Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-08-27, 07:47   #7471
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Friskvårdspengar är ju perfekt för gymkort om ni har sånt på jobbet. Jag har använt mina friskvårdspengar till det trots att jag har eget gym hemma. Kan ju vara trevligt att komma iväg och titta på folk och springa löpband ibland.

Kul med spontana tävlingar. Min målsättning är att kunna komma i så bra form så att jag kan vara så spontan nästa vår/sommar.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Jodå friskvårdspeng har vi allt. 2000:-
Har använt de pengarna till konditionstest och kort i simhallen tidigare. Perfekt då det är sånt som känns svårt att betala för annars. Gymkort har jag lättare att motivera

Har nu köpt ett nytt årskort på Nordic wellness.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-29, 04:39   #7472
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Årets första punktering igår när jag cyklade till jobbet. Regnade som fasiken så jag orkade inte ställa mig och laga det på plats. Hade bara en knapp km kvar så jag promenerade sista biten.

Hade tänkt byta ut hjulet så jag ordnade så både jag och cykeln fick åka bil hem. Så istället för cykling på eftermiddagen så snörade jag på mig löpskorna och fick med mig ena grabben ut på en kortare runda i skogen.
Liten formkoll inför kvällens lopp.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-29, 06:15   #7473
wesaft
Registered User
 
wesafts avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Mölndal
Inlägg: 3 358
Lycka till!
Var kanske någon löpar och cykelkarma som ville att du skulle få skjuts hem

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
__________________
Journal | Blogg
wesaft är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-29, 20:48   #7474
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Citat:
Ursprungligen postat av wesaft Visa inlägg
Lycka till!
Var kanske någon löpar och cykelkarma som ville att du skulle få skjuts hem

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Hahaha, så kanske det var. Fick dock både löpt och cyklat en del på kvällen.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-29, 21:19   #7475
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Göteborgs Brantaste 3700m 211hm

När Mathias nämnde loppet för någon vecka sedan så sa jag nej direkt. Jag är på tok för tung och ur form för något sådant. Klarade inte ens att springa upp för en kort backe i slutet på våran trailrunda förra veckan.
Det här året har varit bedrövligt dåligt med intervallpass och liknande där man ligger över tröskeln. Har bara legat på "rätt" sida och tragglat mig fram.
Så att ge sig på ett lopp där man ska ta i från första början och sedan bara bita ihop är bara dumt.
Ändå så anmälde vi oss

Idag har jag således:
Cyklat till jobbet
Cyklat hem från jobbet
Cyklat in till Skatås
Sprungit backlopp
Cyklat hem från Skatås

Totalt ungefär 3tim cykling

Loppet startade direkt i början på backen och folk satte verkligen som vanligt full fart. Jag hade som mål att komma före Mathias, och rycktes med i det höga tempot. Tittade på klockan och den visade kring 4:10-4:20 uppför. Det förstod jag att det skulle straffa sig, frågan var bara när.
Efter första backen så var det en lång sträcka utför och när den planade ut på gräsmattan så visade klockan 3:45 tempo. Alltså det här skulle inte hålla det förstod jag. När vi kom fram till en svag uppförslutning så började plötsligt killen framför mig att gå.
Jag fick ta ett stort inbromsande steg åt sidan. Tappade rytmen och började genast känna hur tungt det var att andas. Jag har nog aldrig flåsat så mycket tidigare.

Halva sträckan var avklarad, mycket fortare än vad jag tänkte mig. Nu var det snart bara de två tuffaste backarna kvar.
Ingen tid för återhämtning, på skiten igen bara. Direkt i nästa backe kände jag bara hur kraften var borta.
Istället för att sega sig upp så valde jag att gå. Såg bara en till som också gick. Övriga sprang, även om det inte direkt gick fortare.
De som sprang om mig upp för backen plockade jag direkt när vi vände neråt igen.
Glad att jag ändå tränat lite på att springa utför, skulle nog ändå behöva öva på det några hundra timmar till

Sista backen upp. Såg på klockan att jag inte riktigt skulle kunna klara under 20min och hade sett Mathias i den förra backen. Han skulle inte ha en chans att komma ikapp mig så jag hade inget att kämpa för. Vek ner mig igen och gick upp för den brantaste delen. Tappade dock bara en placering på den promenaden så det spelade ingen större roll.

Har inte sprungit ett så här kort lopp sedan man gick på typ mellanstadiet. På den tiden var jag nog bättre på att ta ut mig.
Det var verkligen stor skillnad mot allt annat vi sprungit de senaste åren. Kan väl inte påstå att det var något speciellt med det egentligen, men ändå kul att ha gjort det.
Något jag kan ta med mig iallafall är att jag nog aldrig haft så här hög snitt och maxpuls tidigare
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Screenshot_20180829-214611.jpg (53.3 KB, 4 visningar)
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-29, 22:48   #7476
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 832
Snyggt. Aldrig hört om ett sådant lopp förut Längd och höjdmeter på loppet?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-30, 04:02   #7477
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Snyggt. Aldrig hört om ett sådant lopp förut Längd och höjdmeter på loppet?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Skrev det i rubriken. Blev kanske lite otydligt inser jag nu.

3700m 211hm.

Inget omänskligt med andra ord. Vinnaren David Nilsson sprang upp på 13:01
Han vann förvisso Halvvasan (45km terräng) för någon vecka sedan med ett snittempo på 3:30
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-30, 13:22   #7478
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Haha! Äntligen lite högre puls på dig.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-30, 13:31   #7479
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 832
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Skrev det i rubriken. Blev kanske lite otydligt inser jag nu.

3700m 211hm.

Inget omänskligt med andra ord. Vinnaren David Nilsson sprang upp på 13:01
Han vann förvisso Halvvasan (45km terräng) för någon vecka sedan med ett snittempo på 3:30
Jävla speciellt upplägg alltså!

Haha min kompis berättade om han som vann helvasan, snittempo på runt 4:00 eller något. Förstår fan inte hur det går till.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-31, 04:42   #7480
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Haha! Äntligen lite högre puls på dig.
Ja det är såklart positivt på ett sätt. Tråkigt bara att hög puls i det här fallet inte kan förknippas med en bra/bättre prestation. Det gav dock en ännu tydligare insikt i att jag måste träna fler pass där det är jobbigt. Tänkte börja med det på måndag, eller nästa måndag...

Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jävla speciellt upplägg alltså!

Haha min kompis berättade om han som vann helvasan, snittempo på runt 4:00 eller något. Förstår fan inte hur det går till.
Stört är det! Jonas Buud vann väl ett 100km lopp för ett tag sedan där alla milen gick sub 40 om jag minns rätt. Jo tack, så kan man ju göra. Just Buud verkar vara en ganska "normal" gubbe, så därför är det häftigt att se hans resultat.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-02, 19:12   #7481
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Skön cykelpendling i fredags och en lite längre löprunda (23km) hem från en familjeaktivet igår. Perfekt uppladdning inför Mjörn-runt (60km) med äldsta grabben idag.
Hans första cykellopp och det skulle också innebära ett nytt distans-PB. Han har inte kört mer än ett handfull cykelrundor så målet var enbart att genomföra det med en bra känsla.
Vädret var perfekt och vägarna höll bra standard. Då vi efteranmälde oss så innbar det att vi fick starta i sista startled. Ingen risk att bli omkörda

Jag hade som taktik att hålla ungefär 25km/h på platten och ta det lite lugnare uppför. Lyckades ganska bra, det var bara i uppförsbackarna jag var lite för het
Allt rullade på bra fram till 44-45 ungefär där han började krokna. Råkade passera en kiosk så då fick det bli en glasspaus
Tog det lugnare några km men sedan gick det riktigt bra hela sista milen in i mål.

Känns riktigt kul att kunna göra ett sådant här "äventyr" med sina barn. Hoppas bara att han inte blev avskräckt.

Nu på kvällen blev det 10km inlines med yngsta grabben på den nya fina asfalten ute vid Amundsön. Riktigt skoj det med. Avslutade med att köra på samma asfalt med rullskidorna, men kroppen var lite seg och jag hade glömt handskarna hemma. Fick en blåsa på handen direkt. Blev bara 3km denna gång.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-05, 04:22   #7482
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Yngsta grabbens handbollsträningar har dragit igång igen så nu är jag uppbokad minst 3ggr/v. Det kommer vara ypperliga tillfällen för mig att träna själv. Nackdelen är bara att jag är låst till specifika tider och platser.
Samma sak med den äldsta grabbens scoutmöten som också dragit igång igen på söndagar.
Möjligheter till riktiga långpass har försämrats
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-07, 21:08   #7483
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Cyklat till jobbet varje dag denna vecka. Nästan uteslutande på den kortaste omvägen.
Social löpning i tisdags, med äldsta grabben igår och ensam idag.
Skitvecka på jobbet, så motivationen till något vettigt har uteblivit.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-09, 12:11   #7484
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Svettfest på gymmet igår. Ställde mig och körde i Ski-Ergen som tänkt uppvärmning. Håller runt 40drag/minut och ett tempo kring 2:30/500m.
Blir väldigt svettig direkt så efter 1000m pausar jag några sekunder och torkar av pannan och handtagen.
Kör på 1000m till och gör om proceduren.
Tänker att jag kör nog fasiken minst 5km totalt och sedan blir det styrka.

Men eftersom jag var helt dyblöt av svett så var det lika bra att stå kvar där vid stakmaskinen istället för att vara ofräch i resten av gymmet.
Blev totalt 10 x 1000m och på slutet var jag faktiskt lite snurrig i huvudet. Drack 1l vatten, men att ha lämnat blod på morgonen påverkade mig kanske en aning.

Idag inledde jag med att försöka hänga med WBR på en groupride i Zwift. 100km 3,0w/kg!
Var på tok för tufft för mig. Redan efter någon km låg jag kring 90% av maxpuls och den sjönk aldrig. Fanns inte en chans att jag skulle klara det tempot i 2,5timme.
Jag trodde vi skulle köra kring 35-36km/h, men snittet låg på 44km/h efter första milen. Jag avbröt vid 15km då pulsen fortsatte upp lite till. Trampade sedan på i ytterligare 15km helt ensam kring 2,0w/kg istället innan jag klev av helt.
Tror nog att blodlämnandet igår faktiskt spelade roll idag med.
Har aldrig känt mig påverkad av det tidigare gånger. HB var 136 och trycket är också bra så jag har inte anpassat mig så mycket.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-09, 15:59   #7485
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Eh, de avråder liksom från träning samma dag man lämnat blod. Det tar upp till 4v för att bli helt återställd, men dag ett saknar du 4,5 liter blod i kroppen vilket ökar chans att svimma, få blodtrycksfall osv.

Hur svårt ska det vara att vila samma dag?
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)