Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-09-10, 17:52   #151
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Jag provianterar och beväpnar mig iaf!
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-10, 18:21   #152
MAXX
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: GBG
Inlägg: 702
aaaaajjjjjjjjjjj



där small det. hörde ni?
MAXX är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-10, 19:21   #153
Tricklev
Spamming user
 
Tricklevs avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Kärleksbyn, population jag och mina homies.
Inlägg: 7 984
Nu har jag varit lite afk i skallen ett tag, men tänkte passa på att återvända till denna tråden och fråga, någon som har en länk där man kan följa utvecklingen?
Tricklev är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-10, 19:39   #154
Palm
Registered User
 
Palms avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Strax ovanför LHC
Inlägg: 315
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Nu har jag varit lite afk i skallen ett tag, men tänkte passa på att återvända till denna tråden och fråga, någon som har en länk där man kan följa utvecklingen?
Just nu händer inte så mycket, man har visat att maskinen fungerar. Här finns massvis av material: http://www.bbc.co.uk/radio4/bigbang/

Edit: Helgdag i Genève imorgon, så de flesta är nog ute och firar nu.

Senast redigerad av Palm den 2008-09-10 klockan 19:41.
Palm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-10, 20:42   #155
Petf
Kräsen
 
Petfs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Klippan
Inlägg: 1 385
haha alla på skolan va sjukt hispiga idag , speciellt tjejerna . satt och snackade om jordens undergång kl 2100 idag . de enda jag(och förmodligen en del killar och tjejer) tänkte på va att det hade vatt skönt med lite innan världen försvann .
__________________
Its my life
kv:70kg
130-100-190
Petf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-10, 20:46   #156
Palm
Registered User
 
Palms avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Strax ovanför LHC
Inlägg: 315
Citat:
Ursprungligen postat av Petf Visa inlägg
haha alla på skolan va sjukt hispiga idag , speciellt tjejerna . satt och snackade om jordens undergång kl 2100 idag . de enda jag(och förmodligen en del killar och tjejer) tänkte på va att det hade vatt skönt med lite innan världen försvann .
Efter att ha kikat på kvällstidningarnas webbsidor är jag faktiskt smått förbannad.
Palm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-10, 21:02   #157
LoTiX
Delusion of grandeur
 
LoTiXs avatar
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 494
Citat:
Ursprungligen postat av Palm Visa inlägg
Efter att ha kikat på kvällstidningarnas webbsidor är jag faktiskt smått förbannad.
Det enda som är värre än tidningarnas lögner måste vara tonåringarnas känsla för källkritik.
LoTiX är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-10, 21:20   #158
TheSpider
Registered User
 
TheSpiders avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 80
Aftonbladet borde stämmas. Hatar dom och övriga liknande media så in i h3lvete, de överdriver precis ALLT...bara för att folk ska läsa.
TheSpider är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-10, 22:15   #159
Archos
Banned User
 
Archoss avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 170
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
"Behov" och "värde" är högst subjektiva termer. Finns ingen viktigare poäng med livet mer än att skapa och att förstå verkligheten. Allt annat är bara utfyllnad.
Hur är det då i konsekvensens namn med begreppen "viktigare", "livet", "poäng", "skapa", "förstå" och "verkligheten", samt slutsatsen som dras i citatet ovan, subjektiva eller inte?
Archos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-11, 05:29   #160
Archos
Banned User
 
Archoss avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 170
Citat:
Ursprungligen postat av Palm Visa inlägg
Bara spinoff-produkterna från toppforskning av den här typen gör det värt det många gånger om.
Ja, man får verkligen hoppas att spinoff effekterna från denna forskning gör det mödan värt!

Men att få större förståelse hur universum uppstod? Det har jag lite svårare att tro. Något som är intressant är att lyssna på är hur ofta ordet karriär nämns ihop med detta projekt och denna maskin! Hör prestige och förståelse för universums uppkomst verkligen ihop?

Bara en sån simpel sak som definitionen av "Big Bang" borde sätta ganska stora käppar i hjulet för ett sådant här projekt.

Om man nu kommer närmare sanningen om gåtan hur vårt universum skapats, hur sätter man ord på det tror ni? Blir det forskarfackspråk som är obegripligt för oss vaniga dödliga, blir det i absoluta faktiska ordalag, blir det i filosofiska termer, i poetiska, vad tror ni? Vilket slags språkbruk kommer att användas vid presentationerna av resultaten?
Archos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-11, 06:07   #161
palme
Välhängd medlem
 
palmes avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 5 082
Det fanns alltså en chans (enligt aftonbladets rubriker som jag litar till 100% på) att jorden skulle gått under pga detta expriment.

Är det då ett försvarbart expriment? Oavsett kunskaperna man kan få ut av det / kontra jordens undergång.
__________________
Timidi mater non flet

Support 81
palme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-11, 06:09   #162
palme
Välhängd medlem
 
palmes avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 5 082
Citat:
Ursprungligen postat av Petf Visa inlägg
haha alla på skolan va sjukt hispiga idag , speciellt tjejerna . satt och snackade om jordens undergång kl 2100 idag . de enda jag(och förmodligen en del killar och tjejer) tänkte på va att det hade vatt skönt med lite innan världen försvann .
Fick du med dig nån in på muggen då? Gäller att va iskall under domedags profetor och ta vara på det som bjuds

*tänker smörgåsbord*
__________________
Timidi mater non flet

Support 81
palme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-11, 06:23   #163
sascha
Registered User
 
saschas avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 312
Något har hänt. Vänder mig till Kolozzeums samling av tyska kemister och grandiosa teologer, med andra ord till dem som är kvalificierade att göra uttalanden i sådana här frågor. Ni andra får gärna komma med svar, men det kanske ändå är bäst att lämna detta till dem som kan backa upp sina slutsatser med argument och fakta. Till sak. Jag har sjuk huvudvärk idag. Kan kanske detta vara ett tecken på att en tryckförändring i atomosfären skett? Om så är fallet undrar jag då om denna förändring, och sonika boven bakom brottet som är min huvudvärk, möjligen härrör från djävulstesterna som utförts i dödsmunken "LHC" (kanske bara spitballar, men ett svart hål skulle kanske kunna ligga bakom??)?

// Orolig huvudvärksdrabbad
sascha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-11, 06:43   #164
DanielF
Space explorer
 
DanielFs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Älvsjö
Inlägg: 31
Citat:
Ursprungligen postat av sascha Visa inlägg
Något har hänt. Vänder mig till Kolozzeums samling av tyska kemister och grandiosa teologer, med andra ord till dem som är kvalificierade att göra uttalanden i sådana här frågor. Ni andra får gärna komma med svar, men det kanske ändå är bäst att lämna detta till dem som kan backa upp sina slutsatser med argument och fakta. Till sak. Jag har sjuk huvudvärk idag. Kan kanske detta vara ett tecken på att en tryckförändring i atomosfären skett? Om så är fallet undrar jag då om denna förändring, och sonika boven bakom brottet som är min huvudvärk, möjligen härrör från djävulstesterna som utförts i dödsmunken "LHC" (kanske bara spitballar, men ett svart hål skulle kanske kunna ligga bakom??)?

// Orolig huvudvärksdrabbad
Ja, det verkar helt klart att du har ett svart hål i huvudet.
DanielF är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-11, 09:40   #165
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpider Visa inlägg
Aftonbladet borde stämmas. Hatar dom och övriga liknande media så in i h3lvete, de överdriver precis ALLT...bara för att folk ska läsa.
Jag håller med om att saker snedvrids, övertolkas samt lyfts fram med löjliga sensations- och katastrofrubriker men inte borde de stämmas för det. Det är ju vinstdrivna företag vi talar om, både kvällstidningar och kanaler såsom TV3 och kanal5 t.ex.

Vad hade du själv gjort om din brödföda hängde på att folk läser din tidning? Jag gissar att du hade skrivit på ett sätt, och om saker, som du tror kommer sälja och dra in din brödföda.

Hatar du kvällspress så bojkotta den helt enkelt. Det gör jag och jag lider inte det minsta av vad som skrivs i varken Aftonblöadet eller Expressen. Eftersom jag slipper se det med mina egna ögon.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)