Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-01-31, 08:50   #1
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Angry Unga svenska män är inte intresserade av ökad jämställdhet

Lena Ag, Jämställdhetsmyndigheten:
Citat:
En av fyra unga män svarar också att det stämmer helt att kvinnor överdriver hur ojämställt de behandlas i Sverige.
Citat:
Sju av tio kommunstyrelse*ordförande i Sverige är män. Efter att den allmänna rösträtten infördes ökade länge kvinnors representation, men de senaste 25 åren har den legat stilla runt 40 procent. Vid valet 2018 minskade andelen valda kvinnor till kommunstyrelser och kommunfullmäktige i landet som helhet.
Citat:
År 1995 utsågs Sverige till världens mest jämställda land av FN, med den högsta andelen kvinnor i det nationella parlamentet. Mycket har hänt sedan demokratins genombrott och vi har sett kvinnor ta plats på flera områden. I dag är mer än hälften av ministrarna i Sveriges regering kvinnor och bland partiledarna är kvinnor för närvarande i majoritet
https://www.dn.se/debatt/unga-man-mi...amstalldheten/
Hela artikeln är speglad här: https://old.reddit.com/r/svenskpolit...%B6ka/glcs7n3/
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-31, 09:03   #2
ispåse
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 139
Och på det viset som frågan drivs idag kommer det bara att bli värre och värre. Majoriteten av de som gapar mest begriper sig inte på människan tillräckligt väl för att kunna nå fram till vad de vill. Istället blir det ofta kontraproduktivt när de försöker, vilket visar sig gång på gång gällande de flesta problem i samhället, tyvärr.
__________________
Tejpa en kebab så löser det sig.
ispåse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-31, 12:13   #3
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Så poletten har trillat ned för en dryg fjärdedel av unga män. Reaktionen har isf ändå skett ganska snabbt. Mest sena 80-talister och yngre som utsatts för feminism och befinner sig i livssituationer där hyckleriet är mer påtagligt. Äldre tror jag inte kommer ändra åsikt.
Den här utvecklingen hos unga lär fortsätta.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-31, 12:40   #4
-squat-
Registered User
 
-squat-s avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Inlägg: 1 221
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Så poletten har trillat ned för en dryg fjärdedel av unga män. Reaktionen har isf ändå skett ganska snabbt. Mest sena 80-talister och yngre som utsatts för feminism och befinner sig i livssituationer där hyckleriet är mer påtagligt. Äldre tror jag inte kommer ändra åsikt.
Den här utvecklingen hos unga lär fortsätta.
Ja, tjejer har förtur överallt idag. nästan allt är anpassat för dem.
-squat- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-31, 12:44   #5
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Då vi har en uttalat feministisk regering så finner jag det lustigt att feminister ändå försöker presentera sig som att de är i underläge och sparkar uppåt.

Den där texten osar av det. Ja det är procentuellt fler män, men hur många av männen är "deras" män? Merparten. En högre representation skulle innebära 100% som feministiskt godkända.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-31, 13:25   #6
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Så poletten har trillat ned för en dryg fjärdedel av unga män. Reaktionen har isf ändå skett ganska snabbt. Mest sena 80-talister och yngre som utsatts för feminism och befinner sig i livssituationer där hyckleriet är mer påtagligt. Äldre tror jag inte kommer ändra åsikt.
Den här utvecklingen hos unga lär fortsätta.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Då vi har en uttalat feministisk regering så finner jag det lustigt att feminister ändå försöker presentera sig som att de är i underläge och sparkar uppåt.

Den där texten osar av det. Ja det är procentuellt fler män, men hur många av männen är "deras" män? Merparten. En högre representation skulle innebära 100% som feministiskt godkända.
Vad var vår senaste kvinnliga stadsminister från för något parti?
Just det! Men efter 176 år av kvinnliga stadsministrar kan det bli herrarnas tur igen.


Citat:
Ett av de mest seglivade maktmönstren i det svenska samhället är att män dominerar kraftigt på de högsta, mest prestigefulla och ledande positionerna.

Forskning visar att kvinnor missgynnas mer ju högre upp i den politiska hierarkin de kommer. Inom exempelvis kommunpolitiken har en kvinna 40 procent lägre sanno*likhet att inneha en ledande position och 50 procent lägre sannolikhet att vara ordförande i kommunstyrelsen än en man.
Försök förklara bort 50 procents lägre sannolikhet fölr kommunordförande!


Jag hade iofs förväntat mig mer av "whataboutism" som att män dör i mer arbetsolyckor, män suiciderar mer, män får inte vårdnad av sina barn, män har kortare medellivslängd, män är mer brottsutsatta, män är underrepresenterade på högskola.. det vanliga gnället.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-31, 13:43   #7
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Vav.
Lövet är sosse och feminist. Kvinnligt kön rent generellt kanske får den korta änden av pinnen ibland, men eftersom de företräds av feminister så har ni ändå makten. Regeringen, 90% av media, statsmedia och ökande "rätt" att förbjuda att någon klagar på er. Så vad fan gnäller ni på?
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-31, 14:07   #8
Cooks
Budget Axon
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 101
Vill de kvoteras in eller vad är grejen? Då har vi inte den bästa personen för jobbet utan istället den "whineigaste" som endast är det pga sitt kön och inte sina meriter/färdigheter. Varför ska de bara slåss om prestigefyllda och ledande roller? Ska ni kvoteras in på ett ställe bör ni kvoteras in på alla ställen, jag vill se fler kvinnliga sopgubbar och byggarbetare, hederliga knegarkvinnor som är uppe mitt i natten och plogar våra vägar!
__________________
Citat:
Deadlift is pulling off of the floor, and you've got all that gravity down there, but squatting is way up high on your back, so there's not as much gravity
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-31, 15:35   #9
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag har aldrig fattar hur man kan veta att man är förtryckt.

Jag kan skriva spaltmeter om hur synd det är om mig jämfört med de flesta andra, men jag har aldrig ens tänkt tanken att mina problem är ett bevis på att vita heterosexuella män är förtryckta.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-31, 17:04   #10
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Såna här artiklar är så tröttsamma och en av anledningarna till att man bara slutar läsa mainstream media. Man gör en undersökning på jämnställdhet och 75% av killar tycker inte att det är jämnställt och ändå ska man fokusera på minoriteten som tycker "fel".

Såg nån sopa som skrev om att hon var trött på bernie sanders memen på aftonbladet för att ingen tjej hade blivit en sån ikon. Men hon glömmer såklart bort att titta 2 steg åt sidan där AOC lyfts upp till skyarna.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-31, 17:17   #11
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Skulle vara intressant att se hur många kvinnor som anser att det överdrivs hur förtryckta de skulle vara. Det finns ju ganska många såna också.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-31, 17:31   #12
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Cooks Visa inlägg
Vill de kvoteras in eller vad är grejen? Då har vi inte den bästa personen för jobbet utan istället den "whineigaste" som endast är det pga sitt kön och inte sina meriter/färdigheter. Varför ska de bara slåss om prestigefyllda och ledande roller? Ska ni kvoteras in på ett ställe bör ni kvoteras in på alla ställen, jag vill se fler kvinnliga sopgubbar och byggarbetare, hederliga knegarkvinnor som är uppe mitt i natten och plogar våra vägar!
Vi vill se samma förutsättnignar oavsett kön - dvs en 50% kvinnor eller högre på maktpositioner.

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag har aldrig fattar hur man kan veta att man är förtryckt.

Jag kan skriva spaltmeter om hur synd det är om mig jämfört med de flesta andra, men jag har aldrig ens tänkt tanken att mina problem är ett bevis på att vita heterosexuella män är förtryckta.
För du har aldrig varit utsatt för systematisk diskriminering som icke-vita, icke-heterosexuella, icke-män är. Annars hade du vetat.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-31, 17:36   #13
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
För du har aldrig varit utsatt för systematisk diskriminering som icke-vita, icke-heterosexuella, icke-män är. Annars hade du vetat.
Men hur?

En invandrarkille jag kände på ett sommarjobb påstod att han aldrig skulle få förlängning, för han var, som han själv beskrev det, "svartskalle".

Jag fick inte heller förlängning på det jobbet. Var jag förtryckt?

Obs: En tjej som kände chefen blev erbjuden förlängning, trots att hon ägnade 30 minuter av varje arbetsdag åt att prata i telefon med sin pojkvän. Könsdiskriminering?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-31, 17:42   #14
berserken
Registered User
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 170
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg

Obs: En tjej som kände chefen blev erbjuden förlängning, trots att hon ägnade 30 minuter av varje arbetsdag åt att prata i telefon med sin pojkvän. Könsdiskriminering?
Om det varit en kille och du varit tjej så hadde det varit det
berserken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-31, 17:47   #15
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av berserken Visa inlägg
Om det varit en kille och du varit tjej så hadde det varit det
Ja, det är invecklat, det där.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)