Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-07-14, 01:53   #406
hurril
Registered Useless
 
hurrils avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Broumma
Inlägg: 5 275
Citat:
Ursprungligen postat av justblaze Visa inlägg
Hurril

Gnugga noga nu.
Vi leker med tanken att du PT:Andersson skulle agera ansvar till en Men's Physique satsande ung man med potential,viljan,drivet,hungern.

Potten ligger på 150k för en vinst i tävlingen (för dig)
Vilket tåg skulle du placera honom på? SL eller Byggning dom första åren?
Ponera att du möter en person som envisas med att lägga ord i din mun och spela dum för att han helt enkelt hatar sin värdelösa uppenbarelse. Hur skulle du göra? Hibernal eller litium?

Någon som satsar på den grenen skulle jag rekommendera Crossfit, terränglöpning och kanske klättring. Dvs tre träningsformer som verkar inne, som många verkligen verkar gilla och som var för sig inte är särskilt dåliga under duglig ledning. Givetvis i kombination med en genomtänkt kosthållning eftersom det är den enda praktiska skillnaden om ens mål är så lågt.

Byggning finns inte som träningsform på det viset du beskriver det utan det finns styrketräning, diet och poseringsträning. De första två är precis samma sak som man gör i SL med den skillnaden att där byggaren börjar med den tredje så byter styrkelyftaren över till ett toppningsprogram. Givetvis skiljer sig övningsurvalet men skillnaderna är bara ytliga och mer sprungna ur populärkultur, AAS-brukande videobyggares mytomani och viljan hos dattaungdomen att vara som de grova Internets-pojkarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Svag Visa inlägg
Men han har inte en komplett fysik..
HAHAHAH! <klistra in bilden här på memen: you are an incredible moron!>

Citat:
Ursprungligen postat av cero Visa inlägg
Intressant. Hur spelar kroppsvikten in i detta? Varför olika program för >80 och <80? [...]
Yngre, lättare, lyftare tål och behöver (sannolikt) mer träning.
__________________
Elitträning för styrkelyft i Team 9001.

Senast redigerad av hurril den 2014-07-14 klockan 02:00.
hurril är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-14, 02:31   #407
justblaze
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 604
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Ponera att du möter en person som envisas med att lägga ord i din mun och spela dum för att han helt enkelt hatar sin värdelösa uppenbarelse. Hur skulle du göra? Hibernal eller litium?

Någon som satsar på den grenen skulle jag rekommendera Crossfit, terränglöpning och kanske klättring. Dvs tre träningsformer som verkar inne, som många verkligen verkar gilla och som var för sig inte är särskilt dåliga under duglig ledning. Givetvis i kombination med en genomtänkt kosthållning eftersom det är den enda praktiska skillnaden om ens mål är så lågt.

Byggning finns inte som träningsform på det viset du beskriver det utan det finns styrketräning, diet och poseringsträning. De första två är precis samma sak som man gör i SL med den skillnaden att där byggaren börjar med den tredje så byter styrkelyftaren över till ett toppningsprogram. Givetvis skiljer sig övningsurvalet men skillnaderna är bara ytliga och mer sprungna ur populärkultur, AAS-brukande videobyggares mytomani och viljan hos dattaungdomen att vara som de grova Internets-pojkarna.



HAHAHAH! <klistra in bilden här på memen: you are an incredible moron!>



Yngre, lättare, lyftare tål och behöver (sannolikt) mer träning.

Nu är fenomenet "Justblaze" mer än vad du beskriver, men eftersom du svarade (beundransvärt) bra på min fråga, röstar jag "Hibernal".

Kan bli aktuellt att prova på Crossfit @ fredag faktiskt, ge det vad det tål. Gå hem och fundera "Hur kändes det här?" Löpning har jag med mig sedan barnsben och kosten är det minsta problemet. Karaktären inser att människan inte är konstruerad att frossa i socker,fett och annat som göder bukfetma.

Måste även passa på att ge lite kritik för ditt citat.

"AAS-brukande videobyggares mytomani och viljan hos dattaungdomen att vara som de grova Internets-pojkarna."

Är det inte alldeles underbar då, kära Andersson Patrik att man väljer att acceptera ett mer realistiskt mål? Än att sitta och luras av resultat man inte åstadkommer på några piss-år eller om ens någonsin utan hjälpmedel?

Klassar du verkligen en bra placering i MF som låga mål? Jag tror inte du begriper dig på vilket jobb det är.
http://www.nicklagard.se/ElemImage/mikael33(1)_297.jpg

Praktiskt taget optimalt utseendemässigt, och mer därtill än en vanlig strandkropp som jag pratar om (som är ett delmål för mig, i min värld).

6,4/10 ger jag dig på IMDB, började bra med ett seriöst svar men föll platt när du började prata låga mål samt smaklösa metaforer kring läkemedel.

Humor kanske är ett ämne som inte Patrik behärskar?

Senast redigerad av justblaze den 2014-07-14 klockan 02:40.
justblaze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-14, 03:18   #408
hurril
Registered Useless
 
hurrils avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Broumma
Inlägg: 5 275
Ta din Hibernal så slipper du att ditt namn står här.
__________________
Elitträning för styrkelyft i Team 9001.
hurril är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-14, 07:16   #409
justblaze
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 604
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Ta din Hibernal så slipper du att ditt namn står här.
Nej Pata, redovisa dina kommentarer om låga mål. Tänk på att det kanske finns fler här som läser det, som bryr sig om dina åsikter Pata.

Senast redigerad av justblaze den 2014-07-14 klockan 07:21.
justblaze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-14, 08:01   #410
bakka
Registered User
 
bakkas avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 186
Citat:
Ursprungligen postat av justblaze Visa inlägg
Nej Pata, redovisa dina kommentarer om låga mål. Tänk på att det kanske finns fler här som läser det, som bryr sig om dina åsikter Pata.
Hahaha, kul att du försöker applicera "the game" - metoder och trycka ner nån genom att va passiv-agresssiv.

Jag vet inte om du försöker bli någon form av Internetkändis genom att konstant skriva stupid shit för att få uppmärksamhet, men några tips:

1. Sluta använda folks riktiga namn på ett forum. Hade dem velat att hela Kolozzeum skull veta deras namn hade dem haft det som nick.

2. Sluta dissa folk som har mycket mer erfarenhet och kunskap än dig.

3. Försök att förstå att din syn på "komplett fysik" INTE är allas syn. Är man fotbollsspelare, simmare, BB, styrkelyftare, kampsportare osv. så kanske man inte tycker att "strandkroppen" är optimal.


Du behöver inte tycka att styrkelyftare, BB eller nån annan har en optimal kropp och ingen annan behöver tänka som dig. Du behöver inte pracka på din träningsfilosofi på allt och alla och generalisera genom att påstå att dem flesta nybörjare säkert tycker som du. Det vet du ingenting om då du inte har utfört några statistiskt säkra studier i området (antar jag).

Om du ogillar lågpreps och styrka och om du enbart tränar för utseendet så är det OK. Gör det. Men sluta påstå att resten och världen också vill/bör göra det.

Tack.
bakka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-14, 08:49   #411
justblaze
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 604
Citat:
Ursprungligen postat av bakka Visa inlägg
Hahaha, kul att du försöker applicera "the game" - metoder och trycka ner nån genom att va passiv-agresssiv.

Jag vet inte om du försöker bli någon form av Internetkändis genom att konstant skriva stupid shit för att få uppmärksamhet, men några tips:

1. Sluta använda folks riktiga namn på ett forum. Hade dem velat att hela Kolozzeum skull veta deras namn hade dem haft det som nick.

2. Sluta dissa folk som har mycket mer erfarenhet och kunskap än dig.

3. Försök att förstå att din syn på "komplett fysik" INTE är allas syn. Är man fotbollsspelare, simmare, BB, styrkelyftare, kampsportare osv. så kanske man inte tycker att "strandkroppen" är optimal.


Du behöver inte tycka att styrkelyftare, BB eller nån annan har en optimal kropp och ingen annan behöver tänka som dig. Du behöver inte pracka på din träningsfilosofi på allt och alla och generalisera genom att påstå att dem flesta nybörjare säkert tycker som du. Det vet du ingenting om då du inte har utfört några statistiskt säkra studier i området (antar jag).

Om du ogillar lågpreps och styrka och om du enbart tränar för utseendet så är det OK. Gör det. Men sluta påstå att resten och världen också vill/bör göra det.

Tack.
Passivt aggressiv? Vem är det som sitter och pratar i aggressiv ton i tråden egentligen? Jag gjorde mig inte lustig över hurrils kunskap. Absolut inte. Jag gav han beröm för ett bra svar, däremot klassar han MF som låga mål, det är oklart.

Jag har bevisat i tråden att jag fått mer mognad till SL, ge mig en chans att göra mig hört när någon kliver mig på tårna.

Ber om ursäkt om Hurril föredrar Hurril istället för PA.
justblaze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-14, 09:00   #412
Krutpaket
Registered User
 
Krutpakets avatar
 
Reg.datum: Jun 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 194
Har du bestämt dig ifall du ska sluta med PHUL och köra typ P/P/L med enbart högreps?
__________________
Min Journal
Krutpaket är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-14, 09:15   #413
justblaze
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 604
Citat:
Ursprungligen postat av Krutpaket Visa inlägg
Har du bestämt dig ifall du ska sluta med PHUL och köra typ P/P/L med enbart högreps?
PPL med högreps samt crossfit liknande cardio, det verkar vara det som passar mig bäst, fixa kosten och jag är snart där.
justblaze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-14, 09:16   #414
Squatrage
Registered User
 
Squatrages avatar
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 446
Alexander Eriksson - Optifysik byggd med SL
Squatrage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-14, 09:22   #415
Mackie Messer
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 412
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Mens physique handlar enbart om utseende.

Volymträning kan man göra med lätta vikter utan att skada sig och fler gånger per vecka. Träna volym ifall du vill bli större.
Man kan skada sig med lätta vikter också. Jag skulle säga att det är högre risk att skada sig när man tränar med en vikt som man gör kanske 7-8 OK reps med men sen börjar formen och utförandet bli dåligt (men det är man inte medveten om) men man fortsätter att grisa upp skiten för man tror att ju fler reps man gör ju bättre blir träningseffekten. Och det ser man folk göra varje dag på gymmet så det är en realitet bland folk som tränar, det är inget jag sitter och hittar på.
Mackie Messer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-14, 09:30   #416
justblaze
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 604
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie Messer Visa inlägg
Man kan skada sig med lätta vikter också. Jag skulle säga att det är högre risk att skada sig när man tränar med en vikt som man gör kanske 7-8 OK reps med men sen börjar formen och utförandet bli dåligt (men det är man inte medveten om) men man fortsätter att grisa upp skiten för man tror att ju fler reps man gör ju bättre blir träningseffekten. Och det ser man folk göra varje dag på gymmet så det är en realitet bland folk som tränar, det är inget jag sitter och hittar på.
Intressant åsikt.

Jag köper att det är större risk att utförandet blir dåligt på högre reps. Samtidigt måste en tyngre vikt göra mer ont?

Skulle säga 50/50 faktiskt

Tyngre vikter = allvarligare skada, lägre risk
Lättare vikter = lindrigare skada, högre risk

Tränar man på ett vettigt vis borde man kunna undvika båda. Dock kommer en lätt vikt alltid vara mer skonsamt för kroppen.

Senast redigerad av justblaze den 2014-07-14 klockan 09:32.
justblaze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-14, 09:41   #417
Mackie Messer
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 412
Citat:
Ursprungligen postat av justblaze Visa inlägg
Intressant åsikt.

Jag köper att det är större risk att utförandet blir dåligt på högre reps. Samtidigt måste en tyngre vikt göra mer ont?
Här måste man skilja på akuta skador och förslitningsskador, man kan inte dela upp det i allvarliga och lindragare skador, eftersom alla skador är katastrof och gör att man måste avstå från träning en tid eller anpassa träningen efter skadan.

Och det förutsätter att man vet hur man ska lyfta TUNGT, med ett bra korrekt utförande. Det är något man måste lära sig. Och inte lyfta för tungt från början utan öka succesivt och inte grisa upp vikten med dålig form.
Mackie Messer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-14, 09:46   #418
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Den gode B.Bergan hade nog sopat hem en bra placering i MP.

__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-14, 09:48   #419
gunhamn
Maud Olofsson FTW!
 
gunhamns avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: kalmar ak
Inlägg: 2 252
Det där är dock Andre Midtby
__________________
Min väg mot 400 i marklyft och 1000 i totalen
Dagens stats: 370,5 & 950
Blogg hos body
Journal
Instagram: ErikGunhamn
gunhamn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-14, 10:04   #420
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av gunhamn Visa inlägg
Det där är dock Andre Midtby
Korrekt!

Mycket släpande på karln!
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)