Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2014-07-17, 12:01   #661
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 611
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
+1 styrketräning i allmänhet kan nog förebygga en hel del överbelastingsskador inom flera arbetssektorer.
Även bra för att förebygga skadorna av att sitta still.
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-17, 14:29   #662
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Jag förstår dock vad JB menar. Han syftar på att av all posering så får man bättre hållning, rakare rygg, axlar bak osv. Av allt byggande och poseringsträning så för man sig runt mer med en ståtlig hållning och utstrålar säkerhet och glädje.

Ja, ifall man inte är en surkart som blänger på alla med sin höga fina hållning och ska sätta folk på plats hela tiden.

Men jag förstår JB's argument iaf.
Så man ska pyssla med dans alltså, de har grym hållning särskilt ballet.
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-17, 15:38   #663
Tomasholm
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 312
Citat:
Ursprungligen postat av justblaze Visa inlägg
Han är snart där
Han har tagit rätt tåg
Haha. Nej, han är inte snart där.
Tomasholm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-17, 16:12   #664
Herman H
Garagegorilla
 
Herman Hs avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Skit i det din nyfikne jävel!
Inlägg: 1 490
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
Bilden förklarar att bodybuilders och strongmen har olika syften med deras träning. Däremot är ju en strongmantävling lika mycket "show" som att stå och posera på scenen. Dessutom finns det många exempel på bred ryggtavla och smal midja som också har en funktionell fysik, till exempel många i sveriges SL-elit i viktklass -93 och neråt.
Ähum, jag tyckte tråden behövde lite humor men tydligen inte.


Om jag nu ska tillföra min 5 cent så får var och en träna hur de vill, någon maffia varken hit eller dit kan jag inte påstå att jag någonsin stött på under mina... hmm... ca 17 år under skivstången. De som brukar glo lite surt är ungdomar i övre tonåren som inte riktigt förstår det där med att förflytta mest antal kilo man kan på bekostnad av en snygg kropp men de brukar lägga ner den tramsiga åsikten när de passerat den första delen av 20-års åldern.

Sen finns det ju mer eller mindre anala människor som alltid ska tjata som fan om hur jävla bra just deras sätt är att träna och om man tränar för det ena eller det andra så utesluter det "insert valfri övning och reps" för att nå målet. Min träning är ständigt föränderlig, de senaste 6 åren har jag i huvudsak bänkat men ett och annat böj/mark/strongmanpass dyker upp lite då och då och reps, set, belastning mm ändras i omgångar och jag anser inte att det på något sätt har gjort mig till en svagare lyftare, snarare tvärt om, variation är aldrig dåligt.

Sen kan jag inte påstå att jag kan förstå hur man vill träna bara för att se bra ut, för mig har alltid styrkan kommit före min kroppsform (som idag är snyggt vadderad) och jag är starkare än någonsin, vilket jag trivs med. Ni andra får gärna trivas med vad ni vill, det står var och en fritt men det är lite som det där med att ha penis, det är jäkligt roligt att någon är stolt över den men ge fan i att vifta den framför mitt ansikte.
__________________
Innehållet kan sjunka ihop något under transporten men nettovikten är dock alltid minst 130kg

Ärkefetto
Filmtajm
Herman H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-17, 17:49   #665
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Herman H Visa inlägg
det är lite som det där med att ha penis, det är jäkligt roligt att någon är stolt över den men ge fan i att vifta den framför mitt ansikte.
Amen!
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-17, 20:17   #666
justblaze
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 604
Citat:
Ursprungligen postat av AronP Visa inlägg
Den här tråden fortsätter leverera!

Jag tränar byggning men verkligen inte för att bli snygg i allmänhetens ögon, jag vill sticka ut, hade jag bara strävat efter att vara snygg hade jag tonat ned det för länge sen. Jag tycker strongman grenträning är apkul, det är dock bökigt och skadedrabbat. Jag gillar att lyfta tungt men har en tendens att skada mig, mycket pga för mkt viktkåthet och för lite lathet kring teknik. Därför får det bli något nedtonat på både strongman och sl men försöker väva in det då och då. Jag har vänner i alla lägren och jag tycker inte alla är schysta och ingen ser ner på någon annan gren, det är bara på internet det händer. Men på internet så ska man ju hata.
Vad menar du med att du hade tonat ner det? Säger du med andra ord att du hade nöjt dig med en "mindre" fysik om du bara tränat för att se allmänt ball och snygg ut? Aron P
justblaze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-17, 20:18   #667
justblaze
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 604
Citat:
Ursprungligen postat av Alexton Visa inlägg
Så man ska pyssla med dans alltså, de har grym hållning särskilt ballet.
Det kanske inte är en slump att kolo's vassaste dansar just? Poledance?
Säkert grymt sätt att få tjejer med också
justblaze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-17, 21:24   #668
AronP
Registered User
 
AronPs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 4 444
Citat:
Ursprungligen postat av justblaze Visa inlägg
Vad menar du med att du hade tonat ner det? Säger du med andra ord att du hade nöjt dig med en "mindre" fysik om du bara tränat för att se allmänt ball och snygg ut? Aron P
Jag hade vägt ungefär typ tio kilo lättare och konstant varit deffad om det var det visuella jag brydde mig om.
__________________
Placeringar: 2014: BoS-90: 7/10; Loaded-80: 10/12; SweGP-80: 4/6; BodyClassicÖppen: 7/12. 2012: SM-70: 7/7. 2011: Lucia-70: 2/7; DC-70: 1/8.
Nästa tävling: Oklart.

Följ min träning här eller genom Facebook, Instagram.
AronP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-17, 21:27   #669
justblaze
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 604
Citat:
Ursprungligen postat av AronP Visa inlägg
Jag hade vägt ungefär typ tio kilo lättare och konstant varit deffad om det var det visuella jag brydde mig om.
Kul att det finns någon i tråden som vågar erkänna, utan en massa gap och skrik.

Hade du försökt se ut som 3/5 2014 på din insta då? Typ året runt?
Helt frånvarande i min värld hur man inte kan vara nöjd att se ut så 24/7 och resten av sitt liv. Bra jobbat som fan.

Senast redigerad av justblaze den 2014-07-17 klockan 21:31.
justblaze är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)