Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2015-01-16, 15:41   #13441
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Helt rätt Billmaier. En arg finne i kallingar är alltid en arg finne i kallingar

Just nu? Tele2 och deras undermåliga support..
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-16, 16:14   #13442
TomasB
Registered User
 
TomasBs avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 568
Jag har grannar som har fester rätt ofta, men nästan alltid på helger, och då skiter jag i om dem kör på till 5. Men veckodagar vill jag fan sova. Fram till midnatt få de gärna kalasa på men sen måste folk få sova. Jag går inte upp särskilt tidigt men jag har grannar som börjar jobba 07.00 och ska man upp 05.00 så är det inte skitkul att hållas vaken till 02.

Som tur var så bor jag i en BRF och reglerna är rätt tydliga. Skulle de vara otrevliga när jag hälsar på och ber dem följa dem får dem en varning. (Av BRF:en såklart).
__________________
All the things I really like to do are either illegal, immoral, or fattening. /Alexander Woollcott (1887-01-19 – 1943-01-23)
TomasB är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-16, 17:46   #13443
jenni
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: stockholm
Inlägg: 1 858
Självömkan, tål inte folk som tycker synd om sig själva
jenni är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-17, 19:52   #13444
Vivaldi
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 299
Min horribla studieteknik vilket orsakat mig 2 omtentor so far ... och troligtvis ytterligare en idag då den tenta vi nyss hade var långt utöver det vanliga ....

Den var inte ens på samma nivå som de gamla jag tidigare repeterade på igår :/
Vivaldi är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-17, 19:54   #13445
anvihl
Registered User
 
anvihls avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Småland
Inlägg: 1 516
Att ALLA webshoppar i Sverige har slut på både power perfect 2 och adipower i min storlek när jag vill beställa ett par nya lyftarskor .
__________________
"When I die, I want to go peacefully like my grandfather did–in his sleep. Not yelling and screaming like the passengers in his car."- Bob Monkhouse
anvihl är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-17, 20:54   #13446
R Scarpa27
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Godismonstret
Inlägg: 4 694
Citat:
Ursprungligen postat av anvihl Visa inlägg
Att ALLA webshoppar i Sverige har slut på både power perfect 2 och adipower i min storlek när jag vill beställa ett par nya lyftarskor .
även kikat här då ? =) de brukar ha... checka http://www.basesport.se/adidas-power...852-c-208.aspx

tror de har alla strl fr 40-46 hemma.

Senast redigerad av R Scarpa27 den 2015-01-17 klockan 20:56.
R Scarpa27 är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-17, 21:59   #13447
anvihl
Registered User
 
anvihls avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Småland
Inlägg: 1 516
Citat:
Ursprungligen postat av R Scarpa27 Visa inlägg
även kikat här då ? =) de brukar ha... checka http://www.basesport.se/adidas-power...852-c-208.aspx

tror de har alla strl fr 40-46 hemma.
Tack för tipset! De hade adipowern i rätt storlek.
__________________
"When I die, I want to go peacefully like my grandfather did–in his sleep. Not yelling and screaming like the passengers in his car."- Bob Monkhouse
anvihl är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-17, 22:10   #13448
R Scarpa27
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2013
Ort: Godismonstret
Inlägg: 4 694
Citat:
Ursprungligen postat av anvihl Visa inlägg
Tack för tipset! De hade adipowern i rätt storlek.
mm de brukar ha hemma storlekar.. så bra.
R Scarpa27 är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-17, 22:27   #13449
FinnPower
Världsmästare
 
FinnPowers avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Åland
Inlägg: 1 264
Citat:
Ursprungligen postat av billmaier Visa inlägg
Har själv en granne som brukade ha fester minst två gånger i veckan. Det kunde vara mitt i veckan, tex natten mellan måndag och tisdag. Festerna fortsatte vanligtvis till 4-5 på morgonen. Dessutom sprang de jämt ut och rökte förbi min lägenhetsdörr och förde ett jäkla oljud. Blev till sist trött på detta beteende och gick vänligt och sade till. De lugnade genast ned sig och lovade att inte sånt kommer att hända på nytt.
Följande kväll hade dom fest IGEN och då fick jag säga till "lite" argare, och frågade om grannen är utvecklingsstörd eftersom han inte förstår.
Det var lugnt i en vecka tills det var festdags igen. Då brast jag totalt, sprang i endast kalsonger till grannen och hotade med att ta deras stereo om inte festerna tar slut. Det var lugnt i en månad tills nästa fest. Då var jag inte lika snäll och civiliserad längre, men tänker inte skriva mer om det..

Ibland lönar det sig alltså att ta till lite hårdare tag ifall inte idioterna förstår. De har ingen som helst rätt att störa andra efter tystnad (22-23).
HAHAAA... Jag kan se det framför mig, när en välväxt gosse som du till slut tappar nerverna och ryter till. I enbart kalsongerna dessutom!
En kompis till mig (från Hangö) knöt fast lufttillförseln en stund på en granne (knarkare) liggandes på dennes spis vid ett liknande tillfälle en gång, och hotade resten av festdeltagarna med stryk om de närmade sig. Jag hade nog garvat ihjäl mig om jag sett det med egna ögon.
__________________
Min träningsblogg - http://kentasandvik.bravejournal.com - Ålands Kraftsportklubb - www.kraftsport.nu
FinnPower är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-18, 22:01   #13450
4623
Getar
 
4623s avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 354
Folk som inte har något flygplansvett öht.
4623 är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-19, 14:52   #13451
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Sveriges daltade med personer som åker och krigar för IS som troligtvis är det närmaste ren ondska vi hittar i världen idag.
Ligger som förslag att de ska få prata med psykolog och speciela arbeten när de kommer tillbaka till Sverige.

Detta är personer som ansluter sig till grupper så står starkt emot i pricip allt vi i väst har kämpat länge för. Lika rättigheter mellan kön/ras, HTBQ rättigheter, demokrati, yttrandefrihet, religionsfrihet, osv osv.
Det kan knappast vara så att de inte vet vad IS står för när de ansluter sig och vad de gjort med folk de senaste året.

Personlig åsikt är åtal för landsföräderi och utredning av krigsbrott.
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu

Senast redigerad av Alexton den 2015-01-19 klockan 14:53.
Alexton är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-19, 15:02   #13452
TomasB
Registered User
 
TomasBs avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 568
Citat:
Ursprungligen postat av Alexton Visa inlägg
Sveriges daltade med personer som åker och krigar för IS som troligtvis är det närmaste ren ondska vi hittar i världen idag.
Ligger som förslag att de ska få prata med psykolog och speciela arbeten när de kommer tillbaka till Sverige.

Detta är personer som ansluter sig till grupper så står starkt emot i pricip allt vi i väst har kämpat länge för. Lika rättigheter mellan kön/ras, HTBQ rättigheter, demokrati, yttrandefrihet, religionsfrihet, osv osv.
Det kan knappast vara så att de inte vet vad IS står för när de ansluter sig och vad de gjort med folk de senaste året.

Personlig åsikt är åtal för landsföräderi och utredning av krigsbrott.
http://kolozzeum.com/forum/showpost....ostcount=13415

Det är aldrig en persons fel att denne begått en handling. Det är alltid samhällets, eller någon annan företeelses fel. Exempel:

Husby kravaller:

Det är den strukturerade rasismens fel

IS krigande:

Det är västs koloniserande

Att jag saknar jobb:

Arbetsmarknaden.

Det känns som själva grundbulten i Svensk vänsterpolitik. Det är synd om alla och fel på allt utom mig själv.
__________________
All the things I really like to do are either illegal, immoral, or fattening. /Alexander Woollcott (1887-01-19 – 1943-01-23)
TomasB är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-19, 16:49   #13453
Kantorn
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 101
Min buktande disk som jag har haft i 3 år och som med jämna mellanrum gör mitt liv till ett rent helvete.
Fick en episod för 6 veckor sedan som var den värsta hittills, kunde knappt gå på 2 dagar.
Sedans dess har det blivit bättre för varje dag som har gått tack vare Mckenzie extensions, omvända ryggresningar och plankan, dom 2 senaste dagarna har faktiskt känts riktigt bra, det varade dock inte länge då jag under dagens drag pass lyckades spänna till nedre ryggen på något konstigt sätt under stångshrugs så att disken började trycka mot nervrötterna igen.
Nu är det nästan så att jag medvetet vill orsaka ett diskbråck så att man kan få en operation.

Senast redigerad av Kantorn den 2015-01-19 klockan 16:52.
Kantorn är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-19, 23:53   #13454
Latrommi
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2013
Inlägg: 8
Vurpade och pajade handen och knäet. Men är egentligen inte så förbannad men borde nog vara det. Jag vann IAF.
Latrommi är inte uppkopplad  
Gammal 2015-01-20, 03:40   #13455
Nyland
Just lift, baby.
 
Nylands avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 195
Något som gör mig förbannad är att mitt gym verkar bestämt sig för att satsa 100% på konditionsträning. De har köpt in en massa nya maskiner som nu finns precis överallt i gymmet. När jag väntade på bänkpressen igår roade jag mig med att räkna hur många löpband, cyklar och trampmaskiner som finns. 65 i gymmet plus ett tjugotal i ett rum för spinning, totalt 85 alltså. Tidigare fanns det två böj-rack och två bänkpressar men givetvis var de tvungna att plocka bort en del mindre viktiga saker för att få plats med konditionsmaskinerna så numera finns det bara en av varje. Självklart står ungefär hälften av konditionsmaskinerna tomma medan det är knökfullt bland de fria vikterna. Det värsta är att de skryter om det på Facebook och är så jävla nöjda med sig själva (nu behöver du aldrig mer vänta på ett löpband osv.). Beslutet att förnya årskortet i november (strax innan de här galenskaperna började) känns klockrent.
Nyland är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)