Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-03-21, 19:35   #72631
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Att meddelandet står på "läst" behöver inte säga så mycket. Hon kan väl ha gått ifrån mobilen medan den fortfarande var upplåst och hade Messenger öppet, liksom. Vad som blir lite irriterande är när det står på "läst" på Happy Pancake och man inom loppet av ett par timmar sett henne logga in tre gånger i det där lilla fältet till vänster där man ser det senaste inloggade. Jag förstår inte riktigt hur man kan logga in TRE gånger utan att hinna svara.

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Fast jag kan (ehum innan lagen trädde i kraft då) t.ex. läsa ett msg i bilen bara för att se vem vill något och vad vill denne, sedan bara klicka bort det då jag inte gillar att försöka knappa på en telefon medan jag kör bil (och numera är det inte ens lagligt att läsa/skriva på mobben i trafiken). Samma sak om jag sitter i möte på jobbet. Ett snabbt ögonkast är en sak, att fokusera på mobilen och skriva en massa en annan. Jag ställer mig i skaran som tycker att ett dygn är ändå rätt ok att vänta och skulle det dröja längre så kan man förklara varför det dröjde länge. Jag tillhör dock den sega generationen som kan ha mobilen liggandes i köket på kvällen och hämtar upp den precis när jag ska gå till sängs och upptäcker att jag har två missade samtal, fyra messengerchattar, 18 frågor på instagram, 23 mail i datingappar osv. Knappast troligt att jag sätter mig och börjar svara på allt då utan då får det vänta till typ lunchrasten dagen efter eller ngt.
Du kommer inte undan här. För hade du varit jätteintresserad av tjejen hade du scrollat fram till just hennes mail bland de där 23 mailen. Det finns inga ursäkter.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2018-03-21 klockan 19:37.
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-21, 19:49   #72632
RolloRocketcock
Registered User
 
RolloRocketcocks avatar
 
Reg.datum: Feb 2018
Inlägg: 2
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Att meddelandet står på "läst" behöver inte säga så mycket. Hon kan väl ha gått ifrån mobilen medan den fortfarande var upplåst och hade Messenger öppet, liksom. Vad som blir lite irriterande är när det står på "läst" på Happy Pancake och man inom loppet av ett par timmar sett henne logga in tre gånger i det där lilla fältet till vänster där man ser det senaste inloggade. Jag förstår inte riktigt hur man kan logga in TRE gånger utan att hinna svara.



Du kommer inte undan här. För hade du varit jätteintresserad av tjejen hade du scrollat fram till just hennes mail bland de där 23 mailen. Det finns inga ursäkter.
Fast sådär är jag med, hela tiden. Jag orkar helt enkelt inte sitta och formulera mig charmigt ibland och då låter jag det helt enkelt ligga till dess jag får lust. Spelar ingen roll vem det gäller.
RolloRocketcock är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-21, 19:51   #72633
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
You bastards!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-21, 19:52   #72634
RolloRocketcock
Registered User
 
RolloRocketcocks avatar
 
Reg.datum: Feb 2018
Inlägg: 2
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
You bastards!
Du kanske borde testa att vara mer blasé. Tjejer gillart.
RolloRocketcock är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-21, 19:59   #72635
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Ska svara till dödsdagar nu.
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-21, 21:08   #72636
Becky
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 309
He/She is not that into you gäller nog oftast.

Men i Tinder-tider så orkar man fan inte vara käck och glad till massa personer konstant. Jag jobbade drygt två veckor på rad nyligen och prioriterar inte direkt att hålla i gång konversationer konstant. Så oftast så tror jag att personen är ljummet intresserad, men kan ju också vara att man inte riktigt orkar. Jag tycker det är sjukt tröttsamt att svara på och ställa samma gamla trötta frågor hela tiden. De konversationer jag fastnar vid och engagerar mig i är där jag känner att vi har ett ”bra tugg”.
Becky är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-21, 21:12   #72637
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Becky Visa inlägg
He/She is not that into you gäller nog oftast.

Men i Tinder-tider så orkar man fan inte vara käck och glad till massa personer konstant. Jag jobbade drygt två veckor på rad nyligen och prioriterar inte direkt att hålla i gång konversationer konstant. Så oftast så tror jag att personen är ljummet intresserad, men kan ju också vara att man inte riktigt orkar. Jag tycker det är sjukt tröttsamt att svara på och ställa samma gamla trötta frågor hela tiden. De konversationer jag fastnar vid och engagerar mig i är där jag känner att vi har ett ”bra tugg”.
Men... Vem pratar om att ställa "samma gamla trötta frågor"? De man blir ledsen över om de inte svarar är väl bara de man inbillar sig att man har bra tugg med.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-21, 21:20   #72638
Becky
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 309
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Men... Vem pratar om att ställa "samma gamla trötta frågor"? De man blir ledsen över om de inte svarar är väl bara de man inbillar sig att man har bra tugg med.
Näh, ursäkta. Pratade nog mest för min egen del.

Men ja, det är alltid trist, hade en sån nyligen. Bra tugg, massa frågor sen längre mellan svaren till att han till slut ghostade...
Becky är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-21, 21:23   #72639
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Ni har läst att det inte var i dejtingsammanhang som det skrevs antar jag? Är skillnad på HP och random sociala medier.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-21, 21:30   #72640
Becky
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 309
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Ni har läst att det inte var i dejtingsammanhang som det skrevs antar jag? Är skillnad på HP och random sociala medier.
Missade nog det. Jag lägger aldrig till nån på andra kanaler före jag träffat personen så gjorde inte den kopplingen.
Becky är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-21, 21:32   #72641
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Ni har läst att det inte var i dejtingsammanhang som det skrevs antar jag? Är skillnad på HP och random sociala medier.
Det var väl underförstått att de inte bara var tilltänkta kompisar?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-21, 21:33   #72642
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Becky Visa inlägg
He/She is not that into you gäller nog oftast.

Men i Tinder-tider så orkar man fan inte vara käck och glad till massa personer konstant. Jag jobbade drygt två veckor på rad nyligen och prioriterar inte direkt att hålla i gång konversationer konstant. Så oftast så tror jag att personen är ljummet intresserad, men kan ju också vara att man inte riktigt orkar. Jag tycker det är sjukt tröttsamt att svara på och ställa samma gamla trötta frågor hela tiden. De konversationer jag fastnar vid och engagerar mig i är där jag känner att vi har ett ”bra tugg”.
Jo, men hur fan ska det gå till om man inte etablerar och bibehåller kontakten? I början är det ju som oftast bajs innan man kommit ned till något intressant (eller ointressant). Det kräver arbete.

Jag har själv på senare tid inte orkat hålla på, av olika anledningar. Vet inte hur många bra chanser jag pissat bort pga det.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-21, 21:39   #72643
Becky
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 309
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Jo, men hur fan ska det gå till om man inte etablerar och bibehåller kontakten? I början är det ju som oftast bajs innan man kommit ned till något intressant (eller ointressant). Det kräver arbete.

Jag har själv på senare tid inte orkat hålla på, av olika anledningar. Vet inte hur många bra chanser jag pissat bort pga det.
Jag håller med. Jag har gjort samma sak, jag har garanterat kastat bort bra personer pga att jag inte orkat. Därför jag tar pauser då och då och inte swipar alls. Och raderade ju nyss mitt HP-konto pga att det tar så mycket energi.
Becky är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-21, 21:49   #72644
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Ni har läst att det inte var i dejtingsammanhang som det skrevs antar jag? Är skillnad på HP och random sociala medier.
vad är skillnaden?
jag tänker mig att män kontaktar kvinnor överlag i alla dess forum även om det inte klassat "hp"?
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-21, 21:58   #72645
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
vad är skillnaden?
jag tänker mig att män kontaktar kvinnor överlag i alla dess forum även om det inte klassat "hp"?
Skillnaden är vad man kan dra för slutsatser av personens bristande/långsamma svar.

Och ja män kontaktar kvinnor hela tiden, överallt.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)