Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-06-05, 17:53   #41476
Tobbey
Do you even PB?
 
Tobbeys avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 9 190
Citat:
Ursprungligen postat av mottat Visa inlägg
Du tror inte du bidrar till att djur dör bara för du är vegan?
Om inte annat så minskar jag dödandet.
__________________
Journal: OL och SL-inspirerat, typ?

Citat:
Ursprungligen postat av viringer Visa inlägg
Så nu får jag inte ens vara på kolozzeum i fred utan att träffa heta singlar
Tobbey är inte uppkopplad  
Gammal 2016-06-05, 19:18   #41477
Lipservice
Djup Trut
 
Lipservices avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 501
Citat:
Ursprungligen postat av Jockefoten Visa inlägg
What the själva fack.. Dödsångest bara av att se.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Pompere Visa inlägg
Bra böjt men säg till din kompis/passare att lära sig passa på riktigt. Tänkte han curla upp vikten ifall du skulle faila?..
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
I Sverige tävlar många kvinnor istället om truckflate-frisyrer, mansförakt och vildvuxen kroppsbehåring. Sen bitchas det utav helvete.
Lipservice är inte uppkopplad  
Gammal 2016-06-05, 20:18   #41478
Spettet
Registered User
 
Spettets avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Norrköping
Inlägg: 367
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbey Visa inlägg
Earthlings, sanningen vi undviker. Djurens lidande för våran mat.

https://youtu.be/vdn2nQYGgRU
Pallade inte kolla men gissar vad som hände men varför lade dom hunden i en j*vla sopbil?
__________________
Gotta catch´em all!
Spettet är inte uppkopplad  
Gammal 2016-06-05, 21:13   #41479
nukz
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 270
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Pallade inte kolla men gissar vad som hände men varför lade dom hunden i en j*vla sopbil?
För att människor är idioter, typ.
nukz är inte uppkopplad  
Gammal 2016-06-05, 21:31   #41480
Jockefoten
Registered User
 
Jockefotens avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 442
Jockefoten är inte uppkopplad  
Gammal 2016-06-05, 21:51   #41481
mottat
Slag.
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 43
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbey Visa inlägg
Om inte annat så minskar jag dödandet.
En ko kan ge kött till en familj i ett helt år. När dom skövlar så dör flera hundra djur. Då snackar jag inte bara insekter. Så jag antar att du enbart lever på det du planterar själv?

Senast redigerad av mottat den 2016-06-05 klockan 21:53.
mottat är inte uppkopplad  
Gammal 2016-06-05, 21:55   #41482
Vivaldi
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 299
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbey Visa inlägg
Earthlings, sanningen vi undviker. Djurens lidande för våran mat.

https://youtu.be/vdn2nQYGgRU
Tobbey, vi vet att du blivit vegan.

Med det sagt, du är påväg utför the deep end, ingen av oss som äter kött är omedvetna om att djur dör lider etc. snyft snyft.

Sanningen är den att vi är kemiskt instabila livsformer som kräver näring för att fortleva, naturen är och förblir hemsk, vi är bara bättre på att vara hemska, och har därför lyxen att kunna välja vår föda. Inget, och jag menar absolut inget påverkas i det stora av att du är vegan, utom ditt eget ego, och möjligtvis några individers uppfattning om dig som individ.
En värld utan köttindustri är idag ej hållbart ur energi som näringsperspektiv, vi i I-länder har däremot lyxen att kunna välja detta trendiga pk-alternativ (med det sagt har det många fördelar hälsomässigt).

Börja dock ej predika ditt eget val eller "upplysa" andra med skitdebatter utan vettiga analytiker eller folk med helhetsperspektiv. Det är jättelätt att gnöla över empati då man ej bidrar med lösningar, mycket som att mången nyfrälst vänsterpredikares agenda endast består av gnäll utan konstruktiv kritik. Fram tills att vi lyckas med odlat kött, börjar mala ned insekter, eller förbättrar GMO, är köttindustrin i all sin hemskhet ett krav för att människor skall kunna överleva!

TLDR: Köttindustrin är hemsk, men behövs, så sluta med muppad veganpropaganda utan att läsa på om helhetsbilden. Om du mår bra av det, kör på, jag vill att alla människor skall göra det de tycker om då det gör dem lyckliga, och i mina ögon intressantare. Men ha inte magen att börja propagera för din bild till människor som ej frågar efter det, då har du inte en livsstil, utan följer en religion.

MVH: Biologstudent som vill arbeta med odlat kött utav just denna anledning

Senast redigerad av Vivaldi den 2016-06-05 klockan 21:57.
Vivaldi är inte uppkopplad  
Gammal 2016-06-05, 22:20   #41483
Khyron_
His Divine Shadow
 
Khyron_s avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 53
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
"I for one welcome our new arsenic-based overlords."
Khyron_ är inte uppkopplad  
Gammal 2016-06-05, 23:03   #41484
nukz
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 270
Citat:
Ursprungligen postat av mottat Visa inlägg
En ko kan ge kött till en familj i ett helt år. När dom skövlar så dör flera hundra djur. Då snackar jag inte bara insekter. Så jag antar att du enbart lever på det du planterar själv?
Vilket trams, låter som plankat från en gammal rant av Maddox. Majoriteten av det som skövlas går till att driva runt köttindustrin. Exempelvis går merparten av världens sojaproduktion till att utfodra djur, inte människor. Om man inte tar omvägen via djuret så räcker resurserna längre. Det är åtskilliga hundra miljoner i världen som är undernärda och tiotals miljoner av dessa som svälter ihjäl varje år, ändå exporterar dessa länder foder som skulle vara utmärkt som föda till människor för att använda som djurfoder i I-länder.

Citat:
Ursprungligen postat av Vivaldi Visa inlägg
Tobbey, vi vet att du blivit vegan.

Med det sagt, du är påväg utför the deep end, ingen av oss som äter kött är omedvetna om att djur dör lider etc. snyft snyft.

Sanningen är den att vi är kemiskt instabila livsformer som kräver näring för att fortleva, naturen är och förblir hemsk, vi är bara bättre på att vara hemska, och har därför lyxen att kunna välja vår föda. Inget, och jag menar absolut inget påverkas i det stora av att du är vegan, utom ditt eget ego, och möjligtvis några individers uppfattning om dig som individ.
En värld utan köttindustri är idag ej hållbart ur energi som näringsperspektiv, vi i I-länder har däremot lyxen att kunna välja detta trendiga pk-alternativ (med det sagt har det många fördelar hälsomässigt).

Börja dock ej predika ditt eget val eller "upplysa" andra med skitdebatter utan vettiga analytiker eller folk med helhetsperspektiv. Det är jättelätt att gnöla över empati då man ej bidrar med lösningar, mycket som att mången nyfrälst vänsterpredikares agenda endast består av gnäll utan konstruktiv kritik. Fram tills att vi lyckas med odlat kött, börjar mala ned insekter, eller förbättrar GMO, är köttindustrin i all sin hemskhet ett krav för att människor skall kunna överleva!

TLDR: Köttindustrin är hemsk, men behövs, så sluta med muppad veganpropaganda utan att läsa på om helhetsbilden. Om du mår bra av det, kör på, jag vill att alla människor skall göra det de tycker om då det gör dem lyckliga, och i mina ögon intressantare. Men ha inte magen att börja propagera för din bild till människor som ej frågar efter det, då har du inte en livsstil, utan följer en religion.

MVH: Biologstudent som vill arbeta med odlat kött utav just denna anledning
Jo, det är faktiskt så att människor är omedvetna om hur saker går till bakom kulisserna. Många ser produkterna på hyllan utan att tänka efter vad som ligger bakom. Jag känner flera som har övergått till vegetariskt efter att ha sett sagda film (har du förresten ens gjort det själv?), varav en vuxen karl som grät när han såg den där både han och hans familj slutade att konsumera kött efteråt. Detta är alltså personer som har ätit kött precis som "alla andra" hela sitt liv.

Vad är källan till ditt påstående om att det är nödvändigt ur ett "energi som näringsperspektiv"? FN säger precis tvärtom, att vi i västvärlden borde äta MINDRE kött, att vi borde bli mer som Indien som har typ 1 miljard människor där en majoritet antingen är vegetarianer eller äter ytterst lite kött på ett år.

Att göra sin röst hörd för de som inte har någon egen röst är beundransvärt. Att sitta och försöka trycka ner andra människor (och de är tyvärr i minoritet) som känner empati för andra däggdjur som precis som oss tänker, känner rädsla, glädje, tillgivenhet, oro, ångest och så vidare - är osmakligt.
nukz är inte uppkopplad  
Gammal 2016-06-05, 23:10   #41485
JacobHeitmann
Registered User
 
JacobHeitmanns avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 1 355
__________________
Frukterianen på Anabola
Instaderp
JacobHeitmann är inte uppkopplad  
Gammal 2016-06-05, 23:29   #41486
F Ultra
Registered User
 
F Ultras avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Kållered
Inlägg: 1 035
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbey Visa inlägg
Earthlings, sanningen vi undviker. Djurens lidande för våran mat.

https://youtu.be/vdn2nQYGgRU
Så köp inte mat i USA då.
F Ultra är inte uppkopplad  
Gammal 2016-06-05, 23:31   #41487
C h r i s
.
 
C h r i ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 164
Citat:
Ursprungligen postat av JacobHeitmann Visa inlägg
Vette fan om det går att skörda 153300 bananer på den lilla plätten.
C h r i s är inte uppkopplad  
Gammal 2016-06-05, 23:43   #41488
mottat
Slag.
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 43
Citat:
Ursprungligen postat av nukz Visa inlägg
Vilket trams,

Det är inte trams. Äter man inte kött pga av att man tycker synd om djur är man naiv. Gör man inte det för man ogillar miljöpåverkan kan jag förstå det lite mer. Men då kan man fortfarande äta vilt osv.
mottat är inte uppkopplad  
Gammal 2016-06-06, 00:38   #41489
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Citat:
Ursprungligen postat av Khyron_ Visa inlägg
Har översta bilden använts som reklamposter för Deadpool?

Säg gärna någon annan "poster/reklam" där våld utövas mot någon.

Jag har inget problem med våld i själva filmerna, men jag har problem med att "sälja" våld som något "coolt/sexigt" på "vanliga reklamplatser", där inget sammanhang ges. Det är inte heller som en "fight-bild" där båda deltagarna visas att de slåss, utan denna visar just en som blir utsatt. Det är inte att vara feminazi att klaga, det är att vara sund.

Sen kanske det finns andra saker som inte heller är så lämpligt att visa (vapen, objektifiering, etc.), men det är en annan debatt.
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.

Senast redigerad av High1ander den 2016-06-06 klockan 00:40.
High1ander är inte uppkopplad  
Gammal 2016-06-06, 00:51   #41490
MSL
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 6
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander Visa inlägg
Har översta bilden använts som reklamposter för Deadpool?

Säg gärna någon annan "poster/reklam" där våld utövas mot någon.

Jag har inget problem med våld i själva filmerna, men jag har problem med att "sälja" våld som något "coolt/sexigt" på "vanliga reklamplatser", där inget sammanhang ges. Det är inte heller som en "fight-bild" där båda deltagarna visas att de slåss, utan denna visar just en som blir utsatt. Det är inte att vara feminazi att klaga, det är att vara sund.

Sen kanske det finns andra saker som inte heller är så lämpligt att visa (vapen, objektifiering, etc.), men det är en annan debatt.
Du är medveten om att du låter som en moraltant nu va?
Människor har en mörk sida som vi behöver få utlopp för. Media är ett harmlöst sätt att tillfredsställa denna sida.
MSL är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)