Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-09-17, 13:05   #196
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlnold Visa inlägg
Aa, märkte det. Nää, har alltid velat testa och nu blev det av att jag beställde bara. Tror inte jag ska träna med dom innan tävlingen, blir bara så sliten.
För mig är det massa mark som gäller, jag tror greppet håller för 140+. Det gäller ju att man orkar dra så mycket också och inte göra för sega lyft.

Såg att du körde SB med CoC 4? jävla galning
Ja så är det, svårt att dra mer i axel än man kan dra i marklyft

Ja fick på ett gott set på ~8 sekunder! Tror jag skulle kunna öka ganska snabbt i det om jag körde med #4an, har mycket kvar innan jag får sättning + isättning av SB bra. Tyvärr har det inte speciellt mycket överföring till lång tid på #3 jag tror ju att du kommer ha en fördel på tävlingsdagen eftersom jag troligtvis kommer vara betydligt tröttare i armarna av axelmark eftersom det inte är ditt grepp som begränsar dig och det är det för mig. Men hoppas på en tid runt 30-35 sekunder.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-18, 08:10   #197
Ahlnold
Registered User
 
Ahlnolds avatar
 
Reg.datum: Mar 2016
Inlägg: 460
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Ja så är det, svårt att dra mer i axel än man kan dra i marklyft

Ja fick på ett gott set på ~8 sekunder! Tror jag skulle kunna öka ganska snabbt i det om jag körde med #4an, har mycket kvar innan jag får sättning + isättning av SB bra. Tyvärr har det inte speciellt mycket överföring till lång tid på #3 jag tror ju att du kommer ha en fördel på tävlingsdagen eftersom jag troligtvis kommer vara betydligt tröttare i armarna av axelmark eftersom det inte är ditt grepp som begränsar dig och det är det för mig. Men hoppas på en tid runt 30-35 sekunder.

Jag kommer också bli sliten, lyfter jag sakta så kommer greppet bli lidande iallafall. Jag tror inte jag kommer upp i 30 sekunder, kanske 20-25.
Ahlnold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-18, 08:15   #198
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlnold Visa inlägg
Jag kommer också bli sliten, lyfter jag sakta så kommer greppet bli lidande iallafall. Jag tror inte jag kommer upp i 30 sekunder, kanske 20-25.
Det är ju helt sant iofs! Har du provat köra alla tävlingsgrenar i följd än?
Jag tänker att jag avslutar med det 4-5 dagar innan tävlingen för att få ett hum om hur kapaciteten förändras.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-18, 09:04   #199
Ahlnold
Registered User
 
Ahlnolds avatar
 
Reg.datum: Mar 2016
Inlägg: 460
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Det är ju helt sant iofs! Har du provat köra alla tävlingsgrenar i följd än?
Jag tänker att jag avslutar med det 4-5 dagar innan tävlingen för att få ett hum om hur kapaciteten förändras.

Nää det har jag inte. Blir ändå inte samma sak, utrustningen är ju annorlunda så vet ändå inte vad man tar. Vet sen förra året att man blev rejält sliten iallafall.
Jag funderar dock på hur nära inpå man vågar träna, vad tror du?
Ahlnold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-18, 09:17   #200
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlnold Visa inlägg
Nää det har jag inte. Blir ändå inte samma sak, utrustningen är ju annorlunda så vet ändå inte vad man tar. Vet sen förra året att man blev rejält sliten iallafall.
Jag funderar dock på hur nära inpå man vågar träna, vad tror du?
Jag kör igenom alla greppövningar 4 eller 5 dagar innan tävling och sedan låter jag greppet vila tills tävlingsdagen. Ja det där med att man har olika grejer försvårar planeringen enormt xD Jag vet inte hur magnesiumet fäster på deras block samt att det är 5mm mindre än mitt och hur deras axel känns.

Jag hoppas bara mitt lillfinger klarar testet innan tävling så jag kan dra kanske 170 och försöka få upp det något till tävlingen.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 20:12   #201
Ahlnold
Registered User
 
Ahlnolds avatar
 
Reg.datum: Mar 2016
Inlägg: 460
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Jag kör igenom alla greppövningar 4 eller 5 dagar innan tävling och sedan låter jag greppet vila tills tävlingsdagen. Ja det där med att man har olika grejer försvårar planeringen enormt xD Jag vet inte hur magnesiumet fäster på deras block samt att det är 5mm mindre än mitt och hur deras axel känns.

Jag hoppas bara mitt lillfinger klarar testet innan tävling så jag kan dra kanske 170 och försöka få upp det något till tävlingen.
hmm, 4-5 dagars vila låter vettigt. Magnesium på block? Jag har inget magnesium på mina block.

Hoppas din skada i lillfingret inte stör dig. Jag är själv lite orolig för att bli sjuk, skulle inte bli förvånad om jag åker på nått skit till tävlingen. Jag är väldigt utsatt på mitt jobb.
Ahlnold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-20, 20:16   #202
Ahlnold
Registered User
 
Ahlnolds avatar
 
Reg.datum: Mar 2016
Inlägg: 460
18/9
Levering (vikt på ena sidan hantel och flippar den till ena sidan och sen tillbaka)
V3,5kg-5
H3,5kg-5

Hammerdeadlift (vikt på ena sidan hanteln och lyfter på andra sidan rakt från marken)
V5,5kg-6
H5,5kg-6

Reverse Hammerdeadlift? (vikten är bakåt istället)
V2,5-10PB
H2,5-10PB

Platecurl
V5-8
H5-8


19/9
Gymmet

Långa mark.
5x100
Sedan massa på 60kg, försökte vara lite explosiv från botten.

Sedan allmän cirkelträning, latsdrag, rodd, hantelpress, militärpress, brutalbänk.

20/9
Rolling handle
H50-6 H40-6,2
V50-6 H40-6,2

Bred pinch (75mm)
V17,5-5 V-15-6,4.3,2
H17,5-5 H-15-6,4,3,2

smal pinch (27mm)
V10-5
H10-5
Ahlnold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-22, 10:28   #203
Ahlnold
Registered User
 
Ahlnolds avatar
 
Reg.datum: Mar 2016
Inlägg: 460
21/9

Hade ingen lust att träna, men en polare ville träna så tänkte va fan. Sen när jag drar dit så ville han inte längre. Funderade på att dra hem, men jag var ju där så kunde jag ju lika gärna köra lite.

Körde långa mark, lite längre mark än sist. Fy fan va svag jag är i dom lägena. I vanliga mark orka jag lika mycket på 130, jag tappar 40% i styrka på några cm.

-Lång mark. Singlar varannan minut till fail på 80kg, fail på min 12. 6 stycken singlar. Varje rep är ganska explosivt, men helt plötsligt så orka jag inte trycka stången från golvet.




22/9
Silverbullet 2,5kg (sekunder)
H-# 3-(32)PB
V-# 2,5-26

Bred pinch (75mm)
V17,5-12PB,5
H17,5-12PB,5

Rolling handle
H40-5
V40-5

Gripperhold med liten 0,5kg vikt till fail.
H2,5-X
V2-X

smal pinch (27mm)
V10-4
H10-4

Expand your hand band
(Gul)-8
(Gul)-8


Ska sluta köra rolling handle samma pass som pinch, verkar ju ta ut varandra totalt.
Ahlnold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-23, 19:10   #204
Ahlnold
Registered User
 
Ahlnolds avatar
 
Reg.datum: Mar 2016
Inlägg: 460
23/9
Levering (vikt på ena sidan hantel och flippar den till ena sidan och sen tillbaka)
V3,5kg-7
H3,5kg-7

Hammerdeadlift (vikt på ena sidan hanteln och lyfter på andra sidan rakt från marken)
V5,5kg-7
H5,5kg-7

Reverse Hammerdeadlift? (vikten är bakåt istället)
V3-5PB
H3-5PB

Platecurl
V5-7
H5-7
Ahlnold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-24, 08:05   #205
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlnold Visa inlägg
hmm, 4-5 dagars vila låter vettigt. Magnesium på block? Jag har inget magnesium på mina block.
Va i, har du inget magnesium på ditt block? wow..

Det skiljer alltså nästan 20kg med eller utan magnesium på blocket för Jesse.

__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-24, 08:16   #206
Ahlnold
Registered User
 
Ahlnolds avatar
 
Reg.datum: Mar 2016
Inlägg: 460
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Va i, har du inget magnesium på ditt block? wow..

Det skiljer alltså nästan 20kg med eller utan magnesium på blocket för Jesse.


Mitt block är nog ett gammalt Iron mind block. Det är halt som fan och inget magnesium fäster på det. Har magnesium på händerna dock. Andra block brukar vara mycket lättare Men jag tror inte jag gör några 40kg så du kan nog vara lugn
Ahlnold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-24, 17:28   #207
Ahlnold
Registered User
 
Ahlnolds avatar
 
Reg.datum: Mar 2016
Inlägg: 460
24/9

Marklyft
4x130
3x130
1x130

Går väl framåt men känner mig otaggad. 4a på 130 borde betyda att jag kan dra 140kg iallafall. Kanske 145.
Ahlnold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-24, 17:48   #208
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlnold Visa inlägg
Mitt block är nog ett gammalt Iron mind block. Det är halt som fan och inget magnesium fäster på det. Har magnesium på händerna dock. Andra block brukar vara mycket lättare Men jag tror inte jag gör några 40kg så du kan nog vara lugn
Hans block i videon är också IM, det går garanterat få fast magnesium på det Dra en loska i handen och smeta ut och gnugga i hårt med handen. Äckligt men effektivt!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-26, 09:31   #209
Ahlnold
Registered User
 
Ahlnolds avatar
 
Reg.datum: Mar 2016
Inlägg: 460
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Hans block i videon är också IM, det går garanterat få fast magnesium på det Dra en loska i handen och smeta ut och gnugga i hårt med handen. Äckligt men effektivt!

Okej får testa.
Ahlnold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-26, 09:47   #210
Ahlnold
Registered User
 
Ahlnolds avatar
 
Reg.datum: Mar 2016
Inlägg: 460
26/9
Silverbullet 2,5kg
H-# 3-23,21
V-# 2,5-12,34PB

Rolling handle
H50-4 H45-4 H40-6
V50-4 V45-4 V40-6


Körde ett rejält överkroppspass i förrgår vilket troligen påverkade mitt grepp idag. SB gick skrämmande dåligt med högern.
Ahlnold är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)