Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-10-23, 09:24   #1
Pepz
Uggla
 
Pepzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 12 066
Vilken maskinserie gillar du bäst?

jag är nyfiken på vilken maskinserie du gillar bäst.
Eller är det olika beroende på om det är plateloaded, viktmagasin etc?
__________________
Don´t gör it
It´s not värt it
Pepz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-23, 10:01   #2
Pokkes
Registered User
 
Pokkess avatar
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 208
Måsta säga Hammerstrenght, låter som ett krystat svar men i ärlighetens namn anser jag dem som bäst. Iallafall de jag testat och mitt gym har.
Pokkes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-25, 20:22   #3
Pepz
Uggla
 
Pepzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 12 066
Citat:
Ursprungligen postat av Pokkes Visa inlägg
Måsta säga Hammerstrenght, låter som ett krystat svar men i ärlighetens namn anser jag dem som bäst. Iallafall de jag testat och mitt gym har.


vad är det du gillar med dom?
__________________
Don´t gör it
It´s not värt it
Pepz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-25, 20:56   #4
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Pokkes Visa inlägg
Måsta säga Hammerstrenght, låter som ett krystat svar men i ärlighetens namn anser jag dem som bäst. Iallafall de jag testat och mitt gym har.
Håller med, till viss del i alla fall. Deras bröstpress är ett jävla skämt. Övriga maskiner som jag har testat(latsdrag, rodd, axelpress) är nice.

Gillar att man lastar med viktskivor och att man behöver dra/pressa hyfsat symmetriskt i.o.m. att det är enskilda handtag snarare än en stång.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-25, 21:05   #5
Pokkes
Registered User
 
Pokkess avatar
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 208
Citat:
Ursprungligen postat av Pepz Visa inlägg

vad är det du gillar med dom?
framförallt gillar jag att de flesta är plate-loaded, mest för att jag gillar det mer överlag.

Men framförallt tycker jag att maskinerna i den serien är ganska "basic", bra naturlig rörelsebana utan massa kurvor och skumma handtag.

Tillexempel är pressen överst överlägsen den under
Bifogade bilder
Filtyp: jpg hammer-strength-gym-equipment-500x500.jpg (20.2 KB, 197 visningar)
Filtyp: jpg matrix-brustpresse.jpg (17.5 KB, 195 visningar)
Pokkes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-26, 07:04   #6
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Har inte använt Hammerstrength men bästa plateloaded jag testat är Gymleco. Tror nog alla maskiner jag provat varit bra.

Bästa pinloaded tycker jag är Nordic Gym. Technogym är en ojämn serie. De har många bra maskiner och många dåliga.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-26, 09:15   #7
Fordon
Lyft! Upp å ner!
 
Fordons avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 197
Technogym pure strength (plate loaded. Den övre pressen i Pokkes inlägg) och sedan deras Artis-serie (vanlig kabel till viktmagasin) föredrar jag över andra serier och märken när det kommer till styrkemaskiner.
Även technogyms top of the line cardio tycker jag är helt överlägsen. Typ SkillRow, skillbike, skillrun och artis löpband. Jag är förvisso Technogym-tekniker men än har jag inte hittat bättre maskiner än dessa på marknaden. Sen kostar dem förvisso det dubbla mot andra också, men sett ur ren kvalité, funktion och känsla utan att bry sig om pris så hade jag sagt dessa utan tvekan. Det enda jag saknar från Technogym är en SkiErg i deras Skill-serie.
__________________
"Vinnaren gör det förloraren inte orkar"

2019 års journal
Fordon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-26, 10:20   #8
sterrrn
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 15
Technogym plate loaded
sterrrn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-26, 11:44   #9
dodie
Registered User
 
dodies avatar
 
Reg.datum: May 2014
Ort: Örebro
Inlägg: 376
Har testat några technogym plate loaded som jag tyckte hade väldigt konstig rörelsebana. Det verkar som att dom har ansträngt sig för att få olika tung belastning över rörelsen (typ lättare i botten eller slutet), gillade inte det alls.
__________________
Journal: Dodie's Project Mass 2018/19
dodie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-26, 13:57   #10
Pepz
Uggla
 
Pepzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 12 066
Citat:
Ursprungligen postat av Fordon Visa inlägg
Technogym pure strength (plate loaded. Den övre pressen i Pokkes inlägg) och sedan deras Artis-serie (vanlig kabel till viktmagasin) föredrar jag över andra serier och märken när det kommer till styrkemaskiner.
Även technogyms top of the line cardio tycker jag är helt överlägsen. Typ SkillRow, skillbike, skillrun och artis löpband. Jag är förvisso Technogym-tekniker men än har jag inte hittat bättre maskiner än dessa på marknaden. Sen kostar dem förvisso det dubbla mot andra också, men sett ur ren kvalité, funktion och känsla utan att bry sig om pris så hade jag sagt dessa utan tvekan. Det enda jag saknar från Technogym är en SkiErg i deras Skill-serie.
pure strenght är bra.
även om jag själv anser att plateloaded är jobbigt och skapar ett stökigt gym
Artis gillar jag inte alls, varken till utseende eller känsla

skillrun är fantastisk, de andra har jag inte testat men ska göra det på de events som kommer under hösten.
__________________
Don´t gör it
It´s not värt it
Pepz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-26, 13:58   #11
Pepz
Uggla
 
Pepzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 12 066
Citat:
Ursprungligen postat av dodie Visa inlägg
Har testat några technogym plate loaded som jag tyckte hade väldigt konstig rörelsebana. Det verkar som att dom har ansträngt sig för att få olika tung belastning över rörelsen (typ lättare i botten eller slutet), gillade inte det alls.
är vanligt att man försöker få bottenläget i ex bröstpress lite lättare eftersom man oftast är svagast där
__________________
Don´t gör it
It´s not värt it
Pepz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-26, 14:00   #12
Pepz
Uggla
 
Pepzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 12 066
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Har inte använt Hammerstrength men bästa plateloaded jag testat är Gymleco. Tror nog alla maskiner jag provat varit bra.

Bästa pinloaded tycker jag är Nordic Gym. Technogym är en ojämn serie. De har många bra maskiner och många dåliga.
gymleco har också fördelar med att de är sjukt mycket mindre än hammer och technos plateloadedserie.
__________________
Don´t gör it
It´s not värt it
Pepz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-26, 23:12   #13
Sarco
Imorgon, då jävlar
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 536
Av de jag testat har jag fallit för en hammerstrength av gammal modell (den enda jag kört, men den blev en favorit) och en mängd nordic-modeller.

Landar hela tiden tillbaka till fria vikter dock. Kanske skulle köra maskiner om jag började på ett seriöst gym igen, vissa maskiner är fantastiskt bra.
Sarco är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-27, 00:38   #14
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Är det Nordic som har/hade de där oxblodsfärgade dynorma och "massiv" benpress? Skön peck deck som tog där den skulle osv, i så fall dem. Länge sen men de kan väl inte blivit sämre.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-27, 07:09   #15
TheDoctor
Registered User
 
TheDoctors avatar
 
Reg.datum: Jan 2018
Ort: Nordvästra Skåne
Inlägg: 215
Mitt gym har mycket Hammerstrength maskiner. Inte gillat maskinerna på de andra gymmen i stan men börjat gilla en del av dessa. Tränar på FNF i Helsingborg, de allra flesta sköter sig på gymmet så det är inte särskilt stökigt med vikter och redskap.

Gillar just hammerstrenght för rörelsebanorna i dem passar mig väldigt bra.
__________________
Eat breakfast like a king, lunch like a prince and dine like a pauper.

Workout like your life depends on it.

Senast redigerad av TheDoctor den 2018-10-27 klockan 07:11.
TheDoctor är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)