Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-11-28, 23:14   #16
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 409
Har också småbarn. 2,5 år och 3 månader. Jag skaffade hemmagym för att hinna med. Finns alltid lite tid någonstans. Men oftast så går det på bekostnad av tjejens egentid. Så lite dåligt samvete blir det. Brukar hålla mina pass strax under timmen. Vid bolibompa tiden brukar det passa att träna. Så kan jag komma in och natta ungarna sen.

Armhävningar och kettelbell är väl bra men det är guld att få lämna huset nån timme. Lyfta skrot och rensa hjärnan.

Har man inte hemmagym så får man kanske förlägga träningen i sammanband med hämtning/lämning på dagis.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-28, 23:28   #17
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 621
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Fast det där såg ju inte ashetsigt ut, du missade ju typ alla timmar efter 16.
Haha, ja jag var lite ironisk. Jag är väldigt lat av mig. Inte många steg från en riktig slacker.

Citat:
Ursprungligen postat av Kristoball Visa inlägg
Eller vad tror ni?
Prova och utvärdera.
Jag kör ganska ofta korta pass på 20-30 min och en sak är att hålla det så enkelt som möjligt.
Kör då oftast tre eller två split 4-6 övningar. Större övningar som knäböj eller chins kör jag dropset på, 4-6 steg, och mindre som tex curls och vadpress kör jag superset på 2-3 set.
Lägg upp det för att minimera vilan och ha en eller två backup-övningar om det är upptaget för att slippa vänta.
Strikt med lätta vikter gör att man kan korta ner uppvärmning en hel del, själv kör jag ingen i dessa fall. Slarva har man inget för, gör bara att man eldar för kråkorna.
Undviker därför tex marklyft eftersom den för mig tar en del tid med värm, vila och vikter. Men skulle jag ändå skulle jag bara fokusera på att köra mark och inget mer.
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)