Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-10-03, 14:06   #3946
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik A Visa inlägg
Köpt utomlands eller? Har letat som en idiot för att sedan upptäcka att den inte ens finns på svenska B&J-hemsidan...
Detta:
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Han bor bara på andra sidan jordklotet


Den finns dock inte pa Australiensiska sidan heller, sa den maste vara ny i sortimentet. Kanske dyker upp helt plotsligt, det kanns som en smak som gar hem i Sverige.

edit: OOOOOOOOOOOOHHHHHH
Citat:
Brownie Batter
Vanilla & chocolate ice creams with fudge brownies & a brownie batter swirl


Finns dock inte i pints. Bara i B&J-butikerna. Maste nog ta en svang forbi en snart.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.

Senast redigerad av J.V den 2017-10-03 klockan 14:09.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-03, 15:33   #3947
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Den där är god!

Jag skulle vilja ha Tubby Hubby till Sverige i pint. Den var så sjukt sliskigt god.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-10-04, 16:00   #3948
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
ikväll trycker jag 3st Ben and jerrys:

Half Baked och Blondie Brownie är bestämt, det är dem ända jag alltid tycker är värda pengarna.

Vilken är din favorit? Ska man köra på Fudge Brownie eller Peanut butter cup? Jag har iof aldrig smakat på Cinnmon buns, och det är ju kanelbullens dag, men är den god?

Tycker om cookie dough, men inte när det endast är det.
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-04, 16:11   #3949
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Citat:
Ursprungligen postat av Maximal Visa inlägg
ikväll trycker jag 3st Ben and jerrys:

Half Baked och Blondie Brownie är bestämt, det är dem ända jag alltid tycker är värda pengarna.

Vilken är din favorit? Ska man köra på Fudge Brownie eller Peanut butter cup? Jag har iof aldrig smakat på Cinnmon buns, och det är ju kanelbullens dag, men är den god?

Tycker om cookie dough, men inte när det endast är det.
Du har ju brownies i båda dom du har nämnt, kanske tråkigt att ha den i den tredje också? Av dom två hade jag valt Peanut BC i just det läget. Om du tycker om mint kan du ju ta Empower Mint (Med brownies )

Kanelsåsen och kanelbitarna är väldigt goda, men glassen är tämligen smaklös enligt mig. Inte mycket kolatryck i smaken.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-10-05, 15:40   #3950
azarr
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2016
Inlägg: 289
Några bra glassar som finns och är i lite snällare prisklass än B&J och HD o liknande.
God och bra glass helt enkelt men i lite bättre pris...

Tänkte huga in på en del ikväll!!
azarr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-05, 15:57   #3951
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Citat:
Ursprungligen postat av azarr Visa inlägg
Några bra glassar som finns och är i lite snällare prisklass än B&J och HD o liknande.
God och bra glass helt enkelt men i lite bättre pris...

Tänkte huga in på en del ikväll!!
Man får ju inte riktigt samma kvalité på glassen, men dessa är väl budgetglassarna jag kan köpa någon gång då och då:

GB Glace 88an
GB Glace Daim
Triumf Hasselnöt

Dom tre är mest frekvent, men även:

SIA Laktosfri Mintkola
SIA KolaHavssalt - Den är bara bra om du får en bytta med mycket kolasås, det är den som gör hela glassen enligt mig.

Sen har ju även Willys ett märke som heter "Bobbys" som ska vara samma stuk som HD/BJ, men kostar 29:90. Deras "Totally Nuts" är god, det är kolaglass, pekannötter och kolasås. Ungefär som HD Pralines & Cream. Fast jag tycker att nötterna är betydligt fler och godare i Bobbys. Dom har även en smak med Choklad/brownies och en med Vanilj/Kakdeg, som B&J, fast där vinner B&J alla dar i veckan.

SIA har ju även en "finare" glass, vet inte vad den ligger på för pris just nu, men 35-40 tror jag. Där är två smaker som jag gillar, "Chocolate Truffle" samt "Maple Walnut".

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2017-10-05 klockan 16:02.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-10-05, 16:07   #3952
azarr
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2016
Inlägg: 289
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Man får ju inte riktigt samma kvalité på glassen, men dessa är väl budgetglassarna jag kan köpa någon gång då och då:

GB Glace 88an
GB Glace Daim
Triumf Hasselnöt

Dom tre är mest frekvent, men även:

SIA Laktosfri Mintkola
SIA KolaHavssalt - Den är bara bra om du får en bytta med mycket kolasås, det är den som gör hela glassen enligt mig.

Sen har ju även Willys ett märke som heter "Bobbys" som ska vara samma stuk som HD/BJ, men kostar 29:90. Deras "Totally Nuts" är god, det är kolaglass, pekannötter och kolasås. Ungefär som HD Pralines & Cream. Fast jag tycker att nötterna är betydligt fler och godare i Bobbys. Dom har även en smak med Choklad/brownies och en med Vanilj/Kakdeg, som B&J, fast där vinner B&J alla dar i veckan.

SIA har ju även en "finare" glass, vet inte vad den ligger på för pris just nu, men 35-40 tror jag. Där är två smaker som jag gillar, "Chocolate Truffle" samt "Maple Walnut".


Ok. Tack.
Jo jag vet att kvalitén inte blir lika hög o bra men ekonomin tillåter tyvärr inte dom pengarna och speciellt inte när man äter en större mängd 3-4 gånger i veckan
Men ibland så har HD blivit av då jag gillar den bättre än b&J då den är lite renare o inte för mycket jox och blir inte så grisig. ( gillar lite renare glass )
azarr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-07, 07:19   #3953
unsuspected
Registered User
 
unsuspecteds avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Ort: Sthlm
Inlägg: 530
Är Dumleglassen värd sina kronor eller ska jag välja något annat?
unsuspected är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-07, 07:29   #3954
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Citat:
Ursprungligen postat av unsuspected Visa inlägg
Är Dumleglassen värd sina kronor eller ska jag välja något annat?
Jag har bara smakat den med pepparkakssmak och jag blev lite besviken. Smakar inte alls pepparkaka på det sätt som jag vill, chokladbitarna är väldigt små och ganska smaklösa. Kolasåsen är ju god iallafall, den smakar ju dumle ^^
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-10-07, 08:21   #3955
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av azarr Visa inlägg
Några bra glassar som finns och är i lite snällare prisklass än B&J och HD o liknande.
God och bra glass helt enkelt men i lite bättre pris...

Tänkte huga in på en del ikväll!!
LIDL säljer glass under namnet McEnnedy Master of Taste. 25kr för en bytta (tror det är 500ml, har dock inte koll på vikten). Den är ganska prisvärd. Brukar tyvärr dock inte finnas så många smaker.

Citat:
Ursprungligen postat av unsuspected Visa inlägg
Är Dumleglassen värd sina kronor eller ska jag välja något annat?
Har inte smakat så kan inte uttala mig om smaken, men om man ser till hur mycket glass man får för pengarna - nej. Byttan väger ca 280g för 480 ml, jämfört med B&J som brukar ligga runt 410-430g för 500ml. Man betalar för mycket luft i Dumleglassen.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-07, 22:40   #3956
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
LIDL


Har inte smakat så kan inte uttala mig om smaken, men om man ser till hur mycket glass man får för pengarna - nej. Byttan väger ca 280g för 480 ml, jämfört med B&J som brukar ligga runt 410-430g för 500ml. Man betalar för mycket luft i Dumleglassen.
Det kan ju dock vara bra om man som jag inte kan lämna en glass utan måste äta upp allt..
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-08, 21:47   #3957
unsuspected
Registered User
 
unsuspecteds avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Ort: Sthlm
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Det kan ju dock vara bra om man som jag inte kan lämna en glass utan måste äta upp allt..
Precis som jag så garderade med lite lösgodis och chokladelefanter

Var kanske inte den bästa glassen jag har ätit men ingen besvikelse heller utan lagom.
unsuspected är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-09, 16:45   #3958
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Gav vanliga HD Salted Caramel en ny chans, men den är inte på samma nivå som Chocolate SC. Kolasmaken i själva glassen är för tam, det är mest bara såsen och bitarna som ger smak.

Chokladglassen är ju i en nivå för sig och tillsammans med kolasåsen/bitarna så är den bara så mycket bättre.

I veckan så har Coop, Willys och ICA Ben & Jerrys för 39:90. Undrar när det senast hände att alla hade det samma vecka
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-10-10, 18:12   #3959
knooox
Registered User
 
knoooxs avatar
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 509
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Gav vanliga HD Salted Caramel en ny chans, men den är inte på samma nivå som Chocolate SC. Kolasmaken i själva glassen är för tam, det är mest bara såsen och bitarna som ger smak.

Chokladglassen är ju i en nivå för sig och tillsammans med kolasåsen/bitarna så är den bara så mycket bättre.

I veckan så har Coop, Willys och ICA Ben & Jerrys för 39:90. Undrar när det senast hände att alla hade det samma vecka
Håller verkligen inte med dig här :P Köpte hem båda varianterna idag och testade eftersom det var ett tag sedan sist jag testade chokladvarianten, men jag tycker deras vanliga salted caramel är hästlängder bättre än chokladvarianten.

Jag håller med om att kolasåsen och sältan kan framträda bättre ihop med chokladen.
knooox är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-10, 18:21   #3960
Skrollovicz
Registered User
 
Skrolloviczs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 045
Citat:
Ursprungligen postat av unsuspected Visa inlägg
Är Dumleglassen värd sina kronor eller ska jag välja något annat?
Jag tycker den är värd pengarna.
Skrollovicz är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)