Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2015-05-20, 12:01   #251026
*Flash*
Now You See Me
 
*Flash*s avatar
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 885
Min träning blir uppskjuten lite då pappsen ska ha bilen till gymmet då hans är på verkstaden för något.
Min pappa tränar mer än mig.
__________________
"She is not perfect. You are not perfect. The question is whether or not you are perfect for each other."
Robin Williams
foreverstrong86
*Flash* är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 12:03   #251027
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av Nordenator Visa inlägg
Sant.. Bänk, biceps, pushdowns, chins, dips och liknande.

[/YT]etWL9KSgu1M[/YT]
Överdriv nu inte.

- Bänkpress går ju givetvis bort. Visst, du får ligga ner under övningen och det är ju mysigt - men sedan måste du ställa dig upp. LIKSOM HALLÅ?!
- Biceps? Givetvis. Du går till ett hantelrack, tar dina hantlar och curlar. (Detta fungerar självklart inte om inte spegeln är vid hantelracket. Är dessa på olika ställen kan man lika gärna gå hem.)
- Pushdowns. Okej, låt gå.
- Chins och dips? Alldeles för ansträngande såvida du inte har storleken (och den relativa styrkan) av en myra.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.

Senast redigerad av J.V den 2015-05-20 klockan 12:04.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 12:04   #251028
kebne
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: Tiggarläger
Inlägg: 125
Bil skulle man ha. Då skulle man slippa SL-kortet.
kebne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 12:05   #251029
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av *Flash* Visa inlägg
Min pappa tränar mer än mig.
Att få höra det här när man själv blir förälder är ändå något sorts livsmål.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 12:10   #251030
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 009
Citat:
Ursprungligen postat av kebne Visa inlägg
Bil skulle man ha. Då skulle man slippa SL-kortet.
Jag testade det, runt 4k i månaden kostade det att ha bil. SL kort är ju töntigt billigt i jämförelse.

Skatt, besiktning, försäkring, service, värdeminskning, parkering, däckbyten, olja/vätskor mm och all bensin då...
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 12:12   #251031
kebne
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: Tiggarläger
Inlägg: 125
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Jag testade det, runt 4k i månaden kostade det att ha bil. SL kort är ju töntigt billigt i jämförelse.

Skatt, besiktning, försäkring, service, värdeminskning, parkering, däckbyten, olja/vätskor mm och all bensin då...
Ja kanske det. Har iofs inte råd med SL-kortet heller så då får man slita på skorna istället antar jag. Kanske försöka sno en cykel.
kebne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 12:13   #251032
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 009
Citat:
Ursprungligen postat av kebne Visa inlägg
Ja kanske det. Har iofs inte råd med SL-kortet heller så då får man slita på skorna istället antar jag. Kanske försöka sno en cykel.
Hur hade du tänkt finansiera bil om du inte har råd att köpa en beg cykel?
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 12:14   #251033
kebne
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: Tiggarläger
Inlägg: 125
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Hur hade du tänkt finansiera bil om du inte har råd att köpa en beg cykel?
Jag hade inte tänkt öht är nog närmare sanningen.
kebne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 12:14   #251034
*Flash*
Now You See Me
 
*Flash*s avatar
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 885
Citat:
Ursprungligen postat av kebne Visa inlägg
Bil skulle man ha. Då skulle man slippa SL-kortet.
Det är inte ens min bil (är mammas) men ändå ringde pappa och frågade om han fick ta den.
Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
Att få höra det här när man själv blir förälder är ändå något sorts livsmål.
Hahah jag får mest ångest, han kan ibland träna 5 dagar på raken bara för att.
Han började efter att han hade fått så ont i ryggen pga stillasittande jobb.
Min mamma tycker styrketräning är tråkigt men lägger på sig muskler likt en testosteronstinn tonåring om hon tränar och håller igång ett tag och min bror brukar träna rätt mycket även om det är mindre nu pga han pendlar till jobb osv..han är en sådan där som alltid har sexpack (han fick dessutom alla bra generna av oss två).
Sedan är det jag. miss periodare deluxe pga en miljard skadeproblem.
__________________
"She is not perfect. You are not perfect. The question is whether or not you are perfect for each other."
Robin Williams
foreverstrong86
*Flash* är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 12:17   #251035
kebne
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: Tiggarläger
Inlägg: 125
Jag brukar oftast kunna träna på väldigt bra när jag väl kommer igång och är nöjd med livet i allmänhet. Det brukar vara lite win/win och positiv cirkel, man mår bra av att träna och tränar mer när man mår bättre. Inte sällan har det kunnat bli månader i sträck med träning varje dag. Nu var det iofs längesen man hade en sådan period.
kebne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 12:20   #251036
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
På tal om bil v lokaltrafik. Finns det i Stockholm/Malmö/Göteborg någon motsvarighet till det som finns här i Sydney med GoGet och Car Next Door?

GoGet är ett företag som har en drös jävla bilar parkerade över hela staden. Man blir medlem och får ett kort som ser ut som vilket bankkort som helst, bokar bil på hemsidan, scannar sitt kort i en läsare på bilen för att komma in i den, sedan är det bara att köra och man betalar en timavgift när man lämnar tillbaka den.

Car Next Door är samma men annorlunda. Bilarna ägs av privatpersoner som har en bil men inte kör så mycket själv. Som medlem utan bil bokar man bil, får man en kod från hemsidan och matar in den här på en dosa som monterats på bilen, sedan betalar man en timavgift + kilometeravgift.

Det är så vansinnigt bra skit detta för mig som generellt sett klarar mig med lokaltrafiken men ändå behöver bil då och då. Billigare än alla hyrbilsfirmor och klart mycket flexiblare, speciellt när det breder ut sig och till och med ens granne har ställt sin bil till förfogande. Läste någon undersökning i tidningen om detta och fler och fler sålde sina bilar/struntade i att köpa bil för att sånt här fungerade så bra och blev billigare, de flesta struntade helt i bil till de skaffat barn. Bra för miljön också.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 12:22   #251037
kebne
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: Tiggarläger
Inlägg: 125
Finns lite olika liknande koncept men inte jättestor utsträckning.
kebne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 12:23   #251038
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av *Flash* Visa inlägg
Hahah jag får mest ångest, han kan ibland träna 5 dagar på raken bara för att.
Han började efter att han hade fått så ont i ryggen pga stillasittande jobb.
Min mamma tycker styrketräning är tråkigt men lägger på sig muskler likt en testosteronstinn tonåring om hon tränar och håller igång ett tag och min bror brukar träna rätt mycket även om det är mindre nu pga han pendlar till jobb osv..han är en sådan där som alltid har sexpack (han fick dessutom alla bra generna av oss två).
Sedan är det jag. miss periodare deluxe pga en miljard skadeproblem.
Men hur nöjd hade du inte varit om din framtida unge säger "jävla mamma som tränar mer än mig"?

Haha, känner igen det där med att få de dåliga generna... Jag måste räkna kalorier för att inte gå upp i vikt, hur "nyttigt" jag än äter medan syrran lever på pasta, smör och vaniljbullar men ändå inte går upp i vikt trots att hon lever stillasittande.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 12:25   #251039
kebne
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: Tiggarläger
Inlägg: 125
Jag måste varit jobbig som liten unge för jag blev matad med bullar och mat så jag blev tjock och nu är min aptitkontroll ungefär sämst.
kebne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 12:30   #251040
*Flash*
Now You See Me
 
*Flash*s avatar
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 885
Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
Men hur nöjd hade du inte varit om din framtida unge säger "jävla mamma som tränar mer än mig"?

Haha, känner igen det där med att få de dåliga generna... Jag måste räkna kalorier för att inte gå upp i vikt, hur "nyttigt" jag än äter medan syrran lever på pasta, smör och vaniljbullar men ändå inte går upp i vikt trots att hon lever stillasittande.
Ja nu väljer jag att hålla den fett% som jag gör, aldrig dietat/deffat i hela mitt liv, går ner i vikt om jag äter för dåligt/lite eller tränar och rör på mig mer utan att äta tillräckligt mycket typ, funkar för mig.
Men han fick det megatjocka håret i fin brun färg medan jag fick något slags mörkblont supertunt hår, han är snyggare än mig, han är eventuellt mer intelligent eller kan iaf ta tillvara på sin hjärna till skillnad mot mig.
__________________
"She is not perfect. You are not perfect. The question is whether or not you are perfect for each other."
Robin Williams
foreverstrong86
*Flash* är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)