Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-31, 12:01   #5206
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Intressant som tusan. Tog det vid University of Calgary, 2004-2005. I psykologi och filosofi. Riktigt bra kurser.

Träffade Uriah Kriegel
Oj, vad spännande. Tur för dig att jag inte visste det innan annars hade du nog fått en och annan fråga från mig. Vad det någon spec filosof eller teori du fastnade för?
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-05, 10:42   #5207
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
11 veckors uppdrag slut idag. Packat all skit och ligger och slappar i solen. 35kg packning att ta hand om när man kommer tillbaka till regimentet.

Om 12 dagar rullar 22 dagars semester in dessutom.
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-08, 13:17   #5208
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Vetskapen om att man kommer få in <mycket pengar> per år för appen som man nästan är klar med. Sedan att det finns tre till som vill nyttja den och på detta - den sköter sig själv så jag kan göra annat.

Sen på detta får man i uppdrag, under bordet, från en köpare att utveckla "detta" då det de har nu är skitdåligt, alla hatar det men de måste ha det, vi kommer betala <mycket pengar> per månad för det.

Mmmm, jag gillar webben och offentliga aktörer som inte kan något.
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!

Senast redigerad av Snubben den 2018-06-08 klockan 13:19.
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-08, 19:16   #5209
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Aix en provance. Hyrt en lägenhet för helgen.
Sitter på balkongen och smaskar på ett kallt lokalt producerad rose och äter nyplockade aprikoser.

Det är 24 grader ute och solen skiner.

Har ingenting jag behöver göra, och inga måsten.
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-08, 19:40   #5210
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Vetskapen om att man kommer få in <mycket pengar> per år för appen som man nästan är klar med. Sedan att det finns tre till som vill nyttja den och på detta - den sköter sig själv så jag kan göra annat.

Sen på detta får man i uppdrag, under bordet, från en köpare att utveckla "detta" då det de har nu är skitdåligt, alla hatar det men de måste ha det, vi kommer betala <mycket pengar> per månad för det.

Mmmm, jag gillar webben och offentliga aktörer som inte kan något.
Får jag köpa in mig i Snubben Co?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-10, 08:46   #5211
Eliminator
Registered User
 
Eliminators avatar
 
Reg.datum: Jun 2018
Ort: Enköping
Inlägg: 1
Att jag PRECIS, äntligen, har registrerat mig som användare hos er på Kolozzeum! På RIKTIGT!
Känns liksom...stort, på nå' sätt...
__________________
Du har lika många chanser att "lyckas" som du själv ger dig chansen att försöka.
Eliminator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-11, 10:16   #5212
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Att företaget jag jobbar på bjuder på lunch varje dag, dessutom riktigt bra mat!

Nedan var vad jag tog för mig av, känns som att min matkostnad kommer gå ner drastiskt med detta jobbet. Relativt hälsosam mat också vilket känns skönt!

Det fanns även grön kycklingcurry, någon slags gratäng, ris, sötpotatis, någon smoothie, och mycket mer =)

AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-11, 16:56   #5213
Captainwide
Registered User
 
Captainwides avatar
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 623
Nice. Vad för slags jobb? IT fortfarande?
__________________
För tjockisarmar och matporr - Instagram: Captainwide
Captainwide är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-12, 09:56   #5214
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Ego boost på jobbet. Kom fram en tjej och bad mig flexa så hon kunde ta kort , så det blev en front biceps
Nästan löjligt vad såna saker kan höja humöret så rejält.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-12, 10:41   #5215
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
 
Fredszkys avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 398
Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
Ego boost på jobbet. Kom fram en tjej och bad mig flexa så hon kunde ta kort , så det blev en front biceps
Nästan löjligt vad såna saker kan höja humöret så rejält.
Du har tränat i 20 år för den bilden, inte konstigt att du blir glad av bekräftelsen
__________________
P r o f e . t
Fredszky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-12, 11:52   #5216
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av Captainwide Visa inlägg
Nice. Vad för slags jobb? IT fortfarande?
Delvis, jobbar för en cryptoecxchange skulle man kunna säga
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-12, 13:47   #5217
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Citat:
Ursprungligen postat av Fredszky Visa inlägg
Du har tränat i 20 år för den bilden, inte konstigt att du blir glad av bekräftelsen
När du lägger fram det sådär så blir jag nästan deprimerad igen
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-26, 09:04   #5218
Ladugårdsdörr
Registered User
 
Ladugårdsdörrs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 795
Träningen sista halvåret har verkligen varit en källa till glädje. Av flera anledningar har lyftandet legat nere i några år men efter att vi upptäckt att träningsrummet på madammens jobb höll förvånande hög kvalité så körde vi igång efter nyår med 1-3 pass per vecka. Inget spikat program utan det blir det vi känner för, vissa dagar tyngre lyftande, andra dagar åker boxhandskar och mitsar fram men oftast blir det en blandning. Minsta ungen alltid med och hänger för det mesta i TRX-banden eller ribbstolen - ibland hela familjen där den äldsta tränat en del inför karatetävlingar.
Med andra ord skönt familjehäng och vi är nu eniga om att ett stort träningsrum är ett absolut krav inför husköpet.
Ladugårdsdörr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-12, 17:56   #5219
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Återupptagit träningen i februari efter mer eller mindre konstant uppehåll i 2-3 år. Då var en 4:a på 90kg i bänkpress snortungt och av någon anledning spydde jag efter varje pass. Maxade 135 för några veckor sedan vilket överskred bästa PB någonsin om 132.5kg. Siktade på 145 idag men 150 kg gick upp
Har kört 2-3 pass i veckan med tungt, band och kedjor. Men hade aldrig väntat mig sådan snabb utdelning
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-09, 13:41   #5220
leee
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 357
Bra nyheter.

"Italiensk polis har hittat 20 ton hasch, värt motsvarande cirka två miljarder kronor, i bränsletankarna på ett Panamaflaggat fartyg. Fartyget stoppades på internationella vatten och eskorterades till Sicilien."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...vart-miljarder
leee är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)