Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-03-19, 12:49   #631
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Grattis!

155 högstång och 170 lågstång? 91%?
Jag har 86% men sen har jag min gulliga mikropaus i botten som dödar några procent men tror inte jag fixat 170 utan den ändå. :P

Kan du inte skriva din total i signatur!? Ville se om jag har gått om dig i totalen! Du har 170 - 120 (122.5 med rumplyft) - 220? Eller mer i marken? Du har gjort en femma på 200 och då blir det fem reps på 91% vilket är mycket!
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-19, 16:58   #632
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
Jag har gjort 170-120-220 som bäst på 91kv. Gjort 5a på 90% i böjen o marken förut. Fixade 4a på 110 bänk men d e närmare 92%. Får se ifall denna period dec-mars/april kommer ge något öht. Verkar som jag knappt svarar på träningen längre o volymen som krävs(2h+ pass fixar jag nog inte på lång sikt)

Så tror du ligger 5kg före mig o det fixa du också på halva träningstiden av mig. Fast alla som inte är skadade permanent kan nog fixa att komma förbi mina "gener" xD
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-21, 12:50   #633
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
20/3

Böj

155x3(x2)@10
145x3@8.5

blev en del goodmornings-reps men backoff blev snyggt iaf

Bänk

117.5x1@9.5
107.5x3(x3)@8.5

Väldigt tungt, Jag tror jag måste komma ihåg att skjuta ifrån stången med hjälp av benen men det är svårt utan att rumpan lättar någon cm.

Triceps/Lårcurl

------------------------------------

21/3

FU-Bänk

110x1@8.5-9
115x0@11

efter varje dåliga "dag 3-pass" så brukar det bli en bra FU-Bänk. Tänkte att ja skulle testa att maxa. eftersom jag gjorde 3x4@8.5-9 veckan innan så tänkte jag att 110 borde jag ha och det var rätt bra träff men på 115 var jag helt chanslös. Får känslan av att jag börjar bli rätt bra på att reppa i FU, kan tänka mig att ja får iväg 6-7 reps på 90% xD

Sumo

200x3@9.5
200x2@9.5
190x1-2@11 - wtf..

första setet var riktigt fult, kändes sådär i ryggen efteråt. Set 2 fixade jag till buktrycket så ryggen iaf blev mycket rakare och kändes mindre obehaglig. Tänkte sen att jag nog behövde droppa lite vikt. Fick till buktrycket helt fel så blev en fail på rep nr 2

ska göra lite mindre reps så deloadar jag om någon vecka. börjar bli rätt seg i kroppen

motivation låg, 285 dagar kvar att nå mina mål
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-22, 21:13   #634
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
22/3

Chins

+20x4(x4)

Pendlayrodd

87.5x4(x4)

Sned hantelcurl 5x8
Sidolyft(kabel) 3-4x10-12
Omv Flies(hantlar) 3x12

tror det är pb i chins, gjort 5x3 som mest förut. Pendlay har blivit lite fulare men är rätt stark där också. kanske fixar 100x1 med halvsnyggt utförande? har inga direkta pbs där. Tror kanske jag kör någon amrap på någon vikt så jag har något att jämföra med sen när jag maxar

Skönt med lite pbs men tyvärr bara sidoprojekt!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?

Senast redigerad av frys den 2018-03-22 klockan 21:14.
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 00:19   #635
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
23/3

Böj

155x2(x4)@9

tänkte flytta lite omkring i schemat. Verkar alltid i bättre form till helgen o nu har mina dagar varit tvärtom. Nu ska jag försöka satsa på lite tunga 2or. Ifall jag fixar 2or på 160 nästa fredag så har jag kanske ett litet pb i kroppen. Dock skulle jag vilja ha 165 för att veta att 180 finns.

Fan vad det är obekvämt att böja lowbar, man vet aldrig riktigt vad som väntar under ett set. På vägen ner blåser jag upp magen mot bältet o sen är jag säker och rak på vägen ner. På vägen upp däremot finns det 3 olika situationer:

nr1: Fäller jag ryggen för mycket så tappar jag balansen så jag nästan ramlar in i racket.
-
nr2: Bröstar jag upp mig för mycket så kan jag hamna i en sits där jag tvingar in mig i en goodmorning ifall vikten är för tung och tekniken fallerar.
-
nr3: Jag varken faller framåt för mycket eller bröstar upp mig för mycket. Här verkar jag vara tekniskt som bäst men det tar typ 10 min för mig att komma upp då jag pressar allt jag har mot bältet samtidigt som kroppen vill explodera i alla riktningar. Jag klarar av repsen men grinden är helt otrolig. Varje rep känns som en @9 eller värre oavsett hur lång jag är från fail XD.

Jag kan inte vänta på att få börja highbara igen och bara använda lowbar till toppning xD

Bänk

110x2(x5)@9.5

Som vanligt blir jag helt psykad, lägger jag bänken på ett visst sätt så är racket snett istället. rättar jag till racket så är bänken sned istället. Vissa dagar finns inte "rakheten" där XD

behöver nog 2or på 115 ifall jag ska ha en chans på 125.

Försökte faktiskt använda benen mer idag. Det gick inte så bra. Jag verkar också ha lite situationer på vägen ner som avgöra vad som händer med reppet.

nr1: Jag träffar för högt på bröstet. ena axeln gör ont. men jag är rätt stark där.
nr2: Jag träffar för långt ner på revbenen o pressar kanske något utåt istället och tappar massa kraft
nr3: Jag träffar precis under bröstmuskeln men precis som i böjen så blir det en jävla grind. det är en bra sits för jag vet att jag kan komma iväg men att det kommer bli ett jäkla arbete.

Triceps(French, Ez) 4x10, 1x8 - äntligen ez, skönt med ordentlig tricepsträning
Lårcurl(1 ben, Myo-reps) x8+4+4+3 - PUMPF. pallade ey köra vanlig 1-bens lårcurl på båda veckoslotsen. blir lite pannkaka på varandra

mycket WOT idag, massa tankar som bara måste ut XD. Skönt med en dag där man inte känner sig ihjälstressad som vanligt. inom 3 veckor så vet jag ifall denna period har funkat eller inte. så får jag också chansen att träna på ett lite annorlunda sätt nästa gång(håller på o skriver lite nytt)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 21:15   #636
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
24/3

Bänk

100x5(x4)@8-8.5

bestämde mig för att testa bänk istället för att köra FU här. Bänkade i joggingskor. Fan vad skönt det var. Jag låg helt perfekt och bryggan var så jäkla bra. Såhär bra har det inte känts sen jag gjorde 100x8 för några månader sen.

eftersom det kändes så bra så var det dags för film. för första gången nånsin sen teknikbyte. vanlig bänk med nya greppet!

Sista setet med lite mjölksyra i hela pressmusklerna :P

film

Sumo

200x2(x4)@8-8.5

testade att skruva in armbågarna för att packa in latsen. har helt glömt denna quen. fast två setet var fan @7 o sen blev jag trött ganska fort och sista setet var lite tungt men inte fult!

tyvärr lite ont i högra armbågen efter detta. kanske skruva lite väl intensivt ist för kontrollerat o sen påbörja lyftet. Lite stressad under självaste lyften men detta betyder kanske att ja kan göra en serie-pb till nästa gång. oh wow! xD

Press

62x4, 4@9
62x3@10

Var rätt stabilt dom första två seten. Fick en ful träff på tredje setet och sen gick andningen åt helvete XD. Ganska coolt att ja gått från 5, 5, 6 på 55 till detta på typ 3 veckor? Verkar fortf ha lite kvar i kroppen. kanske ger 3x3 på 65 en chans nästa gång. kom igen nu borde 70 kunna lossna. 72.5 vore rätt coolt att plocka också.

sen styrkevänder jag också upp vikten men känner mig typ starkare så. fast kanske vore bättre att lära sig att köra från racket?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?

Senast redigerad av frys den 2018-03-24 klockan 21:16.
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 21:23   #637
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Det är touch-and-go-bänk? Inte kan du kalla det för stopp!!!!!!111 Isåfall är du värre än mig. :Pp
Sjunk-mikrostopp (låta stången sjunka ner i fläsket)! :Pp
Ser lite slafsigt ut! :Pp


Senast redigerad av 1x0 den 2018-03-24 klockan 21:25.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 22:02   #638
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
Det står ju faktiskt bara bänk o inte stopp!(även ifall jag vill låtsas att det är stopp)

Räknas inte fläsk-sjunk som stopp? stången bromsas ju "egentligen" xD

Tror man kan kalla det kontrollerade TNG? Jag studsar ju inte stången(tror jag?)

vet inte ifall man får göra så i IPF? känns som man nästan heavar lite lol.

jag som tyckte det var vackert bänkat xD(då är det bra att du inte sett hur jag bänkar när jag har dåliga dagar/brygga och hamnar lite snett)

Du är bara arg för att jag kanske kommer till 125 före dig! Enda som kan rädda dig nu är en grisbulk till 110 på 4 veckor! XDDDDDDD skoja men LOL!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?

Senast redigerad av frys den 2018-03-24 klockan 22:04.
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-25, 00:50   #639
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
Det står ju faktiskt bara bänk o inte stopp!(även ifall jag vill låtsas att det är stopp)

Räknas inte fläsk-sjunk som stopp? stången bromsas ju "egentligen" xD

Tror man kan kalla det kontrollerade TNG? Jag studsar ju inte stången(tror jag?)

vet inte ifall man får göra så i IPF? känns som man nästan heavar lite lol.

jag som tyckte det var vackert bänkat xD(då är det bra att du inte sett hur jag bänkar när jag har dåliga dagar/brygga och hamnar lite snett)
"Fläsk-sjunk" vilket ord! Slår nästan byggarmössa!

Ja, bänken var vacker! Reagerade bara på fläsk-sjunk-mikrostoppen ser småslafsiga ut. :P

Har för mig att Tobbey skrivit att han är svagare touch-and-go än med stopp. Minns att han stoppar ungefär som dig, fast längre. Så kanske blir du inte svagare om du pausar längre, för du heavar?
__

Så som jag pausar är i princip spoto-paus. Full anspänning och stångvikten tas inte upp något alls av bröstet. Skulle vilja prova fläskpaus men tror jag behöver en annan setup då. Annan fotställning. Nu har jag typ samma bendriv i hela lyftet och ser ut som många heavare/fläskpausare har halvt bendriv på vägen ner och under pausen. Sedan efter pausen, när de "juckar till" (för få fart på stången) kopplar de på maximalt bendriv (lätt att det blir rumplyft här).

Tror du som mig?
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
Du är bara arg för att jag kanske kommer till 125 före dig! Enda som kan rädda dig nu är en grisbulk till 110 på 4 veckor! XDDDDDDD skoja men LOL!
xDDxPP Du är för gullig du, Blondie!

Senast redigerad av 1x0 den 2018-03-25 klockan 00:53.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-25, 10:50   #640
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
"Fläsk-sjunk" vilket ord! Slår nästan byggarmössa!

Ja, bänken var vacker! Reagerade bara på fläsk-sjunk-mikrostoppen ser småslafsiga ut. :P

Har för mig att Tobbey skrivit att han är svagare touch-and-go än med stopp. Minns att han stoppar ungefär som dig, fast längre. Så kanske blir du inte svagare om du pausar längre, för du heavar?
kanske tappar man spänning ifall man studsar iväg direkt. man får ju också lite acceleration från bröstet ifall man låter den sjunka in


Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Så som jag pausar är i princip spoto-paus. Full anspänning och stångvikten tas inte upp något alls av bröstet. Skulle vilja prova fläskpaus men tror jag behöver en annan setup då. Annan fotställning. Nu har jag typ samma bendriv i hela lyftet och ser ut som många heavare/fläskpausare har halvt bendriv på vägen ner och under pausen. Sedan efter pausen, när de "juckar till" (för få fart på stången) kopplar de på maximalt bendriv (lätt att det blir rumplyft här).

Tror du som mig?
det blir ett väldigt lätt rumplyft, ja kanske har 20% av rumpan i så det kanske räknas som ett bra gymlyft?

en annan sak jag märkt är att vissa kör ju fötterna under kroppen som jag istället som en triangel att man ställer ut dom åt sidorna. blir lättare med sjunkstilen då tror jag?

du får testa fläskbänk i backoff något pass. kanske är det vad du letat efter hela tiden för att få bänkgains!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-26, 20:06   #641
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
26/3

Chins

12x6, 6, 6, 6, 5

Pendlayrodd

80x6(x4)

Stångcurl 5x6
Sidolyft(maskin) 4x8 + 1x8
Omv Flies(1hand, maskin) uhm??
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-27, 20:35   #642
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
27/3

Böj

145x3(x3)@8

vissa reps var rätt snabba. kanske någon 3a var lite brytig(minigrinds/lätt stickingpoint) men inga goodmornings. kanske borde kört något set till.

Bänk

110x3(x4)@8.5

testade att bänka i strumpor det sög. bytte sen till skorna och det sög fortf xD. jag tror att jag kanske alltid är starkare på andra bänkdagen på raken av någon anledning. Ska se ifall jag kan göra något häftigt imorrn kanske?

hursomhelst, första repet var skittungt @9.5 sen blev det lite bättre i taget. tror jag fuskar lite med andningen då det är svårare att få till buktrycket när man ligger i brygga.

Lårcurl(1 ben, stopp) 4x6+1x6
LTriExt(myo) 15+4x7
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-27, 20:44   #643
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Fattar inte hur 110x3x4 är 8.5 för dig men ditt max är 122.5? Jag tycker 110x3x4 är rätt jobbigt... xD
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-27, 20:56   #644
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
jag kanske borde börja med någon högrep-sport istället? eftersom jag fixar 5a på 90% i alla 3 övningar XD

ja men 3x4 på 110 är typ 3x3 på 113/114, o 3x2 på 116-117. o jag maxar 120. kanske kan få till 122.5? :P

när jag fixade 5x3 på 110 för någon månad sen så gjorde jag bara 2x2 på 115

Man tycker ju att jag borde vara så jävla nära ett pb nu

o alla dina bänkpass är jobbiga sen du börja med sheiko xD
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-27, 20:59   #645
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
jag kanske borde börja med någon högrep-sport istället? eftersom jag fixar 5a på 90% i alla 3 övningar XD

ja men 3x4 på 110 är typ 3x3 på 113/114, o 3x2 på 116-117. o jag maxar 120. kanske kan få till 122.5? :P

när jag fixade 5x3 på 110 för någon månad sen så gjorde jag bara 2x2 på 115


Man tycker ju att jag borde vara så jävla nära ett pb nu

o alla dina bänkpass är jobbiga sen du börja med sheiko xD
Det är helt tvärt emot mig.. jag tycker 115x3 var jobbigt när jag maxade 137.5....

Haha senaste 2 bänkpassen har varit bra! Tror Sheiko kommer ge mig en del i bänken. Hoppas på 145 iaf!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)