Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2007-12-14, 16:38   #1
Insidedoubt
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Kallhäll
Inlägg: 450
Smile Min första bulk är igång..

Skaffade gymkort i slutet på september och gymmade i 3 veckor i kombination med att jag tränade shooto. La av i nästan en månad för att fokusera på shooton och bytte för snart 3 veckor sen till att enbart styrketräna. Är inne på min andra vecka med Max OT.

Jag har gått från 68 till 73 kg ungefär och har gjort bra ökningar i styrka och jag tror ändå att jag hunnit lägga på mig lite muskelmassa på den lilla tiden.

Tyvärr har jag inte kvar bilderna jag tog innan jag började gymma (formaterat datorn) så dessa bilder får väl representera det första steget i min utveckling, något att jämföra med i framtiden kanske.

Nåväl, bulkig dagsform:






Jag har aldrig poserat förr och några bilder på benen har jag inte tagit, men de får pisk de också. Ska ta bilder på dem också så jag kan följa utvecklingen ordentligt.
Insidedoubt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-14, 20:20   #2
Mr.Cosybear
Flintskallig hårboll
 
Mr.Cosybears avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: #winning
Inlägg: 164
Ser ut som en bra grund. Bara fortsätta så kommer resultaten
Mr.Cosybear är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-15, 13:36   #3
zeusden1
Starke Adolfs son
 
zeusden1s avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 293
Hej migsjälv! Fast du har mer muskler.
__________________
Träna.
zeusden1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-15, 14:19   #4
Animalistic
Banned
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Göteborg, Hisingen
Inlägg: 2 385
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Cosybear Visa inlägg
Ser ut som en bra grund. Bara fortsätta så kommer resultaten
jappjapp! håller med, stort tålamod och mycket slit
Animalistic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-15, 16:07   #5
Insidedoubt
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Kallhäll
Inlägg: 450
Tack för input grabbar!

Det ska svettas som aldrig förr i gymmet! Får se hur många kg psyket pallar att jag bulkar på mig innan första deffen men man vill ju inte börja skala för tidigt, då lär jag bara bli besviken.

Vet inte om man vågar vara bulkig över sommaren dock, kommer nog bli löpning/thaiboxning igen under våren som komplementerande träning.

Kanske drar ett underskott i ett par månader när sommaren börjar närma sig så att man inte är för plufslig, men det tar jag då om det är ett problem.

Nu är det kallt och tjocka kläder täcker eventuellt underhudsfett, bara att äta
Insidedoubt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-15, 17:15   #6
Mr.Cosybear
Flintskallig hårboll
 
Mr.Cosybears avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: #winning
Inlägg: 164
Tänk bara på att inte "överbulka", det misstaget gjorde jag blev en jävla ökning i fett märkte jag när jag sedan börja deffa Jag ökade alltså för snabbt och mycket i vikt och vad jag vet ska det gå lugnt och fint
Mr.Cosybear är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-15, 17:45   #7
Insidedoubt
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Kallhäll
Inlägg: 450
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Cosybear Visa inlägg
Tänk bara på att inte "överbulka", det misstaget gjorde jag blev en jävla ökning i fett märkte jag när jag sedan börja deffa Jag ökade alltså för snabbt och mycket i vikt och vad jag vet ska det gå lugnt och fint
Mjo, jag tycker mig inte ha lagt på så extremt mycket fett än, men det har gått våldsamt fort de senaste 6 veckorna; 5 kg upp nästan.

Jag har fått ett par milimeter små bristningar under axlarna, syns bara om jag viker upp armarna och tittar efter men man vill ju inte att att det växer ut hudbristningar över bröstet och som sagt inte lägga på sig för mycket fett heller så jag ska nog sakta ner lite på en gång

Under deff har jag hört att det gränsen ligger runt 0,5 kg i veckan för att inte tappa muskelmassa. Finns det några liknande riktlinjer vid bulk? Det beror säkert på en himla massa saker hur mycket muskelmassa man lägger på sig och därmed kan det vara svårt att räkna på, men det borde ju finnas gränser på vad som troligtvis blir alldeles för mycket iaf.
Insidedoubt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)