Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-08-01, 20:16   #1
lykos
Registered User
 
lykoss avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Stockholm/Simrishamn
Inlägg: 32
Köra stronglifts, chefa till kosten, dagliga pw från måndag - någon som hakar på?

Hej alla,

saknar motivationen en grupp kan ge och någon kom med förslaget att lägga en tråd här. Tanken är att köra en utmaning för att skärpa till sig och komma i form igen, efter viss corona- och sommarstiltje. Det vore fantastiskt med peppen och pushen som dagliga incheckningar och liknande kan ge. Jag vet att jag inte är ensam.

För att göra det enkelt tänkte jag köra Stronglifts 5 x 5, kombinerat med dagliga PW samt att chefa till kosten. Start måndag, så hinner den som vill bestämma sig. Vi kan ha en tråd här, eller en whats app-grupp, eller liknande.

Någon som är sugen att hänga på?
lykos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-02, 08:14   #2
Fishta
Registered User
 
Fishtas avatar
 
Reg.datum: Jul 2019
Ort: Fishtë
Inlägg: 184
Kul.

Hur är formen idag? Vikt? Och vad är ditt mål?
Fishta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-02, 09:38   #3
lykos
Registered User
 
lykoss avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Stockholm/Simrishamn
Inlägg: 32
Citat:
Ursprungligen postat av Fishta Visa inlägg
Kul.

Hur är formen idag? Vikt? Och vad är ditt mål?
Tack! Detta summerar nog både utgångsläget och målet rätt bra:



Då menar jag inte siffrorna, utan hur kroppen ser ut. Vi har rätt lika kroppsbyggnad och ålder. Jag väger 66 kg och skulle tippa att jag har något högre fett%. Jag behöver dock inte heller deffa ner fullt så lågt, utan allt under 20% är nice i första omgången. De där axlarna är to die for...

Mål vad gäller själva lyften vet jag inte, har bara gjort några half assed satsningar de senaste åren så jag vet inte riktigt vad som är rimligt i nuläget. Det får första passen utvisa.

Senast redigerad av lykos den 2020-08-02 klockan 09:39.
lykos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-02, 21:35   #4
lykos
Registered User
 
lykoss avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Stockholm/Simrishamn
Inlägg: 32
Antar att intresseklubben antecknar, men jag kör från i morgon så får den som vill haka på. Kanske blir en journal här
lykos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-02, 21:56   #5
en stor stark
Den soeda tösapågen
 
en stor starks avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Lund/Malmö
Inlägg: 370
Citat:
Ursprungligen postat av lykos Visa inlägg
Antar att intresseklubben antecknar, men jag kör från i morgon så får den som vill haka på. Kanske blir en journal här
Vad blir det för pass imorgon? Jag har själv nyligen orkat dra mig i kragen så jag är igång igen, vilket är skönt.
__________________
Journal
en stor stark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-02, 22:03   #6
lykos
Registered User
 
lykoss avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Stockholm/Simrishamn
Inlägg: 32
Citat:
Ursprungligen postat av en stor stark Visa inlägg
Vad blir det för pass imorgon? Jag har själv nyligen orkat dra mig i kragen så jag är igång igen, vilket är skönt.
Första passet på en omgång Stronglifts 5x5 för min del! Knäböj, Bänk och Skivstångsrodd.

En timmes powerwalk också. Inte för jag är så tänd på just powerwalks, men jag sitter på tok för mycket framför skärmen och det är ett enkelt sätt att tvinga mig till mer rörelse.

Sedan blir det laga matlådor för hela slanten.
lykos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-03, 09:27   #7
Kif
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 153
Jag vet att svaret inte är accepterat här på kolo men jag startar igång seriöst igen så fort jag får tid, ork och motivation. Jag har också blivit lite förslappad senaste tiden. Lycka till!
Kif är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-03, 09:46   #8
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Lycka till och välkommen, alltid kul för oss herrar med fler brudar på Kolozzeum!
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-03, 13:11   #9
Sarco
Imorgon, då jävlar
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 536
Jag är på! Inte på ditt träningsupplägg, men på ett fokus på kost och träning. Och varför inte testa en gruppjournal? Håller det helst här på kolo.

Idag har kaloriunderskottet startat och en dryg mil har sprungits. Nu ska kyl och frys fyllas med allehanda nyttigheter. Frugan har redan tjuvstartat på kostsidan, så jag har draghjälp. Får se om det blir ett gymbesök idag också eller om det får anstå till imorgon. Siktar på ett kort helkroppspass med låga vikter och många reps, utan gym i några veckor får jag alltid sån träningsvärk när jag drar igång igen.
Sarco är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-03, 15:53   #10
lykos
Registered User
 
lykoss avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Stockholm/Simrishamn
Inlägg: 32
Citat:
Ursprungligen postat av Kif Visa inlägg
Jag vet att svaret inte är accepterat här på kolo men jag startar igång seriöst igen så fort jag får tid, ork och motivation. Jag har också blivit lite förslappad senaste tiden. Lycka till!
Utan ork och motivation så går det inte. Hoppas du kommer igen snart!

Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Lycka till och välkommen, alltid kul för oss herrar med fler brudar på Kolozzeum!
Tackar

Citat:
Ursprungligen postat av Sarco Visa inlägg
Jag är på! Inte på ditt träningsupplägg, men på ett fokus på kost och träning. Och varför inte testa en gruppjournal? Håller det helst här på kolo.
Kul! Jag har dessvärre inte koll på hur man bäst drar igång någon sådan och känner jag är redan på gränsen med två startade trådar på i princip samma sak... kanske du har det, som hängt mera här? Det finns fler intresserade i den andra tråden också, som kanske hakar på.
lykos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-03, 20:09   #11
Sarco
Imorgon, då jävlar
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 536
Jag har ingen koll alls. Hakar på i den tråd du utser helt enkelt.
Sarco är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)