Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-10-16, 10:40   #1
wbstrongman
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 2
Thumbs up 29% BF är det för mycket om man ska vara strongman?

Hej.

Första inlägget bloggen

jag är 21 år tränar med frugan på ett Privat gym, tränat några år till och från och den här gången har det hållt i sig i några månader ungefär. Har ätit upp mig så att jag väger ungefär 87 KG, en stor ökning vägde ca 67 max först.

men har även ökat i styrka en hel del och relativt snabbt för jag försökt äta som en "strongman" och träna så hårt och mycket jag kan.

är 176 cm och har väl ungefär en kroppstyp som motsvarar "Endomorph" har alltid haft hull men varit stark fast jag varit kortväxt och krallig typ.

Som rubriken lyder så undrar jag om 29% är på tok för mycket och om jag ska deffa ner mig några procent och utöka musklerna samt försöka hålla mig på den nivån innan jag ökar mer i BF så att det jämnar ut sig. Hade velat haft en kropp typ liknande Brian shaw fast i min kroppslängd och mina förutsättningar typ. Kom gärna med svar och skriv om jag varit otydlig med något, Mvh.
wbstrongman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-16, 17:57   #2
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
Ja, för din storlek är du lite väl fet just nu. Sen vet man ju inte hur din spegelbild ser ut då 29% lär vara grovt uppskattat.
Du kommer aldrig nå kroppar liknande de inom eliten inom strongman utan hjälp. Men du kan givetvis bli perverst stark med bra träning under många år. På 176cm skulle jag långsiktigt satsa på -105.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-16, 18:18   #3
wbstrongman
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 2
Okej haha ja. Men tycker du jag ska deffa ner mig några kilon lr behålla vikten och satsa på öka muskelmassa istället? Mvh
wbstrongman är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)