Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-03-31, 07:10   #1
Plzki
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2015
Inlägg: 17
Hjälp vid bergodalbana!?

Tjenare!

Jag har en liten fråga, håller på och deffar för tillfället!

Äter mellan 1900-2000kcal om dagen ! (1000kcal underskott)
tränar 3-4 dager i veckan och är ute och power walkar ca 1mil 3-4 dagar i veckan!

Har gått ner ifrån 95 till nuvarande 83 på 3 månader!
Och så har det blivit ett par helger (senast nu i lördags) jag har tagit till spriten och dragit ut på krogen och roat mig lite! Ingen pizza eller sådant flötigt dagen efter utan vanlig mat som ja brukar äta under deff. Blev dock en påse bilar..

Då till frågan! Varenda gång jag haft en sådan helg så har ja gått upp 2-3kg på måndag morgon! Vägde 81,2 i fredags morgon vikt och igår morse 84.3 ?!?

Senast för 3 helger sedan när jag hade en sådan helg så vägde jag (fredag) 83.6 morgon vikt och på måndagen 86.1???


Har någon en förklaring på detta? Så fort är väl omöjligt att man går upp i vikt ?

Tacksam för svar och ha en härlig dag!
Plzki är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-31, 07:41   #2
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 013
Sist jag drack en liter saft gick jag upp ett kilo, på en halvtimme! Det du!

Viktuppgång/nedgång kan komma plötsligt, och har inget med kroppsfettet att göra. Jag har tappat nära 6kg under en vidrig magsjuka, men det var ju återhämtat på en vecka av ordentlig mat och dryck.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-31, 09:50   #3
Jokester
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Qva
Inlägg: 1 428
Vätska. Man ser alltid lite plufsigare ut efter en helg med mycket sprit när vätskan kommit tillbaka. Fylleplufs. Det försvinner däremot efter några dagar. Därför det är extra viktigt om du festar under deffen att du kollar pö viktnedgången per vecka och inte per dag även om det kan vara bra att väga sig varje dag.
Jokester är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-31, 10:59   #4
Plzki
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2015
Inlägg: 17
Citat:
Ursprungligen postat av Jokester Visa inlägg
Vätska. Man ser alltid lite plufsigare ut efter en helg med mycket sprit när vätskan kommit tillbaka. Fylleplufs. Det försvinner däremot efter några dagar. Därför det är extra viktigt om du festar under deffen att du kollar pö viktnedgången per vecka och inte per dag även om det kan vara bra att väga sig varje dag.
Okej tack! Det var just ett sådant svar jag var ute efter!
Ja det ska jag nog börja göra! Har vägt mig varje dag då ja tycker det får upp motivationen mycket!
Plzki är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)