Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-02-15, 17:51   #16606
anvihl
Registered User
 
anvihls avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Småland
Inlägg: 1 516
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Förstår inte problemet, om kvinnan inte vill trycka i sig massa hokus pokus, mannen inte vill skära sönder saker i pungen så är det väl bara att slänga på en kondom?
Jupp
__________________
"When I die, I want to go peacefully like my grandfather did–in his sleep. Not yelling and screaming like the passengers in his car."- Bob Monkhouse
anvihl är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-15, 17:59   #16607
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
Det går ju också för mannen att frysa in simmare om han så skulle vilja ha barn senare. Jag förstår egentligen inte problemet. Som kvinna har jag själv proppat mig full med hormoner från 15 års ålder, i olika former. P-piller, minipiller, p-stav, hormonspiral, p-ring. You name it. Ingenting utav ovannämnda ger inte oönskade biverkningar.

Hade det kommit till det så hade jag också sexstretjkat. Att vara gravid är det absolut värsta som finns.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-15, 18:00   #16608
anvihl
Registered User
 
anvihls avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Småland
Inlägg: 1 516
Absolut, jag tycker inte man ska behöva proppa sig full med hormoner, man ska heller inte behöva bli steril. Vill ingen av parterna göra nått av de får man använda kådis, spawna bebisar utav fan eller ge fan i att ha sex
__________________
"When I die, I want to go peacefully like my grandfather did–in his sleep. Not yelling and screaming like the passengers in his car."- Bob Monkhouse

Senast redigerad av anvihl den 2016-02-15 klockan 18:04.
anvihl är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-15, 18:02   #16609
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
OM sterilitet betyder så mycket för henne kan väl hon genomgå en operation, det fungerar på båda håll och detta är inte 1980 och utförandet har gått framåt.

Att sexstrejka för att få någon att genomgå en operation är väl sjukt egentligen. Visst hon får vägra sex om hon vill men då ska hon knappast förvänta sig respekt från sin karl tillbaka.

Om kondom inte fungerar och sterilisering är det enda som duger så känns det skevt. Avhållsamhet eller otrohet är väl återstoden då.
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-15, 18:03   #16610
thenut
Gammelsmalfetsvag
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Linköping
Inlägg: 43
Jag köper allt i det hela förutom att lägga ut skiten på fb...
thenut är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-15, 18:04   #16611
anvihl
Registered User
 
anvihls avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Småland
Inlägg: 1 516
Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
Det går ju också för mannen att frysa in simmare om han så skulle vilja ha barn senare. Jag förstår egentligen inte problemet. Som kvinna har jag själv proppat mig full med hormoner från 15 års ålder, i olika former. P-piller, minipiller, p-stav, hormonspiral, p-ring. You name it. Ingenting utav ovannämnda ger inte oönskade biverkningar.

Hade det kommit till det så hade jag också sexstretjkat. Att vara gravid är det absolut värsta som finns.
Varför steriliserar du dig inte då? Går att frysa in ägg också. Att använda någon annans kärlek för dig för att du ska få som du vill är rätt elakt när man kan lösa problemet själv.

Ska tillägga att hade det varit en man som skrivit så hade jag sagt exakt likadant.
__________________
"When I die, I want to go peacefully like my grandfather did–in his sleep. Not yelling and screaming like the passengers in his car."- Bob Monkhouse

Senast redigerad av anvihl den 2016-02-15 klockan 18:14.
anvihl är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-15, 18:16   #16612
anvihl
Registered User
 
anvihls avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Småland
Inlägg: 1 516
Citat:
Ursprungligen postat av anvihl Visa inlägg
Varför steriliserar du dig inte då? Går att frysa in ägg också. Att använda någon annans kärlek för dig för att du ska få som du vill är rätt elakt när man kan lösa problemet själv.

Ska tillägga att hade det varit en man som skrivit så hade jag sagt exakt likadant.
Åhhh så gick tiden ut. Men skulle det varit en man som säger åt sin tjej att ta p-piller annars inget sex hade jag sagt åt honom att sterilisera sig. Inte en könsfråga, en individsfråga. Går ju göra som mina föräldrar också, båda steriliserade sig. Skön diss man fick där .
__________________
"When I die, I want to go peacefully like my grandfather did–in his sleep. Not yelling and screaming like the passengers in his car."- Bob Monkhouse
anvihl är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-15, 18:42   #16613
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
Citat:
Ursprungligen postat av anvihl Visa inlägg
Varför steriliserar du dig inte då? Går att frysa in ägg också. Att använda någon annans kärlek för dig för att du ska få som du vill är rätt elakt när man kan lösa problemet själv.

Ska tillägga att hade det varit en man som skrivit så hade jag sagt exakt likadant.
Det handlar inte om mig, jag är gravid just nu. Vi planerar att kanske ha fler barn i framtiden också. För oss fungerar det med kondom och jag skulle aldrig begära att min man steriliserar sig i dagsläget. Jag vet inte hur våra liv ser ut om 10 år däremot.

Men av någon anledning verkar inte kondom vara ett alternativ för kvinnan och hennes man eftersom hon vill ta till så drastiska åtgärder som sterilisering.

Och varför ska inte han sterilisera sig? Varför ska bara kvinnan göra uppoffringar? Hon är den som pumpa sig full av hormoner. Den är som är gravid, ammar och går genomgå en förlossning.

För henne fungerar det ju uppenbarligen utan sex.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-15, 18:54   #16614
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Man borde starta en hemsida i form av "everythingwrongwiththisworld" eller "whyihatepeople" och bara förklara varför alla de dära inläggen/åsikterna är så hiskligt korkade. Köra lite maddox-stil och bara stövla runt. Bara dvinga åt höger och vänster, upp och ner. Rent människohat åt alla.
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-15, 20:34   #16615
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
Det handlar inte om mig, jag är gravid just nu. Vi planerar att kanske ha fler barn i framtiden också. För oss fungerar det med kondom och jag skulle aldrig begära att min man steriliserar sig i dagsläget. Jag vet inte hur våra liv ser ut om 10 år däremot.

Men av någon anledning verkar inte kondom vara ett alternativ för kvinnan och hennes man eftersom hon vill ta till så drastiska åtgärder som sterilisering.

Och varför ska inte han sterilisera sig? Varför ska bara kvinnan göra uppoffringar? Hon är den som pumpa sig full av hormoner. Den är som är gravid, ammar och går genomgå en förlossning.

För henne fungerar det ju uppenbarligen utan sex.
Att hon ska offra sig har väl med att det är HON som bryr sig så mycket att hon är beredd att köra en kil rakt in i förhållandet.
Om hon ändå skiter i sex så borde det väl inte göra något om han söker sig till andra för att förhållandet är stendött på den fronten ?

Problemet löst för båda. Hon slipper sex och han får sex. Går det inte med kondom (manlig eller kvinnlig) så blir det att vara utan.

Om de däremot tillhör någon kyrka som inte accepterar preventilmedel så är det en annan femma, då borde de träda in i 2000talet istället. Att begära att någon ska genomgå kirurgi för att få sex känns rätt löjligt.
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-15, 21:01   #16616
Wzup2u
Scarpa the chef
 
Wzup2us avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Godismonstret
Inlägg: 3 129
Försäljare.

Ringde en idag... ville sälja massa skit.
Han frågade vad jag tyckte, jag svarade med att jag tyckte han skulle köpa mitt hemmagjorda jordnötssmör.

Han gillade inte jordnötssmör, men jag erbjöd då honom ostkaka... då frågade han argt är du intresserad av erbjudandet??????

Svarade är du intresserad min ostkaka?

sen la han på.
__________________
Att slösa livet på såkallad optimat är slöshet när det finns en helhet.
Scarpa 4 president!
http://oi62.tinypic.com/1ovaee.jpg
Wzup2u är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-16, 00:01   #16617
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Jag hade nog lamnat fruntimret om nagon skulle sexvagra for att fa sin vilja genom. Inte for att det ar sex det handlar om, utan for att man behandlas som nagon sinnessvag katbock som inte kan kontrollera sig sjalv och sin balle, eller varfor inte som en femaring som maste ata sina gronsaker for att fa glass till efterratt. Att hon sedan lagger ut det pa Facebook gor det bara annu varre.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-16, 09:24   #16618
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Förstår inte problemet, om kvinnan inte vill trycka i sig massa hokus pokus, mannen inte vill skära sönder saker i pungen så är det väl bara att slänga på en kondom?
Nope.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-16, 09:27   #16619
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Inte förbannad, men jag stör mig på att våra stora kvällstidningar alltid lägger ut nyheter med filmklipp ihop och har autostart på alla filmklipp (vilka alltid börjar med reklam). Jag vill oftast bara läsa nyheten och måste sonika stoppa filmspelaren, men det går inte att göra förrän den laddat klart.

Det ihop med rullgardinsbannern som kommer ner och skymmer halva skärmen på AB gör att det snart är adjöken med dessa tidningar för min del.

Kan tillägga att jag fortfarande går in på svt.se/svttext för att kolla sportresultat för övrigt. Rent och fint, inge reklam och lika snabbt som alltid
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-16, 09:31   #16620
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Nope.
Vad menar du?
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)