Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2014-07-13, 12:33   #346
justblaze
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 604
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie Messer Visa inlägg
Ok, det blir säkert jättebra i slutändan.
Jo jag hoppas på det Några på gymmet tror det finns potential. Har ganska bra muskelfästen rent allmänt, kommer bli grymt.
justblaze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-13, 12:42   #347
Jeml
Registered User
 
Jemls avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 16 423
Sickening!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Hoppas någon LCHF'are fick hjärtattack.
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-13, 12:50   #348
bakka
Registered User
 
bakkas avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 186
Haha, älskat denna tråd.

MEN att snacka om ''komplett fysik'' är helt poänglöst. TS, som verkar va nån strandraggare, vill ha nått han kallar ''strandkropp'' och då är ju det en komplett fysik för honom. Nån annan tycker BB har komplett fysi eller strykelyftare, eller fotbollsspelare osv. allt beror på vad man SJÄLV har som mål. Misstaget TS gör är att han anser att det är DEN ENDA komplett fysiken och försöker övertyga andra om det.

Vi är alla olika, tycker olika och har olika mål. Och tur är väll det!

Sen kan nog majoriteten av oss enas om att TS är nybörjare och har noll koll på träning. Han läser en massa på nätet han inte förstår sig på och upprepar det för oss men helt fel. Jag misstänker att han kommer byta träningsupplägg ganska ofta och att han kommer byta träningsfilosofi titt som tätt.

Senast redigerad av bakka den 2014-07-13 klockan 12:52.
bakka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-13, 13:55   #349
justblaze
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 604
Citat:
Ursprungligen postat av bakka Visa inlägg
Haha, älskat denna tråd.

MEN att snacka om ''komplett fysik'' är helt poänglöst. TS, som verkar va nån strandraggare, vill ha nått han kallar ''strandkropp'' och då är ju det en komplett fysik för honom. Nån annan tycker BB har komplett fysi eller strykelyftare, eller fotbollsspelare osv. allt beror på vad man SJÄLV har som mål. Misstaget TS gör är att han anser att det är DEN ENDA komplett fysiken och försöker övertyga andra om det.

Vi är alla olika, tycker olika och har olika mål. Och tur är väll det!

Sen kan nog majoriteten av oss enas om att TS är nybörjare och har noll koll på träning. Han läser en massa på nätet han inte förstår sig på och upprepar det för oss men helt fel. Jag misstänker att han kommer byta träningsupplägg ganska ofta och att han kommer byta träningsfilosofi titt som tätt.
Såhär är det, jag vågar åtminstone erkänna det.

Nästan alla nybörjare i åldersspannet 18-25 vill börja gymma för att se bra ut, få en sjyst kropp dom är nöjda med, och bonus att kunna flasha musklerna för tjejerna såklart.

Det är väldigt få nybörjare som tänker "Shit, jag vill bli stark i marklyft så kan jag lyfta 230kg" däremot kan man ha det som en morot att gå framåt i träningen.

Det nybörjare ofta blir lurade med är att "sl5x5" är det rätta och kommer lösa drömkroppen.
Så är alltså inte fallet, det är mycket bättre att lägga sin tid på ett heltäckande schema för tillväxt. Om man är ute efter en, hör och höpna strandkropp/fitness/komplett fysik.

Vill man bara se bra ut, varför satsa på att bli stark? Man har 0 nytta utav det. Tjejerna skiter dessutom i hur stark man är, åtminstone i låga reps av bänk/böj/mark.

Ponera att två killar kommer in i en bar

Kille X väger 70kg på 170cm och tar 150 i bänk, ser helt ok ut, men har en styrka som är otrolig för hans kroppsvikt, dock syns det inte så speciellt mycket att han är stark. Han är mer smal och "fit" i kroppen.

Kille Y väger 95kg på 190cm, svällande muskler,rippad som satan,pumpad och "ser" stark ut.

Vem tror ni kommer få mest uppmärksamhet? Detta kanske var ett luddigt exempel men det finns faktiskt många (även jag) som skiter fullständigt i styrka och bara vill se bra ut i spegeln+få tjejerna att dregla

Senast redigerad av justblaze den 2014-07-13 klockan 14:03.
justblaze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-13, 14:32   #350
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 406
Såhär är det! Lyssna aldrig på dom som säger att dom har den absoluta sanningen.
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-13, 14:48   #351
hurril
Registered Useless
 
hurrils avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Broumma
Inlägg: 5 275
Alla tränar inte för att se bra ut för just de flickor som bara söker det. Rätt lustigt att snacka om fitness/ beach som en komplett fysik när den sporten går ut på att skaffa överkroppens framsida och "kalsongkanten".

Och för övrigt: vem fan bryr sig om sl5x5? Det är ett bajsprogram av och för beachpojkar i schematräsket.
__________________
Elitträning för styrkelyft i Team 9001.
hurril är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-13, 15:01   #352
justblaze
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 604
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Alla tränar inte för att se bra ut för just de flickor som bara söker det. Rätt lustigt att snacka om fitness/ beach som en komplett fysik när den sporten går ut på att skaffa överkroppens framsida och "kalsongkanten".

Och för övrigt: vem fan bryr sig om sl5x5? Det är ett bajsprogram av och för beachpojkar i schematräsket.
Dom flesta unga män tränar för att se bra ut, det är möjligt att det var annat på din tid, givetvis trillar någon in på styrkelyft och då får man acceptera det.

Har du inte tänkt på hur många det är som kommer med ord som "Jag vill bara hålla igång kroppen" "Jag gör det för att hålla mig frisk" "Ska stärka upp ryggen" Allt detta är iprincip att dom lindar in "Jag vill ha en fin kropp, som jag är nöjd med och som imponerar och får mig att känna mig snygg".

SL 5x5 är det tydligaste exemplet på att träna för styrka och det givna valet för nybörjare, därför det ofta åker upp som exempel. Jag glädjas av att du (förvånansvärt) nog håller med om att det är ett dåligt program.

Du ska ha klart för dig att Mens Physique killarna har ben, och ryggen är inte dålig den heller.

Överkroppens framsida,kalsongkanten, det låter som ren avundsjuka. Kanske finns det områden du inte behärskar?

Senast redigerad av justblaze den 2014-07-13 klockan 15:04.
justblaze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-13, 15:06   #353
Animalisk
Registered User
 
Animalisks avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Västerås
Inlägg: 1 265
Citat:
Ursprungligen postat av justblaze Visa inlägg
Såhär är det, jag vågar åtminstone erkänna det.

Nästan alla nybörjare i åldersspannet 18-25 vill börja gymma för att se bra ut, få en sjyst kropp dom är nöjda med, och bonus att kunna flasha musklerna för tjejerna såklart.

Det är väldigt få nybörjare som tänker "Shit, jag vill bli stark i marklyft så kan jag lyfta 230kg" däremot kan man ha det som en morot att gå framåt i träningen.

Det nybörjare ofta blir lurade med är att "sl5x5" är det rätta och kommer lösa drömkroppen.
Så är alltså inte fallet, det är mycket bättre att lägga sin tid på ett heltäckande schema för tillväxt. Om man är ute efter en, hör och höpna strandkropp/fitness/komplett fysik.

Vill man bara se bra ut, varför satsa på att bli stark? Man har 0 nytta utav det. Tjejerna skiter dessutom i hur stark man är, åtminstone i låga reps av bänk/böj/mark.

Ponera att två killar kommer in i en bar

Kille X väger 70kg på 170cm och tar 150 i bänk, ser helt ok ut, men har en styrka som är otrolig för hans kroppsvikt, dock syns det inte så speciellt mycket att han är stark. Han är mer smal och "fit" i kroppen.

Kille Y väger 95kg på 190cm, svällande muskler,rippad som satan,pumpad och "ser" stark ut.

Vem tror ni kommer få mest uppmärksamhet? Detta kanske var ett luddigt exempel men det finns faktiskt många (även jag) som skiter fullständigt i styrka och bara vill se bra ut i spegeln+få tjejerna att dregla
Du verkar vara ohälsosamt utseendefixerad, men det går nog över med tiden, i ditt exempel ovan så kommer den starka korta killen få mest uppmärksamhet när han knäcker svullot i armbrytning, frågor på det?

I övrigt önskar jag dig självklart lycka till med din träning och hoppas att du uppnår dina mål, förresten, vet du nu vad skillnaden på träningsschemat
SL5x5 = StrongLifts är jämfört med kraftsporten SL = Styrkelyft, du tycktes inte ha så bra koll på det i början av tråden.
__________________
En Gammal Journal
Jag är inte bara viktig, jag är överviktig!
If you are training to failure, you are training to fail. Dr. Terry Todd
Animalisk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-13, 15:07   #354
anvihl
Registered User
 
anvihls avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Småland
Inlägg: 1 516
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie Messer Visa inlägg
Skriver du strandkropp en gång till kommer jag logga ut från kolozzeum och aldrig mer besöka forumet.
Strandkropp, strandkropp, strandkropp, STRANDKROPP!!

Hej då!
__________________
"When I die, I want to go peacefully like my grandfather did–in his sleep. Not yelling and screaming like the passengers in his car."- Bob Monkhouse
anvihl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-13, 15:21   #355
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Och för övrigt: vem fan bryr sig om sl5x5? Det är ett bajsprogram av och för beachpojkar i schematräsket.
Haha, vad förespråkar du för nybörjare som vill träna styrkeinriktat?
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-13, 15:32   #356
Tyrwing
Registered User
 
Tyrwings avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: HPC Växjö
Inlägg: 1 909
Citat:
Ursprungligen postat av justblaze Visa inlägg
Dom flesta unga män tränar för att se bra ut, det är möjligt att det var annat på din tid, givetvis trillar någon in på styrkelyft och då får man acceptera det.
__________________
Total: [ 635 ] Knäböj: [ 235 ] Bänkpress: [ 140 ] Marklyft: [ 260 ] @ 112,1
Tyrwings Journal
Citat:
Ursprungligen postat av justblaze Visa inlägg
... givetvis trillar någon in på styrkelyft och då får man acceptera det.
Tyrwing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-13, 15:35   #357
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Kolo just went full-retard
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-13, 15:40   #358
Matsa
Corporis Majestatis
 
Matsas avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Kalmar
Inlägg: 3 623
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Citat:
Ursprungligen postat av justblaze Visa inlägg
Jag tycker inte alls massa/styrka går hand i hand, kanske 50% av fallen det är så. Det är minst lika vanligt med någon som ser stark ut som fan, men som inte orkar hänga med.
Citat:
Ursprungligen postat av justblaze Visa inlägg
Han som är fel-länkad har dessutom bäst fysik överlägset, och skulle inte förvåna mig om styrkan är matchande som det ofta är.
Nå, hur ska du ha det? Matchar styrkan ofta utseendet eller inte?
Hm?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, det finns mkt gemensamt mellan Knutbysekten och knäböjare.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-13, 15:53   #359
Svag
Registered User
 
Svags avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 72
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Bland annat därför en del MrOlympiabyggare ligger tja, rätt nära IPF-eliten i deras egna moment utrustningsfritt?
Vilka då, vilka vikter och hur ser utförandet ut?
Svag är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-13, 15:56   #360
justblaze
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 604
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Hm?
http://www.muscleandstrength.com/art...le-growth.html

Efter att ha läst detta är jag övertygad. Det är alltså "Sarcoplasmic hypertrophy training" man ska satsa på för maximal tillväxt, och om man är likasinnad som jag.

Om du läser där, så kommer du förstå att man kan vara stor men inte speciellt rå-stark bara för det.
justblaze är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)