Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-07-28, 19:14   #19441
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
http://www.aftonbladet.se//nyheter/a...t-mot-16-aring

"Saknar svenskt medborgarskap – men utvisas ej
Yrkandena om utvisning avslogs. Något målsägarbiträdet, advokat Elisabeth Mazzi Fritz anser helt felaktigt:
– Två av killarna saknar svenskt medborgarskap, jag anser inte att de ska få stanna kvar i Sverige då de begått en våldtäkt. Det är ett av de allvarligaste och kränkande brotten en person kan utsättas för och i det här målet handlar det om en grov våldtäkt."
Om hemlandet verkligen är så pass farligt att man fruktar utvisning så kanske man ska låta bli att våldta medborgare till den nation som öppnat sin dörr.

Skicka hem oavsett vad, våldtäktsmännens öde är helt ointressant.
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Hur kan man, som far till denna dotter, inte vänta tills de släpps om ett år för gott uppförande, söka upp dem och tortera dem till döds? Ett år är gott om tid att planera så man kommer undan med det.
Utan att uppmana till brott så är jag förvånad över att inte lynchningar sker. Hade folk markerat hårt och brutalt mot våldtäkterna så hade det inte skett i samma utsträckning.
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.

Senast redigerad av ApexProcyon den 2017-07-28 klockan 19:16.
ApexProcyon är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-28, 19:16   #19442
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Hur kan man, som far till denna dotter, inte vänta tills de släpps om ett år för gott uppförande, söka upp dem och tortera dem till döds? Ett år är gott om tid att planera så man kommer undan med det.
Hade inte tvekat en sekund.

Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Om hemlandet verkligen är så pass farligt att man fruktar utvisning så kanske man ska låta bli att våldta medborgare till den nation som öppnat sin dörr.

Skicka hem oavsett vad, våldtäktsmännens öde är helt ointressant.
Agreed.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-28, 19:19   #19443
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Om hemlandet verkligen är så pass farligt att man fruktar utvisning så kanske man ska låta bli att våldta medborgare till den nation som öppnat sin dörr.

Skicka hem oavsett vad, våldtäktsmännens öde är helt ointressant.


Utan att uppmana till brott så är jag förvånad över att inte lynchningar sker. Hade folk markerat mot våldtäkterna hårt och brutalt så hade det inte skett i samma utsträckning.
Precis, det enda folk marsherar mot här är rasism där det inte finns nån. Nu har de dessutom ett års gratis boende och uppehälle här, på skattebetalarnas bekostnad.
timoat är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-30, 14:45   #19444
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Viss typ av mat som är god men mättar ingenting och man kan äta hur mycket som helst av det.

Pågen limpa, rejält med smör och en riktigt fet ost
Allting på donken, burgerking och max

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-30, 14:48   #19445
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Viss typ av mat som är god men mättar ingenting och man kan äta hur mycket som helst av det.

Pågen limpa, rejält med smör och en riktigt fet ost
Allting på donken, burgerking och max

Man tror att man kan äta hur mycket som helst på McDonalds, men efter 15 cheeseburgare tar det stopp.
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.
ApexProcyon är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-30, 19:43   #19446
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Köpte 2 double El Maco. Fick 2 st El Maco utan någon form av dubbel alls. Och betalade för dubbla, märkte detta först 10 min bort med bil. Fuark.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-30, 19:49   #19447
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Man tror att man kan äta hur mycket som helst på McDonalds, men efter 15 cheeseburgare tar det stopp.
15 är rätt bra jobbat ändå. Jag satsade stort en gång men fick nätt och jämnt i mig 10 st.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad  
Gammal 2017-07-30, 22:00   #19448
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Står vid ett övergångsställe med trafikljus. Det är söndagkväll, så gatorna är i princip tomma, sånär som på någon enstaka bil. Jag har tryckt på knappen, tittat åt båda hållen och väntar på att en ensam bil ska köra förbi. Trafikkorsningen har ett flertal ut- och infarter för bilar, och vägen är bred, men samtidigt är den plan och synfältet är vidöppet för både fotgängare och bilister.

Jag börjar vandra över. Det kommer ju ingen ändå.

Jag når mitten. Kikar runtomkring lite snabbt för att säkra sista lilla biten till andra sidan.

Väl på andra sidan måste jag stanna till vid en liten utfart som spottar ut bilister på denna stora väg. Här står tre bilar, så jag trycker på knappen och väntar givetvis på vem som ska få röra sig först.

Bilarna får grönt. Jag börjar sväva iväg i tankarna lite grann.

Första bilen ställer sig rakt på övergångsstället och vevar ned rutan.

Ni vet det där läget där man vet precis vad en person är på väg att säga? Ja, den här gången har inget sånt. Jag har spontanköpt Hubba Bubba på affären och är i full sjå med att inte kvävas av två bitar. Nåväl.

Denne man som nu blockerar min gångväg, med sin mindre imponerande skitbil, är en medelklassenmoderatens våta dröm; de renrakades urrepresentant; beiga chinosbärarnas gråhåriga ärkefader; Pingtskyrkans förryttare, mormonernas utvalde förkämpe, och Jehovas våta dröm. Han ser ut som en perfekt, fullt gråhårig amerikansk republikan i tidiga medelåldern, rent fysiskt. Men där amerikanen skulle haft ett gnistrande leende sitter bara en barsk grimas:

- Så du går över gatan där borta men stannar här?

Hans tonfall är anklagande, nedlåtande, som om han talar med en tonåring. Jag hör det när poliser talar med fyllon och officerer läxar upp lumpare.

- Va?

- Varför går du över gatan när du har rött där, men väntar här?

- Vägen var tom där, men nu kör ni.

- Men du går alltså där och inte här?

- Ja, där var inga bilar. Här är det bilar. Är jag förbjuden att göra en jävla riskbedömning eller, ditt aber!?

Bilar bakom honom tutar, jag höjer rösten, så vid det här laget skakar han bara på huvudet och kör iväg.

TL;DR: jag reagerar ofta väldigt negativt mot auktoritet. Särskilt sån som känns onödig och enbart till för att läxa upp mitt beteende. Förmodligen hade han ungar i bilen och blev förbannad för att de frågade om killen som gick mot röd gubbe. Förmodligen var han även polis eller militär, då Livgardet har sitt regemente i närheten.

Senast redigerad av Rahf den 2017-07-30 klockan 22:06.
Rahf är inte uppkopplad  
Gammal 2017-08-02, 06:33   #19449
Ladugårdsdörr
Registered User
 
Ladugårdsdörrs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 795
Sjukhushäng med lillgrabben. Först måst man lämna deposition för att få ut fjärrkontrollen till TV/DVDn eftersom "folk" snor med sig dessa. Sedan upptäcker jag att någon plockat med sig HDMI-kabeln. Vilka sanslöst vidriga lågliv det finns.
Ladugårdsdörr är inte uppkopplad  
Gammal 2017-08-02, 07:37   #19450
kaer
Gillar just DIG!
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Södermalm
Inlägg: 479
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Denne man som nu blockerar min gångväg, med sin mindre imponerande skitbil, är en medelklassenmoderatens våta dröm; de renrakades urrepresentant; beiga chinosbärarnas gråhåriga ärkefader; Pingtskyrkans förryttare, mormonernas utvalde förkämpe, och Jehovas våta dröm. Han ser ut som en perfekt, fullt gråhårig amerikansk republikan i tidiga medelåldern, rent fysiskt. Men där amerikanen skulle haft ett gnistrande leende sitter bara en barsk grimas:
Vilket jävla klappmongo. Men du kan ju glädja dig åt att han lär få hjärtinfarkt inom en snar framtid.
För att inte gå samma öde till mötes försöker jag att inte bry mig om den där typen av människor.

Med det sagt så brukar jag försöka att inte gå mot röd gubbe och sån'n när det står barn och väntar, man måste föregå med gott exempel =)
__________________
Rome wasn't built in a day
kaer är inte uppkopplad  
Gammal 2017-08-02, 07:55   #19451
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Står vid ett övergångsställe med trafikljus. Det är söndagkväll, så gatorna är i princip tomma, sånär som på någon enstaka bil. Jag har tryckt på knappen, tittat åt båda hållen och väntar på att en ensam bil ska köra förbi. Trafikkorsningen har ett flertal ut- och infarter för bilar, och vägen är bred, men samtidigt är den plan och synfältet är vidöppet för både fotgängare och bilister.

Jag börjar vandra över. Det kommer ju ingen ändå.

Jag når mitten. Kikar runtomkring lite snabbt för att säkra sista lilla biten till andra sidan.

Väl på andra sidan måste jag stanna till vid en liten utfart som spottar ut bilister på denna stora väg. Här står tre bilar, så jag trycker på knappen och väntar givetvis på vem som ska få röra sig först.

Bilarna får grönt. Jag börjar sväva iväg i tankarna lite grann.

Första bilen ställer sig rakt på övergångsstället och vevar ned rutan.

Ni vet det där läget där man vet precis vad en person är på väg att säga? Ja, den här gången har inget sånt. Jag har spontanköpt Hubba Bubba på affären och är i full sjå med att inte kvävas av två bitar. Nåväl.

Denne man som nu blockerar min gångväg, med sin mindre imponerande skitbil, är en medelklassenmoderatens våta dröm; de renrakades urrepresentant; beiga chinosbärarnas gråhåriga ärkefader; Pingtskyrkans förryttare, mormonernas utvalde förkämpe, och Jehovas våta dröm. Han ser ut som en perfekt, fullt gråhårig amerikansk republikan i tidiga medelåldern, rent fysiskt. Men där amerikanen skulle haft ett gnistrande leende sitter bara en barsk grimas:

- Så du går över gatan där borta men stannar här?

Hans tonfall är anklagande, nedlåtande, som om han talar med en tonåring. Jag hör det när poliser talar med fyllon och officerer läxar upp lumpare.

- Va?

- Varför går du över gatan när du har rött där, men väntar här?

- Vägen var tom där, men nu kör ni.

- Men du går alltså där och inte här?

- Ja, där var inga bilar. Här är det bilar. Är jag förbjuden att göra en jävla riskbedömning eller, ditt aber!?

Bilar bakom honom tutar, jag höjer rösten, så vid det här laget skakar han bara på huvudet och kör iväg.

TL;DR: jag reagerar ofta väldigt negativt mot auktoritet. Särskilt sån som känns onödig och enbart till för att läxa upp mitt beteende. Förmodligen hade han ungar i bilen och blev förbannad för att de frågade om killen som gick mot röd gubbe. Förmodligen var han även polis eller militär, då Livgardet har sitt regemente i närheten.
Det är dock sjukt irriterande när folk trycker på knappen och går över mot rött för att det lagom ska bli rött för bilisten som är en bit bort.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad  
Gammal 2017-08-02, 10:14   #19452
KlopFer
Mr.KlopFis
 
KlopFers avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: ...
Inlägg: 316
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Det är dock sjukt irriterande när folk trycker på knappen och går över mot rött för att det lagom ska bli rött för bilisten som är en bit bort.
Haha, det skulle kunna vara jag. När jag ligger i en vänsterfil och är påväg att köra om ett fordon och får ett miffo bakom som kommer i 200blås och ligger och blinkar med helljuset brukar jag köra extra långsamt. Blinkar och svänger åter till högerfilen väääldigt långsamt.

Eller om jag märker att bilen bakom är en sämre bil än min så kanske jag ökar farten successivt så bilen aldrig lyckas komma förbi och måste vika ner sig och lägga sig bakom.

Sån är jag
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Tycker man så om sin egen pillesnopp tycker jag synd om den lilla pillesnoppen. Min mus ska ha det fint som snus iaf!
KlopFer är inte uppkopplad  
Gammal 2017-08-02, 10:43   #19453
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av Ladugårdsdörr Visa inlägg
Sjukhushäng med lillgrabben. Först måst man lämna deposition för att få ut fjärrkontrollen till TV/DVDn eftersom "folk" snor med sig dessa. Sedan upptäcker jag att någon plockat med sig HDMI-kabeln. Vilka sanslöst vidriga lågliv det finns.
Ibland blir man nästan stum. Själv glömde jag två lakan och två påslakan i torkrummet när jag hade varit i tvättstugan. Tro på fan att allting är stulet nästa dag. Vem vill ens ha någon annans slitna sängkläder? Det är så tattigt att det inte ens går att bli förbannad.


Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Det är dock sjukt irriterande när folk trycker på knappen och går över mot rött för att det lagom ska bli rött för bilisten som är en bit bort.
Har ett övergångsställe på väg till gymmet och när man knallat några gånger lär man sig hur det slår om. Brukar inte trycka om det inte är rusningstid men ibland råkar trafiken lätta efter att jag tryckt och hinner då över lagom tills det blir grönt. Man vill ju bara över så fort som möjligt helt enkelt. Ibland hinner trafikljuset inte med bara...
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad  
Gammal 2017-08-03, 21:31   #19454
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
http://www.aftonbladet.se//nyheter/a...t-mot-16-aring

"Saknar svenskt medborgarskap – men utvisas ej
Yrkandena om utvisning avslogs. Något målsägarbiträdet, advokat Elisabeth Mazzi Fritz anser helt felaktigt:
– Två av killarna saknar svenskt medborgarskap, jag anser inte att de ska få stanna kvar i Sverige då de begått en våldtäkt. Det är ett av de allvarligaste och kränkande brotten en person kan utsättas för och i det här målet handlar det om en grov våldtäkt."
http://www.aftonbladet.se/a/6E7b0

Ardian Xhibo, 20, kom till Sverige från Kosovo 2011. Sedan dess har han tagit studenten, träffat kärleken i sitt liv och arbetat som pedagog i skolor. Nu ska han utvisas – för att han fick en ny tjänst.
– Det är här jag vill stanna, det är här jag har mina vänner, min flickvän och min familj, säger han.


Vilken Dummerjöns, hans skulle deltagit i den gruppvåldtäkten så hade hans problem varit lösta! Att han inte förstod hur svenska rättssystemet är utformat...

Man blir fan galen på den är idiotin.
timoat är inte uppkopplad  
Gammal 2017-08-04, 06:53   #19455
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
http://www.aftonbladet.se/a/6E7b0

Ardian Xhibo, 20, kom till Sverige från Kosovo 2011. Sedan dess har han tagit studenten, träffat kärleken i sitt liv och arbetat som pedagog i skolor. Nu ska han utvisas – för att han fick en ny tjänst.
– Det är här jag vill stanna, det är här jag har mina vänner, min flickvän och min familj, säger han.


Man blir fan galen på den är idiotin.
Jag kommer snart att åka till migrationsverket och dela ut några danska skallar. Sverige är korkat. Det där är så fel som det bara kan bli.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)