Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-06-13, 10:02   #31
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
Oj, vilken väckning av en gammal tråd.
Jag hade en del "skrot" istucket i kroppen på div ställen tidigare. Det blev så pass vanligt så det inte var kul längre (plus att jag blev äldre förstås...). Mina örsnibbar var uttöjda till +30mm. Till er som töjer nu - det kostade 14000 kronor att operera igen hålen. Bara så ni vet den dag ni ångrar er.
__________________
"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Traumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt."
Franz Kafka
Die Verwandlung
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-14, 20:53   #32
unsuspected
Registered User
 
unsuspecteds avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Ort: Sthlm
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Fysisk butik i Stockholm som säljer svarta studs?

Kolla med Calm
unsuspected är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-14, 20:58   #33
unsuspected
Registered User
 
unsuspecteds avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Ort: Sthlm
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av Illustrerade mannen Visa inlägg
Oj, vilken väckning av en gammal tråd.
Jag hade en del "skrot" istucket i kroppen på div ställen tidigare. Det blev så pass vanligt så det inte var kul längre (plus att jag blev äldre förstås...). Mina örsnibbar var uttöjda till +30mm. Till er som töjer nu - det kostade 14000 kronor att operera igen hålen. Bara så ni vet den dag ni ångrar er.
Vet att Calm "fixar" töjda öron med mycket bra resultat, dock har jag ingen koll på kostnaden.
unsuspected är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-15, 16:49   #34
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Lugnt, kniper en bild sen. Tyckte den ursprungliga staven såg lite klen ut så jag har töjt från 1.6 till 2.4.

Försökte även töja bröstvårtorna en gång i tiden, stört omöjligt för min del ska jag säga! Tungan var förbannat tråkig att töja också, det var ordentligt tufft.



På vilket sätt är det töntigare än någon annan piercing?
Hur mycket töjde du tungan till? Jag har för mig att jag slutade på 4,8mm =)
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-25, 13:38   #35
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
(bump)

Hur brukar man göra när det blir inflammerat kring en piercing i örsnibben? Tog ut piercingen så länge, men det kanske bara blir värre om man ska trycka dit den igen efter rengöring. Tvättade smycket med tvål + handsprit och örat med tvål.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-25, 14:16   #36
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
(bump)

Hur brukar man göra när det blir inflammerat kring en piercing i örsnibben? Tog ut piercingen så länge, men det kanske bara blir värre om man ska trycka dit den igen efter rengöring. Tvättade smycket med tvål + handsprit och örat med tvål.
Jag vet nada om piercingar. Men mitt sunda förnuft (?) säger mig att det är bättre att ta ut piercingen och rengöra och låta det läka ordentligt och sedan göra hål på nytt (om det behövs). Jag har svårt att tro att en eventuell infektion läker ut lika effektivt om det sitter ett smycke där och skaver...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-25, 17:08   #37
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag vet nada om piercingar. Men mitt sunda förnuft (?) säger mig att det är bättre att ta ut piercingen och rengöra och låta det läka ordentligt och sedan göra hål på nytt (om det behövs). Jag har svårt att tro att en eventuell infektion läker ut lika effektivt om det sitter ett smycke där och skaver...
Kostar 500 och sedan måste man gå runt med ett fult läkningssmycke i 2 månader innan man kan sätta i det man vill ha. Det undviker jag ju helst. Ska ringa till stället där jag tog piercingen och höra vad de säger.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-25, 17:52   #38
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 230
Nu har jag gått och grunnat på en ny tatuering i 20år (Det var senast jag tatuerade mig), så det är kanske dags att göra slag i saken?

Vad sägs om något Fallout4-inspirerat på underarmen? En Brahmin med karavanpackning? Codsworth? För töntigt?
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-25, 20:38   #39
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Kostar 500 och sedan måste man gå runt med ett fult läkningssmycke i 2 månader innan man kan sätta i det man vill ha. Det undviker jag ju helst. Ska ringa till stället där jag tog piercingen och höra vad de säger.
Hittade detta vid en snabb googling. Tydligen inte så bra att ta bort piercingen om man har fått en infektion, eftersom infektionen då kan inneslutas...

Citat:
Follow these steps to take care of a minor piercing infection:
  1. Wash your hands before touching or cleaning your piercing.
  2. Clean around the piercing with a saltwater rinse three times a day. Use sterile saline (you can find some online) or combine 1/4 tsp. of salt with 8 oz. of distilled water.
  3. Don’t use alcohol, hydrogen peroxide, or antibiotic ointments. These can further irritate the skin and slow the healing process.
  4. Don’t remove the piercing. This can cause the hole to close up and trap the infection.
  5. Clean the piercing on both sides of your earlobe. Pat the area dry with paper towels. (Other materials may leave behind fibers.)
After the infection appears to have cleared, continue this cleaning regimen twice a day until the piercing is totally healed. Remember, an earlobe piercing can take six to eight weeks to heal. Routine care is important during that time.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-26, 10:41   #40
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Vafan, köpte precis alkohol för sår. Ska köpa saltvatten på spray i stället, tack så mycket svenbanan.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)