Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-08-02, 16:45   #40621
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Fredszky Visa inlägg
Vi testade här med en mås som vi brukar mata, han heter Lennart, han sätter sig på hustaket och väntar på att vi slänger ut några matbitar framåt kvällen/middagstid.

Vi spelade upp måsläten från mobilen. Han som annars är så lugn blev plötslitg rätt stirrig och tittade sig omkring, nervös, sen flög han iväg strax efter. Vet faktiskt inte om jag sett till honom sen dess.
Jag härmade en rödstjärt idag. Han tystnade. Jag fick dåligt samvete.

Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt Visa inlägg
Om jag förstått rätt är kolhydratskällorna (ris, potatis etc.) mindre näringsrika än proteinkällorna. Är det då någon vits att äta två eller flera olika sorter per vecka? Eller räcker det med en? Brukar fixa matlådor på söndagar och det vore skönt att bara använda en. Kör på 3 fisk + 4 kött/fågel, +300 gram grönt.
Det är bra att inte äta ris ofta pga arseniken iallafall.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2020-08-02 klockan 16:47.
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-02, 18:41   #40622
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Lite arsenik har väl ingen dött av.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-02, 18:45   #40623
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Lite arsenik har väl ingen dött av.
Nä, det är när det blir för mycket som man får problem.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-02, 20:17   #40624
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 963
Går väl köpa ris från något land som inte har så höga doser arsenik i grundvattnet.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-03, 15:12   #40625
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Med tanke på att kackerlackor kan överleva kärnvapenkrig... hur länge måste man spola vatten efter att man slängt ned en i vasken för att undvika att den kryper upp och attackerar en i sömnen?
__________________
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral
Nattljus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-03, 15:38   #40626
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Med tanke på att kackerlackor kan överleva kärnvapenkrig... hur länge måste man spola vatten efter att man slängt ned en i vasken för att undvika att den kryper upp och attackerar en i sömnen?
Det är ju nästan omöjligt att dränka insekter genom att spola ner dem. Jag skulle tro att kackerlackorna kommer mutera av gamla tvålrester och propplösare och annat gegg som flyter runt nere i avloppet. Om jag vore du skulle jag sova med ett öga öppet i natt...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-03, 15:39   #40627
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Det är ju nästan omöjligt att dränka insekter genom att spola ner dem. Jag skulle tro att kackerlackorna kommer mutera av gamla tvålrester och propplösare och annat gegg som flyter runt nere i avloppet. Om jag vore du skulle jag sova med ett öga öppet i natt...
Fel svar!
__________________
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral
Nattljus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-03, 15:46   #40628
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Kackerlackor är najs.

När jag anlände till Australien var jag, liksom alla kackerlacksovana nordbor, förfärad av dem. Men sakta men säkert började jag inse att kackerlackor är mycket bättre än typ alla andra småkryp i hela världen, eftersom de 1) inte bits, 2) inte låter, eller 3) inte stör överhuvudtaget på något annat sätt.

Efter ett par månader kom jag på mig själv med att inte längre reagera när en av dem kröp över golvet. Efter ett halvår hände det vid ett tillfälle att jag vaknade av att en kröp i mitt ansikte; jag bara kastade bort den och somnade om.

Ge mig tio kackerlackor för varje mygga, fluga eller nattfjäril, tack.

Efter att Trump och Xiaoming eller vad han heter har utplånat civilisationen i kärnvapenkrig ser jag fram emot en värld med bara mig och kackerlackor.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-03, 15:56   #40629
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584


Kackerlackor är kanske okej sällskap
__________________
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral
Nattljus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-03, 19:15   #40630
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Kackerlackor är najs.
Jag hatar verkligen kackerlackor, åker jag utomlands har jag en ritual innan läggdags att spraya sönder rummet och leta i varje vrå och bakom möbler ifall det är något där. Jag låter toan vara tänd hela tiden och täcker för varje avloppshål med papper eller glas. Jag täcker för springor vid AC och dörrspringor med papper eller handdukar.

Att dom inte låter stämmer ju inte? Dom kan ju typ flyga och det låter som fan när dom ränner runt. Äckliga brundassiga kloakmonster!
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-03, 22:34   #40631
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Jag hatar verkligen kackerlackor, åker jag utomlands har jag en ritual innan läggdags att spraya sönder rummet och leta i varje vrå och bakom möbler ifall det är något där. Jag låter toan vara tänd hela tiden och täcker för varje avloppshål med papper eller glas. Jag täcker för springor vid AC och dörrspringor med papper eller handdukar.

Att dom inte låter stämmer ju inte? Dom kan ju typ flyga och det låter som fan när dom ränner runt. Äckliga brundassiga kloakmonster!
Jag kan svära på rätt mycket att jag hört en spindel åstadkomma ett väsande ljud en gång
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-03, 23:58   #40632
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 611
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Kackerlackor är najs.

När jag anlände till Australien var jag, liksom alla kackerlacksovana nordbor, förfärad av dem. Men sakta men säkert började jag inse att kackerlackor är mycket bättre än typ alla andra småkryp i hela världen, eftersom de 1) inte bits, 2) inte låter, eller 3) inte stör överhuvudtaget på något annat sätt.

Efter ett par månader kom jag på mig själv med att inte längre reagera när en av dem kröp över golvet. Efter ett halvår hände det vid ett tillfälle att jag vaknade av att en kröp i mitt ansikte; jag bara kastade bort den och somnade om.

Ge mig tio kackerlackor för varje mygga, fluga eller nattfjäril, tack.

Efter att Trump och Xiaoming eller vad han heter har utplånat civilisationen i kärnvapenkrig ser jag fram emot en värld med bara mig och kackerlackor.
Flugor! Särskilt när man fått in en energisk husfluga som envisas med att gå runt på en och irritera när man ska ta en gubbkvart i soffan, och X-Men reflexer så man omöjligt kan mörda den utan flugsmälla.

Haha, var ut på fisketur idag och helt plötsligt skriker min 120 kg biffkrimilella byggarkompis "IIIIIIIIII" som en flicka. Då satt det en redigt stor källarspindel på bildörren!
Han som körde har spindelfobi och skrek rakt ut " Ta ut den, ta ut den!!!" Varpå han vevar ner fönstret för att vifta ut spindeln, varpå den naturligtvis flög in i bilen av vinddraget och på kompisen. Föraren tvärnitar mitt på vägen och kompisen springer ut och viftar med sina stora armar och rycker av sig i bar överkropp.
Sen fick vi börja leta igenom hela bilen, som naturligtvis var full med papper, burkar och allt möjligt bråte, efter spindelstackaren.
Till slut sa jag att jag sett den i diket, vilket jag inte gjort, så vi kunde åka vidare..

Tuffa killar.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-04, 06:27   #40633
thenut
Gammelsmalfetsvag
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Linköping
Inlägg: 43
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Flugor! Särskilt när man fått in en energisk husfluga som envisas med att gå runt på en och irritera när man ska ta en gubbkvart i soffan, och X-Men reflexer så man omöjligt kan mörda den utan flugsmälla.

Haha, var ut på fisketur idag och helt plötsligt skriker min 120 kg biffkrimilella byggarkompis "IIIIIIIIII" som en flicka. Då satt det en redigt stor källarspindel på bildörren!
Han som körde har spindelfobi och skrek rakt ut " Ta ut den, ta ut den!!!" Varpå han vevar ner fönstret för att vifta ut spindeln, varpå den naturligtvis flög in i bilen av vinddraget och på kompisen. Föraren tvärnitar mitt på vägen och kompisen springer ut och viftar med sina stora armar och rycker av sig i bar överkropp.
Sen fick vi börja leta igenom hela bilen, som naturligtvis var full med papper, burkar och allt möjligt bråte, efter spindelstackaren.
Till slut sa jag att jag sett den i diket, vilket jag inte gjort, så vi kunde åka vidare..

Tuffa killar.
Eftersom de inte brände bilen så tycker jag att de underreagerade... Spindlar är värst, har åkt på mindre hjärtattacker när jag stött på källarspindlar i tvättstugan hemma...
thenut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-04, 06:42   #40634
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
 
Fredszkys avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 398
Citat:
Ursprungligen postat av thenut Visa inlägg
Eftersom de inte brände bilen så tycker jag att de underreagerade... Spindlar är värst, har åkt på mindre hjärtattacker när jag stött på källarspindlar i tvättstugan hemma...
Det är nu de börjar leta sig in i källare och gärna i våta utrymmen, när nätterna börjar bli för kalla utomhus. Enjoy.
__________________
P r o f e . t
Fredszky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-04, 12:30   #40635
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
På tal om spindlar.. den här historien är så sjuk att man inte kan tro att den är sann. Jag trodde inte på den första gången. Ska försöka återberätta den så gott jag kan.

Jag har en kompis som bor i en hyreslägenhet i ett gammalt trähus ganska centralt i stan. I huset finns totalt 6 lägenheter. En av tjejerna som bor där, vi kan kalla henne Anna, satt ute nu i våras och skrev på sitt exjobb i solskenet. Riktigt gött väder var det denna dag. Hon satt i en solstol och lutade huvudet mot husväggen. Helt plötsligt hoppar hon till när hon känner hur det kittlar till i örat. Smått panikslagen springer hon in i badrummet och försöker spola örat med duschmunstycket. Det blir lugnt. "Äsch, det var säkert inget", tänker Anna och dagen går vidare.

Nästa dag kliver Anna upp och går till köket för att göra frukost. Allt är lugnt. Just innan hon ska sätta sig och börja äta känner hon hur det kittlar till i örat igen. I full panik springer hon till toaletten och försöker skölja örat igen. Adrenalinet pumpar. Pulsen är i taket. Hon slänger sig på luren och ringer vårdcentralen. "JAG HAR NÅGOT I MITT ÖRA. Det är något där inne!"

Sköterskan i telefonen tänker väl att detta är ännu någon hypokondriker som ringer, och såhär i corona-tider fick Anna verkligen stå på sig för att lyckas övertala sköterskan att hennes problem var på riktigt. Som tur är har en patient lämnat återbud och Anna lyckas få en akut tid på vårdcentralen, 45min senare. Detta var de längsta 45 minuterna i hela hennes liv..

När hon väl kommer till vårdcentralen får hon träffa en läkare som undersöker henne och tittar i örat med ett sådant otoskop. Hittar ingenting. Läkaren frågar Anna om hon vill att dom ska skölja hennes öra? "JAA", utbrister Anna. Hon skickas vidare till en sköterska som ska hjälpa till med sköljningen. De använder sig av en "öronspolare" som är kopplad till en vattenkran. De spolar örat ordentligt men ingenting kommer ut. Sköterskan säger; "Det är säkert bara en vaxpropp, det är jättevanligt. Gå och köp Revaxör på apoteket och skölj örat igen där hemma.". Anna får stå på sig igen. "Men jag VET att det är något där inne. Jag känner det."

Sköterskan frågar; "Vill du att vi spolar igen då? Vi kan prova en gång till". "JAA", utbrister Anna. Sköterskan förbereder öronspolaren och påbörjar spolning nummer två..

Helt plötsligt HOPPAR sköterskan bakåt och SKRIKER så personalen i rummet bredvid kommer in och undrar vad som händer. Ut har en svart spindel kommit.. Sköterskan kunde inte tro sina ögon. ALDRIG I HELA MIN KARRIÄR har jag varit med om något liknande.

Anna kommer aldrig mer att sitta med huvudet mot husväggen.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)