Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-05-11, 07:04   #16
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Tror mycket har att göra med vilket typ av liv man väljer.
Sitter man hemma en fredag och kollar på Melodifestivalen / alt annat tråk så kvittar det om man har en grupp skrikande barn runt sig.

Finns även den ekonomiska aspekten. Känner ett äldre par i provance som valde bort barn för att kunna resa och leva det liv de alltid velat. Nu har de en schysst liten vingård nära luberon och möjligheten att gå i pension tidigare än väntat, något de inte skulle kunnat med deras inkomst annars.
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 07:42   #17
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Det är inget fel att vara utan barn, det jobbiga är ju bara om man ångrar sig.

Jag tror dock knappast någon som har barn ångrar sig, det är mycket glädje och det är bara vissa år som är intensiva.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 07:50   #18
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Hade velat ha barn, men har gett upp hoppet om att få egna och andras barn är så ouppfostrade och jobbiga att dras med. Väntar på att teknologin utvecklas så jag kan få ett AI-hologram istället att leva med. Vet precis vilken konfiguration jag vill ha på henne.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 07:54   #19
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Har jag inte hittat en man som vill befrukta mina ägg när jag är 36-37 så kommer jag nog betala för insemination, det är inte så dyrt. Man kan få det gratis genom landstinget men det verkar som köerna är ganska långa.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 08:02   #20
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Det är inget fel att vara utan barn, det jobbiga är ju bara om man ångrar sig.

Jag tror dock knappast någon som har barn ångrar sig, det är mycket glädje och det är bara vissa år som är intensiva.
Jag tror visst att man kan ångra att man skaffade barn, men ett större tabu att lufta finns knappast.

Jag tror även att "tänk om jag ångrar mig?" är en ganska dålig anledning att skaffa barn om man velar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 08:33   #21
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Jag tror visst att man kan ångra att man skaffade barn, men ett större tabu att lufta finns knappast.

Jag tror även att "tänk om jag ångrar mig?" är en ganska dålig anledning att skaffa barn om man velar.
Nej jag tänker mer att man kanske vill ha barn, men drivet är inte tillräckligt stort. Jag tänker på min syster som är snart 45 och hon har alltid velat haft barn, men hon har dragits med killar som inte velat det, men egentligen inte vågat säga det. Så hon "slösat" massa år med dem, sen hittade hon sin man som har skaffat barn i tidig ålder och inte vill ha några fler. Så nu sitter hon och tycker det är lite jobbigt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 08:43   #22
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Ingen mening att tänka på det eftersom barn inte är ett alternativ.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 09:02   #23
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Barn är otäcka.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 09:03   #24
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Har jag inte hittat en man som vill befrukta mina ägg när jag är 36-37 så kommer jag nog betala för insemination, det är inte så dyrt. Man kan få det gratis genom landstinget men det verkar som köerna är ganska långa.
Har du funderat ut vilka kriterier spermadonatören skall uppfylla? Och tänk om de har förväxlat sperman så att du får en hårig puckelryggig dvärg som far till ditt barn?
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 09:15   #25
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Har du funderat ut vilka kriterier spermadonatören skall uppfylla? Och tänk om de har förväxlat sperman så att du får en hårig puckelryggig dvärg som far till ditt barn?
Vore det ändå inte lite häftigt med en liten Alf-Egon som man lär en massa häftiga dvärgtrix och klappar på huvudet för att få tur?
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 09:18   #26
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Vore det ändå inte lite häftigt med en liten Alf-Egon som man lär en massa häftiga dvärgtrix och klappar på huvudet för att få tur?
Det har säkert sin tjusning för somliga som vandrar på denna jord men tyvärr finns det ju i det här fallet inget cirkustält som man kan kan gå ut ur när man tröttnat på missfostret.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 09:24   #27
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Har du funderat ut vilka kriterier spermadonatören skall uppfylla? Och tänk om de har förväxlat sperman så att du får en hårig puckelryggig dvärg som far till ditt barn?
Tror det är vissa grundkriterier man måste uppfylla för att få donera. Sen får man ju önska allt från etnicitet till ögonfärg, hårfärg osv. Sen räddar jag ju upp med mina fantastiska gener så det blir nog bra.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 09:34   #28
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Jag och min fru väntar barn just nu. Människor som kan skaffa barn men väljer att inte göra det påminner mig om vuxna människor som vill vara just barn hela livet och vägrar växa upp.

Anekdotisk så tycker jag att äldre människor som inte har barn har ett tråkigt och tomt liv.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 09:34   #29
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Tror det är vissa grundkriterier man måste uppfylla för att få donera. Sen får man ju önska allt från etnicitet till ögonfärg, hårfärg osv. Sen räddar jag ju upp med mina fantastiska gener så det blir nog bra.
Nu var ju frågan specifikt vilka kriterier du var ute efter. Jag är lite intellektuellt nyfiken för jag har en bekant som sysslar med spermiedonation på sin fritid. Det finns tydligen webbplatser för detta ändamål med samma tekniska upplägg som dejting-webbplatser där kvinnor kan arrangera naturlig inseminering och han har skaffat flera barn på detta sätt. Vanligen kräver kvinnan ett hälsotest av mannen innan hon gör slag i saken.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 09:36   #30
egge
Det var en gång en tråd-master!
 
egges avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Ort: E4 Norr
Inlägg: 952
Eftersom jag har svårt att veta vad jag vill göra om en månad känns barnskaffande som ett allt för stort åtagande just nu även om jag lever ett ordnat liv med sambo sedan 6 år.
När jag var yngre var jag nästan bombsäker på att jag aldrig ville ha barn pga. diverse emo-anledningar. Ju äldre jag blir desto mer inser jag att resten av livet nog blir tråkigare utan än med barn.
Ska jag fortsätta leva på samma sätt som jag gjorde mellan 20 - 30 i minst 40 år till? Så jävla spännande liv har jag inte.

Jag har slutat tro på någon mening med livet och efter att nyligen suttit bredvid en väldigt nära släkting på dödsbädden så inser jag att det enda som betyder något över huvud taget i det här livet är dina relationer. Inte fan har jag blivit bättre i praktiken på att vårda min relation med mina päron för det men det är trots allt de starkaste banden man har eftersom de funnits med hela livet. Det är ändå lite lockande att ha en sådan relation med en liten kopia av en själv som man får vara med och forma och utveckla.

Sedan är såklart rädslan att bli gammal och ensam något som finns där i bakgrunden även om det är något jag aktivt förtränger.
__________________
Tacka vet jag konstruktivt livsknarkande. - Doctor Snuggles

Fanns aldrig i kravspecifikationen att livet skulle vara rättvist. Försent att koda om allting nu så vi får fortsätta simulationen. Kanske kan vi patcha? - stridis
egge är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)