Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-06-24, 11:15   #16501
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Finns det någon gratis VPN?
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-24, 12:21   #16502
lanzal
Registered User
 
lanzals avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Trosa / Linköping
Inlägg: 1 277
Jag byggde ihop min dator för typ tre år sen med hjälp av en kompis men har nu glömt vad som finns i själva datorn.. hur kan jag kolla vilka komponenter jag har i den? Funderar på att försöka uppgradera mig lite till hösten.

Mvh noob
__________________
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...23#post3408823Min träningsjournal!
Citat:
Ursprungligen postat av pragmatist Visa inlägg
En god tumregel som man snabbt bör ta till sig i sin gymkarriär är att 90% av allt som "en kille på gymmet"/"en kompis" säger är helt fel, en grov överdrift/generalisering, eller saknar vetenskapliga belägg.
Tävlingspers: 245kg böj, 147,5kg bänk, 302,5 mark
lanzal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-24, 12:53   #16503
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av lanzal Visa inlägg
Jag byggde ihop min dator för typ tre år sen med hjälp av en kompis men har nu glömt vad som finns i själva datorn.. hur kan jag kolla vilka komponenter jag har i den? Funderar på att försöka uppgradera mig lite till hösten.

Mvh noob
Öppna och titta?
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-24, 13:47   #16504
lanzal
Registered User
 
lanzals avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Trosa / Linköping
Inlägg: 1 277
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Öppna och titta?
Det är såklart ett alternativ

Gjorde en dxdiag


Bilden vill inte visas >,< http://imgur.com/fGgTkxC

Det jag använder datorn till är wow / rocket league.. skulle eventuellt vilja testa att köra två wow igång samtidigt på två skärmar framöver och nuvarande komponenter känns lite för svaga för att göra detta.

Vad är det jag skulle behöva uppgradera för att möjliggöra detta? Mvh
__________________
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...23#post3408823Min träningsjournal!
Citat:
Ursprungligen postat av pragmatist Visa inlägg
En god tumregel som man snabbt bör ta till sig i sin gymkarriär är att 90% av allt som "en kille på gymmet"/"en kompis" säger är helt fel, en grov överdrift/generalisering, eller saknar vetenskapliga belägg.
Tävlingspers: 245kg böj, 147,5kg bänk, 302,5 mark

Senast redigerad av lanzal den 2017-06-24 klockan 13:49.
lanzal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-24, 14:25   #16505
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av lanzal Visa inlägg
Det är såklart ett alternativ

Gjorde en dxdiag


Bilden vill inte visas >,< http://imgur.com/fGgTkxC

Det jag använder datorn till är wow / rocket league.. skulle eventuellt vilja testa att köra två wow igång samtidigt på två skärmar framöver och nuvarande komponenter känns lite för svaga för att göra detta.

Vad är det jag skulle behöva uppgradera för att möjliggöra detta? Mvh
Ser i grunden helt okej ut. Dock ser jag inte det viktigaste. Vad har du för grafikkort, och hårddisk?
Mvh
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-24, 20:03   #16506
lanzal
Registered User
 
lanzals avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Trosa / Linköping
Inlägg: 1 277
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Ser i grunden helt okej ut. Dock ser jag inte det viktigaste. Vad har du för grafikkort, och hårddisk?
Mvh
Geforce GTX 570
Ehmm en Intel SSD 120GB, vet inte exakt vilken jag har :/ eller hur man ser vilken jag har.
__________________
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...23#post3408823Min träningsjournal!
Citat:
Ursprungligen postat av pragmatist Visa inlägg
En god tumregel som man snabbt bör ta till sig i sin gymkarriär är att 90% av allt som "en kille på gymmet"/"en kompis" säger är helt fel, en grov överdrift/generalisering, eller saknar vetenskapliga belägg.
Tävlingspers: 245kg böj, 147,5kg bänk, 302,5 mark
lanzal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-24, 20:21   #16507
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Ett nytt grafikkort och en bra processorkylare så du kan överklocka cpu så är du good to go.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-24, 20:57   #16508
lanzal
Registered User
 
lanzals avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Trosa / Linköping
Inlägg: 1 277
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Ett nytt grafikkort och en bra processorkylare så du kan överklocka cpu så är du good to go.
Åh det låter ju skitbra ju, tack för hjälpen hörni =)
__________________
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...23#post3408823Min träningsjournal!
Citat:
Ursprungligen postat av pragmatist Visa inlägg
En god tumregel som man snabbt bör ta till sig i sin gymkarriär är att 90% av allt som "en kille på gymmet"/"en kompis" säger är helt fel, en grov överdrift/generalisering, eller saknar vetenskapliga belägg.
Tävlingspers: 245kg böj, 147,5kg bänk, 302,5 mark
lanzal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-27, 00:26   #16509
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av Jockefoten Visa inlägg
Happy Hacking Pro 2. Topre-brytare.


Ducky Shine 2 TKL. Cheery MX Blue.
[Im]http://i.imgur.com/Du4bKYb.jpg[/img]
Necroquote nu, men jag gjorde en sökning på mekaniska tangentbord så nu måste jag fråga: Hur trivs du med Happy Hacking Pro 2 jämfört med andra tangentbord? Hur står sig Topre-brytare i förhållande till cherrys brytare i dina ögon?

Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Har haft ett sånt, och flera andra med liknande tangenter. Bland annat ett Apple-tangentbord.

Min syn på det hela är att när man väl hittat sin egen mekaniska brytare går man aldrig tillbaka. Med betoning på sin egen. Jag hatar röda, svarta och bruna MX. Jävla bajs, om du frågar mig. Blåa MX däremot, det är min grej.

Om det inte kommer något bättre eller jag är tvungen att byta kommer jag aldrig göra det.

Vad jag försöker säga är alltså att ni som rekommenderar annat än mekaniska brytare har helt åt helvete fel.
Jag skiftar regelbundet mellan röda och blåa switchar, det beror helt på vad jag gör framför datorn. Om jag ska spela eller ifall familjen vill sova så använder jag mina röda brytare - för allt annat så använder jag blåa brytare.

Jag gillar egentligen bruna brytare väldigt mycket som en kompromiss. Dom känns inte bäst till något, men känns bra vad man än gör. Problemet är bara att mitt Filco med bruna brytare har en svensk layout medan alla mina andra tangentbord har en amerikansk layout. Jag hatar den svenska fula entertangenten med passion. För att inte glömma den lilla ängsliga shift-tangenten till vänster.

Jag börjar ångra min sökning på tangentbord nu. Senast jag var inne i den svängen så blev jag som besatt i två år.
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.

Senast redigerad av ApexProcyon den 2017-06-27 klockan 00:28.
ApexProcyon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-27, 01:50   #16510
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Necroquote nu, men jag gjorde en sökning på mekaniska tangentbord så nu måste jag fråga: Hur trivs du med Happy Hacking Pro 2 jämfört med andra tangentbord? Hur står sig Topre-brytare i förhållande till cherrys brytare i dina ögon?



Jag skiftar regelbundet mellan röda och blåa switchar, det beror helt på vad jag gör framför datorn. Om jag ska spela eller ifall familjen vill sova så använder jag mina röda brytare - för allt annat så använder jag blåa brytare.

Jag gillar egentligen bruna brytare väldigt mycket som en kompromiss. Dom känns inte bäst till något, men känns bra vad man än gör. Problemet är bara att mitt Filco med bruna brytare har en svensk layout medan alla mina andra tangentbord har en amerikansk layout. Jag hatar den svenska fula entertangenten med passion. För att inte glömma den lilla ängsliga shift-tangenten till vänster.

Jag börjar ångra min sökning på tangentbord nu. Senast jag var inne i den svängen så blev jag som besatt i två år.
Du har fel. Hur skall man annars kunna träffa enter-knappen om den inte är stort som ett hus?

Galna lockerbjudanden från Elgigantens sommarkampanj senaste dagen däremot!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-27, 02:00   #16511
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Du har fel. Hur skall man annars kunna träffa enter-knappen om den inte är stort som ett hus?

Galna lockerbjudanden från Elgigantens sommarkampanj senaste dagen däremot!
Sant, det räcker med att forma handen som en knytnäve och rulla den åt höger för att skicka ett meddelande med ett svenskt tangentbord. Kraftfullt och tillfredsställande.

Skämt åsido så tycker jag att enter-tangenten är lättare att nå trots att den är mindre på amerikanska tangentbord. Med en 'korrekt' fingerisättning så krävs det en mindre rörelse med lillfingret för att nå enter på ett amerikanskt jämfört med ett svenskt tangentbord. Så fort jag byter till ett svenskt så missar jag enter precis hela tiden tills jag lärt mig att sträcka på lillfingret ordentligt.
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.
ApexProcyon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-27, 05:42   #16512
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Ska sitta på tåget ner till Skåne nu och försöker koppla upp mig på SJs internet, men har ingen lycka. Jag kör opera, den är default browser. Min Android kopplar upp sig utan problem, likas grannen på sin bärbara, men jag får bara upp This site can't be reached. När jag klickar på "You must provide additional login informstion" så får jag upp samma, så den startar inloggningsprocessen och hittar nätverket, men sen vill den inte. Jag har även prövat skriva in adressen "ombord.sj.se" men det funkar inte heller.
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-27, 06:13   #16513
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Ska sitta på tåget ner till Skåne nu och försöker koppla upp mig på SJs internet, men har ingen lycka. Jag kör opera, den är default browser. Min Android kopplar upp sig utan problem, likas grannen på sin bärbara, men jag får bara upp This site can't be reached. När jag klickar på "You must provide additional login informstion" så får jag upp samma, så den startar inloggningsprocessen och hittar nätverket, men sen vill den inte. Jag har även prövat skriva in adressen "ombord.sj.se" men det funkar inte heller.
Hade det problemet eller liknande när jag inte hade dynamisk bla bla utan angav 8.8.8.8 för Google. Kommer inte ihåg vad det heter men om du förstår vad jag skriver så har du angivit det, om inte så är det inte din lösning
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-27, 06:21   #16514
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Hade det problemet eller liknande när jag inte hade dynamisk bla bla utan angav 8.8.8.8 för Google. Kommer inte ihåg vad det heter men om du förstår vad jag skriver så har du angivit det, om inte så är det inte din lösning
Du pratar om att dina inställningar var statiska och att du hade googles DNS (8.8.8.8).

När du sätter den på dynamiskt så får man ip av wifit i närheten (SJ) och deras dns inställningar som gör att man kommer till deras sida för att fixa wifi.

Typ så.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-06-27, 06:26   #16515
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Hade det problemet eller liknande när jag inte hade dynamisk bla bla utan angav 8.8.8.8 för Google. Kommer inte ihåg vad det heter men om du förstår vad jag skriver så har du angivit det, om inte så är det inte din lösning
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Du pratar om att dina inställningar var statiska och att du hade googles DNS (8.8.8.8).

När du sätter den på dynamiskt så får man ip av wifit i närheten (SJ) och deras dns inställningar som gör att man kommer till deras sida för att fixa wifi.

Typ så.

Yes, det är nog så. Har ni lite utförligare instruktioner?
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)