Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2012-02-24, 10:19   #31
nHz
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 310
Bröst, Axlar, Triceps

PT:n är på mig.
Idag kom man fram lite frågande och undrade om jag hade återhämtat mig från gårdagen. (?)
Vadå återhämtat mig? Igår var det ben/rygg och idag är det bröst/Axlar/Triceps.

Jag undrar var det är med honom för jag ser inte att han fråga andra som tränar på samma sätt som jag gör. Jag känner mig utpekad och det känns som att han förhör mig vare gång jag träffar honom. Det skulle vara skillnad om han ”snackade lite” men oftast känns det som rena utfrågningar och det är sällan jag får feedback.

Bänkpress
20x20
10x40
10x50
10x50
6x60
6x60
7x60
8x60 (PB)
(Lagom)

Militärpress (sittande)
15x20
10x30
10x30
10x30
10x30 (Idag gick det lättare än sist)
(Lagom)

Smalbänk
10x30
12x30
12x32,5
10x35
(Lätt)

Passet idag var avklarat på lite kortare tid än vanligt. Jag ville speeda på lite för att se om jag skulle hinna med det här passet även nästa vecka. Chefen har ju bokat möte på morgonen (from. nästa vecka) och det sabbar allt, f-n.

Det är roligt att träna och framförallt, att orka mer än sist.
__________________
GRILLA!"
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
touch n fläskpress n rövlyft. Dvs gymbänk.

Senast redigerad av nHz den 2012-02-24 klockan 10:21.
nHz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-24, 14:52   #32
nHz
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 310
Eftersom jag redan har klarat mina styrkemål till sommaren behöver jag en ny morot. Tills nu har jag tränat otroligt mycket teknik och fokuserat på att köra strikt. Det ska jag så klart fortsätta med men med lite andra vikter som mål. Jag är inte helt säker på vilka ökningar som är realistiskt men jag kan iaf sätta upp några rimliga vikter så att jag har något att kämpa till. Det skulle vara kul att klara 110 i böj, 160 i mark och 100 i bänk till jul.

Just nu (jag har aldrig kört till failure)
  • Benböj - 5x80
  • Marklyft - 10x100
  • Bänkpress - 8x60

Mål, vecka 27
  • Benböj - 5x90
  • Marklyft - 5x130
  • Bänkpress - 5x70

Vad tror ni, är det rimliga mål?
__________________
GRILLA!"
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
touch n fläskpress n rövlyft. Dvs gymbänk.
nHz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-26, 08:44   #33
nHz
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 310
Dagens vikt: 84.5kg och jag blir lite starkare för varje träning.

Det borde betyda att jag ligger bra till på Kcal-intaget. Jag räknar inte så det blir en aha upplevelse varje gång jag ställer mig på vågen. Det enda jag är noga med är att jag får i mig bra med protte varje gång jag äter. Om det blir något "vegetariskt skit" så laddar jag på med en burk kvarg. Måste jag vara fin i kanten så häller jag på en burk keso.

Just nu har jag 95cm under naveln och det tror jag faktiskt är en minskning mot sist jag mätte mig. Jag går alltså upp i vikt men minskar på midjemåttet (jag har lite fluff). Vad betyder det?

Mitt mål är att bli stor och stark, deffa kan jag göra någon annan gång. Däremot behöver jag inte överäta mig. Jag vill öka i lagom takt för att inte bli för fet direkt och samtidigt må bra.
__________________
GRILLA!"
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
touch n fläskpress n rövlyft. Dvs gymbänk.
nHz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-26, 10:43   #34
Rakanichy
Registered User
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 059
Mycket bra utveckling på bara en månad! I'm impressed!
Om du aldrig har kört till failure så är de där målen nästan lite lätta om du ökar som du gjort så du klarar det galant!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av benaciii Visa inlägg
Jag runkade innan mitt pass idag. blev 2 pb.
Rakanichy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-26, 11:53   #35
nHz
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 310
Citat:
Ursprungligen postat av Rakanichy Visa inlägg
Mycket bra utveckling på bara en månad! I'm impressed!
Om du aldrig har kört till failure så är de där målen nästan lite lätta om du ökar som du gjort så du klarar det galant!
Tack!

Det är riktigt roligt att träna just nu. Jag tränar väldigt mycket på teknik och därför vill jag inte ha för tungt på (köra till failure). Jag tror på kvalitet och inte kvantitet. Att lufta mycket med fel teknik gynnar mig inte i längden.

Jag hoppas på att kunna nå målen som jag har satt upp. Det är svårt att sätta upp realistiska mål som man behöver kämpa lagom för. Det är lätt att det blir för mycket (för högt uppsatta mål) och då blir man besviken om man inte når dem. Hellre att jag når mina mål och att jag sätter upp nya, då känns det som att jag vinner över mig själv (självkänsla) och känner mig positiv. Jag har verkligen inget emot att det är jobbigt rent fysiskt med att lyfta tunga vikter men det får inte vara "surt" eller psykologiskt jobbigt att gå och träna.

Nu är det första gången jag sätter upp mål med en deadline och hoppas inte att jag har ställt till det för mig själv. Jag har egentligen ingen tid att passa då jag behöver kunna lyfta en viss vikt men samtidigt kanske man behöver sätta ett datum så att man har lite press på sig. Jag är å andra sida ingen som ligger på latsidan då jag tränar så tidsbegränsningar behövs nog egentligen inte. När jag har nått min uppsatta målvikt så sätter jag upp en ny.
__________________
GRILLA!"
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
touch n fläskpress n rövlyft. Dvs gymbänk.
nHz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-27, 10:32   #36
nHz
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 310
Ben, rygg

Idag var det stressigt värre.
För att hinna till chefens nya möte behövde jag lägga på ett kol för att hinna med allt.

Benböj
20x20
10x40
10x50
10x60
10x70
5x70
6x70
10x60 (Lätt)
(Lagom)

Marklyft
10x60
10x70
10x80
10x90
10x100
10x60 (Lätt)
(Lagom)

Jag hann inte med mina latsdrag.
Jag var där tidigare än vanligt men lyckades ändå inte bli klar. När jag väl var på jobbet hade chefen ställt in mötet.

Det är fortfarande väldigt roligt att träna och jag har flyttat tiden så att jag inte ska behöva känna stress.
__________________
GRILLA!"
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
touch n fläskpress n rövlyft. Dvs gymbänk.
nHz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-27, 11:27   #37
nHz
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 310
Effektivare träning
Jag behöver nog effektivisera lite till genom att dra ner på antalet set. Om jag kör 2 set för uppvärmning och sedan 4 arbets-set så borde det räcka, eller?
På vissa övningar (smalbänk och latsdrag) behöver jag inte värma. Jag kör ju det här 2ggr/vecka och för att återhämtningen ska bli bra kanske jag inte ska köra helt slut på muskeln.

Träningstid
Jag räknar med att vila ~1-2 min/set och ett set tar ~1 min att genomföra. 3 övningar/träning och den sista övning behöver jag inte värma (-6 min). det borde bli ~45 min träningspass och det borde jag hinna med. Jag får väl testa i morgon och återkomma med resultatet.

Kreatin
Jag tänkte även börja ladda kreatin idag. Jag har aldrig testat och det kommer att bli spännande om kroppen svarar på det eller inte. Jag köpte Creapure, för det var någon som sa (skrev) att det var det bästa. Någon annan som vet?

Nu är jag hungrig (igen).
__________________
GRILLA!"
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
touch n fläskpress n rövlyft. Dvs gymbänk.

Senast redigerad av nHz den 2012-02-27 klockan 11:29.
nHz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-28, 14:13   #38
nHz
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 310
Bröst, Axlar, Triceps

Idag kände jag mig inte alls motiverad till att träna. Jag somnade sent igår och vaknade trött, det brukar inte ge så bra resultat på träningen.

Vid en snabb analys märkte jag att min dåliga söndag med dålig mat och sömn gjorde att orken inte var på topp under gårdagens pass. Det kanske inte märktes direkt på resultatet men jag tror att passet var lite jobbigare än det brukar (ansträngningsnivån). Mat och sömn är otroligt viktigt för att träningen ska fungera.

Nåväl, när jag väl var där idag så började jag lite tidigare än vanligt för att hinna med allt jag skulle på den utsatta tiden. PT:n kom så klart förbi och sabbade hela tidsschemat. Det är helt ok med lite socialt mellan varje set men det får inte ta 10 min. Visserligen var det ganska lätt att lyfta vikterna efter samtalet (lång vila) men det störde rytmen jag hade. Samtalet gick idag ut på att han ville veta vilka övningar jag körde.
Han började så klart med,

- Är du här idag igen, vilar du aldrig? frågade han
- Jo, onsdag, lördag och söndag, svarade jag.
- Du ser så fokuserad ut, vad är syftet med träningen?
- Att orka lyfta mer vikt.
- Inget annat?
- Nä.. bara att uppnå mina uppsatta mål.

Han såg lite fundersam ut när jag berättade mina övningar. Han undrade om jag verkligen inte körde fler övningar ”Kör du allt med stången?”.
”Ja, det räcker för mig”

Så här såg dagens pass ut:
Bänkpress
20x20
10x40
10x50
10x50
8x60
8x60
8x60
8x60
(Lagom)

Militärpress
15x20
10x30
10x30
10x30
10x30
(Lagom)

Smalbänk
10x30
10x30
12x30
12x32,5
10x40
(Lagom)

In med en prottedrink på mjölk och vassle och sedan in i duschen.

Ja, jag vet att jag inte gör som jag säger. Tanken var att jag endast skulle köra 2 uppvärmningsset men det blir lite extra i bänkpressen. Det kändes så bra så jag kunde lika gärna fortsätta lite till. 8x60x4 är nytt PB, vilket jag är väldigt nöjd med.

Efteråt kände jag mig nöjd med träningen men det är något som stör mig. Jag tror att det är chefens nya möte som ställer till det. Jag hörde att det var fler som stört sig på mötet så vi får se hur det blir.

Det är kul att träna.

Ps. Jag har helt glömt bort kreatinet.. Ds
__________________
GRILLA!"
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
touch n fläskpress n rövlyft. Dvs gymbänk.
nHz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-29, 09:28   #39
nHz
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 310
Träningsvärk

Idag har jag träningsvärk i både röven, låren och pattarna... Inte så mycket men det känns dock att jag har tränat. I LIKE!

Shaker
Tidigare har jag alltid blandat prottepulvret med sked i ett stort glas. Nu har jag börjar använda shakern och det är väldigt mycket lättare. Jag beställde flera stycken så jag alltid har en ren när det behövs. Rekommenderas varmt för den som inte provat. Kom ihåg att skruva på locket ordentligt innan ni skakar.


Ny frukost
Jag har bytt ut grötprotten till keso och skinkmackor + prottedrink med mjölk på morgonen. Det känns gött att tugga lite på morgonen. Gröt är gott men variation är bra.
__________________
GRILLA!"
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
touch n fläskpress n rövlyft. Dvs gymbänk.
nHz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-01, 10:57   #40
nHz
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 310
Rygg, Biceps

Jag kom på att det snart är sommar och biccarna behöver få lite smisk.
Samtidigt känner jag att det kanske räcker med att köra böj en gång/vecka (isf två) när jag ändå kör mark två gånger/vecka. Benen får nog sitt iaf. Bra frukost idag men den kanske var lite tätt inpå träningen. Det är aldrig bra att äta nära inpå ett pass med marklyft.

Marklyft
15x40
15x40
10x60
10x80
10x100
10x100
10x80
10x60
(Lagom)

Latsdrag, breda
10x50
10x50
10x55
10x55 (så brett det går på stången och väldigt bra kontakt)
(Lagom)

Biceps curl
12x20
12x20
10x22,5
12x22,5
(Lagom)

Stångrodd
15x22,5
15x50
(Lagom)

Kollar man i spegeln och fokuserar på att hålla armarna och handlederna i latsdragen så blir det väldigt bra. Jag blev dock lite trött i händerna på de sista.

Annars kändes det bra genom hela passen. Jag är särskilt nöjd med 10x100x2, vilket jag aldrig tidigare har lyft tidigare. Jag tappade ryggen lite på det två sista men annars kändes det bra.

Det känns att det går åt mer energi nu för jag känner mig hungrig hela tiden.

Det är roligt att träna.
__________________
GRILLA!"
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
touch n fläskpress n rövlyft. Dvs gymbänk.
nHz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-02, 13:00   #41
nHz
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 310
Bröst, Axlar, Triceps

Jag kom hem sent igår och vaknade där av lite senare än vanligt så det blev träning hemma idag.
Kommer jag inte ur sängen innan 06.30 är det ingen ide att träna innan jobbet, då är det bättre att göra det i samband med lunchen (precis innan).

Jag kände mig lite hängig idag och det beror säkert på sömnen. Även om jag sover 8h så finns det olika bra kvalitetssömn.

Bänkpress
15x30
10x40
10x50
10x50
8x60
8x60
10x60
9+1x60
10x50

Militärpress, sittande
20x30
12x35
12x35
12x35
12x35

Smalbänk
15x30
12x35
12x35
12x35
12x40

Jag undrar hur det ser ut för er andra när det gäller vissa övningar. Kör ni t ex militärpress och smalbänk med ungefär samma vikter?

Jag fick bra kontakt med samtliga muskelgrupper och det känns som att det går framåt. Jag orkar lyfta lite mer för varje träning (10x60). Det är kanske inte så stora ökningar men jag ser det iaf som framsteg.

Presspassen är bra, roliga och det är kul att träna.
__________________
GRILLA!"
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
touch n fläskpress n rövlyft. Dvs gymbänk.
nHz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-09, 12:09   #42
nHz
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 310
Bröst, Axlar, Triceps

Jag har varit ledig i veckan och hoppat över träningen helt. Tanken var att jag skulle vara ledig idag med men jag kunde inte hålla mig.

Bänkpress
15x30
10x40
10x50
10x60
10x60
10x60
10x60


Militärpress, sittande
15x20
10x30
10x30
10x30
12x30

Smalbänk
10x30
10x35
10x40
12x40


Bänkpress 10x60x4 -> PB. Det fanns dessutom kraft kvar. Hmmm, vilan kanske gjorde gott?

Kändes helt ok idag och träffade alla muskelgrupperna bra (pump). Jag undrar om det blir mer pump för att jag har vilat, Jag har inte känt det så här tydligt innan, någon?

Färre repetitioner
Nästa vecka blir det lite lägre repetitioner (5 st) i varje set. Det kommer nog att bli svårt att veta vilken vikt jag ska köra med i början men det brukar ordna sig med en stege eller nått. 5x70 i bänken skulle sitta fint snart. Då är inte sommarmålet långt borta.

Det är kul att träna.
__________________
GRILLA!"
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
touch n fläskpress n rövlyft. Dvs gymbänk.
nHz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-12, 10:36   #43
nHz
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 310
Ben

Nu har jag delat upp kroppen. Det blir lite väl jobbigt att träna böj och mark var annan dag så jag gör en variant på schemat.

Benböj
20x20
10x40
10x50
6x70
5x80
5x80
5x80
5x80

Benpress, lastad vikt (jag vet inte vad maskinen väger)
10x50
10x100
6x130
6x130
6x130
6x130

Raka marklyft
10x40
10x50
10x60
10x60

Vikterna kändes bra trotts att jag inte har kört med dem tidigare. Nu har jag iofs halverat repetitionsantalet och hoppas på lite bättre styrka men ändå.
Passet var effektivt och snabbt. Nästa gång behöver jag inte värma 2 set på benpressen, nu gjorde jag det bara för att kunna känna vilken vikt som kändes bra. Jag orkar lite till för att köra på 5:or, 130 kändes lagom.

Det är roligt att träna.
__________________
GRILLA!"
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
touch n fläskpress n rövlyft. Dvs gymbänk.
nHz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-12, 19:01   #44
nHz
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 310
Baksida lår

Jaha, nu fick jag lida lite för att jag inte har tränat baksidan, specifikt. Jag kan bekräfta att raka marklyft träffar perfekt på baksidan och jag har redan träningsvärk. Det var lite av tanken när jag körde den men jag visste inte att den skulle ta så bra.

Den övningen har en given plats.
__________________
GRILLA!"
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
touch n fläskpress n rövlyft. Dvs gymbänk.
nHz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-14, 08:17   #45
nHz
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 310
FEBER!

Jag hatar att vara sjuk.
__________________
GRILLA!"
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
touch n fläskpress n rövlyft. Dvs gymbänk.
nHz är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)