Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-02-14, 18:29   #1546
xcv
Registered User
 
xcvs avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 260
Citat:
Ursprungligen postat av Phjanton Visa inlägg
Tjena, när knäböjer får jag som ett blåmärke/skavsår mellan nacke och rygg. Stången ligger bra och rör sig ingenting men nu när jag böjer oftare så blir det ner som ett sår och är måttligt irriterande. Någon mer som får detta problem?
Följ länken för bild. https://s.amsu.ng/e2D8wB0R66XN
Ser ut som att stången ligger på en kota i rygg/nacke. Hade en kompis som brukade tappa hållningen i övre rygg och fick ett exakt likadant märke över en kota för stången tryckte där, och det finns inga muskler imellan.

Hur brett håller du? Jag upplever att om man har ett smalt grepp så trycks musklerna ihop fint där uppe, och stången ligger aldrig emot kotorna. Har aldrig fått det där problemet själv. Se till att axlarna inte faller fram också så du kutar med övre rygg
xcv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-15, 01:05   #1547
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Wtf? Visste inte att Nyström hade lyft SÅ mycket. Måste vara ett av de absolut bästa resultaten i världen någonsin sett till kroppsvikt. Det är väl t.ex. inte många alls som har varit över 210 kg historiskt sett.
Ja, det är inte alls många som pressat över 210kg på tävling. Mikkel Leicht har nordiska rekordet på 210kg om jag minns rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Brian riktade även lite kritik mot Arnolds. Han var missnöjd med att tävlingen hade blivit lättare och lättare de senaste åren. Tyckte heller inte att "sandbag over bar", eller vad grenen heter, hade där att göra. Det får man ju skriva under på. Jag är dock väldigt taggad på Conans Wheel of Pain. Gör de den riktigt tung och den blir lika häftig som den ser ut så blir det nog ett ballt event. Kan atleterna gå många varv blir det tråkigt. Ultimata vore om vinnaren klarade max ett varv.
Tror Brian mest av allt är missnöjd över att ha förlorat Arnold's förra året och inte längre få grenar som passar honom lika bra. Fanns inget bra med 700 kg oket de hade tidigare som knappt någon orkade gå med, bara skador och onödiga påfrestningar. Zydrunas fick hoppa Arnold's 2017 då han skadade sig när han tränade för den grenen. De nya grenarna är fortfarande väldigt tunga samtidigt som de är roligare att kolla på och ger mindre skador. Håller dock med om att ''sandbag over bar'' kanske gynnade de långa atleterna lite väl mycket.

Senast redigerad av rattlesnake61 den 2019-02-15 klockan 01:07.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-15, 13:40   #1548
Phjanton
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2018
Inlägg: 148
Citat:
Ursprungligen postat av xcv Visa inlägg
Ser ut som att stången ligger på en kota i rygg/nacke. Hade en kompis som brukade tappa hållningen i övre rygg och fick ett exakt likadant märke över en kota för stången tryckte där, och det finns inga muskler imellan.

Hur brett håller du? Jag upplever att om man har ett smalt grepp så trycks musklerna ihop fint där uppe, och stången ligger aldrig emot kotorna. Har aldrig fått det där problemet själv. Se till att axlarna inte faller fram också så du kutar med övre rygg
Okej tack. Är nog som du säger att en kota är där.. Håller strax utanför axelbredd och tycker själv att jag behåller bra position i ryggen men något måste jag göra galet.
Phjanton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-15, 13:42   #1549
Phjanton
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2018
Inlägg: 148
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Den här frågan passar bättre i någon annan tråd, men jag tror det är rätt vanligt att man får märken från skivstången. Du får antingen härda ut, köra med tönt-kudden eller tjockare tröja, handduk eller annat.
Är inte så bra på forumandet men tack för svar. Tönt-kudden är utesluten haha, tjock tröja kör jag med redan. Ska testa att inte känna efter så mycket.
Phjanton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-15, 13:46   #1550
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Citat:
Ursprungligen postat av Phjanton Visa inlägg
Tjena, när knäböjer får jag som ett blåmärke/skavsår mellan nacke och rygg. Stången ligger bra och rör sig ingenting men nu när jag böjer oftare så blir det ner som ett sår och är måttligt irriterande. Någon mer som får detta problem?
Följ länken för bild. https://s.amsu.ng/e2D8wB0R66XN
Det är kapillärer som tryckts sönder. Det är helt harmlöst.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-15, 14:57   #1551
Phjanton
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2018
Inlägg: 148
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är kapillärer som tryckts sönder. Det är helt harmlöst.
Ju fler svar jag får desto mesigare känner jag mig. Gör ju ont.

Blåmärke gör mig inget utan det är att huden blir rå och öm. Jag kanske blir mer tjockhudad och mindre gnällig i framtiden.
Phjanton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-15, 15:00   #1552
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
Öm i huden eller faktiskt ont under huden? Ibland kan man vara lite öm i huden om man böjer väldigt ofta.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-02-15, 15:19   #1553
Phjanton
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2018
Inlägg: 148
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Öm i huden eller faktiskt ont under huden? Ibland kan man vara lite öm i huden om man böjer väldigt ofta.
Öm brukar jag bli men senaste passet gjorde ont så avbröt ett par set. Böjer två gånger i veckan.

Kan försöka få till en bild när jag har stången placerad direkt på huden så kanske man ser något.
Phjanton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-15, 20:20   #1554
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Fascinerande hur lika Thors och Shaws uppladdning inför Arnolds är.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-15, 20:35   #1555
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
Citat:
Ursprungligen postat av Phjanton Visa inlägg
Öm brukar jag bli men senaste passet gjorde ont så avbröt ett par set. Böjer två gånger i veckan.

Kan försöka få till en bild när jag har stången placerad direkt på huden så kanske man ser något.
Då känns det mer som att du har skadad någon struktur under huden, att huden gör ont brukar man kunna stå ut med.

En gång för ett bra tag sen så fick jag något som måste varit liknande en nervskada eller skadad kota från böj. Efter ett pass så kunde jag inte ens lägga 60kg på ryggen utan att det gjorde ont.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-02-15, 21:57   #1556
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av Phjanton Visa inlägg
Öm brukar jag bli men senaste passet gjorde ont så avbröt ett par set. Böjer två gånger i veckan.

Kan försöka få till en bild när jag har stången placerad direkt på huden så kanske man ser något.
Om du är orolig så tycker jag att du kan boka tid hos en fysioterapeut istället för bara tro på självutnämnda forumexperter. Man rekommenderar hälsocentralbesök före forumbesök av en anledning. Du får du förhoppningsvis veta att det inte är något problematisk och kanske tips hur du undviker det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-15, 23:30   #1557
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Det är egentligen ingenting men det blir roligt bara för att det är big Z. Har något att göra med hans seriösa öststats-aura och knackliga, fåordiga engelska.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-15, 23:40   #1558
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
https://www.youtube.com/watch?v=p1y1pHZuyAY


Big Z när han var lite mindre big
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-16, 02:47   #1559
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
https://www.youtube.com/watch?v=p1y1pHZuyAY


Big Z när han var lite mindre big
Han var ändå jävligt big där, 876,5 i totalen... och en svensk på 820, vem kan det vara?
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-16, 03:39   #1560
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674


Ännu en gång lyfter Brian ett nästan lika tungt marklyft någon dag efter Thor...
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)