Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-07-26, 20:47   #6781
unsuspected
Registered User
 
unsuspecteds avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Ort: Sthlm
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Måste tyvärr meddela att den är såld till en firma som sysslar med att göra i ordning gamla Porschar.
Den stod stilla lite för många år i det gamla garaget och började fara illa.

Får man fråga vad du fick för den ochjag ska sluta skräpa ner din träningsjournal
unsuspected är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-27, 04:43   #6782
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Citat:
Ursprungligen postat av unsuspected Visa inlägg

Får man fråga vad du fick för den ochjag ska sluta skräpa ner din träningsjournal
Under 500'

Man får nästan ge det dubbla för en i toppskick.
Galet svårt med priser på dessa bilar då det finns så få på marknaden. Milen och årtalet är inte det som avgör mest utan det gäller bara att hitta rätt säljare/köpare.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-28, 04:54   #6783
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Har inte blivit helt optimalt med allt motionerande den senaste tiden. Tanken var ju vilodag onsdag eller torsdag denna vecka, men utan bil tidigare i veckan gjorde att frugan behövde den och jag fick cykla.
Lyckades trappa upp löpningen förra veckan och vill inte tappa det nu, så då tog jag en 5kilometare med mina nya skor som kom igår.
Kollade lite snabbt i loggen och såg att jag motionerat benen 17 dagar i rad och dessutom har planerat in cykling till jobbet idag och sedan ett långpass ner till stugan direkt efter.

Merparten av passen har varit väldigt lugna, men har även gjort några försök på bra tider/placeringar på vissa segment. Upptäckte ett segment i en backe ganska nära jobbet som jag inte kunde låta bli att besöka på på pendlingen igår. Tryckte på rejält och tog kungakronan med stor marginal.
Visst, det var bara 2 pers som kört där innan, men även små KOM är trevliga motivationshöjare.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-29, 07:21   #6784
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Så segt med motvind!

Kände mig lite seg i benen redan på väg till jobbet. Knä som värkte en aning och hälsena som var öm.
Men var ändå inställd på att cykla till stugan direkt efter jobbet och därmed få ihop en till 10milare. På lunchen såg jag hur flaggorna visade en helt perfekt riktning. Medvind!
Kom iväg vid 15tiden och hade laddad ner sträckan till min Edge.
90km visade den så jag visste att jag skulle få ta en omväg på slutet. Redan efter 500m inser jag att vinden har vänt och det kommer bli tufft. Fick inte upp farten alls och fick hålla högre watt än planerat för att ens komma upp i 25km/h.
Redan strax efter 10km började jag fundera på att be frugan hämta upp mig med bilen för hon skulle snart passera.
Trampade vidare på en väg som var helt utan vägren och bilarna körde INTE 70. Vissa passerade sjukt nära så jag ville ge dem fingret eller liknande, men kunde inte släppa taget om styret för vinden var stökig.

Vägen var stundtals väldigt grov så det skakade i hela cykeln så illa att det gjorde ont i pungen! Fick ta ett stopp i Kungsäter och köpa mig en glass för att få upp humöret. Det låg bara nästan halvvägs och jag hade redan varit igång 1:40. Mentalt segt att veta att därifrån så kommer jag köra på helt okända vägar och det kommer vara en del backar.

Från Kungsäter så var vägen väldigt smal och enfilig väldigt länge. Var hela tiden rädd för att asfalten skulle upphöra. Det kom flera tillfällen då gps:n sa att jag skulle lämna befintlig väg och jag var övertygad om att den skulle skicka in mig på någon grusväg.
Men det var asfalt hela tiden, om än väldigt varierande kvalitet.
Där inne i skogarna så märktes inte vinden av så mycket, men tempot var ändå lågt för jag hade slitna lår och ville inte få kramp.

Fick snåla med vätskan mot slutet för även om solen inte gassade på hela tiden så var det ändå svettigt och jag var törstig. Framme i Mårdaklev så hade jag två alternativ, valde det mer kuperade
Det blev ner till Ätran (samhället), en kort kort bit på högtrafikerade 153:an och sedan vända upp med vinden i ryggen sista milen. Vilken fantastisk skillnad!
Plötsligt låg jag på samma watt i 35 istället för 25!
Som avslutning så är det en backe på ganska exakt 1km och nästan 60 höjdmeter. Tog det försiktigt, men höll ändå skaplig fart hela vägen upp.

Riktigt skönt att komma fram. Har så många år tänkt att jag borde ta cykeln men det har aldrig blivit av. Nu är det gjort och även om det tog 3:40 så är jag nöjd.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg IMG_20170728_221054_976.jpg (376.1 KB, 4 visningar)
Filtyp: jpg IMG_20170728_190649488_HDR.jpg (251.5 KB, 5 visningar)
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-30, 09:55   #6785
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Välbehövlig vilodag igår med rejäl milkshake och burgare på Mandys i Älvsered. Ingen risk för kaloriunderskott

Idag ville jag samla ihop lite mer höjdmeter och ge mig på ett segment över 2km som är riktigt nära stugan. Tog en kuperad väg som uppvärmning och blev kanske en aning mer trött än vad jag tänkte mig.
Nåja, jag körde på ganska hårt i backen men bommade KOM med 3s. Snopet, men inom räckhåll

Hittade även en annan sträcka som var väldigt kuperad som innehöll ett backsegment. Där borde jag också ha möjlighet till ett KOM en bra dag.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-31, 18:51   #6786
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
2 korta löprundor i mina nya Saucony Peregrine 7 där jag ännu inte riktigt vet vad jag ska tycka om dem. De har potential att bli favoriter, men mina ben är ganska mosiga så det har mest känts halvdant.

Har idag nått upp till ett delmål på 500 cyklade mil! Bara 300 kvar tills årsmålet
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Screenshot_20170731-185933.jpg (38.7 KB, 2 visningar)
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-01, 20:25   #6787
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Är utan bil denna vecka med då frugan har lagt beslag på den. Så det är bara att trampa på.
Tänkte ta det lugnt hem från jobbet, men har råkat ställa in live-segment på cykeldatorn och plötsligt så sa den att jag bara låg några sekunder efter mot mitt PB på ett 8 minuters segment. Jag öka farten en aning och vid nästa backe så låg jag 2s före. Då var det ingen återvändo, jag körde på i ett jämnt och fint tempo utan att gå för fullt hela vägen.
Långt ifrån någon topplacering, men ett bra PB med nästan 10s iallafall.

Bytte hjulen på cykeln när jag kom hem, så nu blir det nog inte några fler Strava-pokaler på ett tag.
Drog sedan på mig mina Kinvara och körde ett gäng (13st) enminutare i hög fart och 1 minuts ganska snabb jogg mellan.
Löpningen måste prioriteras! Jag har inte många pass på mig nu att bli snabb på milen utan att slita ut mig.
Tror mig nå tänkt måltid med den form jag är i nu. Måste bara kunna klara det lite lättare.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-02, 05:25   #6788
Ignatius72
Gubbe
 
Ignatius72s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Hörby
Inlägg: 5 290
Hur mycket gör hjulen?
__________________
En gubbdjävels bekännelser

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-02, 11:19   #6789
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Hur mycket gör hjulen?
Placebomässigt gör de enorm skillnad
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-02, 22:03   #6790
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Var duktig och tog tåget idag. Tjänar varken tid eller pengar på det utan det var enbart för att kunna vara bättre förberedd för kvällens löpning.

Tanken var kvalitativ backträning. Blev mest en social utflykt.
Jag och Mathias tog bilen bort till Börsåsgrottan och utgick därifrån direkt upp för backen. Kunde kanske springa i 10m innan jag gav upp och promenerade.
Vid små partier som var mindre branta eller steniga så joggade vi så mycket det gick.
Jag hade helt klart missbedömt hur svårt det skulle vara.
Uppe på toppen av berget så följde vi stigen på andra sidan. Det var lovande i ungefär 100m, sedan tog stigen slut och vi kämpade oss genom en igenvuxen skog.
Tillslut så hittade vi en ny stig och kunde nog springa på den i en km innan den försvann i ett kalhygge.
Följde en bäck med klart fint vatten promenerandes medans vi letade efter ett ställe att kunna komma över.
På andra sidan så hittade jag plötsligt en stig som nyligen hade använts av någon som kört cross. Gick hyfsat att springa igen.
Kom plötsligt fram till en grusplan med suspekta husvagnar och skumma bilar. Vi stannade inte och kollade så noga utan fortsatte raskt vidare.
Ut på Benarebyvägen en sväng innan jag tyckte mig se en liten stig upp i skogen. Brant och jäkligt, men någon slags stig var där. Den försvann dock redan efter några hundra meter och vi fick promenera genom tät skog igen.
Jag ville upp till grottan igen och visste att vi nu var gärna nära det berget, men på en annan sida. Så vi chansade och gick/lufsade oss dit.
Där var det väldigt dåligt underlag och vi blev dyngsura om fötterna. Framme vid berget så fanns det faktiskt tecken på att någon gått upp eller ner där. Så vi lekte apor och använde oss av händerna för att kunna klättra upp. Gick ganska okej, men jag är glad att det var inte var mer än knappa 40 höjdmeter.
Ner tillbaka till bilen och utflykten var över. 5km hade tagit oss nästan 80min och gav väl inte riktigt den träning vi var ute efter.

Så för att få ut lite mer av det hela så körde vi bort till Bunketorp och sprang 3varv i backarna på häststigen.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg IMG_20170802_183117651_HDR.jpg (264.4 KB, 1 visningar)
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-03, 10:43   #6791
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Tåg till jobbet idag igen. Promenerar från stationen och står upp hela dagarna men annars är det faktiskt vilodag.
Se, jag bättrar mig
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-04, 19:51   #6792
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Kände mig lite stel i fotleder och öm i hälsenan i morse även efter en vilodag. Cyklade lungt, men med en lite mer kuperad omväg imorse till jobbet på ganska okej vägar. Kom några droppar regn, men väldigt lite.
Värre var det när jag skulle hem. Då var jag ganska blöt redan efter 200m.
Hjälpte en kollega som hade problem med sin cykel och lagade sedan mat. Medans den var 30min i ugnen stack jag ut till närmsta backe och körde löp-intervaller. Vågar absolut inte köra några maxningar med tanke på skaderisken, men låg kring 3:00 några sekunder i flera av intervallerna.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-05, 11:33   #6793
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Sov lite dåligt i natt men kroppen känns riktigt bra.
Har dock fullt upp med våra gäster så det blir vila från träning och istället en dag med kcal-överskott.
Kommer bli bra inför långpass imorgon!
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-06, 21:32   #6794
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Benen kändes helt okej och jag lyckades hålla tänkt tempo hela rundan. Har inte sprungit så långt innan i mina nya Saucony Peregrine 7 så det var lite av ett test.
Valde att springa lite olika varv i Bunketorp för att slippa lägga tid och energi på att leta spår/stig.
Nu när det kommer 3 tävlingar inom bara några veckor så vill jag få ut så mycket kvalité som möjligt från varje runda.
Att springa själv gjorde att det blev flera PB:n, men det är ändå inte riktigt lika roligt. Försökte få sällskap, men vissa var sjuka och andra var bortresta eller upptagna med annat.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-07, 07:30   #6795
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Jösses vad benen tog stryk av farten igår. Sprang bara i 2 tim men det känns som 4.
Cyklade till jobbet i motvind och även om jag tog det försiktigt så var det motigt.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)