Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-11-25, 20:35   #886
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Igår en mil terräng (utan vagn ) som visste vart den tog, idag en lugn jogg på 6km med joggingvagnen.

Avslutade veckan bra. Hoppas nästa vecka blir lika bra.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg jogg.jpg (365.7 KB, 14 visningar)
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-26, 19:47   #887
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Knäböj 50kg 5x3 55kg 5x3 60kg 5x3
Latsdrag 31,8kg 5x3 36,2kg 5x3
Rodd 31,8kg 5x3 36,2kg 5x3
Bicepscurl 6kg 8x3 7kg 5x3
Hantelpress 9 kg 5x3 10 kg 5x5
benpress 120kg 5x3 131kg 5x3 142kg 5x3

Förbannade klocka startade om och påstod att "minnet är fullt" när jag inte har ett enda pass sparat, inte en enda fil under activities… Skit.
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-27, 17:53   #888
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
6km löpning i -8°C och jag fick ingen hosta? Det var ju angenämt, men varför? :o Mysigt pass i övrigt.
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-28, 12:30   #889
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Vilodag. Underbart!

Funderade på om det hade med närheten till kusten att göra, när jag bodde i Stockholm fick jag ofta hosta av mildare kyla än den jag sprang i igår. Höglandet kanske har en annan sorts kyla?

Baken är så öm så att det antagligen inte går över på en dag, men den ska härdas. Jag kan inte träna ner den i storlek, det fattar jag med. Muskler som tränas växer. Jag kan inte heller styra varifrån viktnedgången sker, rumpan är det sista som försvinner på mig. Så jag får helt enkelt se till att det är muskler och höjd på rumpan då, så den inte hänger nere i knävecken och fladdrar som tomma sadelväskor.

Det är den enda lösningen jag kan komma på. Primärt satsar jag på tunga marklyft och knäböj, och kompletterar med enbensövningar och övningar på balansplatta.

Ska den vara stor ska den åtminstone bestå av en massa muskler.
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-28, 12:51   #890
speedy83
Registered User
 
speedy83s avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 1 542
styrkelabbet har ju precis kommit ut med en rumpbok
__________________
Lidingöloppet 2018 - 3:27
speedy83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-28, 17:43   #891
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Citat:
Ursprungligen postat av speedy83 Visa inlägg
styrkelabbet har ju precis kommit ut med en rumpbok
Perfekt julklappstips
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-30, 11:55   #892
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Trotsade svartis, underkylt regn, minusgrader och snålblåst igår och kom ut på en sen runda. Det gick kanske inte fortare än sist, det var samma 6km, men det kändes lättare.
Lustigt det där för när jag jämför snittpuls skiljer det bara ett slag, högsta uppmätta är nästan samma också men jag hade kunnat springa mycket längre igår än förra gången kändes det som.

Fortfarande ingen hosta av kalluften heller. Mycket spännande. Hur kallt och gräsligt ska det kunna bli innan jag får tillbaka den? -8°C fixar jag ju tydligen
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-01, 15:27   #893
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Igår vaknade jag med halsen så där öm som den kan vara när man sovit med öppen mun, en känsla som satt i hela dagen. Idag är den känslan nästan helt borta, enda spåret av en förkylning är en snabbare vilopuls än vanligt. De flesta hade sannolikt lyssnat mer på löpsuget än så vaga signaler antar jag, men en vilodag till kan göra hela skillnaden. För symmetrins skull, jag är väldigt svag för symmetri, hade det varit snyggt med ett längre pass idag. Det var idag, den 1 december, jag skulle sprungit och testat formen för att utvärdera om jag ska satsa på Stockholm Marathon 2019 eller ej.

Jag satte förvisso ett bra 5km-spring i förra veckan, jag kanske kan gå på det istället. För om jag taggar ner i helgen kan hotet om förkylning stanna vid att vara ett hot, så kan jag fortsätta som vanligt nästa vecka. Om jag tvärt om framhärdar i att springa idag kanske jag sänker garden för eventuella baciller och förstör 14 dagars träning av ren envishet.

Jag funderar fortfarande på om jag ska hoppa på schemat på Marathon.se som börjar i dagarna.
"Programmets grundfart på lugn distans och långpass ligger på 6.50-7.10 minuter per km. Det är bra men inte nödvändigt om din naturligt lugna löpfart ligger i eller i närhet av detta fartspann."
När jag dissekerar mina tidigare pass verkar jag hamna runt 7:25-7:30 min/km. Jag har pressat och gjort 5km på under 35 minuter men då är det inte lugn löpning längre.
"Om 5.00 timmars målet ska vara realistiskt är det bra om du på en snabb mils löpning kan göra runt 65-67 minuter. Under programmets gång är målet att vi kan jobba ner mil tiden till runt 63-64 minuter om du vill klara fem timmars målet."
Jag har inte tillgång till en lättlöpt mil sedan en av mina rundor försvann, men redan i juli när det var så där varmt gjorde jag en flack mil på 71 minuter utan att pulsen gick över 82% av max (dvs det fanns en del kvar att gasa med). Suck. Jag vet inte hur jag ska göra, ska jag satsa eller ej?

Sannolikt kör jag löpstyrkeövningarna senare ikväll, man kommer långt med pilatesboll och balansplatta, men löpningen får anstå tills vilopulsen är normal igen.
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-02, 14:27   #894
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Det blir 5-timmarsprogrammet.

Anmäler mig efter jul, om ingen annan gjort det alltså

Det blir min tionde mara i Stockholm och min, tror jag, 16:e totalt. Första gjorde jag i Växjö, 2 i Örebro, 1 i Helsingfors, 1 Jubileumsmarathon när Stadion fyllde 100 år, 1 i Mariestad och 9 i Stockholm hittills.
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-02, 20:08   #895
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
11km lätt löpning

Testade en ny milrunda, tassade fram så lätt jag kunde på de våta grusvägarna. Inte särskilt jobbigt, utom i skogen där jag blev lite nervös eftersom det var snorhalt.
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-03, 20:42   #896
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Nästa gång kör jag hela benböjs-pyramiden, idag blev det bara halva eftersom jag insåg att jag hade ont om tid. Eftersom jag hittat säkerhetsmojängerna som gör att man inte mosas av vikterna om man misslyckas med att få upp dem så vågade jag köra bänkpress solo också. Den korrekta termen för prylarna har jag ingen aning om, men de ser ut som två P som ramlat framlänges som man häktar i så att de tar emot vikten om man tappar stången eller inte kommer upp igen.

Kan nog kanske skippa hantelrodden, den tar ju ändå bara på samma muskler som latsdraget och sittande rodd. Den var inte så rolig, den tog tid och den kändes ineffektiv.

Benböj 50kg 5x3, 55kg 5x3, 60kg 5x3, 65kg 5x3 (här skulle jag alltså kört tillbaka igen också, ner till 50kg, när jag såg hur lång tid jag inte hade på mig)
bänkpress 30kg 5x3, 32,5kg 5x3 (kände mig riktigt kaxig nu, solokvist och allt)
latsdrag 31,8kg 5x3, 36,3kg 5x3
hantelrodd 12,5kg 8x3, 15kg 5x3 (en väldigt ineffektiv och inte så kul övning eftersom man måste köra en arm åt gången)
rodd 31,8kg 5x3, 36,3kg 3x3 (och tjoff så tog energin slut för idag)
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-04, 17:58   #897
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
7,2km lätt löpning

Utforskade ett nytt sätt att springa runt samhället eftersom jag har träningsvärk i lite allt möjligt nu igen. Folk undrar nog vad jag sysslar med...
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-06, 10:02   #898
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Försökte jogga ifrån träningsvärken igår men 5km lätt löpning hjälpte inte. Får se om det fungerar bättre idag.
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-09, 16:21   #899
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Det fungerade inte så bra att springa ifrån träningsvärken i torsdags. Jag försökte springa tusingar och det gick väl så där. Ojämt, ryckigt men jag skyller på att det var första regelrätta intervallpasset post-bäbis. Det kan bara bli bättre.

Vilade fredag och lördag, det var lite skönt.

söndag: 11km lätt löpning

Vad skönt det kändes att göra samma runda snabbare än senast fast på samma ansträngningsgrad, samma snittpuls och allt. Denna veckan blev tung, jag behöver klura på hur jag ska få ihop det är, jag vet inte hur bra det är att köra långpass söndag, helkroppsstyrka på måndag, löpning tisdag, eventuellt även löpning onsdag (detta passet kan jag hoppa över om det känns tungt), löpning torsdag, vila fredag och vila lördag (initialt, senare ska det bli dubbla långpass på helgerna).

Men jag saknar fortfarande det andra styrkepasset, men det vete fanken vart jag ska få in det. Kanske onsdagen? Köra lätt löpning som uppvärmning och helkropp?
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-10, 19:26   #900
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Styrketräning 1,5 timma

knäböjpyramid 50kg 5x3, 55kg 5x3, 60kg 5x3, 65kg 5x3, 60kg 5x3, 55kg 5x3, 50kg 5x3
Bänkpress 20kg 8x1, 30kg 5x3, 32,5kg 5x3
Draken 5kg 5x3 per ben
Latsdrag 27,2kg 5x3, 31,8kg 5x3
deadbug t. fail x3
mountainclimbers i TRX t fail x2

Till fail i det här fallet är när jag börjar tappa kontrollen över kärnmuskulaturen, vilket på slutet skedde väldigt fort. Men jag jobbar vidare på det där.
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)