Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-04-19, 22:40   #1
Patriarch K
Registered User
 
Patriarch Ks avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Vad är grejen med gitarr-dudes?

Jag blev lite förvirrad just nu. Det var någon random dude på mitt facebook-flöde som la upp en random film när han plinkar 3 ackord på gitarren och sjunger - han fick nästan 100 likes. Mestadels brudar.
Visserligen sjöng han ganska bra, men annars var det inget speciellt.

Själv lirar jag typ alla instrument som finns 100ggr bättre än det där och kan åtminstone sätta ton när jag sjunger och har en hyfsat behaglig sångröst. Men om jag dunkar upp några videos så får jag max 15-25 likes om jag har tur. Och mina klipp är aldrig gitarr utan en massa annat bråte. Ibland kanske det ligger någon gitarr i bakgrunden som komp.

Varför i hela friden faller alla för dudes som sjunger på smörig engelska om kärlek och plinkar lite ackord på en gitarr? Vad är grejen? Jag förstår verkligen inte. Varför rinner det ur alla könsorgan av den typen av sönderspelade musik som 50% av jordens befolkning spelar?

Ja, jag är bitter över att de får mer uppmärksamhet än mig eftersom de lagt ner typ 2 timmar i hela deras liv på musik medan jag (och likasinnade) lagt ner tusentals timmar.

Senast redigerad av Patriarch K den 2018-04-19 klockan 22:43.
Patriarch K är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-19, 23:15   #2
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Gitarren är en fallos och kvinnorna dyrkar den som sig bör. Ännu bättre blir det om artisten har långt hår som hänger ner över gitarren då detta blir det symboliska pubeshåret.

Senast redigerad av Klein den 2018-04-19 klockan 23:16.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 03:19   #3
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Han kanske är snygg och du ful?
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 05:18   #4
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Jag ogillar också gitarr-dudes. Det är typen av människor som när de blir överviktiga och medelålders och inte får några brudar längre istället skall påtvinga släkt och vänner sitt jävla gitarrande.

De dyker upp på varenda begravning/bröllop/jämn födelsedag i hästsvans (trots semiflint) i jeansväst med gitarr-jäveln och frågar om de kan lira lite, ingen vill höra men ingen har hjärta att slå sönder gitarren och säga nej.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 05:47   #5
An Iron Soul
Galten från Mjölby
 
An Iron Souls avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 957
Joe satrian
https://youtu.be/rsTXN6KK3Mg

Pink Floyd
https://youtu.be/48PJGVf4xqk

jimi hendrix
https://youtu.be/TLV4_xaYynY


Det räcker inte att lära sig spela wonderwall eller blinka lilla stjärna för att imponera på mig.
An Iron Soul är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 05:58   #6
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Gitarren är en fallos och kvinnorna dyrkar den som sig bör. Ännu bättre blir det om artisten har långt hår som hänger ner över gitarren då detta blir det symboliska pubeshåret.
Jag ska odla skägg igen, sen jävlar ska jag plocka fram min digeridoo.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 07:48   #7
Patriarch K
Registered User
 
Patriarch Ks avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Han kanske är snygg och du ful?
Det är delvis sant. Jag är enbart 6.5/10 enligt mig själv och han är 8/10 och har mycket bättre drag. Men alla kommentarer är så provocerande för de har inget med utseendet att göra. "Åh vilken fin musik, hjärta hjärta, du är fantastiskt musikalisk hjärta, önskar att jag kunde höra dig spela irl hjärta" etc...
Inser folk inte att det är konceptet smörig dude på gitarr som sjunger på engelska - som är det som de gillar, och inte själva musiken och tonerna? Folk är så korkade och "lätta".
Sedan får de ju tycka om musiken om de vill, men det är störigt att man måste byta ut sitt favvis-instrument mot en fakking gitarr för att få uppskattning. Det finns faktiskt fleeer ljudbilder än gitarr och sång.
Jag har också någon gammal video på tuben som är halvkass där jag lirar gitarr och sjunger. Den har fått 100% likes och ett par tusen views etc etc..Jag spyr fan på mänsklighern ibland
Patriarch K är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 07:50   #8
hugok
Böj i curlracket
 
hugoks avatar
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Lund
Inlägg: 3 020
Har du långt hår, uppkavlad och uppknäppt skjorta med någon skitig t-shirt under och hundögon också?
hugok är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 07:56   #9
Patriarch K
Registered User
 
Patriarch Ks avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Citat:
Ursprungligen postat av hugok Visa inlägg
Har du långt hår, uppkavlad och uppknäppt skjorta med någon skitig t-shirt under och hundögon också?
Skallig, men långt skägg. Annars kör jag mest linne och uppknäppt uppkavlad skjorta ovanför :P
Tråden handlar inte nödvändigtvis om mig. Utan mest om konceptet. Det rinner där nere av både piano-ljud och gitarr-ljud och en hyfsat "mellow/stark" sång som inte är för störig.

Det är den enda ljudbilden som är legitim hos fruntimmer. Inte konstigt att det finns så många gitarrdudes därute som försöker imponera på det motsatta könet.
Nu lirar ju inte jag för att imponera på folk utan för att det är skoj, men ändå.

Senast redigerad av Patriarch K den 2018-04-20 klockan 07:59.
Patriarch K är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 08:02   #10
hugok
Böj i curlracket
 
hugoks avatar
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Lund
Inlägg: 3 020
Citat:
Ursprungligen postat av Patriarch K Visa inlägg
Skallig, men långt skägg. Annars kör jag mest linne och uppknäppt uppkavlad skjorta ovanför :P
Tråden handlar inte nödvändigtvis om mig. Utan mest om konceptet. Det rinner där nere av både piano-ljud och gitarr-ljud och en hyfsat "mellow/stark" sång som inte är för störig.

Det är den enda ljudbilden som är legitim hos fruntimmer. Inte konstigt att det finns så många gitarrdudes därute som försöker imponera på det motsatta könet.
Nu lirar ju inte jag för att imponera på folk utan för att det är skoj, men ändå.
De bryr sig sällan om musiken i sig. De vill ha hippien bakom som spelar.
hugok är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 09:44   #11
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Angående guitardudes, så har själva gitarrskillsen en kraftigt avtagande marginalnytta. Det räcker det med att kunna några fyra-ackords Oasislåtar för att uppnå 90% av all liggapotential. Ingen bryr sig om Satriani-skills annat än andra gitarrnördar.

Citat:
Ursprungligen postat av Patriarch K Visa inlägg
Skallig, men långt skägg.
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 09:51   #12
garluch
Registered User
 
garluchs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 108
garluch är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 10:11   #13
Blomkål
Registered User
 
Blomkåls avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 297
Om man redan är en cool person, helst så cool att ingen någonsin skulle tro att man är en fjollig musiker, så finns det ingen bättre clam opener än att kunna spela piano.

Den stora fördelen med gitarr är att de är så extremt slåsöndervänliga.
Blomkål är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 11:04   #14
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av garluch Visa inlägg
Haha, ungefär så ja...
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 11:10   #15
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Han kanske är snygg och du ful?
/thread
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)