Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2009-05-14, 18:32   #301
Phasio
Registered User
 
Phasios avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Falkenberg i Halland
Inlägg: 1 557
Hej jag är en kille på 23 år som har tränat i många år då rent för att öka i muskelmassa men nu så har jag börjat med en satsning i styrkelyftgrenarna och tränar därför mest bänk, knäböj och mark.

Kika gärna in för jag känner att det går rätt bra för mig just nu, jag har gjort ganska många ökningar redan.

Jag ligger på följande vikter och mer ska det bli.

122,5 kg i bänk
en 2:a på 220kg i mark, bälte
185kg i mark, halvmjuka lindor och bälte

Kroppsvikt strax över 80kg

Har en tävling med en kompis om att den som kommer först upp till 250 i mark ska bli bjuden på en starköl på puben.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=126696
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane Visa inlägg
Varför tungt om två veckor? Kämpa på, man blir inte stark av att köra lätt och explosivt, det gör man i kombination med tung mark.
Min träningsjournal
Phasio är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-14, 22:29   #302
Fru_Flisa
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 2 358
I min journal presenterar jag min träning mot mål att få lite former och se mindre muskulös ut. Kalla det smalfet
Men jag ska endå försöka hålla formen så gott det går.
__________________
Träning
Fru_Flisa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-15, 18:49   #303
Seven
Registered User
 
Sevens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Varberg
Inlägg: 325
Tja, 17 år, tränat i ungefär 5 månader, följ min utveckling, ni kommer inte ångra er
__________________
Dorlir Kollari - Blogg
Dorlir Kollari - Facebook
DorlirKollari @ Instagram
Seven är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-18, 16:46   #304
p-runesson
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 103
Hallå!

Kille på 22 år, bantat 13kg på 4.5 månader och nu siktar på seriöst styrketräning för att nå sin egen idealkropp! Följ gärna med resan!
p-runesson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-18, 18:45   #305
DSBM
Registered User
 
DSBMs avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 367
Den här har jag missat!
Jag tränar så gott det går, bygger upp mig inför lumpen och för mitt eget välbefinnande/utseendes skull. Greppträning håller jag också på med, med CoC grippers. Bilder, filmer och annat läggs upp med jämna mellanrum. Är inte speciellt stark, men det ska jag bli!
__________________
Böj: 140,5 Bänk: 102,5 Mark: 170,5 Press: 70,5 Gripper: 2*CoC#3
En lång 90:as kamp mot vekheten
DSBM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-19, 14:53   #306
p-runesson
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 103
Citat:
Ursprungligen postat av p-runesson Visa inlägg
Hallå!

Kille på 22 år, bantat 13kg på 4.5 månader och nu siktar på seriöst styrketräning för att nå sin egen idealkropp! Följ gärna med resan!
Glömde ju länka till journal. Den hittar ni här
p-runesson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-19, 19:03   #307
Bluesparv
Registered User
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 1 257
Min journal handlar om mig, hur jag ska bli en stark pöjk med mycket spring i bena... eller snarare mycket kraft i kroppen!

http://www.kolozzeum.com/forum/showt...49#post3677349
Bluesparv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-21, 17:35   #308
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Presentation av "Janssons dagsform"

Jag tränar för att må bra. Utan motion fungerar inte huvudet, och då kan jag inte koda och annat kul.

Bakgrund

Har varit rätt studsig i större delen av mitt liv. Den första halvan var jag rund, sedan blev jag mindre. Som de flesta andra, gissar jag.

I ett tidigare liv tränade jag jujutsu under många år. Gjorde en flytt och upptäckte Friskis & Svettis och intensivgympa. Bra för att få med hela kroppen, som jag var van vid från jujutsun.

Efter ett tag återupptog jag jujutsu, i formen sportjujutsu/tävlingsjutsu på GJJK. Tränade på ett tag, i kombination med ett nyupptäckt intresse i skivstångsträning på F&S. Det är praktiskt att vara uthålligt stark, utan att vara stor, när man skall orka slå/sparka/kasta/svepa/brottas. Har gått några nybörjarmatcher. Kul! Flyttade, igen, och fick göra avbrott.

Nuvarande

Fortsätter med diverseträning på Friskis, och när det är dags för Blodomloppet brukar jag börja löpträna.

Utöver mer organiserad träning tycker jag om att få in lite motion i vardagen. Cykelturen till/från jobbet blir en mil om dagen, hoppa dansmaskin (In The Groove 2), åka inlines eller cykla lite längre turer.

Framtid

Ambitionen är, som sagt, att röra sig för att det är kul, och för att må bra! Lite tävlingsorienterad, mot mig själv, är jag också. Vissa saker är kul som de är, vissa saker är kul för att jag kan bli bättre. Motion av något slag kommer jag nog fortsätta med länge. Kanske börjar med lite tyngre styrketräning någon dag.

Och just ja, jag äter strikt LCHF sedan augusti 2008.

-> "Janssons dagsform"
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-28, 12:26   #309
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Helt vanlig gymträning, satsar på att forma kroppen och bygga styrka för att må bra. När jag inte tränar mår jag inte bra, hence träning. Den nystartade journalen:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=131561
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-14, 15:59   #310
Virtual1339
Mycket Flitig Medlem
 
Virtual1339s avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Jakobstad
Inlägg: 341
Min journal följer min väg mot ett sundare och lättare liv i kgn. Har nu tappat 15kg sen jag var i den sämsta formen men journalen och bilderna börjar från 115kg. Välkommna att följa om det intresserar
Virtual1339 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-14, 21:05   #311
billanpillan
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 331
92a, utövar Boxning samt tränar gym 3-4ggr i veckan =)
billanpillan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-23, 13:30   #312
HeavyT
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 14
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...d.php?t=132587

Ålder: 16
Längd: 195 cm
Vikt: 135 kg

Storväxt 92:a som försöker gå ner i vikt men bibehålla styrkan. Kommer att anteckna min viktnedgång (förhoppningsvis!) i journalen förmodligen varje månad.
HeavyT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-10, 15:50   #313
Demoneyes
Registered User
 
Demoneyess avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 240
Kille som brinner för träning och satsar på tävling runt ålder 26 (idag 21).

år:21
vikt: ca 83
längd: 186

Killen som söker minst ett PB varige pass och brukar klara det.
Är ständigt ute efter nya tips och trix så titta gärna in i min journal och fråga om det är något ni undrar över eller finner konstigt. Är osäker på mitt schema så kontrollera gärna den

Journalen heter "En blodig resa och finnes i min signatur"


/Tack för visat intresse
__________________
En Blodig resa

Prestationer: Finns i journalen
Demoneyes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-17, 13:43   #314
Tricis
Registered User
 
Triciss avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 304
Min Journal.

Mitt mål:Få en hyffsad placering i Bodyfitness 2010.
Vad tränar jag: Styrka, just nu för att bygga. Promenader, 3ggr/veckan.
Tidigare tränings erfarenheter: Tja.. det beror på vadm an räknar till erfarenhet. Var elit simmerska i yngre år,la av när jag var 13, tävlade mycket i ridning då dressyr och hoppning, slutade också vid 13-14, började då styrketräna och spela innebandy, innebandyn fick jag tyvärr lägga av med efter 1 år pga av flytt. Styrketräningen har jga hållt på med i snart 8 år.

Fått mer och mer "kött på benen" med tiden, man lär av sina misstag och det finns alltid någon nyttig information man kan snappa åt sig utav andra mer erfarna.

Har en coach (Micke), som är grym och peppar mig!!


Detta är även en väg för mig att rehabilitera mig ifrån mina ätstörningar då jag haft anorexia,bullimi och ortorexi 7 år. Är på god väg tillbaka.
__________________
Följ mig på min blogg HÄR
Träningsjournal Team IS Fitness
Tricis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-19, 20:14   #315
cardinal
Registered User
 
cardinals avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Kalmar
Inlägg: 261
Cardinals Träning

Nu till sist ska jag dra igång och försöka föra in min journal här istället för att skriva i min träningsbok vilket jag alltid glömmer ändå.
Har tränat till och från i några år men bara seriöst några månader då och då, men nu när jag pluggar så har jag börjat träna med ctorsten och mourten vilka driver mig till att börja träna hårdare och hårdare. tack för det grabbar. målet just nu är att lägga på mig mer muskler och vikt inför vintern men framför allt ha riktigt på gymmet.
cardinal är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)