Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-10-29, 19:55   #61
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Det är säkert bättre utkomst för er om ni följer de här naiva - kroppens signaler- förslagen om att chipspåsen och Netflix ligger er närmare än att få köra ett tufft gympass.

Då har ni inte upparbetat det som kallas abstinens för rätt saker i vardagen.
Jag har läst det här fyra gånger och fattar inte vad du menar.

Får vi bättre träningsresultat om vi äter chips istället för att träna, eller vaaa?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-29, 19:58   #62
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 223
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag har läst det här fyra gånger och fattar inte vad du menar.

Får vi bättre träningsresultat om vi äter chips istället för att träna, eller vaaa?
Menar bara om ni inte har bättre signaler än att välja att käka smågodis och lapa framför TV:n så är det säkert en mer passande syssla för er.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-29, 19:59   #63
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Menar bara om ni inte har bättre signaler än att välja att käka smågodis och lapa framför TV:n så är det säkert en mer passande syssla för er.
Äh, vi är inte bara såna pussies som du som inte orkar gå till gymmet när du inte känner för det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-29, 20:02   #64
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 223
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Äh, vi är inte bara såna pussies som du som inte orkar gå till gymmet när du inte känner för det.
Var läste du det ?

Har en genomsnittsfrekvens på 268 gympass om året och utöver det kör jag en del konditionspass som jag inte direkt räknar. Lite Allan över det här stycket...
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-29, 20:06   #65
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Var läste du det ?
Här:

Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Menar bara om ni inte har bättre signaler än att välja att käka smågodis och lapa framför TV:n så är det säkert en mer passande syssla för er.
Du menar väl "om man bara känner för att titta på TV och käkar godis så ska man göra det istället för att träna"? Vilket jag bara kan tolka som "träna ska man bara göra om man har lust för det". Vilket jag tolkar som att du bara tränar när du har lust för det.

Men det är lite svårt att fatta vad du menar, att uttrycka sig tydligt är inte riktigt din grej.

Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Har en genomsnittsfrekvens på 268 gympass om året och utöver det kör jag en del konditionspass som jag inte direkt räknar. Lite Allan över det här stycket...
Och? Om du känner för att göra det så är det fortfarande inte en prestation. Prestation är att göra något som man egentligen inte känner för att göra.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-29, 22:09   #66
Pokkes
Registered User
 
Pokkess avatar
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 208
Kul att du är tillbaka Dio nu kan trådarna äntligen börja handla om intressanta saker igen.
Pokkes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-29, 22:11   #67
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Tack. Oavsett om du var sarkastisk eller ej tänker jag tolka det ickesarkastiskt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-29, 22:53   #68
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Och? Om du känner för att göra det så är det fortfarande inte en prestation. Prestation är att göra något som man egentligen inte känner för att göra.
Nja.

En prestation är en prestation vare sig man kände för att göra det eller inte skulle jag säga.

Om jag känner mig snabb och tänker att idag ska jag persa på 5km och springer på 16min så är ju det inte en sämre prestation än ifall jag skulle känna mig tjock och långsam men ändå springa på 16min.

Ifall de 268 träningspassen faktisk är träningspass där man pushar sig (dvs inte bara hänger på gymet och snackar skit med polarna) så tycker jag det kvittar om man tycker det är kul att träna eller inte. Det är fortfarande jobbigt att pumpa bicepscurl 5 dagar i veckan hela året runt.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-29, 23:09   #69
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Nja.

En prestation är en prestation vare sig man kände för att göra det eller inte skulle jag säga.

Om jag känner mig snabb och tänker att idag ska jag persa på 5km och springer på 16min så är ju det inte en sämre prestation än ifall jag skulle känna mig tjock och långsam men ändå springa på 16min.

Ifall de 268 träningspassen faktisk är träningspass där man pushar sig (dvs inte bara hänger på gymet och snackar skit med polarna) så tycker jag det kvittar om man tycker det är kul att träna eller inte. Det är fortfarande jobbigt att pumpa bicepscurl 5 dagar i veckan hela året runt.
Jag har mer respekt för en person som hatar att skala potatis och tvingar sig själv att skala en potatis, än en person som tränar på gym 4 timmar om dagen i 10 år och njuter av varje sekund.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-29, 23:48   #70
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag har mer respekt för en person som hatar att skala potatis och tvingar sig själv att skala en potatis, än en person som tränar på gym 4 timmar om dagen i 10 år och njuter av varje sekund.
Det är lite svårt att ta dina exempel på allvar när de är så överdrivna.

Men att "ha respekt för" någon pga deras prestationer i relation till det som eventuellt hindrar dem från att utföra dessa prestationer är ju inte heller exakt samma sak som själva prestationen...

På samma sätt som att om jag väger 200kg och bänkar 180kg och du väger 90kg och bänkar 175kg så är jag starkare än dig eftersom jag lyft en tyngre vikt. Men i relativa mått är ju du mycket starkare än mig...

Senast redigerad av svenbanan den 2018-10-29 klockan 23:50.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-30, 00:03   #71
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Det är lite svårt att ta dina exempel på allvar när de är så överdrivna.
Varför det? Att komma med extremexempel är ett utmärkt sätt att illustrera en princip.

Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Men att "ha respekt för" någon pga deras prestationer i relation till det som eventuellt hindrar dem från att utföra dessa prestationer är ju inte heller exakt samma sak som själva prestationen...
Det är väl egentligen bara en fråga om semantik vad "prestation" betyder. Är inte så intresserad av att diskutera den vidare, men det är möjligt att du har rätt.

Min poäng var att det var både drygt och irrelevant av Anders att dyka in och säga att "om man tycker det är roligare att äta godis och kolla på Netflix än att gymma så är det nog bättre att man håller sig till att äta godis och kolla på Netflix". Dels är det objektivt fel (det är garanterat bättre för hälsan att emellanåt byta ut sitt Netflixtittande och godisätande mot att gå till gymmet), dels signalerar det en översittarattityd a lá "hörru du lilla gosse, det är nog bäst att du låter bli det här med träning och lämnar det till oss stora gossar".

En attityd han visat flera gånger förut. Den pompösa gubbstrutten behöver ta ner sitt ego några pinnhål.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-30, 00:12   #72
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Varför det? Att komma med extremexempel är ett utmärkt sätt att illustrera en princip.



Det är väl egentligen bara en fråga om semantik vad "prestation" betyder. Är inte så intresserad av att diskutera den vidare, men det är möjligt att du har rätt.

Min poäng var att det var både drygt och irrelevant av Anders att dyka in och säga att "om man tycker det är roligare att äta godis och kolla på Netflix än att gymma så är det nog bättre att man håller sig till att äta godis och kolla på Netflix". Dels är det objektivt fel (det är garanterat bättre för hälsan att emellanåt byta ut sitt Netflixtittande och godisätande mot att gå till gymmet), dels signalerar det en översittarattityd a lá "hörru du lilla gosse, det är nog bäst att du låter bli det här med träning och lämnar det till oss stora gossar".

En attityd han visat flera gånger förut. Den pompösa gubbstrutten behöver ta ner sitt ego några pinnhål.
Att ATP brukar vara rätt dryg är inget jag säger emot. Jag har inte lusläst denna tråden, så jag har inte järnkoll på exakt vad ni dividerar om.

Hur som helst tycker jag 268 träningspass om året är bra jobbat vare sig man tycker det är kul att gymma (som Anders då kanske gör) eller om man som Grub hatar att träna men älskar att äta godis.

Personligen älskar jag att träna och brukar inte ha svårt att motivera mig. Det handlar då dock främst om den typen av träning där jag på nåt sätt kan tävla mot mig själv. På senare år har det främst handlat om löpträning.

Dock har jag jävligt svårt att motivera mig till tråkig rehabträning. Detta trots att jag nu inte kunnat löpträna på över ett år.

Jag skulle nog ändå inte säga att det vore särskilt imponerande gjort av mig att ta mig lite halvt i kragen och hålla ihop rehabtränandet kontnuerligt i ett par månader. Dock är det jävligt oimponerande att vara så kass på att få skiten gjord, som jag faktiskt är.

Senast redigerad av svenbanan den 2018-10-30 klockan 00:18.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-30, 00:14   #73
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Hur som helst tycker jag 268 träningspass om året är bra jobbat vare sig man tycker det är kul att gymma (som Anders då kanske gör) eller om man som Grub hatar att träna med älskar att äta godis.
Det skriver jag under på.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-30, 13:56   #74
Jhammar
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2016
Inlägg: 118
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Samt mina marklyft. Räknas dom seten till latsen?
Nej, det är främst en benövning, då musklerna i ryggen endast arbetar statiskt eller får en väldigt liten rörelsebana följt av en kontraktion, som t.ex. latsen, medans quads, gluteus, adduktorerna och hams tränas dynamiskt genom en högre rörelsebana, dock inte i närheten av en full, vilket gör normala marklyft till en mindre bra för muskeltillväxt.

Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
5 set mark
5 set böj
4 set spark
5 set vadpress
Ett tips är att du lägger till en övning för hamstrings där du flekterar knäleden, som t.ex. lårcurl, då tränar du hela hamstringpartiet genom en full rörelsebana, i marklyft så involveras de bara i den nedre halvan av lyftet, och då det är en höftextension så tränas inte biceps femoris korta huvud.
För tidseffektivitet så skulle du kunna supersetta benspark med lårcurl

https://www.exrx.net/WeightExercises...nae/BBDeadlift

Senast redigerad av Jhammar den 2018-10-30 klockan 14:00.
Jhammar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-30, 14:00   #75
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Gringo Visa inlägg
Det är därför jag är imponerad utav dig. Att ha en utvecklingsstörning men ändå kunna gymma år in och år ut är imponerande. Även om du fortfarande tränar knäböj på 60kg efter 8 år så måste jag ändå säga starkt jobbat!!
Oj, var du kompis med Anders?

Den förolämpningen får 2/10. Det finns ju inget som säger att man inte kan gymma för att man har en utvecklingsstörning. Jag såg en video med en med Downs som bänkpressade 180 kg.

Är mer förolämpad över att du inte orkade hitta på en bättre förolämpning än att du faktiskt kallade mig utvecklingsstörd.

Iaf, jag anmälde ditt inlägg, så förhopningsvis ryker ditt trollkonto snart så vi slipper sånt här framöver.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)