Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-01-03, 13:19   #3511
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av Kaukasuskokosnöt Visa inlägg
Oops! Redan beställt, hur illa är det? Inte ens i närhten av ferraribilar?
Inte ens nära. Väldigt kemisk smak. Jag äter/dricker det mesta men detta pulver var det "hålla för näsan så man inte känner smaken" som gäller. Du kanske upplever det annorlunda

Citerar mig själv:

Citat:
SN Whey-80

Liquorice 3/5
Bra smak, smakar som (söt) lakritsgodis. Är mer ett fan av salt lakrits så jag tillsatte till flingsalt.

Köpa igen? Kanske.

Red Candy 1/5
Stark söt och syntetisk smak. Smakar inte som någon godis jag känner igen, ingen fruktsmak heller.

Köpa igen? Nej.

Cola Candy 2/5
Det smakar faktiskt colagodis till en början men sen övergår smaken till något mer mjölkigt. Funkar inte riktigt.

Köpa igen? Nej.

Vågade inte köpa Violet
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.

Senast redigerad av vicarious den 2018-01-03 klockan 13:21.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-03, 13:22   #3512
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Inte ens nära. Väldigt kemisk smak. Jag äter/dricker det mesta men detta pulver var det "hålla för näsan så man inte känner smaken" som gäller. Du kanske upplever det annorlunda

Citerar mig själv:
Haha! Ibland får jag en kick av att saker är äckliga, PWO bland annat ska inte vara gott. Får se vad jag tycker, återkommer med recension.
__________________
Min journal 🏋🏻
Totalen: 555 kg. Bänk: 135 kg. Böj: 190 kg. Mark: 230 kg.
Löpning: 10k 43:00, 5k 20:49.
"När man vill äta en Wasa Husman rätt upp och ner vet man att man är hungrig!" 🤓 - J.Gudiol
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-03, 16:28   #3513
Gearhead85
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Svenstavik Jamtland
Inlägg: 257
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Kaukasuskokosnöt Visa inlägg
Haha! Ibland får jag en kick av att saker är äckliga, PWO bland annat ska inte vara gott. Får se vad jag tycker, återkommer med recension.
Lite off topic men det är inte du som skrivit recensionen på mmsport om Viking om hur mjöd smakade så pass ve och fan att man blev så pas förbannad att man blev pigg?

On topic. Better You veganrotein choklad var inte så dum. Tog 4 gram mer än vad som en portion var (kör med köksvåg) och smaken rätt okej. Lite blaskig bara mot min tidigare.

Ps: Ska det vara så svårt att sätta fast skopan i locket eller liknande lösning så man sliper gräva efter den i halva burken?
__________________
#fuckreumatism #fuckfunkofobi
Gearhead85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-04, 16:17   #3514
Leeee
Bacon
 
Leeees avatar
 
Reg.datum: Jun 2017
Inlägg: 26
Finns det inget protein med smak av chips, bacon eller pizza?
Ruggit less på efterrättssmaker
Leeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-04, 18:49   #3515
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Citat:
Ursprungligen postat av Gearhead85 Visa inlägg
Lite off topic men det är inte du som skrivit recensionen på mmsport om Viking om hur mjöd smakade så pass ve och fan att man blev så pas förbannad att man blev pigg?
Haha, nej! Men jag har läst den recensionen också!

Citat:
Ursprungligen postat av Gearhead85 Visa inlägg
Ps: Ska det vara så svårt att sätta fast skopan i locket eller liknande lösning så man sliper gräva efter den i halva burken?
Fanns ett företag förut som hette sqoopit, de hade en lösning där man fäste skopan i locket som du skriver, möjligt att det fortfarande finns skopor att få tag på.
__________________
Min journal 🏋🏻
Totalen: 555 kg. Bänk: 135 kg. Böj: 190 kg. Mark: 230 kg.
Löpning: 10k 43:00, 5k 20:49.
"När man vill äta en Wasa Husman rätt upp och ner vet man att man är hungrig!" 🤓 - J.Gudiol

Senast redigerad av Kaukasuskokosnöt den 2018-01-04 klockan 18:50.
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-04, 19:17   #3516
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Citat:
Ursprungligen postat av Kaukasuskokosnöt Visa inlägg
Fanns ett företag förut som hette sqoopit, de hade en lösning där man fäste skopan i locket som du skriver, möjligt att det fortfarande finns skopor att få tag på.
Han menar nog så att du slipper gräva efter skopan när du öppnar den nya burken/påsen. När du väl fått upp skopan så är det ju inga problem, den kommer ju inte gräva ner sig i pulvret.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-04, 20:18   #3517
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Han menar nog så att du slipper gräva efter skopan när du öppnar den nya burken/påsen. När du väl fått upp skopan så är det ju inga problem, den kommer ju inte gräva ner sig i pulvret.
Jaha, sorry då missförstod jag! Jag köper nästan bara pulver utan skopa, bortsett från MYP och Tyngre. Men om man har problem med nergrävd skopa kan man alltid ta ett vanligt decilitermått, i väntan på att den andra grävs fram
__________________
Min journal 🏋🏻
Totalen: 555 kg. Bänk: 135 kg. Böj: 190 kg. Mark: 230 kg.
Löpning: 10k 43:00, 5k 20:49.
"När man vill äta en Wasa Husman rätt upp och ner vet man att man är hungrig!" 🤓 - J.Gudiol
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 10:14   #3518
Gearhead85
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Svenstavik Jamtland
Inlägg: 257
Citat:
Ursprungligen postat av Kaukasuskokosnöt Visa inlägg
Jaha, sorry då missförstod jag! Jag köper nästan bara pulver utan skopa, bortsett från MYP och Tyngre. Men om man har problem med nergrävd skopa kan man alltid ta ett vanligt decilitermått, i väntan på att den andra grävs fram
Som mitt sista inlägg i avstickaren från ämnet så jag kör själv med köksvåg efter att jag upptäckte att en skopa som skulle vara 25g inte stämde. ^^ Men som sagt ändå lite irritersamt att behöva leta skopan i början och gräva i pulvret efter den.
__________________
#fuckreumatism #fuckfunkofobi
Gearhead85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 17:51   #3519
Friborgaren
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2017
Inlägg: 16
Märke: Optimum Nutrition

Smak: Gold Standard 100% Casein Chocolate Supreme
Betyg: 8/10

Det första som slog mig var ungefär "vad i helvete, det smakar ju salt", lyckligtvis gifter sig sältan riktigt bra med chokladsmaken och ger en rätt välbalanserad och en inte särskilt sötsliskig chokladsmak.
Överlag blandar det sig utmärkt (bättre än de flesta billigare märkena av kasein) och skulle det inte vara för priset (som drar ner helhetsbetyget) så skulle jag definitivt köpa det oftare.
Friborgaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 23:41   #3520
DerImperator
Registered User
 
DerImperators avatar
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Norrut
Inlägg: 471
Då Top Formulas proteinpulver håller på att bli rätt poppis här kan jag bara notera att två rågade halvdeciliters skopor (som medföljer i påsen) är mycket mer än 36gram pulver, det närmar sig egentligen närmare 50g pulver dvs 35-40g protein.

Så där är svaret om ni undrar varför en 750g påse inte räcker lika länge som det står på den Använd våg
__________________
JOURNAL
DerImperator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-07, 02:15   #3521
MatteÖhult
Svagast i pite
 
MatteÖhults avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: piteå
Inlägg: 182
Citat:
Ursprungligen postat av DerImperator Visa inlägg
Då Top Formulas proteinpulver håller på att bli rätt poppis här kan jag bara notera att två rågade halvdeciliters skopor (som medföljer i påsen) är mycket mer än 36gram pulver, det närmar sig egentligen närmare 50g pulver dvs 35-40g protein.

Så där är svaret om ni undrar varför en 750g påse inte räcker lika länge som det står på den Använd våg


Tack för det! Fick hem mitt protein därifrån för någon dag sen och har inte hunnit väga en skopa ännu

Kan konstatera att smakerna är helt okej iallafall, återkommer senare med en full recension )
MatteÖhult är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-08, 21:19   #3522
sailorman
Registered User
 
sailormans avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 86
Tjenare!

Jag söker tips på ett vattnigt vassleprotein! Ju tunnare i konsistensen desto bättre. Smaken är sekundär!

Tack på förhand!
sailorman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-08, 21:28   #3523
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av sailorman Visa inlägg
Tjenare!

Jag söker tips på ett vattnigt vassleprotein! Ju tunnare i konsistensen desto bättre. Smaken är sekundär!

Tack på förhand!
Tror flesta vassleprotein är rätt vattniga om du doserar rätt. Både Tyngre och PureSwe har den konsistens du söker.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-08, 21:40   #3524
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Isolat framför koncentrat i alla fall.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-08, 22:28   #3525
MrMuggelSnuggel
EXPERT USER
 
MrMuggelSnuggels avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 322
Citat:
Ursprungligen postat av DerImperator Visa inlägg
Då Top Formulas proteinpulver håller på att bli rätt poppis här kan jag bara notera att två rågade halvdeciliters skopor (som medföljer i påsen) är mycket mer än 36gram pulver, det närmar sig egentligen närmare 50g pulver dvs 35-40g protein.

Så där är svaret om ni undrar varför en 750g påse inte räcker lika länge som det står på den Använd våg
Det var sniket (men smart) av dom.
MrMuggelSnuggel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)