Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-02-12, 12:15   #16561
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Om ungen tycker det är svårt att göra det på tid vore en enkel lösning att ge honom fler uppgifter, som han kan lösa i lugn och ro för att sen få upp farten. Träning, liksom.

Eller så tar man på sig offerkoftan och gråter ut i media.

Tänk, på min tid föll det sig helt naturligt att barnen skulle lära sig räkna snabbt i huvudet. Det var ingen traumatiserande upplevelse.
Vi hade snabbräkning i skolan också. Det gillade jag iaf
Typ 100 tal på tid. Tror jag lyckades med det på runt 1min.

Lite less på alla jävla curlingföräldrar som ska "skydda" ungarna från saker. De måste ju fan lära sig.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är uppkopplad nu  
Gammal 2016-02-12, 13:18   #16562
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Haha facebook och twitter och gnäll och helvete. På min tid blev man titt som tätt nästan mobbad av elaka lärare och tjejerna blev taffsade på av träslöjdsfarbrorn och det var ingen som sa ett pip.
Kaalle är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-12, 13:19   #16563
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
OffT: Haha, hon gör typ 10 trådar i en grupp på Facebook om varje jävla problem hon har. Bland annat med ett bilköp hon har gjort osv. Istället för att prata med dom som faktiskt är ansvariga för dessa saker och lösa det på så sätt, så gnäller hon på sociala medier/i tidningar istället och hoppas på ryggdunkar.

Kan inte vara lätt och leva i hennes värld.
Usch, låter som en vidrig person.
PureWhey är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-12, 13:21   #16564
perl
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 86
Citat:
Ursprungligen postat av Kaalle Visa inlägg
Haha facebook och twitter och gnäll och helvete. På min tid blev man titt som tätt nästan mobbad av elaka lärare och tjejerna blev taffsade på av träslöjdsfarbrorn och det var ingen som sa ett pip.
Ja då fanns det gott om idioter på din tid då antar jag, hade någon träslöjdsfarbror tafsat på någon av mina döttrar hade jag personligen satt honom i svarven....
perl är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-12, 13:44   #16565
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
Sånt här skit


Vet inte riktigt varför, då det är ett businessdecision. Men det gör mig ledsen.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är uppkopplad nu  
Gammal 2016-02-12, 13:48   #16566
Darth Yoda
Registered User
 
Darth Yodas avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Inlägg: 13
Citat:
Ursprungligen postat av perl Visa inlägg
Ja då fanns det gott om idioter på din tid då antar jag, hade någon träslöjdsfarbror tafsat på någon av mina döttrar hade jag personligen satt honom i svarven....
Typ som en långhårig kille jag hörde om för länge sen som hade fastnat med håret i metallsvarven och blivit skalperad. Tror svarven stannade först när en arm agerade stoppkloss.

Senast redigerad av Darth Yoda den 2016-02-12 klockan 13:51.
Darth Yoda är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-12, 13:49   #16567
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Sånt här skit


Vet inte riktigt varför, då det är ett businessdecision. Men det gör mig ledsen.
Jättekul egentligen, vinner Trump så planerar han på att skatta skiten ur varor som produceras i t.ex. Mexiko och importeras till Staterna..
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-12, 14:16   #16568
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Stackars unge. Snacka om dålig start på livet med en sån morsa.
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Usch, låter som en vidrig person.
Typ


OnT: Vi hade alltid en "tävling" efter våra mattelektioner när vi gick i 2an-4an. Alla satt på bordet. Började att man valde ut någon som fick starta, den valde en annan att möta i 1on1. Lärare ropade sedan någonting ur gångertabellen (t.ex 8 gånger 4) och den som först svarade vann och fick fortsätta utmana en annan. Den andra åkte ur tävlingen och fick sätta sig på stolen. Till slut var det bara två kvar. Det var ett roligt sätt att lära sig på. Kanske för att jag nästan alltid vann (vi var 3-4 stycken som alltid var kvar sist). Ingen gnällde över leken och man märkte ju att dom andra blev bättre och bättre, så effekt gav det ju.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu  
Gammal 2016-02-12, 16:38   #16569
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
I 6an hade vi varje vecka något slags "multiplikationsrace", ett papper med massa multiplikationstal helt enkelt... Kom alltid trea efter samma 2 personer
PureWhey är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-12, 17:03   #16570
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
I 6an hade vi varje vecka något slags "multiplikationsrace", ett papper med massa multiplikationstal helt enkelt... Kom alltid trea efter samma 2 personer
Du är säkert ärrad för livet och har mardrömmar om mattetal
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu  
Gammal 2016-02-12, 17:24   #16571
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
I 6an hade vi varje vecka något slags "multiplikationsrace", ett papper med massa multiplikationstal helt enkelt... Kom alltid trea efter samma 2 personer
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Du är säkert ärrad för livet och har mardrömmar om mattetal
Vi hade samma sak, fast efter varje mattelektion! Och jag kom också 2:a eller 3:a. Jäklar vad bra man blev på multiplikationstabellen.

PureWhey, det blir en kram i lidandets tecken.
Rahf är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-12, 17:44   #16572
hurril
Registered Useless
 
hurrils avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Broumma
Inlägg: 5 275
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
I 6an hade vi varje vecka något slags "multiplikationsrace", ett papper med massa multiplikationstal helt enkelt... Kom alltid trea efter samma 2 personer
Detta gjorde vi i tvåan?
__________________
Elitträning för styrkelyft i Team 9001.
hurril är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-12, 17:50   #16573
Blomkål
Registered User
 
Blomkåls avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 297
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Detta gjorde vi i tvåan?
Tror min klass gjorde det i trean, kanske fyran. Då fick vi sitta med provet framför oss och på lärarens signal vände vi på pappret och drog igång. Hela multiplikationstabellen huller om buller och när man var klar skulle man springa fram och lämna provet på katedern. Minns att läraren lyckades göra det till något nästan alla tyckte var skitkul.
Blomkål är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-12, 17:56   #16574
anvihl
Registered User
 
anvihls avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Småland
Inlägg: 1 516
Hehe min klass var så dysfunktionell att hade vi haft en sådan tävling hade det slutat i slagsmål med sönderslagna stolar över ryggen på varandra, typ.

Novelltävlingar hade vi dock. Skriva berättelser i svenskan som man fick läsa upp under en timme på fredagen sen fick folk rösta på vems som var bäst. Trollet brullo vann jag med två veckor i rad
__________________
"When I die, I want to go peacefully like my grandfather did–in his sleep. Not yelling and screaming like the passengers in his car."- Bob Monkhouse
anvihl är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-13, 01:05   #16575
Alka
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 27
Efter allt som skrivits om såna som gråter ut i sociala medier bubblade ilskan upp över ett annat fenomen som ofta syns på facebook. Jag talar om alla dessa bilder/statusar där det står om hur mycket personen älskar sina barn / föräldrar eller vad det nu är. Säg det åt DEN DET BERÖR ISTÄLLET! läser 2-åriga Gerda din Facebook eller är det det så att du bara vill skryta lite om hur bra du har det? Finns det anledning för oss att tro att du hatar din unge och därför måste du övertyga oss om motsatsen?

Skickat från min Nexus 6 via Tapatalk
Alka är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)