumma,rasistiska, viktigpettrar inom polisen. Det att man på gatan tar in kappmuskelmonster, amerikanska byggare och springer på gymmen är en aning överdrivet. Lite intäkter får man nån får betala lite böter och får körkortet indraget (wtf!!)
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-28, 17:32   #30
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Det finns väl dumma,rasistiska, viktigpettrar inom polisen. Det att man på gatan tar in kappmuskelmonster, amerikanska byggare och springer på gymmen är en aning överdrivet. Lite intäkter får man nån får betala lite böter och får körkortet indraget (wtf!!)
Nej, det händer. Se exempelvis min länk till JO (lagen.nu) ovan. Finns även folk som tvingats på dopingkontroll när man blivit stannad i trafiken och konstapeln tyckte personen såg muskulös ut.

Bra när skattepengarna kommer till nytta.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)