Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-07-30, 22:48   #16
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Jag minns att i Anarkistens Kokbok fanns det ett recept på hur man framställde drogen Musa sapientum Bananadine genom att lägga bananskal i ugnen eller liknande.
Jag bodde i samma studentkorridor som en snubbe som påstod sig ha testat just detta. Det är tydligen de där trådarna på insidan av skalet man ska riva loss och torka. Han hade fått tag på en hel låda utgångna bananer och skalat och torkat de där trådarna. Sen hade han rökt eländet utan att det hade någon som helst effekt. Så det verkar vara bortkastad möda.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-30, 22:53   #17
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av berserken Visa inlägg
https://giftinformation.se/vaxtregister/spikklubba/ Den här ska vara fin o göra te på
Om man mortlar spikklubba, bolmört och belladonna och blandar det i olja så får man "flygsalva", dvs nåt som man kan smörja in sig med för att sedan kunna "flyga till blåkulla".

Men med tanke på hur giftiga de blommorna är så är det väl iofs ganska stor risk att man inte vaknar upp efter flygturen...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 08:38   #18
Köttis
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 612
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Jag minns att i Anarkistens Kokbok fanns det ett recept på hur man framställde drogen Musa sapientum Bananadine genom att lägga bananskal i ugnen eller liknande.
https://youtu.be/1zJYNY5kw6E

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk
Köttis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 09:11   #19
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 621
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag bodde i samma studentkorridor som en snubbe som påstod sig ha testat just detta. Det är tydligen de där trådarna på insidan av skalet man ska riva loss och torka. Han hade fått tag på en hel låda utgångna bananer och skalat och torkat de där trådarna. Sen hade han rökt eländet utan att det hade någon som helst effekt. Så det verkar vara bortkastad möda.
Jag har provat detta! Torkade remsor under en lampa och rökte med tobak. Om man inte räknar att jag fick ont i skallen som effekt så hände nada...
Doppa cigg i sprit och torka provades också utan resultat... Hur man nu kunde tro att nått extra skulle hända där.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 09:14   #20
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 621
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
T-röd smakar väl inte värre än all ren alkohol man hällde i sig på tiden det begav sig, föreställer jag mig.
Det innehåller Bitrex, tror det är samma som i "stopp o väx" man har på naglarna.
Fruktansvärt. Måste provas en gång i livet.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 09:23   #21
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Är detta Flashback eller Kolo?
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-02, 08:51   #22
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Vanlig svensk odlad och vild vallmo är inte opievallmo och innehåller inte morfin.
Den som växer vilt på ängar, i diken osv har inte morfinalkaloider i sig. Men dom flesta sorter som säljs på ica, coop, fröhandlar etc ÄR opievallmo. Ibland försöker man dölja detta faktum genom att döpa om det till "Papapver Paeonflorum" eller annat påhitt men det ÄR Papaver Somniferum = opievallmo.

Finns även dom som odlat opievallmo i decennium och säljer till blombutiker som tror att all vallmo som växer i Sverige är "icke-knark" för att knarkvallmon inte kan växa här.

Sanningen är att Papaver Somniferum växer helt underbart bra i Sverige. Fröna sätts när frosten på natten upphör och skördar gör man i typ Augusti/September. Hur man bäst intar ämnet, gör te´, gör opium etc tänker jag inte säga här.

Jag har odlat och brukat detta mååånga gånger. Är man novis och plantan är välgödd med fina knoppar i storlek som små plommon eller större så blir 3-5st ett gediget rus. Men hur man gör te vill jag inte säga öppet här, det får intresserade googla.

Det är lagligt att odla, köpa, sälja, byta, inneha växten och växtdelarna från opievallmo (papaver somniferum). Med det är olagligt att bearbeta eller på något sätt inmundiga växten. Om du intar den så är det narkotikabrott, kör du bil blir det drograttfylla. Det ÄR knark och har samma rus som Morfin.

EDIT: Nästan all odlad vallmo i Sverige ÄR Papaver Somniferum. Endast denna sorten ger dom stora fina knopparna som sedan säljs till blombutiker och binds i kransar, torkas etc. Den som växer vilt heter kornvallmo, liten och röd. Den är inte papaver somniferum och innehåller inga morfinalkaloider.

Senast redigerad av 40plus den 2020-08-02 klockan 08:55.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-02, 15:54   #23
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Ligger på en höft ungefär.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-02, 15:55   #24
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Min polare tackar för all info.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)