Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2004-01-26, 20:39   #1
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Skada i vänster axel/arm

För över ett år sen fick jag våldsamma problem med vänster axel/arm. Jag kan inte erinra mig något speciellt när jag tränade men plötsligt under en natt började det ila något infernaliskt längs med hela vänstra armen. Samma sensation som när man slår armbågen i något hårt med skillnaden att det inte går över. Jag tog det lugnt i några veckor men det blev inte bättre så jag började träna lite smått igen vilket lindrade det hela. Var ofta tvungen att gå upp mitt i nätterna och köra baksida axel för att jaga bort det onda. Det har än idag inte blivit bra.

Om jag tar mer än två veckors träningsuppehåll så kommer ilningarna/smärtan tillbaka med full kraft. Framför allt smärtar muskelfästet mellan triceps och armbågen och jag upplever en kall bedövande smärta när jag vrider axeln. Och oavsett om jag tränar eller ej så skakar vänstra armen våldsamt när jag spänner den och jag har mycket sämre nervkontakt med vänstra axeln. Jag kan inte heller dra den tillbaka lika mycket bakåt som den högre när jag kör exempelvis latsdrag. Jag får också våldsamt ont om jag trycker vänster armbåge mot något hårt som tex vid armbrytning.

Någon som haft/har liknande problem eller iaf något tips angående vad jag kan ta mig till? Håller på att bli tokig...

Senast redigerad av Klein den 2004-01-26 klockan 20:41.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat


 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)