Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-11-23, 16:13   #46
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Jag har spelat fotboll men hade nog haft bättre chanser att bli bra på ishockey, inte minst internationellt eftersom förutsättningar i Sverige är bättre än för fotbollsspelare. Jag är kompakt, teknisk, stabil och har låg tyngdpunkt. Samt bra benstyrka.

Annars hade jag en bra kastarm som barn och har alltid sagt spjut. Också den friidrottsgren som hade passat bäst. Med 176 cm hade jag dock tyvärr fått svårt att konkurrera med världseliten där väl alla är längre.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-23, 17:00   #47
JohPz
Registered User
 
JohPzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Karlstad
Inlägg: 590
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
Självklart grymt! Dock är blått bälte fortsatt nybörjarbälte och vad jag anser där man "börjar" lära sig. Man har hittat balans, lite tekniker och försvar.

Jag har alltid varit duktig på E-sport, fortfarande global csgo, devine 5 dota 2. Har fortfarande kvar ett 20 tal världsrekord i quake 1 etc. Skulle twitch funnits när jag lirade som mest mellan 14-23 och man lanade varje helg och spelade typ 16 timmar om dagen tror jag att jag kunnat komma långt. En av mina närmaste kompisar spelade t.ex. i SK i dota 1 och vann DH när prispotten var typ 100 k, året därpå var den 1 miljon. Pengarna fanns inte när vi tävlade och således såg man ingen "framtid" i det.. Valde fel år att vara bäst helt enkelt..

Jag har alltid varit duktig på det jag verkligen gillat, vilket gör att jag fortfarande tränar kampsport. Kört BJJ nu ca 9 år med 3 - 4 träningspass i veckan i snitt. Har nu brunt bälte med 4 stripes, vem vet, svart bälte på mitt 10:e år kanske? För mig har det alltid funnits någonstans att jag velat ha svart bälte. Kanske är det samma drivkraft som gör att jag alltid spelar spel till 100 %, t.ex. när jag spelat spel som diablo 2 eller 3 så skapar jag aldrig nya gubbar, jag kör en tills dess jag har det bästa. Många har flera olika "ganska bra" karaktärer, det har aldrig intresserat mig, antingen gör man det fullt ut eller inte alls. Det driver mig troligtvis.
Ved heter/nickade Dota1-polaren? Blir väldigt nyfiken!
__________________
Give me sight beyond sight
JohPz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-23, 23:48   #48
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Hehe jo det har du rätt i, har tyvärr tappat motivationen för att kämpa mig tillbaka

Har dock haft ganska allvarliga knäskador. Senan som fäster knäskålen och vadmusklerna gick helt av, och halva knäskålen splittrades i småbitar. Så de behövde bygga ihop knäskålen igen vilket krävde tre operationer. Tog flera månader med EMS innan jag ens kunde röra musklerna i mitt ben.
Sjukt tråkigt. Hoppas du hittar motivationen igen Sjukt roligt är det iaf!

Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Tyckte jag hade liten fallenhet för BJJ men eftersom mina armbågar började strejka så kanske man inte kan tala om bra förutsättningar... Att hålla för en hög träningsdos är ju väldigt viktigt om man ska bli elit.
Ja, så är det ju. Många faller ju tyvärr så fort skador eller "hinder" uppkommer. Detta är i mina ögon svar på att man troligtvis aldrig skulle nått toppen. Finns troligtvis ingen som är bäst i något som inte har motgångar. Det handlar för mig mycket om att ta sig igenom och komma ut starkare. "Skulle blivit bäst i E-sport, men.." "skulle blivit bäst i fotboll, men.."

Sen kanske målet inte ska vara att bli bäst alltid. Kör på för det är roligt eller nyttigt eller vad som helst

Citat:
Ursprungligen postat av JohPz Visa inlägg
Ved heter/nickade Dota1-polaren? Blir väldigt nyfiken!
SK. Hailo Någon du känner igen? rankades som världens bästa earthshaker-spelare när han spelade

https://www.esportsearnings.com/play...kael-grinsvall

http://www.sk-gaming.com/player/16268-hailo
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-24, 09:46   #49
JohPz
Registered User
 
JohPzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Karlstad
Inlägg: 590
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg


SK. Hailo Någon du känner igen? rankades som världens bästa earthshaker-spelare när han spelade

https://www.esportsearnings.com/play...kael-grinsvall

http://www.sk-gaming.com/player/16268-hailo
Javisst! Awesome. Följt proffsscenen slaviskt och spelat mer eller mindre seriöst själv sedan 2006. Är det något jag känner igen är det gamla Dota-pros
__________________
Give me sight beyond sight
JohPz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-24, 10:58   #50
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Sorry för lite OT, men hur funkar e-sport på hög nivå om man kommit upp lite i ålder (säg 30+). Visst man har massa träning, strategi osv. säkerligen bättre än kidsen på det sättet, men hand-öga koordination och reflexer blir väl segare med åldern och jag tänker mig att det spelar in. Hur länge håller man på elitnivå innan man blir för gammal?
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-24, 11:10   #51
JohPz
Registered User
 
JohPzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Karlstad
Inlägg: 590
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Sorry för lite OT, men hur funkar e-sport på hög nivå om man kommit upp lite i ålder (säg 30+). Visst man har massa träning, strategi osv. säkerligen bättre än kidsen på det sättet, men hand-öga koordination och reflexer blir väl segare med åldern och jag tänker mig att det spelar in. Hur länge håller man på elitnivå innan man blir för gammal?
Som du säger blir man lite långsammare. De flesta äldre spelare brukar övergå till en mer strategisk roll där förmåga att styra laget är viktigare än mekanisk skill. Undantag finns såklart. När de känner att de inte håller alls som spelare på högsta nivån längre brukar de bli coacher Spelare över 30 är ovanligt men känns som åldern flyttas lite uppåt hela tiden.
__________________
Give me sight beyond sight
JohPz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-24, 11:18   #52
Beefcake1993
Registered User
 
Beefcake1993s avatar
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 562
Citat:
Ursprungligen postat av JohPz Visa inlägg
Som du säger blir man lite långsammare. De flesta äldre spelare brukar övergå till en mer strategisk roll där förmåga att styra laget är viktigare än mekanisk skill. Undantag finns såklart. När de känner att de inte håller alls som spelare på högsta nivån längre brukar de bli coacher Spelare över 30 är ovanligt men känns som åldern flyttas lite uppåt hela tiden.
När börjar reaktionsförmågan försämras märkbart? Jag har då typ samma som jag hade då jag var 20år (5 år sedan) då jag gjort samma test på internet. Det jag tycker är det största hindret nu när man blir äldre är att anpassa sin spelstil/lära om sig hur man ska spela mest effektivt. Väldigt OT men #dotaplayersunite
__________________
Född: 1993 (23år) Längd: 187cm Vikt: ~118kg
Benpress: 510kg Bänk: 240kgx1 gym 220kg tävling Mark: 265kgx1
Midja: 97.5cm Bröst: 129cm Axlar: 145cm Överarmar: H51.5 V51.5cm Underarmar: H40.5cm V40.5cm Vader 41.5cm
Träningsjournal: Beefcakes road to domination instagram
Beefcake1993 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-24, 14:58   #53
panzerpig
Registered ulcer
 
panzerpigs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: mitten
Inlägg: 1 241
Citat:
Ursprungligen postat av Beefcake1993 Visa inlägg
När börjar reaktionsförmågan försämras märkbart? Jag har då typ samma som jag hade då jag var 20år (5 år sedan) då jag gjort samma test på internet. Det jag tycker är det största hindret nu när man blir äldre är att anpassa sin spelstil/lära om sig hur man ska spela mest effektivt. Väldigt OT men #dotaplayersunite
Vissa säger efter 20-25 år nånstans, men andra säger att det inte stämmer. Finns iaf flera elitspelare i quake som är 30+ och det är ett av de snabbaste spelen.

intressant film i sammanhanget:
__________________
"Strength training is a very simple activity made complex by idiots"
panzerpig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-24, 15:22   #54
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Jag hade kunnat bli bra i styrkelyft och bänkpress. Nu är det bara att acceptera att resultaten har skjutit i höjden och jag blir inte yngre så mitt tåg har nog gått.
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-24, 20:00   #55
Lillgrabben
Registered User
 
Lillgrabbens avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 8 824
Mini, det är bara att ta tag i det!

Jag brukar resonera som så att, om andra har klarat det, så kan man det själv också!

Varken jag eller du är ju speciellt lastgamla ännu, det finns fortfarande hopp bara huvudet vill.
Lillgrabben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-25, 09:19   #56
Ahlnold
Registered User
 
Ahlnolds avatar
 
Reg.datum: Mar 2016
Inlägg: 462
Jag hade nog kunnat blivit ganska bra på löpning, 800 meter eventuellt. Men jättesvårt att spekulera i. Jag har iallafall inte mycket till talang i styrkesporter, men det är det jag tycker är kul o det är ju det som är det viktiga.
Ahlnold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-21, 11:45   #57
hugok
Böj i curlracket
 
hugoks avatar
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Lund
Inlägg: 3 020
Conans circle. Nu ser ju alla anordningar olika ut så det går inte att jämföra vikter men efter 1 års strongmanträning gjorde jag ett varv på 400 kg med mina, i strongmansammanhang, ynkliga 107 kg. Samma anordning användes i Sjöbokvalet till SSM med 350 kg. Har för mig att vinnaren gick 3 eller 4 varv med det.

Finns ju tyvärr inga tävlingar i enbart Conans...

Video: https://www.instagram.com/p/Bmtf6S0hMc0/
hugok är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 16:00   #58
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!
 
Sparven från Minsks avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Ängelholm
Inlägg: 5 354
Simning.

Var duktig och lovande i min ungdom men la av efter gymnasiet. Då gällde det att satsa 200 % för att lyckas. Skola och förhållande kom emellan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Jag vill gifta mig med dina fotleder.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 18:28   #59
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 077
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Längdhopp. Gjorde 5,90 som fjortonåring på asfaltsbana.

Ångrar lite att jag inte satsade på en friidrottskarriär.
Gjorde inte det förbannat ont när du landade?
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 18:48   #60
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 601
Var var rätt duktig på simning upp till 20 års åldern då jag slutade. Långdistans och ju längre och jobbigare desto bättre presterade jag. Min favoritgren var då 400m medley, men jag tror jag hade varit grym på tex 800 el varför inte 1600m medley om de grenarna hade funnits. Hittade jag bara rätt utgångstempo så kunde jag mata fjärilsim riktigt långt och länge. Arm simning med paddlar och utan benspark var jag också riktigt bra på.
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)