Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-02-20, 23:46   #12046
Olegh
mjau
 
Oleghs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 445
Citat:
Ursprungligen postat av hidden Visa inlägg
Ja... Ska nog masa mig mot böckerna.



Tenta i juridisk grundkurs, med inriktning mot förvaltning
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=207776

Hur har det gått egentligen? Tillfälligt mörker i en ljusnande tillvaro hoppas jag!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av arjeplogarn Visa inlägg
Jag vill äga en range rover och en pool där vattnet rinner över kanten. Allt annat är detaljer egentligen.
Olegh är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-20, 23:49   #12047
hidden
Gömd
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 1 305
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh Visa inlägg
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=207776

Hur har det gått egentligen? Tillfälligt mörker i en ljusnande tillvaro hoppas jag!
Jodå, det går bättre och bättre. Har åtminstone kommit ut ur mörkare tankar, är bara mer eller mindre inte tillräckligt handlingskraftig än! Tror att jag med nöd och näppe klarar godkänt i kursen, men det känns sugigt att det just ska handla om "nöd och näppe" när det i andra fall kunde varit garanterat VG :/

Tackar för du frågar förresten!
__________________
Journal
hidden är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-23, 20:41   #12048
iddqd
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 165
mina knän
min rygg
att jag missade ett pb idag
crossfit
jobbigt folk på gym i allmänhet
att jag har skitmycket att göra i skola och jobb de närmaste dagarna och därmed kommer missa en konsert imorgon
allt annat
__________________
Min träningslogg
iddqd är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-23, 20:52   #12049
Radikaal
Registered User
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 106
Ishockeyn, tappa först Franzen, Henrik Sedin, Zetterberg och sen Bäckström till finalen. Väntat 4år på att få se det bästa Sverige ska kunna ställa på isen med förhoppning får möta just Kanada i finalen, istället skämmer Sverige ut sig för hockeyvärlden. Jävla skit.

Hörlurarna och min börs gick sönder idag, och om några dagar åker jag till Kina och har egentligen inte pengar till extra utgifter som dessa just nu.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Finns ingen anledning att lita blint på vad folk säger i dagens informationssamhälle oavsett om personen är grov eller ej. Kolla upp vad studier säger och bilda dig din egen uppfattning.
______________________________
Radikaal är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-23, 20:54   #12050
Kvicksilver
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 678
Min trilskande armbåge. Mina ynkliga gains den sista tiden. Rasister. Norge.
Kvicksilver är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-23, 22:31   #12051
pbiddy
Registered User
 
pbiddys avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 420
Citat:
Ursprungligen postat av iddqd Visa inlägg
mina knän
min rygg
att jag missade ett pb idag
crossfit
jobbigt folk på gym i allmänhet
att jag har skitmycket att göra i skola och jobb de närmaste dagarna och därmed kommer missa en konsert imorgon
allt annat
Behemoth?
pbiddy är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-23, 23:15   #12052
Nordenator
:D
 
Nordenators avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 964
Citat:
Ursprungligen postat av pbiddy Visa inlägg
Behemoth?
Min tanke också Blir nog att lyssna lite imorgon. De är så sjukt feta.
__________________
Journal - 110 Bänk 150 Böj 195 Mark @ ~90 kilo svag
Nordenator är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-24, 13:22   #12053
cAase
Registered User
 
cAases avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 689
Blir så otroligt lack varje gång jag ber någon stå bakom och passa, jag lär mig aldrig. När jag kör bänkpress går jag till failure, jag antecknar varje repetition och vikt, och jag kör aldrig någonsin några forced reps. Det är i princip min bibel som jag följer extremt till punkt och pricka. När jag då säger till passaren "rör ABSOLUT inte vikten under tiden som jag lyfter, du ska ENDAST hjälpa mig om du ser att jag är helt och hållet körd, så hjälp mig när du ser att det inte finns en chans i världen att jag kommer klara repetitionen." Vad slutar det med? Att han pillar på stången och hjälper mig med varenda repetition. Jag kör 5RM i bänkpress, då är alla repetitioner extremt tunga. Folk verkar ha fått för sig att man ska hjälpa till så fort det ser jobbigt ut. Det spelar ingen roll, jag brukar ägna 2 minuter innan lyftet genom att förklara ett så grundläggande koncept. Men nej nej, hen hoppar istället in och hjälper till med alla 5 repetitioner. Detta kan göra mig riktigt förbannad. Jag förstår ärligt talat inte hur man INTE kan förstå det jag säger.
__________________
As long as I'm better than yesterday, I'm doing something right

Journal: Simplicity is golden

Senast redigerad av cAase den 2014-02-24 klockan 13:29.
cAase är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-24, 13:26   #12054
newb123
Banned User
 
newb123s avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 590
Citat:
Ursprungligen postat av cAase Visa inlägg
Blir så otroligt lack varje gång jag ber någon stå bakom och passa, jag lär mig aldrig. När jag kör bänkpress går jag till failure, jag antecknar varje repetition och vikt, och jag går alltid till failure och jag kör aldrig någonsin några forced reps. Det är i princip min bibel som jag följer extremt till punkt och pricka. När jag då säger till passaren "rör ABSOLUT inte vikten under tiden som jag lyfter, du ska ENDAST hjälpa mig om du ser att jag är helt och hållet körd, så hjälp mig när du ser att det inte finns en chans i världen att jag kommer klara repetitionen." Vad slutar det med? Att han pillar på stången och hjälper mig med varenda repetition. Jag kör 5RM i bänkpress, då är alla repetitioner extremt tunga. Folk verkar ha fått för sig att man ska hjälpa till så fort det ser jobbigt ut. Det spelar ingen roll, jag brukar ägna 2 minuter innan lyftet genom att förklara ett så grundläggande koncept. Men nej nej, hen hoppar istället in och hjälper till med alla 5 repetitioner. Detta kan göra mig riktigt förbannad. Jag förstår ärligt talat inte hur man INTE kan förstå det jag säger.
Bra att du lyfter det här problemet! Jag har gått omkring och stört mig på det ibland utan att orkat vädra min åsikt i tråden här om det...
newb123 är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-24, 13:27   #12055
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av cAase Visa inlägg
Blir så otroligt lack varje gång jag ber någon stå bakom och passa, jag lär mig aldrig. När jag kör bänkpress går jag till failure, jag antecknar varje repetition och vikt, och jag går alltid till failure och jag kör aldrig någonsin några forced reps. Det är i princip min bibel som jag följer extremt till punkt och pricka. När jag då säger till passaren "rör ABSOLUT inte vikten under tiden som jag lyfter, du ska ENDAST hjälpa mig om du ser att jag är helt och hållet körd, så hjälp mig när du ser att det inte finns en chans i världen att jag kommer klara repetitionen." Vad slutar det med? Att han pillar på stången och hjälper mig med varenda repetition. Jag kör 5RM i bänkpress, då är alla repetitioner extremt tunga. Folk verkar ha fått för sig att man ska hjälpa till så fort det ser jobbigt ut. Det spelar ingen roll, jag brukar ägna 2 minuter innan lyftet genom att förklara ett så grundläggande koncept. Men nej nej, hen hoppar istället in och hjälper till med alla 5 repetitioner. Detta kan göra mig riktigt förbannad. Jag förstår ärligt talat inte hur man INTE kan förstå det jag säger.
Ha samma passare varje igång istället.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-24, 13:28   #12056
newb123
Banned User
 
newb123s avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 590
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Ha samma passare varje igång istället.
Alla tränar inte med träningspolare eller samma folk som alltid är där.
newb123 är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-24, 13:29   #12057
Raschmus
Registered User
 
Raschmuss avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Västkusten
Inlägg: 6 190
Kollegor som står något högre i hierarki men i annat ansvarsfack. Ge fan i att lägga er i mitt arbete, jag har redan fyra chefer att rapportera till. Din åsikt flyttar inte position för varken mig, företag eller koncern.
__________________
Journalen

Citat:
Ursprungligen postat av ryss Visa inlägg
Om jag ser en snigg tjejen moste jag ge till henne stor knull hehehe :P
Citat:
Ursprungligen postat av hibbe Visa inlägg
Bara jag bygger muskler o ser kriminell ut är det chill
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bland kycklingar är det lätt att vara tupp.
Raschmus är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-24, 13:32   #12058
cAase
Registered User
 
cAases avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 689
Citat:
Ursprungligen postat av newb123 Visa inlägg
Bra att du lyfter det här problemet! Jag har gått omkring och stört mig på det ibland utan att orkat vädra min åsikt i tråden här om det...
Ja det är så otroligt störande, jag förstår verkligen inte hur man inte kan förstå att jag ska lyfta helt och hållet själv, och att jag inte behöver hjälp. Det spelar som sagt ingen roll om jag lägger ner 10 minuter på att förklara, och jag är ofta extremt tydlig och betonar verkligen att han inte ska lyfta åt mig.

Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Ha samma passare varje igång istället.
Tränar otroligt tidigt på morgonen, så har ingen att träna med så pass tidigt.
__________________
As long as I'm better than yesterday, I'm doing something right

Journal: Simplicity is golden

Senast redigerad av cAase den 2014-02-24 klockan 13:33.
cAase är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-24, 13:34   #12059
Desertrat
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2014
Ort: Någonstans i Svedala, Över eller under jord ser vi i december...
Inlägg: 49
jag vill inte umgås med någon på gymmet, jag är där för att träna, inte umgås socialt.
och "medhjälpare" kan dra åt....
Desertrat är inte uppkopplad  
Gammal 2014-02-24, 13:35   #12060
Alltidxx
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 267
Citat:
Ursprungligen postat av cAase Visa inlägg
Blir så otroligt lack varje gång jag ber någon stå bakom och passa, jag lär mig aldrig. När jag kör bänkpress går jag till failure, jag antecknar varje repetition och vikt, och jag går alltid till failure och jag kör aldrig någonsin några forced reps. Det är i princip min bibel som jag följer extremt till punkt och pricka. När jag då säger till passaren "rör ABSOLUT inte vikten under tiden som jag lyfter, du ska ENDAST hjälpa mig om du ser att jag är helt och hållet körd, så hjälp mig när du ser att det inte finns en chans i världen att jag kommer klara repetitionen." Vad slutar det med? Att han pillar på stången och hjälper mig med varenda repetition. Jag kör 5RM i bänkpress, då är alla repetitioner extremt tunga. Folk verkar ha fått för sig att man ska hjälpa till så fort det ser jobbigt ut. Det spelar ingen roll, jag brukar ägna 2 minuter innan lyftet genom att förklara ett så grundläggande koncept. Men nej nej, hen hoppar istället in och hjälper till med alla 5 repetitioner. Detta kan göra mig riktigt förbannad. Jag förstår ärligt talat inte hur man INTE kan förstå det jag säger.
Det är väldigt märkligt hur folk inte kan följa tydliga instruktioner. Hoppas nästa fattar bättre. Tyvärr kan det bli så ibland om det bara finns folk att be om hjälp som inte förstår träning själva. Erfarna förstår sig på sticking points i olika övningar och hur mycket hjälp som behövs var någonstans beroende på förutbestämt repsantal och huruvida den man passar vill känna säkerhet i varje repetition eller bara att man går in som "katastrofhjälp".
Alltidxx är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)