Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-12, 22:57   #1
SiB
Registered User
 
SiBs avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 70
Min Deff... Kommer funka?

Började deffa för några dagar sen, och är inte så jätte informerad på hur allt fungerar etc.

Just nu kör jag såhär:
Jag styrketränar hårt 6 dagar i veckan, ca 2 timmars pass.
Jag dricker protein varje dag och käkar monohydrat kreatin (No xplode innan träning).

Min kost är:
Morgon: Havregryn(sport) eller Kellogs special K.
Lunch: Äter jag på min skola så kan inte riktigt bestämma vad det blir men håller mig självklart ifrån det som är fettigt osv.
Middag: Nånting med så lite fett som möjligt och fullkorn,nyttigt fiskkött bla.
Kvällen: Ifall jag inte klarar av hungern mot kvällen så tar jag bara ett knäckebröd (wasa sport) utan smör.
Dricker även mycket vatten över hela dagen och på gymmet, dricker ingen mjölk.

Motion: Jag ska gå ut och gå på morgonen innan frukost 3 dagar i veckan.


Men det är några saker jag är lite fundersam om, Det jag tycker är hemskt jobbigt med den här deffningen är att jag går hungrig hela tiden, jag kör ett 2 timmars pass på tom och hungrig mage.
Min kompis körde så här och svälte sig själv och det gick jättebra för honom.
Men vissa andra säger att om det är så att man går runt och svälter sig och är jättehungrig sätter sig kroppen i "sparläge" och börjar lagra fetter istället för att bränna dom. Och det är även så att jag är bara 18 år och växer fortfarande och det är ju väldigt viktigt för kroppen att få i sig mycket just då.

Om jag kör med det här nu, kommer jag att vara fullt deffad innan sommarn då? ca. 175cm 74.5kg.

Skriv gärna med tips om hur jag kan förbättra min deffning och svara gärna på mina frågor
SiB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-12, 23:01   #2
Koka
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 137
du borde börja med att läsa deffguiden. Enligt mig är ditt kostschema inte bra...om du ska deffa då, banta funkar det väl.
Koka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-12, 23:06   #3
14K
Registered User
 
14Ks avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Ort: Malmö
Inlägg: 2 164
Du ska ju absolut inte svälta, så som du säger att du tränar borde du äta rätt mycket för inte tappa muskler + bygga. som "koka" sa.. läss deff guiden och där får du ett ungefärligt kcal du behöver per dag.

Sen tycker jag personligen inte att du borde träna så mycket. ha minst 2 vilo dagar eller 1 vilo dag + 1 promenad dag eller liknande. Dina muskler måste få vila för de ska växa.

Anågende kosten. Skriv upp ALLT du äter under 1 vecka sen kan det vara lättare o säga vad du kan ändra på, så som du skrivit nu ser man inte mycket tyvärr. Även hur många kcal du äter om dagen. Och hur mycket vill du ner?

Lycka till
14K är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-12, 23:29   #4
CVN
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 244
Du kommer säkerligen att gå ner i vikt med den deffen men du kommer även förlora muskler inte enbart fett. Har själv gått på ungefär sån deff där jag bara åt 1 gång om dagen, det var jobbigt att träna och så men det gav resultat.
CVN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-13, 10:49   #5
SiB
Registered User
 
SiBs avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 70
Ok, har lagt om schemat till 5 dagar och ska testa med att äta mer mat, men jag läste att man helst inte skulle äta några kolhydrater efter 18:00 på kvällarna, vad skulle vara ett bra litet mål till kvällen då ?
SiB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-13, 10:57   #6
JohnRick
Registered User
 
JohnRicks avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Södra Sverige (äntligen ute ur @#!¤@&! Lund och inne i Malmö)
Inlägg: 1 188
Du säger att du ska deffa, men om du inte är så jätteinformerad och ändå tycks köra med en sex-split(?) undrar jag i hastigheten över hur gammal du är och om du har fixat tillräckligt med muskelmassa för att "rättfärdiga" en deff?

Läs deffguiden (som tidigare påpekat). Du ska inte heller behöva gå hungrig - bara ligga på ett litet kaloriunderskott, kombinerat med tung träning där du modifierar volymen för att inte slita ut dig fullständigt.
JohnRick är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-13, 10:57   #7
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Citat:
Ursprungligen postat av SiB Visa inlägg
jag läste att man helst inte skulle äta några kolhydrater efter 18:00 på kvällarna
Var läste du det?
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-13, 11:01   #8
Mr.Shot
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 12
Citat:
Ursprungligen postat av SiB Visa inlägg
Ok, har lagt om schemat till 5 dagar och ska testa med att äta mer mat, men jag läste att man helst inte skulle äta några kolhydrater efter 18:00 på kvällarna, vad skulle vara ett bra litet mål till kvällen då ?
Det är ingen fara att äta kolhydrater vid den tiden. Men det är ju inte livsnödvändigt direkt. Så en burk tonfisk blandat med keso på en knäckemacka eller tonfisk med majs. Annars bara en burk kvarg.

Det är bara att leta i skåpen, läsa näringsinfon och fixa lite olika varianter
Mr.Shot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-13, 11:03   #9
SiB
Registered User
 
SiBs avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 70
Jag har lite koncentrations svårigheter när det gäller att läsa och har bara slarvläst hittils, men jag tror jag såg nånting om det där i din Deff guide :p
SiB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-13, 11:05   #10
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Läs om, läs rätt.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-13, 11:08   #11
SiB
Registered User
 
SiBs avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 70
Citat:
Ursprungligen postat av JohnRick Visa inlägg
Du säger att du ska deffa, men om du inte är så jätteinformerad och ändå tycks köra med en sex-split(?) undrar jag i hastigheten över hur gammal du är och om du har fixat tillräckligt med muskelmassa för att "rättfärdiga" en deff?
Jag är 18 år och jag har gymmat stenhårt i ca 5 månader nu,och det har gått jättebra med muskler och sånt, har väldigt lätt för att bygga snabbt så
SiB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-13, 11:08   #12
SiB
Registered User
 
SiBs avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 70
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Läs om, läs rätt.
mjo hade tänkt göra det idag när jag var lite mer pigg och alert
SiB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-13, 12:07   #13
johan karlberg
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 106
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Var läste du det?
Antagligen på Aftonbladets hälsoavdelning, där drömmar blir till verklighet utan att göra något..

Ps! Nu fanns Dansbands-dieten oxå! woohoo
johan karlberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-13, 17:22   #14
SiB
Registered User
 
SiBs avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 70
En sak till förresten, är det bara en myt att det hjälper med deffningen att dricka mycket vatten hela dagen eller är det bra ?
SiB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-13, 17:44   #15
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av SiB Visa inlägg
En sak till förresten, är det bara en myt att det hjälper med deffningen att dricka mycket vatten hela dagen eller är det bra ?
Möjligtvis om ditt vattendrickande lättare håller din aptit under kontroll. Det finns ju lite snack om kloriförbrukning av att öka värmen på kall dryck och det är i sig ingen felaktighet men HELT irrelevant och inget som du kommer kunna applicera på dig själv.

Den här tråden handlar om det:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=124336
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)