Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-09-26, 05:02   #1
Takadanoalien
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2018
Inlägg: 52
Träningsapp/dagbok

Hej!

Tänkte kolla hur ni gör för att hålla koll på er progress på gymmet?

Använder ni någon sorts dagbok eller app?

Om app, vad använder ni i så fall?

Takadanoalien är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-26, 05:41   #2
Ramboline
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 262
Använder RepCount

Skickat från min LM-G710 via Tapatalk
Ramboline är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-26, 05:52   #3
Arms of Peace
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2018
Inlägg: 16
Jag använder mig av Fitnotes för tillfället!
Arms of Peace är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-26, 05:59   #4
david80
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 186
RepCount
david80 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-26, 06:37   #5
The Swede
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 103
Repcount.
Testade Redy Gym Log ett tag med och den är helt okej med. Men återgick till repcount.

Skickat från min PRA-LX1 via Tapatalk
The Swede är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-09, 21:52   #6
SiPe
Registered User
 
SiPes avatar
 
Reg.datum: Aug 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 50
Kul att se så många som använder RepCount här
__________________
RepCount - Träningsdagbok för iPhone och Android
Instagram: repcount Facebook: repcount

Bänk/Böj/Mark: 107.5/150/166 (vikt ca 70kg). 120 reps på FitnessFive 2014.
SiPe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-09, 22:02   #7
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
Har använt penna och block sedan mitten av 80-talet. Har (nästan) alla anteckningsböcker kvar. Har någon gång provat någon app men det blir alltid kladdigt med magnesium och svett. En rejäl anteckningsbok är inte lika känslig. (Ja, jag är gammal.)
__________________
"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Traumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt."
Franz Kafka
Die Verwandlung
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-10, 09:10   #8
LeBraun23
Registered User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 90
Kör nu Strong - och har inga planer på att någonsin använda något annat. Helt otrolig.
LeBraun23 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-10, 12:58   #9
Peter.B
Registered User
 
Peter.Bs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 479
Jag kör JeFit och är nöjd med den.
__________________
Här är en signatur.

Tränar och coachar/är tränare på www.berserkmma.com
Peter.B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-11, 09:17   #10
LeBraun23
Registered User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 90
Citat:
Ursprungligen postat av SiPe Visa inlägg
Kul att se så många som använder RepCount här
Tycker RepCount var skitbra, men kunde i slutändan inte mäta sig mot Strong - Strong kostar dock och RepCount är väl fortfarande gratis?
LeBraun23 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-11, 16:53   #11
SiPe
Registered User
 
SiPes avatar
 
Reg.datum: Aug 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 50
Citat:
Ursprungligen postat av LeBraun23 Visa inlägg
Tycker RepCount var skitbra, men kunde i slutändan inte mäta sig mot Strong - Strong kostar dock och RepCount är väl fortfarande gratis?
RepCount har aldrig varit helt gratis Just nu är grundläggande loggfunktioner gratis, medan det kostar för att låsa upp extrafunktioner så som grafer, personbästa/säsongsbästa, supersets etc.

Av ren nyfikenhet, vad var skillnaderna som gjorde att du valde Strong?
__________________
RepCount - Träningsdagbok för iPhone och Android
Instagram: repcount Facebook: repcount

Bänk/Böj/Mark: 107.5/150/166 (vikt ca 70kg). 120 reps på FitnessFive 2014.
SiPe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-11, 20:46   #12
LeBraun23
Registered User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 90
Citat:
Ursprungligen postat av SiPe Visa inlägg
RepCount har aldrig varit helt gratis Just nu är grundläggande loggfunktioner gratis, medan det kostar för att låsa upp extrafunktioner så som grafer, personbästa/säsongsbästa, supersets etc.

Av ren nyfikenhet, vad var skillnaderna som gjorde att du valde Strong?
Din app är bra, när du nämnde det är jag även ganska säker på att jag köpt premiumversionen.

Jag vet inte, Strong känns så oerhört genomarbetad - säkert hänt 10 gånger att jag undrat "undrar om detta går" eller liknande, och varje gång har de löst det på ett sånt otroligt smidigt sätt.

Att lägga upp rutinerna - bara en sån sak, jag har inga rutiner att lägga upp, jag börjar en empty workout varje gång, för att det är så enkelt att lägga till övningar. De mest använda kommer först, senate set och reps och vikt är förifyllt osv. I grunden är det små skillnader, men jag har alltid egentligen gillat att dokumentera för hand - och detta är första gånge det inte känns jobbigt att hålla koll med appen.

Senast redigerad av LeBraun23 den 2018-10-11 klockan 20:48.
LeBraun23 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-11, 21:28   #13
SiPe
Registered User
 
SiPes avatar
 
Reg.datum: Aug 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 50
Citat:
Ursprungligen postat av LeBraun23 Visa inlägg
Din app är bra, när du nämnde det är jag även ganska säker på att jag köpt premiumversionen.

Jag vet inte, Strong känns så oerhört genomarbetad - säkert hänt 10 gånger att jag undrat "undrar om detta går" eller liknande, och varje gång har de löst det på ett sånt otroligt smidigt sätt.

Att lägga upp rutinerna - bara en sån sak, jag har inga rutiner att lägga upp, jag börjar en empty workout varje gång, för att det är så enkelt att lägga till övningar. De mest använda kommer först, senate set och reps och vikt är förifyllt osv. I grunden är det små skillnader, men jag har alltid egentligen gillat att dokumentera för hand - och detta är första gånge det inte känns jobbigt att hålla koll med appen.
Ah, ok, tack för info. Det var ganska stora skillnader förut, men sedan version 4 av Strong är de faktiskt rätt lika i hur man loggar sina pass, även om det såklart fortfarande finns skillnader.

I övriga delar skiljer de sig mer åt. Strong t.ex. har t.ex. en viktkalkylator och en Apple Watch app, vilket RepCount inte har och deras timer är bättre än den som finns i RepCount. Men jag skulle nog vilja påstå att statistikdelarna (grafer/personbästa/årsbästa) i RepCount är betydligt mer omfattande. Dock är jag ju väldigt partisk

I vilket fall tycker jag att alla som letar efter träningsappar borde ladda ner flera stycken och utvärdera. Nästan alla har något sorts gratisläge, så det är bara att testa att köra. Det viktiga är att man har ett verktyg som passar ens egen träning.
__________________
RepCount - Träningsdagbok för iPhone och Android
Instagram: repcount Facebook: repcount

Bänk/Böj/Mark: 107.5/150/166 (vikt ca 70kg). 120 reps på FitnessFive 2014.

Senast redigerad av SiPe den 2018-10-11 klockan 21:30.
SiPe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-12, 19:12   #14
LeBraun23
Registered User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 90
Citat:
Ursprungligen postat av SiPe Visa inlägg
Ah, ok, tack för info. Det var ganska stora skillnader förut, men sedan version 4 av Strong är de faktiskt rätt lika i hur man loggar sina pass, även om det såklart fortfarande finns skillnader.

I övriga delar skiljer de sig mer åt. Strong t.ex. har t.ex. en viktkalkylator och en Apple Watch app, vilket RepCount inte har och deras timer är bättre än den som finns i RepCount. Men jag skulle nog vilja påstå att statistikdelarna (grafer/personbästa/årsbästa) i RepCount är betydligt mer omfattande. Dock är jag ju väldigt partisk

I vilket fall tycker jag att alla som letar efter träningsappar borde ladda ner flera stycken och utvärdera. Nästan alla har något sorts gratisläge, så det är bara att testa att köra. Det viktiga är att man har ett verktyg som passar ens egen träning.
Håller med! Har kört med både Jefit, RepCount och Strong - varit nöjd med samtliga. Lycka till med din app!
LeBraun23 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-12, 20:10   #15
F Ultra
Registered User
 
F Ultras avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Kållered
Inlägg: 1 035
Citat:
Ursprungligen postat av SiPe Visa inlägg
Ah, ok, tack för info. Det var ganska stora skillnader förut, men sedan version 4 av Strong är de faktiskt rätt lika i hur man loggar sina pass, även om det såklart fortfarande finns skillnader.

I övriga delar skiljer de sig mer åt. Strong t.ex. har t.ex. en viktkalkylator och en Apple Watch app, vilket RepCount inte har och deras timer är bättre än den som finns i RepCount. Men jag skulle nog vilja påstå att statistikdelarna (grafer/personbästa/årsbästa) i RepCount är betydligt mer omfattande. Dock är jag ju väldigt partisk

I vilket fall tycker jag att alla som letar efter träningsappar borde ladda ner flera stycken och utvärdera. Nästan alla har något sorts gratisläge, så det är bara att testa att köra. Det viktiga är att man har ett verktyg som passar ens egen träning.
Hur är grafmöjlighten i repcount? Kör med Jefit idag och just graferna är lite deras akilleshäl. Man vill ju gärna kunna se vecko/månads-volum t.ex och inte bara pass för pass som det är i Jefit (dessutom så nollar de zommen varje gång man byter från 1rm-graf till volym-graf).

Att ha 1rm och volym i samma graf likt aktiediagram hade inte varit helt fel så hur är detta i Repcount?
F Ultra är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)