Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-09-26, 08:39   #18346
speedy83
Registered User
 
speedy83s avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 1 542
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jag vet inte, borde väl vara värre om vi hade sprungit på mindre stigar? Minns att de varnade för det i Schweiz när jag sprang bergsloppet. På grusvägar/motionsspår bör det göra mindre skillnad, men skillnad borde det likväl göra.

Lycka till!
Låter rimligt, tack detsamma!
__________________
Lidingöloppet 2018 - 3:27
speedy83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-26, 11:47   #18347
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Kan nog bli rätt blött för oss som ska springa på lördag. Regn dagarna innan och även lite regn på lördagen. Ser dock ut att bli fint väder just när loppet går av stapeln. Skulle det vara väldigt mjukt så blir det självklart jobbigt men de längre bak(jag är i starled två) borde få det värre.

Vilka ska springa Lidingöloppet? Vad siktar ni på?

Jag debuterade i fjol med enda målsättningen att komma under tre timmar(fick 2:50). I år siktar jag på 2:30. Planen är att ligga runt 5-tempo de första kilometerna för att sedan släppa på och fixa ett medeltempo på ~4:50 under de första 20 kilometerna. Sedan hoppas jag att närheten till mål gör att jag får tillräckligt med adrenalin för att inte medeltempot ska sänkas till över 5:00. 5-tempo ger då alltså 2:30 på 30 km.

Nu har det känts lite sämre ett par veckor så jag är inte lika övertygad om min plan längre men det är hur som helst min gameplan. Tror att jag kommer att vara så jävla taggad att det kompenserar för lite sämre uppladdning.

Gör mitt fjärde LL och siktar på att slå mitt PB från förra året på 2:27. Det har dock tyvärr inte alls känts bra under ganska lång tid så vi får se var det slutar. På lördag får jag vara ett blankt papper och försöka glömma mitt dåliga självförtroende just nu.

En fördel är ju trots allt att det verkar bli svalt. Jag kan inte prestera i värme. Blir som en överhettad motor. Hoppas det inte blir blött och tungt underlag. Känns inte optimalt när man har en relativt hög kroppsvikt att bära runt på (i löparmått mätt).

Lycka till allihopa!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-26, 12:22   #18348
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg
Gör mitt fjärde LL och siktar på att slå mitt PB från förra året på 2:27. Det har dock tyvärr inte alls känts bra under ganska lång tid så vi får se var det slutar. På lördag får jag vara ett blankt papper och försöka glömma mitt dåliga självförtroende just nu.

En fördel är ju trots allt att det verkar bli svalt. Jag kan inte prestera i värme. Blir som en överhettad motor. Hoppas det inte blir blött och tungt underlag. Känns inte optimalt när man har en relativt hög kroppsvikt att bära runt på (i löparmått mätt).

Lycka till allihopa!
Är helt med dig på allt du skriver, vi verkar ha samma utgångsläge Blankt papper och sen låta adrenalinet sköta resten. Jag ber till gudarna att vår final i Korpen regnar bort imorgon, hade gärna sluppit en sådan insats så tätt in på loppet. Känner mig långt ifrån lika fräsch och spänstig som man brukar göra när man lättar på träningen. Förhoppningsvis är det en annan historia på lördag. Det jag vet är att det inte hjälper att oja över skiten.

Lycka till du också!
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-09-27, 06:33   #18349
Melker2
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 509
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Kan nog bli rätt blött för oss som ska springa på lördag. Regn dagarna innan och även lite regn på lördagen. Ser dock ut att bli fint väder just när loppet går av stapeln. Skulle det vara väldigt mjukt så blir det självklart jobbigt men de längre bak(jag är i starled två) borde få det värre.



Vilka ska springa Lidingöloppet? Vad siktar ni på?



Jag debuterade i fjol med enda målsättningen att komma under tre timmar(fick 2:50). I år siktar jag på 2:30. Planen är att ligga runt 5-tempo de första kilometerna för att sedan släppa på och fixa ett medeltempo på ~4:50 under de första 20 kilometerna. Sedan hoppas jag att närheten till mål gör att jag får tillräckligt med adrenalin för att inte medeltempot ska sänkas till över 5:00. 5-tempo ger då alltså 2:30 på 30 km.



Nu har det känts lite sämre ett par veckor så jag är inte lika övertygad om min plan längre men det är hur som helst min gameplan. Tror att jag kommer att vara så jävla taggad att det kompenserar för lite sämre uppladdning.


Du har ju gjort ordentliga förberedelser både gällande volym och längre, tuffare lopp så sluta noja

Se bara till att ta det lugnt, sov och ät ordentligt sista dagarna nu. Loppet är så långt så din grundträning och styrka kommer ge resultat även om du av någon anledning inte känner dig som Kipchoge på startlinjen.

Jag ska springa och är i startled 2.
Har av flera olika anledningar knappt sprungit i juni, juli fick till 4 st milpass i augusti och 3 i september så ambitionsnivån är låg och jag ska bara genomföra loppet för att må bra och känna att jag är på väg tillbaka.
Kommer gå mycket på känsla men tänker att det blir 5:30-5:40 tempo. Tappar några minuter i de branta backarna så det borde bli typ 2:55 i mål.
Melker2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-27, 06:37   #18350
HerrLuta
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 540
Citat:
Ursprungligen postat av rellan Visa inlägg
Tack! Min runda verkar ha varit 12hm/km. Tyckte det var rätt mycket jobbigare än vad jag hade velat. Mina förberedelser var inte de bästa (helt fastande, förkyld i en vecka och mycket fest i helgen) så får väl hoppas att det spelade in en del.
Om jag missat att någon redan svarat detta, kan du kolla här: http://www.lidingoloppet.se/sv/site/.../#.W6xrrZMzY1I

Racefox hade ju digital seedning som alternativ, och till "Seedningstabell kategori 1" hör Skatås milspår så du bör landa i grupp 5 då skulle jag säga. Sprang själv samma förra veckan och hamnade i grupp 2 vilken också är den jag startar - lite gött besked ändå
HerrLuta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-27, 13:57   #18351
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Melker2 Visa inlägg
Du har ju gjort ordentliga förberedelser både gällande volym och längre, tuffare lopp så sluta noja

Se bara till att ta det lugnt, sov och ät ordentligt sista dagarna nu. Loppet är så långt så din grundträning och styrka kommer ge resultat även om du av någon anledning inte känner dig som Kipchoge på startlinjen.
Tack, jag tror och hoppas också att det kommer att gå bra. Jag hade bara gärna sett att min kurva, som var fin och uppåtgående efter Schweiz, hade fortsatt i samma riktning istället för att dala. Nu var det ett tag sedan det kändes bra på ett pass och jag har dessutom en del känningar i benhinnor etc. Tidigare toppningar har jag alltid känt mig fräsch och spänstig

Lycka till själv!
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-09-27, 19:36   #18352
rellan
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Lund
Inlägg: 35
Citat:
Ursprungligen postat av HerrLuta Visa inlägg
Om jag missat att någon redan svarat detta, kan du kolla här: http://www.lidingoloppet.se/sv/site/.../#.W6xrrZMzY1I

Racefox hade ju digital seedning som alternativ, och till "Seedningstabell kategori 1" hör Skatås milspår så du bör landa i grupp 5 då skulle jag säga. Sprang själv samma förra veckan och hamnade i grupp 2 vilken också är den jag startar - lite gött besked ändå
Tack för svar! Detta var visserligen ingen maxning men jag inte klarat 42min i det spåret för startgrupp 2, där även jag startar.

Vi får se hur det går på lördag. Sommaren ägnades åt rehab med en löpvolym kring 10-15km/vecka. Har dock fått till rätt bra träning senaste månaden. Fokus på loppet blir mest att njuta av evenemanget och så går jag se hur snabbt det går. Kanske 2.45?
rellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 07:27   #18353
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Nu är det bra jävla nära. Jag krönte min halvdana uppladdning med att orsaka 1-2-målet i gårdagens Korpencup-final som blev matchavgörande och innebar att vi återigen torskade finalen. Det tog hårt i.o.m. att det är ens bästa polare man saboterar för men idag så måste jag säga att nervositeten börjar ta över besvikelsen. Var rädd för att tomheten skulle hänga med mig fram tills loppet. Hoppas kunna använda det som tändvätska imorgon "okej det gick åt helvete, nu ska jag fan lyckas med det här".

Känns i benhinnorna(i ärlighetens namn vet jag inte om det är benhinnorna, men i "underbenen" typ, framsida vad) när jag går vilket stör mig. Trodde två lugna veckor skulle råda bot på detta. Men imorgon är vi ett blankt jävla A4 och styr kosan i rätt tempo så länge som vi bara orkar. Fy fan vad speciellt det ska bli när startskottet för detta års stora mål går, allt på linan i ETT lopp. Ska bli så jävla spännande att se hur det går!

Tänker att jag åker vid kl. 8 för att vara i Lidingö två-tre timmar innan start. Efter Göteborgsvarvet där jag var på plats vid starten tio min innan den gick chansar jag aldrig igen

Lycka till alla! Ser ni en stel 27-åring med taskig löpstil, svarta shorts, vita skor, neongröna strumpor, rosa T-shirt, orangea on-ear-lurar, lite skägg och snaggat hår så är det troligtvis jag.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08

Senast redigerad av MackeJuve den 2018-09-28 klockan 07:28.
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 08:50   #18354
b0tkyrkan
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2018
Inlägg: 20
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Nu är det bra jävla nära. Jag krönte min halvdana uppladdning med att orsaka 1-2-målet i gårdagens Korpencup-final som blev matchavgörande och innebar att vi återigen torskade finalen. Det tog hårt i.o.m. att det är ens bästa polare man saboterar för men idag så måste jag säga att nervositeten börjar ta över besvikelsen. Var rädd för att tomheten skulle hänga med mig fram tills loppet. Hoppas kunna använda det som tändvätska imorgon "okej det gick åt helvete, nu ska jag fan lyckas med det här".

Känns i benhinnorna(i ärlighetens namn vet jag inte om det är benhinnorna, men i "underbenen" typ, framsida vad) när jag går vilket stör mig. Trodde två lugna veckor skulle råda bot på detta. Men imorgon är vi ett blankt jävla A4 och styr kosan i rätt tempo så länge som vi bara orkar. Fy fan vad speciellt det ska bli när startskottet för detta års stora mål går, allt på linan i ETT lopp. Ska bli så jävla spännande att se hur det går!

Tänker att jag åker vid kl. 8 för att vara i Lidingö två-tre timmar innan start. Efter Göteborgsvarvet där jag var på plats vid starten tio min innan den gick chansar jag aldrig igen

Lycka till alla! Ser ni en stel 27-åring med taskig löpstil, svarta shorts, vita skor, neongröna strumpor, rosa T-shirt, orangea on-ear-lurar, lite skägg och snaggat hår så är det troligtvis jag.

Stort lycka till, ser fram emot att höra hur det har gått sen!
b0tkyrkan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 08:56   #18355
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av b0tkyrkan Visa inlägg
Stort lycka till, ser fram emot att höra hur det har gått sen!
Tack! Vädret ser mycket bättre ut nu: inget regn idag och regn imorgon först efter loppet.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 09:11   #18356
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Tack! Vädret ser mycket bättre ut nu: inget regn idag och regn imorgon först efter loppet.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Marken var väldigt mättad imorse. Hoppas det dunstar och sugs upp lite till imorgon.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 10:53   #18357
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Marken var väldigt mättad imorse. Hoppas det dunstar och sugs upp lite till imorgon.
Okej, härligt med inside info. Bara att hålla tummarna.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 11:51   #18358
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 397
Känner igen det du skriver om att sätta allt på ett kort. Det brukade vara så när jag höll på med SL. När NM kom och stången var lastad så fanns det ingen återvändo. Förhoppningsvis så hade man gjort det som krävdes av förberedelser. En skräckblandad förtjusning.

Ett stort lycka till

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-28, 12:03   #18359
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Känner igen det du skriver om att sätta allt på ett kort. Det brukade vara så när jag höll på med SL. När NM kom och stången var lastad så fanns det ingen återvändo. Förhoppningsvis så hade man gjort det som krävdes av förberedelser. En skräckblandad förtjusning.

Ett stort lycka till

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Exakt, det härliga är ju att när man väl står där så är det inte mycket mer man kan göra än att ge allt

Tack snälla!
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-09-29, 09:47   #18360
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Lycka till alla Lidingölöpare!
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)