Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-07-08, 18:15   #31
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Tänkte ta och redogöra lite för kosten också, här är mina luncher och middagar de senaste dagarna:

Mån: Smörstekt toast med smetana, rödlök och tångrom. Åt två, ackompanjerat av champagne
Tis: Veganburgare med ångkokt potatis och öl på The Plant, 12 bitar vegansushi på Akki
Ons: Fruktsallad med nötter och honung, grillade veganburgare på kvällen samt lite tilltugg och mycket mycket vin
Tors: Vitlöksbaguette med rödlök, sourcream and pepper-sås, sriracha, purjolök och spetspaprika till lunch. Pizza hut till middag Rödvinsrisotto gjordes som midnightssnack efter att det inmundigats roliga cupcakes, resterna av risotton blev frulle på fredagen
Fredag: Yasairamen på wagamama, snart blir det franskt vegetariskt hemlagat och ostbricka.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-10, 17:43   #32
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Idag söndag:

2,5h på boulderväggen
30 crunches
30 benlyft
20 benlyft åt vardera sida
60 sek plankan
30sekx2 sidoplankan
Utfall 3x8x20 extrag kg
"Curl-press-curl-kombo" 3x10x20kg

Mycket stillasittande den här helgen, om än i trevligt sällskap. Skönt med ett riktigt superpass! Tänkte styra upp formbilder ikv oxå
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-10, 18:43   #33
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Ganska exakt tre veckor till deadline för bästa fysiken, här är då en sneak peek. Kommer förlora stenhårt.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg IMAG0664.jpg (99.4 KB, 37 visningar)
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-11, 15:39   #34
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
5km på 34.15

Tog det medvetet lugnt efter lite känningar i fotleden i samband med klättringen igår. Var nog tur för idag var jag verkligen nära att ge upp ett flertal gånger, eller vika av och springa en kortare runda. Det är en mentalitet som jag känner av ganska tydligt i flera delar av livet än träningen och jag vet inte riktigt varifrån jag fått den. Men jag tror att det är vad jag gillar med att springa. Det känns som att jag liksom tvingar fram den mentaliteten hos mig själv, vid varje steg så stiger tanken på att ge upp till ytan, vissa dagar tydligare än andra. Och vissa dagar får jag kämpa hårdare än andra för att tvinga undan den tanken. Varje löprunda blir liksom en lektion i disciplin och för varje steg så får jag konfrontera mig själv och lära mig något nytt. Om mig själv typ. Det är en ganska fet grej egentligen.
Postat via en mobil enhet
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-12, 19:43   #35
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Ingen träning per say idag, har varit hemma hos föräldrarna i Nynäshamn, men har varit ute i fem timmar och badat, utomhusgymmat, hinderbanat, kastat frisbee och spelat pokemon Go. Så en ganska aktiv dag ändå. Imorgon blir det löpning, mage och rygg. På torsdag blir det löpning och så ska jag ta med en kompis på klättring, blir väl inte jättemycket träning där för mig utan mest fokus på att han ska fatta tycke för det.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-18, 20:18   #36
en stor stark
Den soeda tösapågen
 
en stor starks avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Lund/Malmö
Inlägg: 370
Vaffan har du en journal. Hej sexy.
__________________
Journal
en stor stark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-20, 16:46   #37
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Ovanstående plan genomföljdes. Efter det var jag ute och seglade fre-lör och la på mig några synbara kilon, illa! Igår sprang jag 5 km, idag bouldrade jag en timme och gymmade en kortis på 30 min:

Biceps-axel-triceps-kombo, 3x10x20kg
20 situps
40 crunches
60 benlyft
20 vindrutetorkare
2min planka där jag regelbundet växlade mellan sidoplanka och vanlig.
Typ fem negativa chins.


Citat:
Ursprungligen postat av en stor stark Visa inlägg
Vaffan har du en journal. Hej sexy.
Jao, varför träna om man inte skryter om det på kolozzeum? Som med träd i skogen. Hej <3
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-20, 19:17   #38
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Journalen har nu bytt namn eftersom jag, utifrån mina mått mätt, blivit småfit. Så nu springer och klättrar jag bara. För att fira detta klämde jag av 5km nu efter ovanstående klättring. Nu blir det 2 dagar vila, mest pga att tiden till att träna inte kommer finnas
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-20, 19:32   #39
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Journalen har nu bytt namn eftersom jag, utifrån mina mått mätt, blivit småfit. Så nu springer och klättrar jag bara. För att fira detta klämde jag av 5km nu efter ovanstående klättring. Nu blir det 2 dagar vila, mest pga att tiden till att träna inte kommer finnas
Det var därför jag började läsa. Ungefär "Men! Hade Blåvitt en journal till? Inte hette den väl såhär?"

Grattis! Det är en rejäl livsstilsförändring du har genomfört. Inte för att vi känner varann, men jag känner mig stolt över dig

Då får du la justera signaturen också grattis!
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-20, 19:42   #40
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Sohlsken Visa inlägg
Det var därför jag började läsa. Ungefär "Men! Hade Blåvitt en journal till? Inte hette den väl såhär?"

Grattis! Det är en rejäl livsstilsförändring du har genomfört. Inte för att vi känner varann, men jag känner mig stolt över dig

Då får du la justera signaturen också grattis!
Hahah Tack för de fina orden, och du har helt rätt om signaturen, fixat!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-28, 20:50   #41
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Sprungitnlite sen senaste uppdateringen men har varit lite krasslig och träningen har i stora hela uteblivit. Men för att ha något att lägga upp här kan jag redovisa senaste veckans middagar igen:
Torsdag: Piston Wrap med sellerisallad på The Plant
Fredag: Vegetarisk avsmakningsmeny på växthuset, orkar inte redovisa alla rätter men bl.a. cheddargratinerad färskpotatis, sparris med avocadopesto, ostronskivlingswok, svartbönsröra med jordgubbar och annat smått och gott.
Lördag: Chevregratinerad rödbetsburgare på Oliver Twist
Söndag: Champinjonstuvning med färskpotatis
Måndag: Vegetarisk gumbo
Tisdag: kantarellpaj med västerbottenost
Onsdag: vegetarisk bouillabaise med aioli, fänkålsfrön och morotsbröd
Idag torsdag: Kantarellrisotto med australiensk vintertryffel

Resten av veckan blir det en jävla massa rester om det inte infinner sig kvinnligt sällskap på lördag, då får man väl anstränga sig igen.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-28, 21:20   #42
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
haha! Detta hade jag missat, du har ju en journal.. och vilka härliga mål dessutom, vafan, detta var ju klockrent! Detta gillar jag verkligen, du har med journalen överraskat mig på mer än ett sätt. Riktigt go målsättning och vafan, köööööööööööör nu då! =)
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-28, 21:43   #43
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
haha! Detta hade jag missat, du har ju en journal.. och vilka härliga mål dessutom, vafan, detta var ju klockrent! Detta gillar jag verkligen, du har med journalen överraskat mig på mer än ett sätt. Riktigt go målsättning och vafan, köööööööööööör nu då! =)
Tack för peppen
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-29, 16:59   #44
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Frisk igår och idag, så idag blev det 5km oklockat i spåret. Ska bränna av 50 benlyft, 30 benlyft åt vardera sida och 1,5min planka samt 0,5min planka på vardera sida, men det får bli efter att jag ätit
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 19:51   #45
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Klättrat, lekt runt på gymmet och poserat. Inte alls nöjd med bilderna ^^
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)