Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-07-08, 21:20   #7411
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Kolmården Trailmarathon 2018

Som vanligt så sov jag lite dåligt, var dåligt förberedd och hade överätit.
Vi var framme vid startområdet i god tid för att få parkering och efteranmälan. Allt gick väldigt smidigt så plötsligt hade vi långt över en timme kvar till start.
Gott om tid med andra ord att få ordning på utrustning och gå på toa en sista gång.
Det trillade in folk hela tiden och jag slogs lite av att det inte såg ut att vara några "amatörer" med. Kanske är folk inte så dumma att de ger sig på en hel mara i teknisk terräng här omkring
Jag och Mathias kände oss så redo man kan bli för ett lopp som man inte tränat inför
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-08, 22:10   #7412
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Det regnade på natten och hela morgonen inför loppet. Inte mycket, men ändå så folk gick omkring med regnjacka.
Jag hade regnjacka och armvärmare med mig, men bestämde mig ganska tidigt att lämna allt sådant i bilen.
Med mig i västen hade jag 0,5l sportdryck, 6st gels, 1bar, karta, laddad mobiltelefon och elastisklinda.

Starten var på en fotbollsplan och man sprang en kort slinga på gräs innan vi vek av in i skogen. Trail direkt! Inte en massa grusväg eller motionsspår utan det var smal och teknisk stig. Fullt med hala rötter och stenar av allt regn. Regnet hade upphört precis innan starten, men allt gräs och buskar var såklart väldigt blöta, så det blev vi med.
Jag och Mathias hade placerat oss i den bakre delen av fältet och anpassade oss för det tempot i ett långt led genom skogen. Efter någon km kom vi ut på en hårdpackad grusväg som gick uppför. Där valde vi att börja promenera och blev omsprungna av 7-8 personer.
Blev lite förvånad över att alla sprang, men vårat mål var inte att springa fort, utan vi skulle genomföra det som en upplevelse tillsammans. Runt 5tim borde vara rimligt. Det tog ju 5:07 uppe i Sälen och här skulle det vara lite förre höjdmeter...
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-09, 08:28   #7413
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Kollade bansträckningen och det ser ut som att ni möjligtvis sprang en del av Östgötaleden som jag och morsan gick ifjol. I sådant fall så är det bara att gratulera för den var riktigt fin
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-10, 11:56   #7414
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Första 10km tog 75min och det var ändå på den delen av banan som var lättast. När vi vek av från det gemensamma spåret som vi hade med de som skulle springa 21km så blev allting mycket smalare.
Det gick knappt att se hur spåret gick då vegetationen var så hög. Blåbärsrisen skavde mot benen och ormbunkarna var över midjehöjd. Plötsligt fick det lilla tipset i loppbeskrivningen om långbyxor en uppenbar förklaring
Det var dock sällan några grövre kvistar eller taggiga buskar så det var ingen fara.

Kring halvmara passeringen så var vi ganska ensamma. Sprang förbi någon i depån vid 19km, men annars var det tomt. Såg på klockan att det här skulle bli en lång dag ute i skogen. Sub 5tim var bara att glömma!
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-11, 21:38   #7415
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Efter halva sträckan så började jag känna mig oväntat sliten. Hade inte någon fart alls i benen och jag sparkade i rötter allt oftare.
Vi kom dock då och då ikapp folk som vi sakta men säkert passerade. Vid 29km så fanns det godis i depån!
Sånt kan få mig på bättre humör
Från 29-35 så var terrängen lite extra "långsam" med ett flertal nerfallna träd och små partier där man fick ta hjälp av händerna både upp och nerför. Vi sprang hela tiden där det gick, men ändå så insåg jag att sub 5:30 inte heller var möjligt längre.
Jag hade korta stunder ont i magen och var osäker på hur mycket energi jag skulle stoppa i mig vid sista depån som var vid 35km.
Där fanns det chokladbollar Chansade och fyllde munnen!
I den depån så passerade vi ytterligare en person och la oss 5-20m bakom 3st andra som också mest verkade ha loppet som ett äventyr mer än tävling.
Från 35 och in mot mål hade de sagt att det skulle bli mer kuperat. Det stämde säkerligen, men då vi ändå inte stressade utan gick upp för de branta stigningarna så spelade det ingen större roll.
Efter att ha stannat och fotat lite på höjden med utsikt över Bråviken så höjde vi tempot en aning.
Kom ifatt de 3 andra ganska omgående och efter att ha växlat några ord med dem i några minuter så passerade vi två av dem.
Den tredje var en tjej som legat lite framför oss ända från början och hon ökade tempot. Så vi la oss snällt på led bakom.
När vi kom ut på lite plattare underlag (grusväg/asfalt) så fick hon en jäkla fart. Vi lät henne försvinna och fortsatte att försöka njuta av att snart komma i mål på den långsammaste maran jag någonsin sprungit.
Eller njuta var egentligen inte alls vad jag gjorde, jag ville bara ha det överstökat. Benen var inte på topp och det sänkte mig.
Vi passerade mållinjen samtidigt och fick samma tid. Men jag står före Mathias i resultatlistan

5 tim 37min! Placering bland de 10-15 sista! Men vi hade det "skoj" oavsett.
Att det stort sett regnade hela tiden gjorde inte så mycket. Mest så att kläderna luktade inte så gott där bak i bilen dagen efter när solen hade gassat på.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-11, 21:41   #7416
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Bilder
Bifogade bilder
Filtyp: jpg IMG_20180707_093030791_HDR.jpg (198.0 KB, 4 visningar)
Filtyp: jpg IMG_20180707_094205749.jpg (330.1 KB, 5 visningar)
Filtyp: jpg IMG_20180707_142058675.jpg (284.6 KB, 5 visningar)
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-11, 21:46   #7417
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Alltid alltid långbyxor på terräng. I OL är det tom ett krav.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-12, 06:29   #7418
Melker2
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 509
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Alltid alltid långbyxor på terräng. I OL är det tom ett krav.
Men har har ju stay-ups, dugr inte det?

Jag springer en hel del vandringsled i korta tights (och bar överkropp när det är hett) och får lite revor i skinnet. Vet att jag för länge sedan hört anledningen till orienteringsbrallorna men minns inte. Vad är det för smitta man kan få?
Melker2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-16, 07:28   #7419
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Frugan som har semester ville stanna kvar nere i sommarstugan en dag extra. Så hon föreslog att jag skulle cykla hem på söndagskvällen. Okej svarade jag utan att egentligen tänka igenom konsekvenserna.

Efter ett par timmar på sjön och ännu fler timmar i solen vid vedklyven så var jag lite mosig när det var dags att hoppa upp på sadeln.
Behaglig temperatur och relativt lite vind till en början så det var ändå okej.
Visste att jag inte skulle passera någon butik eller liknande de första 85km så jag fick hushålla med vätskan, och sikta in mig på glassboxen hemma.
Stannade för att kissa 2ggr men annars satt jag snällt och trampade hela tiden. Detta var mitt första långpass på cykelsadeln i år, så det kändes till slut en aning i nacke och rygg.
Det gick lite långsammare än önskat och jag startade definitivt senare än vad jag borde gjort. Så klockan visade 22:00 före jag passerade Kungsbacka.
Framme i Lindome så såg jag en annan cyklist som stod still och satte på belysningen. Tur för mig att jag bara hade några hundra meter kvar hem!

105km och jag lyckades precis hålla 30km/h i snitt
Bifogade bilder
Filtyp: jpg IMG_20180715_221723056.jpg (128.9 KB, 8 visningar)
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-16, 17:20   #7420
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Cyklingen till och från jobbet idag var verkligen ingen fröjd. Kunde knappt somna igår och vaknade toktörstig redan klockan 03:30.
Sliten kropp efter cykling och vedarbete tillsammans med lite sömn höll nere tempot

Den här veckan hoppas jag kunna få till 45km löpning. Det är typ 40km mer än förra vecken
Kommer ta bilen till jobbet då jag ändå ska besikta den och försökta åka med Mathias någon dag.
Jag får kämpa för att hålla mig borta från cyklandet
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-16, 19:12   #7421
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Uff, 45 km är bra, håll i det! cyklingen är det lätta och "bekväma" för dig.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-16, 19:40   #7422
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Uff, 45 km är bra, håll i det! cyklingen är det lätta och "bekväma" för dig.
Det blev nyss 6,3 i värmen och åskmullret. Alltid en början

Valde såklart en lugn runda då mina ben knappt hunnit sätta sig ner efter cyklingen hem från jobbet och var slitna sedan innan.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 10:54   #7423
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Bra jobbat med trailen! Vad tyckte du om loppet rent estetiskt och var det omväxlande och rolig terräng? Det är ju helt klart på min to-do-list nästa år.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 20:36   #7424
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Bra jobbat med trailen! Vad tyckte du om loppet rent estetiskt och var det omväxlande och rolig terräng? Det är ju helt klart på min to-do-list nästa år.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Alltså, det var inget unikt egentligen. Men i jämförelse med andra traillopp så var det ändå riktigt mycket trail och trevliga leder. Vissa inslag av klippor och berg, en hel del rotmattor, några nedfallna träd, ett par riktigt steniga partier och en hel del spång i varierat skick ( mest dålig).
Lite lagom mycket av allting.

Jag kanske inte kommer göra om det. Men kan absolut rekommendera att springa det.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-18, 10:53   #7425
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Löpning till jobbet idag. Kändes som en bra idé på förhand, men då hade jag inte riktigt räknat med att det skulle kännas tropiskt ute kl 05:30!

I förrgår hade jag 8 grader och nu var det 19 och kvavt. Blev svettigt både under och efter löpningen...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg IMG_20180718_082855_794.jpg (146.9 KB, 5 visningar)
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)