Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-02-01, 08:17   #31
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
Men är du säker på att du menar förutsättningar? Det låter mer som du vill ha samma utfall.
Nej nej. Enda skälet till att Stefan Lövén är statsminister och inte jag är olika förutsättningar. Jag gissar på åldersdiskriminering, det kan ju inte vara kön, läggning eller hudfärg.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-01, 08:19   #32
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
Istället blir man intutad hur toxisk man är som man och hur du står för ett förtryck och maktutövning.
Det nya är tydligen att männen har all makt inom dejting också. Ett påstående som är ungefär lika korrekt som att judarna förtryckte nazisterna i koncentrationslägren.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-01, 16:34   #33
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Andy.da.wohoo Visa inlägg
Nej, så är det inte.
Jo, så är det visst.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-01, 16:53   #34
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 065
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
. Istället blir man intutad hur toxisk man är som man och hur du står för ett förtryck och maktutövning.
.
Det är toxisk femininitet att hålla på så. Något som inte pratas om speciellt mycket.

Bägge könen behöver bli mogna och ansvarstagande.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-02-01, 18:06   #35
Wrenchgirl
Registered User
 
Wrenchgirls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Svenstavik
Inlägg: 405
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Hur känner du till allt detta ?
Jag har kompisar som har råkat ut för förlossningsskador och jag har själv några mindre som gör att jag kommer undvika att skaffa fler. Sedan har jag några kompisar också inom mödravården. Och nej jag jobbar inte själv inom det utan jobbar själv på lager. Och det är ett helvete att få hjälp för att åtgärda dem. Och sedan som situationen i Sollefteå att de måste åka över 20 mil för att nå närmsta BB är ju inte heller sådär super när värkarna kommer och ungen kan komma allt från inom några minuter till timmar.
__________________
Lyfta skrot? Snarare tränar för att orka lyfta skrot.
Och #fuckreumatism

Senast redigerad av Wrenchgirl den 2021-02-01 klockan 18:10.
Wrenchgirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-01, 18:51   #36
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Jeneric Visa inlägg
Om alla dock har samma förutsättningar så ökar de olika könens mer typiska val gällande yrkesliv. Så om du vill ha 50% på maktpositioner så måste du just inskränka förutsättningar för folk och tvinga t ex kvinnor att inte söka sig till t ex vårdyrken och dylikt.
Varanann damernas är en strategi som har fungerat. Styrelseposter, riksdagsledamoter, företagsledare etc.

Kanada har hälften kvinnor på ministerposterna - enkelt beslut av Trudeau.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-01, 19:19   #37
Jeneric
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 622
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Varanann damernas är en strategi som har fungerat. Styrelseposter, riksdagsledamoter, företagsledare etc.

Kanada har hälften kvinnor på ministerposterna - enkelt beslut av Trudeau.
För att tycka att det är en bra idé måste man utgå från en dikotomi att kvinnor naturligt är underlägsna.
Jeneric är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-01, 19:51   #38
Lifeis
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2020
Inlägg: 24
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Varanann damernas är en strategi som har fungerat. Styrelseposter, riksdagsledamoter, företagsledare etc.

Kanada har hälften kvinnor på ministerposterna - enkelt beslut av Trudeau.
Gäller samma beslut antalet sopåkare och byggjobbare med? Eller räknas bara glassiga yrken med mycket betalt (helst betalt med skattepengar såklart, ingen äkta feminist vill jobba med att skapa välstånd)?
Lifeis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-01, 20:08   #39
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 410
Citat:
Ursprungligen postat av Wrenchgirl Visa inlägg
Jag har kompisar som har råkat ut för förlossningsskador och jag har själv några mindre som gör att jag kommer undvika att skaffa fler. Sedan har jag några kompisar också inom mödravården. Och nej jag jobbar inte själv inom det utan jobbar själv på lager. Och det är ett helvete att få hjälp för att åtgärda dem. Och sedan som situationen i Sollefteå att de måste åka över 20 mil för att nå närmsta BB är ju inte heller sådär super när värkarna kommer och ungen kan komma allt från inom några minuter till timmar.
Vadan Sollefteå? Står att du bor i Svenstavik, finns det inget i de större och närmre liggande städerna Östersund och Sundsvall som du/ni kan åka till? I Sollefteå finns inget folk utöver mina kusiner så inte konstigt allt läggs ner.
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-01, 20:19   #40
Andy.da.wohoo
Fick höra en rolig historia
 
Andy.da.wohoos avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 3 982
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Jo, så är det visst.
OK, det får stå för dig. Jag har inte upplevt att det varit på det så. Snarare är det några politiska partier i ytterkant som försökt föra resonemanget om att vita män bär skulden för att världen är hemsk. Små partier som förvisso lyckats skrika väldigt högt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Tricklev, Andy och Klopfer var "narnias kungar" med mela på släptag som "narnias drottning" i 'babbla, babbla-tråden'.
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
Andy.da.wohoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-01, 20:24   #41
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 618
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeis Visa inlägg
Gäller samma beslut antalet sopåkare och byggjobbare med? Eller räknas bara glassiga yrken med mycket betalt (helst betalt med skattepengar såklart, ingen äkta feminist vill jobba med att skapa välstånd)?
Tror det bara gäller höga positioner. Tror få jobbar för 50/50 kvinnor inom förlossningsvården tex.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-01, 20:26   #42
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Tror det bara gäller höga positioner. Tror få jobbar för 50/50 kvinnor inom förlossningsvården tex.
Eller militären..
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-01, 20:27   #43
Wrenchgirl
Registered User
 
Wrenchgirls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Svenstavik
Inlägg: 405
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Vadan Sollefteå? Står att du bor i Svenstavik, finns det inget i de större och närmre liggande städerna Östersund och Sundsvall som du/ni kan åka till? I Sollefteå finns inget folk utöver mina kusiner så inte konstigt allt läggs ner.
Känner folk i Sollefteå så därav känner jag till situationen där. Och det måste ju finnas iallafall så att man kan få den vård som behövs för annars kommer det ju per automatik att dö ut för ingen vågar skaffa ungar där. Och jag tänker inte bara på mödravården i min närhet utan i hela Sverige. Som en av mina kompisar som fick förlossningsskador bor i Luleå, några bor kring Stockholm och så vidare och nästan ingen har fått hjälp efter. Det var i Östersund som jag fick mina skador när mina döttrar kom till världen som kunde ha undvikits om de hade hållit sig till planen, men istället började den läkare som tog emot oss med sina idéer innan det slutligen blev enligt den plan som var lagd från början. Och ingen hjälp efter med att försöka reparera skadorna. Därav kan man ju inte säga att mödravård och förlossningsskador är direkt högprioriterat.
__________________
Lyfta skrot? Snarare tränar för att orka lyfta skrot.
Och #fuckreumatism
Wrenchgirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-01, 20:37   #44
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Jeneric Visa inlägg
För att tycka att det är en bra idé måste man utgå från en dikotomi att kvinnor naturligt är underlägsna.
Nej, man måste ha upptäckt den globala världsomspännande makstrukturen som är patriarkatet. Tusentals år av förtryuck.

Citat:
Ursprungligen postat av Lifeis Visa inlägg
Gäller samma beslut antalet sopåkare och byggjobbare med? Eller räknas bara glassiga yrken med mycket betalt (helst betalt med skattepengar såklart, ingen äkta feminist vill jobba med att skapa välstånd)?

Det viktiga är maktpositioner.
Fler kvinnor borde vara företagsledare. Kanske bör vi villkora bidrag/skattelättnader för att jämna ut fördelningen.

Sedan har du en poäng - lönen för sopåkare måste ner till nivån för hemtjänst/usköterska/lokalvårdare. Jävla kvinnofälla att födas till kvinna.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-01, 20:39   #45
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 618
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Eller militären..
Jo då. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...atis-mensskydd



Hade varit roligare om de såg ut som patroner eller granater, men men.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)