Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-09-22, 22:40   #16
Bandid0
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 1 612
Arnold hade ett chinsupplägg där man ska göra 50 chins på så kort tid som möjligt.

20 reps knäböj ass to the grass med kroppsvikten på axlarna är annars ett bra mandomsprov men som också går relativt fort att nå bara man klarar av att uthärda lidande. (har själv gjort 15)
Bandid0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-23, 08:00   #17
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag har en "utmaningsövning" för rygg/trapz som jag kör ibland, eller utmaning och utmaning, man utmanar sig själv och sitt antal reps samtidigt som man kör.

Övningen Har jag döpt till "Hatrodd". Man tar en skivstång och lastar med c:a 4/5 av vad man vanligtvis tränar skivstångsrodd på (Kör man väldigt strikt vanligtvis så kan man köra på 100%)

Först kör man Pendlayrodd (stångrodd från golvet) i ganska moderat tempo, så strikt du kan, så många reps du orkar strikt och räknar antalet reps. Direkt efter, utan att vila, rätar du upp ryggen till c:a 45grader och kör mer rodd, reppar i högt tempo, ok med fusk om du behöver och försöker slå föregående övning med 1 rep. Direkt efter det ställer du dig upp och kör shrugs och försöker slå föregående med 1 rep. Nu har du gjort ett set Hatrodd. Tex kan det bli 7-8-9 eller 12-13-14, det är inte så viktigt, bara att du kör till max i pendlayrodden och hela tiden klår föregående med 1 rep.

Givetvis så många set du vill. Brutalpump i ryggen utlovas.
Ha ha. Minns när ”en tidigare medlem” lade ut exakt samma text för ett antal år sedan. Tänker på det då jag kör Hatrodd (som det benämndes redan då)!
__________________
"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Traumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt."
Franz Kafka
Die Verwandlung
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-24, 18:25   #18
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av Bandid0 Visa inlägg
Arnold hade ett chinsupplägg där man ska göra 50 chins på så kort tid som möjligt.

20 reps knäböj ass to the grass med kroppsvikten på axlarna är annars ett bra mandomsprov men som också går relativt fort att nå bara man klarar av att uthärda lidande. (har själv gjort 15)
50 reps med kroppsvikten låter mer rimligt. Har jag gjort det på 2:50 och vägde då 87,5 men körde med 90kg.
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-24, 18:57   #19
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
Citat:
Ursprungligen postat av Bandid0 Visa inlägg
Arnold hade ett chinsupplägg där man ska göra 50 chins på så kort tid som möjligt.

20 reps knäböj ass to the grass med kroppsvikten på axlarna är annars ett bra mandomsprov men som också går relativt fort att nå bara man klarar av att uthärda lidande. (har själv gjort 15)
50 pullups gör jag ett par gånger i veckan, men på tid... Kanske skulle testa? Var går skamgränsen tro?

20 reps i böj med kv på axlarna? Det är väl ingen utmaning? Jag gjorde förr en annan variant - jag gjorde 20 reps med mitt 10RM. DET var jobbigt!
__________________
"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Traumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt."
Franz Kafka
Die Verwandlung
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-24, 19:10   #20
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Släng in en triple deca ironman lite då och då.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-27, 10:44   #21
Henztah
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 5
Max antal burpees på 9 minuter.
Henztah är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)