Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-10-21, 16:44   #286
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Spåra nu inte ännu en tråd för helvete. Hur svårt ska det vara att hålla sig on topic.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-21, 18:58   #287
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Spåra nu inte ännu en tråd för helvete. Hur svårt ska det vara att hålla sig on topic.
Ålrajt! Nu är vi ense.

Tillbaka till ämnet så tror jag inte att mitt liv hade varit rätt trist utan kids. Eller så har jag fel. Upplever inte att Sverige är ett vidare maxat land om man vill leva ut.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-22, 05:55   #288
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Blev inte många rätt i förra posten. Mena att det troligen hade blivit enformigt i längden. Och att här inte är rätt plats för ett sådant liv. Kanske hade varit maxat som tusan i säg Sydamerika.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-22, 17:39   #289
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Blev inte många rätt i förra posten. Mena att det troligen hade blivit enformigt i längden. Och att här inte är rätt plats för ett sådant liv. Kanske hade varit maxat som tusan i säg Sydamerika.
Vi har det verkligen hemskt i Sverige.
Vackra, tillgängliga, rena sjöar och vattendrag. Bra fiskemöjligheter. Skogar som är fria att vandra och till och med övernatta i. Oändliga fjälleder. Nästan inga farliga djur. Säkra, gemytliga byar och mindre städer där du inte blir rånmördad. Skidåkning, skridskor. Kanske till och med skoter?
Fri abort och subventionerade p-medel (Sydamerika är katolskt).

Bättre att byta bajsblöja, tvingas se ungen vara mobbad i skolan, behöva umgås med andra föräldrar för ni har det gemensamma intresset ett barn fött ett visst årtal.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-22, 18:19   #290
TheDoctor
Registered User
 
TheDoctors avatar
 
Reg.datum: Jan 2018
Ort: Nordvästra Skåne
Inlägg: 215
Inga barn tack. Tänker inte skapa ett liv bara för att kanske förjylla mitt egna. Skaffar man barn så tycker jag att man ska göra det för barnets skull och inte för sitt egna. Som egentligen alla barn är. Förutom dem som blivit våldtagna och föder barn.

Har inte träffat en ända förälder på mina 30 år här som inte gjort det för sin egna skull. Inte att säga att dem inte är bra föräldrar men de flesta säger "Jag vill ha barn" Inte, jag vill ha barn för jag tror att jag kan skapa dem den bästa tänkbara framtiden där både jag och mitt/mina barn kan påverka männskligheten posetivt. 90% av oss är överflödiga. Mig själv inräknat.
__________________
Eat breakfast like a king, lunch like a prince and dine like a pauper.

Workout like your life depends on it.
TheDoctor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-22, 18:31   #291
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Jag har aldrig önskat mig barn. Jag har verkligen inget intresse av barn helt enkelt och påverkan det skulle ha på mitt liv är waaaaay to big. Sedan tillkommer det att jag troligtvis skulle bli en tämligen kass pappa.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-22, 19:01   #292
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Vi har det verkligen hemskt i Sverige.
Vackra, tillgängliga, rena sjöar och vattendrag. Bra fiskemöjligheter. Skogar som är fria att vandra och till och med övernatta i. Oändliga fjälleder. Nästan inga farliga djur. Säkra, gemytliga byar och mindre städer där du inte blir rånmördad. Skidåkning, skridskor. Kanske till och med skoter?
Fri abort och subventionerade p-medel (Sydamerika är katolskt).

Bättre att byta bajsblöja, tvingas se ungen vara mobbad i skolan, behöva umgås med andra föräldrar för ni har det gemensamma intresset ett barn fött ett visst årtal.
Vacker natur javisst. Men folket överlag? Nej tack. Någon som blir chockad av att Sverige är ett ensamt land? Inte jag. Vi håller oss alla på varsin kant, rädda för varje form av äkta kontakt och ansvar. Inklusive jag själv.

Men åka skidor är kul!
Ni som inte vill ha barn, hur gamla ungefär är ni?
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-22, 19:06   #293
TheDoctor
Registered User
 
TheDoctors avatar
 
Reg.datum: Jan 2018
Ort: Nordvästra Skåne
Inlägg: 215
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Vacker natur javisst. Men folket överlag? Nej tack. Någon som blir chockad av att Sverige är ett ensamt land? Inte jag. Vi håller oss alla på varsin kant, rädda för varje form av äkta kontakt och ansvar. Inklusive jag själv.

Men åka skidor är kul!
Ni som inte vill ha barn, hur gamla ungefär är ni?
Jag är 30.
__________________
Eat breakfast like a king, lunch like a prince and dine like a pauper.

Workout like your life depends on it.
TheDoctor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-22, 19:13   #294
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av TheDoctor Visa inlägg
Jag är 30.
Okej. Kommer du fortsätta säga nej till barn tror du? Eller kommer en kvinna kunna ändra på det?
Fick första kid när jag var 31. Andra vid 33. Är 37 idag. I takt med att kidsen blivit äldre och att jag gått ner i arbetstid börjar jag sakta få tillbaks resurser iform av tid. Uppskattar det. Mer än jag uppskattade tid innan barn. Sen är dom ganska roliga. Lärde dem spela kortspelet 500 i helgen och vi viker "origami" sen ett par månader.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-22, 19:21   #295
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Jag har också tänkt på mig själv i första hand. Väldigt egoistiskt men jag är medveten om det iallafall och erkänner det. Har mycket ångest och är nedstämd men märker att när jag är bland folk som jag trivs mer mår jag mycket bättre. Som min pappa som har sin sambos barn hemma, när jag kommer hem till dem är jag en helt annan människa och mår mycket bättre.

Så tänker mycket hur mysigt det hade varit att ha familj. Men det kanske inte är så snällt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-22, 19:38   #296
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Vacker natur javisst. Men folket överlag? Nej tack. Någon som blir chockad av att Sverige är ett ensamt land? Inte jag. Vi håller oss alla på varsin kant, rädda för varje form av äkta kontakt och ansvar. Inklusive jag själv.

Men åka skidor är kul!
Ni som inte vill ha barn, hur gamla ungefär är ni?
Är 27, knappast troligt att jag någonsin kommer ändra mig. Ser få fördelar men extremt många nackdelar.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-22, 19:39   #297
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Är 27, knappast troligt att jag någonsin kommer ändra mig. Ser få fördelar men extremt många nackdelar.
Finns massor med tid att ändra sig. Många som blir pappor när de är 40. Det händer en del på 13 år.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-22, 19:41   #298
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Finns massor med tid att ändra sig. Många som blir pappor när de är 40. Det händer en del på 13 år.
Ja visst, men knappast troligt. Jag skulle inte heller vilja vara en äldre pappa, har själv gamla föräldrar och det finns få fördelar..
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-22, 19:46   #299
Torsk_ole
Fil.Kand Oxéfilé
 
Torsk_oles avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Allt från söder till norr
Inlägg: 1 360
En vanlig anledning är att man inte gillar barn. Därför vill man inte skaffa barn. Då undrar jag om ni tror att det hade varit någon skillnad på era barn och andra?
Torsk_ole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-22, 19:50   #300
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Ja visst, men knappast troligt. Jag skulle inte heller vilja vara en äldre pappa, har själv gamla föräldrar och det finns få fördelar..
Min farsa fick sin första vid 28 och sin sista vid 43. Inga problem jao.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)