Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-09-20, 11:18   #1741
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Kör lite skivstångsrodd. Gärna pendlay.

Du får döpa om journalen till "Blood&Guts".
Jag tränar utomhus nu, på ett sånt där utomhusgym. Annars hade jag såklart markat röven av mig!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-22, 15:47   #1742
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Sket i att jogga igår för jag sparade mig inför idag, hade bestämt mig för att jogga med min marathonlöpande kompis. Det blev 8 km med genomsnittet 5:15-tempo. Kunde prata (med en del stakande) hela tiden. Nöjd. Vid 6-km-strecket ungefär pausade vi lite och körde lite slapp träning på ett utomhusgym.

Vänster knä gjorde ont på utsidan, samma sak som jag kände efter halvmaran.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-23, 09:12   #1743
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Igår efter loppet gjorde utsidan av vänster knä så ont att jag ett par gånger var nära att stappla till. Har aldrig haft sån knäsmärta, mina knän har visserligen varit dåliga i 20 år, men aldrig så det lett till funktionsbortfall. Det gör fortfarande en aning ont, men det blir bättre om jag promenerar. Får ta tag i det här, ska skära ner rejält på joggningsvolymen och sedan sakta stegra upp.

Styrketräning idag innan frukost.

Knäböj utan vikt
20

Knäböj i lätt ställning (kom på att jag behöver mer uppvärmning)
10. Det var lätta.

Knäböj i tung ställning
14
13
11

Supinerade chins
13
8
6

Dips
8
5
6

Sälrodd i tung ställning
16
16

Kom på att det var för lätt, så jag bytte övning:

Enarms sälrodd i lätt ställning
7

Press i tung ställning
10
9
8

Rygglyft med sten
13
9
10

Enarms stencurl
10
10
9

French press eller vad fan man ska kalla det
5
7
4

Dragonflags
3
2
2

Jag var lite starkare i dag än vanligt. Träningen har gått kasst sen jag bytte till utegym, men idag fick den ett uppsving. Jag undrar varför, det här är mina teorier:

1) Slumpen. Träning är en väldigt random grej

2) Jag åt en stor laddning pasta efter joggningen igår. Är jag kolhydratsladdad? Har försökt smygdeffa de senaste veckorna och ätit rätt lite carbs.

3) Att jag vilade en extra dag (helgen). Men borde inte isåfall träningen gått extra bra varje måndag?

4) Jag "börjar komma in i det".

Ska iallafall fortsätta med styrketräningen som vanligt en vecka eller så och utvärdera. Blir jag starkare för varje pass är det punkt 4. Blir jag svagare kan det vara punkt 3 och då behöver jag fler vilodagar.

Hoppas på punkt 3, då får jag en ursäkt att träna mindre.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-24, 08:05   #1744
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
What the actual fuck? Jag vägde mig för första gången på flera månader idag, och jag väger 68,3 kg! Sist jag vägde så lite var 10 år sedan och då såg jag ut som ett koncentrationslägeroffer. Jag har inte tappat några muskler eller något fett, vad jag kan se. Bild från idag:



Vad har jag tappat... Skelettmassa?


Prövade en 10 minuters promenad följt av en 5 minuters joggingrunda innan frukost. Mitt onda knä gjorde ont under hela de 5 minuterna. Inte en stark smärta, men konstant. Funderar på vad jag ska göra med skiten.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-24, 20:06   #1745
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Hittade ett utomhusgym som var 25 minuter bort där det låg stenar tunga nog att marklyfta med! Kanske drar dit ibland sen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-25, 06:39   #1746
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 409
Bra form där!

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-25, 08:45   #1747
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Jäklar, du är ju rippad!
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-25, 09:29   #1748
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Bra form där!

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Jäklar, du är ju rippad!
Tack, fattas bara annat när jag inte väger någonting! :P

Har inte berättat det, för jag vill inte få "veganer kan inte låta bli att säga att de är veganer" kastat i ansiktet... Men jag har ätit vegankost i en månad. Sjukt mättande när man äter proteinrikt (bönor, sojaproteinpulver etc) så det är svårt att inte deffa.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-25, 12:38   #1749
Baha
Way of the ape
 
Bahas avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Sverige
Inlägg: 2 636
Hur ser en typisk höstdag ut när du är vegan?
Baha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-25, 13:31   #1750
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Baha Visa inlägg
Hur ser en typisk höstdag ut när du är vegan?
Frukost: Gröt på 1,5 dl sojaproteinpulver (40 g protein), 1,5 dl havregryn, en banan, en näve nötter, en näve russin.

Lunch: Seitan, bönor och grönsaker.

Middag: Fyra proteinberikade mackor (det finns att köpa med 24 % protein) med sojafärs och kål.

Kvällsmat: En förpackning tofu och ett äpple.

T ex.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2019-09-25 klockan 13:33.
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 19:07   #1751
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Nu har jag stora nyheter. Eller små, eller vad man ska kalla dem. Jag har tyckt att min utbildning känts lite fel ända från början, och i onsdags hoppade jag av den. Tack vare att jag hoppade av så tidigt så får jag tillbaka hela studieavgiften, vilket är en otrolig lättnad..

Nu blir det nog återflytt till Blekinge, jag har inte råd att bo kvar här (speciellt med tanke på att jag inte har lyckats sälja lägenheten i Blekinge). Men jag får se, jag väntar någon dag och ser om mina ca 30 jobbsökningar i Stockholm ger resultat först. Eller någon av mina ca 4 jobbsökningar i Blekinge, för den delen.

Har inte orkat skriva ner träningen, men tränat har jag gjort.

Onsdagens träning.

Gick till det andra utegymmet. De hade massor stenar, grenar och andra härligheter att träna med.

Knäböj utan vikt
20

Marklyft med skittung sten
5

Sedan ringde jag hem till mamma och pratade i 50 minuter. PB i setvila!

Knäböj med kroppsvikt
20

Marklyft med skittung sten
5
5

Stenlyft upp på brösthög stubbe med samma sten
1
1
1

Press med betongklump
3
8
6
6
3
Skönt att pressa med en ovanlig form. Man orkade verkligen olika mycket beroende på hur man höll.

Marklyft med skittung sten igen
5
3
7

Situps på lutande bänk
händerna på bröstet 14 reps
händerna på huvudet 10 reps
händerna på bröstet 6 reps

Neutralgreppschins
9
7
5

Enarms bicepscurl med grov pinne
6
6
7

French press
6
5
5

På vägen hem testade jag att jogga korta snuttar. Det gick utan knäsmärta. Kanske 20 sekunder i sträck.

Träningen igår.
Till att börja med promenerade jag runt och sökte jobb i säkert 5 timmar.

På kvällen gick jag ut och promenerade och joggade om vartannat. Precis som dagen innan körde jag joggning i korta snuttar och gick över till promenad så fort det började göra ont, för att återigen jogga ett par minuter senare. Jag märkte att jag kunde jogga längre och längre, säkert 5 minuter till sist.

Jag vet inte om svenbanan godkänner min rehabilitering av mitt dåliga IT-band, men det verkar ju funka.

Träningen idag.
Ingen alls. Hade ont i halsen i går kväll, vaknade i dag och kände mig risig som fan. Det gick visserligen över framemot kvällningen, men jag unnar mig att vila lite nu ändå. Tror det är bäst för kroppen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 19:19   #1752
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Tråkigt att höra. Även fast du inte verkar alltför förtvivlad. Något positivt är att du slipper pissestaden Stockholm. Vågade inte säga det innan, för ville vara peppande. Plus att jag är en hemmagris som älskar lugn och ro så min åsikt ska man inte ta på allvar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 19:38   #1753
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Tråkigt att höra. Även fast du inte verkar alltför förtvivlad. Något positivt är att du slipper pissestaden Stockholm. Vågade inte säga det innan, för ville vara peppande. Plus att jag är en hemmagris som älskar lugn och ro så min åsikt ska man inte ta på allvar.
Närå, känns helt okej. Är bara lite nere för att jag fan inte vet vad jag ska göra istället. Det finns ju typ 3 lediga jobb i hela Blekinge.

Jag har velat flytta till Stockholm i 15 år. Skälen till detta är:

1) Jag har alltid kommit sjukt bra överens med stockholmare när jag träffat på dem någonstans. Det verkade finnas något i kulturen som passade mig.

2) När jag hittade en tjej på nätet så bodde hon nog 30 % av gångerna i Stockholm med omnejd. Det började bli rätt jävla segt att inte kunna dejta de som "ville ta en kort fika första dejten", och lägga en helg och 2000 kr på att dejta de andra.

3) Alltid när jag kommit på en ny hobby jag vill testa eller något som verkar kul att plugga så finns det fan aldrig inom 20 mil från mig... Men alltid i Stockholm.

4) Har alltid haft otroligt svårt att få jobb. I Stockholm finns mer jobb.

Men så här tänker jag om punkterna nu:

1) Den här punkten stämmer till viss del, jag skulle säga att stockholmare är mer inkluderande än andra. Lite mer "kom och sätt dig vid vårt bord"-attityd. Men på ett djupare plan skulle jag inte säga att jag klickar med dem mer än andra.

Dessutom känner jag mig väldigt mätt på sällskap. Nu i början av utbildningen hängde jag med på varenda after work och fest jag kunde. Det fick mig att inse en sak: Jag gillar inte att umgås med fler än max 6 personer i samma rum, allra helst vill jag umgås på tu man hand, och jag klarar mig gott och väl med typ 3 goda vänner i en och samma stad. Det har jag redan i Karlskrona/Karlshamn.

2) Okej, det här kommer låta weird, men jag har typ tappat sexdriften helt de senaste veckorna. Kanske är det för jag är så deffad, och i så fall kanske det ändrar sig om jag går upp i vikt. Men jag är helt ointresserad av tjejer just nu. För någon månad sedan tänkte jag ge upp sex eftersom det var en så stor källa till besvikelse. Sedan skaffade jag Tinder och Happy Pancake igen. Och nu häromdagen raderade jag återigen Tinder och Happy Pancake bara för att jag helt sonika är ointresserad. Så: Att här finns fler tjejer lockar inte längre med Stockholm.

Hoppas verkligen sexdriftsbristen håller i sig. Blir jag kåt igen får jag väl deffa igen.

3) Jag har kommit på att jag inte behöver så många hobbyer heller. Ett par vänner + träning + internet verkar räcka för mig.

4) Här vinner Stockholm fortfarande med hästlängder, men å andra sidan behöver jag bara haffa ett enda jobb för att klara mig.

Min livsplan just nu är alltså att åka tillbaka till Blekinge, och där tänker jag skaffa mig fast anställning på ett jobb jag står ut med och sedan tänker jag jobba där tills jag pensionerar mig, samtidigt som jag hittar någonstans att bo tills jag dör. Där ska jag ägna mig åt gym och internet tills jag lämnar in.

En annan sak jag har insett på sistone är att trygghet är oerhört viktigt för mig.

Edit: Vafan, man ser ju inte att det är en hammarhajröntgenbild på min avatar. Måste byta...

Edit nr 2: Håller dock inte med om att Stockholm är en pissestad. Absolut inget fel på staden i sig. Men, eh, jag måste ju ha jobb och boende.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2019-09-27 klockan 19:39.
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-29, 08:58   #1754
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Verkar som att jag får jobb fram till jul i Stockholm så jag stannar ett par månader iallafall.

Tränade igår på utegym nr 1, i regn.

Knäböj utan vikt
20

knäböj i lätt ställning
10

knäböj i tung ställning
18
? lappen är helt utsuddad
11
Tror att jag stod ännu längre bak med fötterna än sist, svårt att minnas.

Supinerade chins
14
9
8

Dips
9
8
8

Enarms sälrodd i lätt ställning
10
10
9

Press i tung ställning
10
10
9

Rygglyft med sten
15
12
10

Dragonflags
3
2
2

Enarmscurl med sten
10
10
9

French press
7
8
6

Hade tänkt köpa kort på vanligt gym igen på måndag eftersom jag kommer börja få lön, men jag funderar på att fortsätta med utegym för det är rätt gött.

Utegymmen har dock ett stort problem: Jag smutsar ner mig, och det är jättejobbigt att bli av med smutsen sen. Kan ju inte boka in tvättid efter varje pass. Stod nog i en kvart och försökte spola av min munktröja i badkaret, och nu känns det som att den inte kommer bli torr förrän om en vecka. Detta allena kan räcka som skäl för att börja med inomhusgym.

Joggade två korta snuttar på vägen hem. Först kanske 5 minuter (avbröt pga IT-bandet började göra ont), sen en kortare snutt där jag avbröt för att jag var hemma. Gött att IT-bandet verkade bli smärtfritt efter bara ett par minuters promenad.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2019-09-29 klockan 09:00.
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-30, 21:36   #1755
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Kroppsviktsknäböj
20

Marklyft med tung sten - ska köra Greyskull-inspirerat med två femmor som uppvärmning och ett AMRAP-set här. I de andra övningarna bara kör jag på (AMRAP på alla).
5
5
8

Press med betongklump
10
8
6

Neutralgreppschins
11
7
6

Situps på lutande bänk
händer på huvud 14 reps
händer på huvud 7 reps
händer på bröst 11 reps

Tvåhands hammercurl med sten
8
10

Enarms bicepscurl med liten sten
25

French press
8
10
?

Joggade korta snuttar dit och hem, knäna kändes värre än sist.

Video på mina marklyft:
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)